Van Postbank (postkantoor) naar ING bank
Moderators: Fons, Crazy Bob, eddydevries
-
MDeen
- Euro-Master

Re: Van Postbank (postkantoor) naar ING bank
Hoezo mag je maar 200 biljetten in een keer storten in de ING automaten?

Fons wrote:Ik was begin vorige maand nog in Den Haag. Zoekende naar een atm kwam ik er een tegen bij het postkantoor aan de Fahrenheitstraat, die was nog open. En er hingen nog geen vellen op de deur over een sluiting. Verder zou ik het niet weten....
En andere grote steden misschien nog? Zoals Rotterdam en misschien nog Maastricht?
In Tilburg is het grote postkantoor (Heuvelpoort) al lang weg. Er zit nu een allerhande-rotzooi-discount-winkel. Het postkantoor aan de Westermarkt is ook dicht en stond begin deze maand nog leeg.
Het agentschap aan de Korvelseweg (in The Read Shop) doet nog steeds postzaken en ING-zaken. Het oude-stijl bordje 'Postkantoor' (donkerblauw met witte letters) hangt er nog. Ik zie ook geen reden waarom het onmogelijk is dat een winkel zaken met beide bedrijven doet.
"of all wars, religious wars are the most detestable, since they are waged for no tangible gain, but only to impose a set of arbitrary credos on another."
--- Unspiek baron Bodissey.
-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-
--- Unspiek baron Bodissey.
-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-
Er is ook een groot verschil tussen postkantoren en postkantoren in winkels. Alleen de hoofdpostkantoren sluiten/zijn gesloten. Postkantoren in winkels blijven gewoon bestaan (tot nader bericht).jrnsndrs wrote:Fons wrote:Ik was begin vorige maand nog in Den Haag. Zoekende naar een atm kwam ik er een tegen bij het postkantoor aan de Fahrenheitstraat, die was nog open. En er hingen nog geen vellen op de deur over een sluiting. Verder zou ik het niet weten....
En andere grote steden misschien nog? Zoals Rotterdam en misschien nog Maastricht?
In Tilburg is het grote postkantoor (Heuvelpoort) al lang weg. Er zit nu een allerhande-rotzooi-discount-winkel. Het postkantoor aan de Westermarkt is ook dicht en stond begin deze maand nog leeg.
Het agentschap aan de Korvelseweg (in The Read Shop) doet nog steeds postzaken en ING-zaken. Het oude-stijl bordje 'Postkantoor' (donkerblauw met witte letters) hangt er nog. Ik zie ook geen reden waarom het onmogelijk is dat een winkel zaken met beide bedrijven doet.
Gelukkig maar.
Het is mij ook wel eens gelukt om er 201 vijfjes in te stoppen. Toch wel apart dat dit kan.MDeen wrote:Hoezo mag je maar 200 biljetten in een keer storten in de ING automaten?
(afbeelding)
- MM8_NL
- Euro-Master

Inderdaad maximaal 200 biljetten, maar meestal doe ik er minder in want anders ben je uren bezig met een storting.Fons wrote:Het is mij ook wel eens gelukt om er 201 vijfjes in te stoppen. Toch wel apart dat dit kan.MDeen wrote:Hoezo mag je maar 200 biljetten in een keer storten in de ING automaten?
(afbeelding)
- MM8_NL
- Euro-Master

Tekst van de site van de ING:
"Bij de geldautomaten van de ING is het niet mogelijk aan te geven welke biljetten u wilt ontvangen. Om dit te veranderen zijn aanpassingen van de geldautomaten en de logistiek noodzakelijk. ING wil een uitstekende service bieden, maar ook de kosten van het betalingsverkeer voor u zo laag mogelijk houden. Daarom hebben wij nog niet geïnvesteerd in biljetkeuze bij het pinnen. U kunt eventueel wel de biljetten van uw keuze opnemen aan de balie van het ING-kantoor en ING-Servicepunten."
Iemand ervaring met de ING-Servicepunten? Kan jij daar werkelijk makkelijk (tot € 250) de biljetten krijgen die jij wilt? Of wordt het toch gauw grote biljetten omdat zij te weinig klein hebben?
"Bij de geldautomaten van de ING is het niet mogelijk aan te geven welke biljetten u wilt ontvangen. Om dit te veranderen zijn aanpassingen van de geldautomaten en de logistiek noodzakelijk. ING wil een uitstekende service bieden, maar ook de kosten van het betalingsverkeer voor u zo laag mogelijk houden. Daarom hebben wij nog niet geïnvesteerd in biljetkeuze bij het pinnen. U kunt eventueel wel de biljetten van uw keuze opnemen aan de balie van het ING-kantoor en ING-Servicepunten."
Iemand ervaring met de ING-Servicepunten? Kan jij daar werkelijk makkelijk (tot € 250) de biljetten krijgen die jij wilt? Of wordt het toch gauw grote biljetten omdat zij te weinig klein hebben?
-
MDeen
- Euro-Master

Ik heb vandaag nog eens kunnen proberen en er gingen er nu 202 in.MDeen wrote:Hoezo mag je maar 200 biljetten in een keer storten in de ING automaten?
Ik had specaal 202 biljetten erin gelegd, automaat telt, komt er eentje terug. Omdat op dat punt ook niet meer staat hoeveel biljetten je nog mag inleggen (d.w.z.: de automaat zegt gewoon "maximaal 200") legde ik er nog een stuk of 10 bij, automaat telt er eentje en geeft er 9 terug.
Dus 202 moet gewoon lukken.
-
MDeen
- Euro-Master

Het bleek al eerder dat je met een ING pas in het buitenland een limiet van 520 euro hebt, maar vandaag heb ik gemerkt dat de limiet zelfs 525 euro is. Daarna kon ik niet nogmaals 5 euro pinnen, en eerder in België kon ik ook al geen 530 euro pinnen, dus 525 zal wel de echte limiet zijn.
DEUVM
DEUVM
Doe Er Uw Voordeel MeeCrazy Bob wrote:¿Que?MDeen wrote: DEUVM
-
mrfeanfan
- Euro-Master

de 5 euro briefjes zijn bij de meeste balies niet mogelijk. maar wisselen of opnemen is geen enkel probleem voor andere biljetten. als ze ze op voorraad hebben kun je alles wel opnemen. heb zelf een aantal keer 100x 10 opgenomen zonder problemenMM8_NL wrote:Tekst van de site van de ING:
- MM8_NL
- Euro-Master

100 xmrfeanfan wrote:de 5 euro briefjes zijn bij de meeste balies niet mogelijk. maar wisselen of opnemen is geen enkel probleem voor andere biljetten. als ze ze op voorraad hebben kun je alles wel opnemen. heb zelf een aantal keer 100x 10 opgenomen zonder problemenMM8_NL wrote:Tekst van de site van de ING:
Bij ING-servicepunten (niet te verwarren met postkantoren of ING-kantoren) is de geldvoorraad nogal beperkt. Omdat deze vaak in afgelegen dorpjes liggen, hebben ze vaak vooral grote biljetten.
Ik ben vorig jaar 2x bij een ING Geldservice geweest en 2x € 250,- opgenomen (wat echt het maximum is). Van die 10 potentiele 50jes één keer
ontvangen.
Bezochte ING Geldservice punten : Riel en Steenwijkerwold (beide in een supermarkt)
Ik ben vorig jaar 2x bij een ING Geldservice geweest en 2x € 250,- opgenomen (wat echt het maximum is). Van die 10 potentiele 50jes één keer
Bezochte ING Geldservice punten : Riel en Steenwijkerwold (beide in een supermarkt)
Jelle zonder internet. Het was een leuke hobby, maar niet mijn hobby. Een leven zonder internet is mijn ding. Een leven van geld uitgeven in plaats van tracken zeg maar.... hahaha. Ja, er mag gelachen worden.
Inloggen op site lukt niet meer, maakt niet uit. Ik snap toch niets van nieuwe biljetten
Inloggen op site lukt niet meer, maakt niet uit. Ik snap toch niets van nieuwe biljetten
- harrycompany
- Euro-Expert in Training

Laatst nog even op het Neude naar het postkantoor geweest in Utrecht. Ondanks het mooie kantoor, gaat ie binnen 3 maanden als laaste echte postkantoor dicht. Dit zal dus ergens in oktober/november gebeuren.
Ze hadden overigens maar 70x 5 voor me
Ze hadden overigens maar 70x 5 voor me
Goin' down to southpark.....
Zijn er hier mensen die slechte ervaringen hebben met stortingsautomaten van de ING? Ik lees na wat googlen een aantal negatieve verhalen, maar misschien komt het helemaal niet zo vaak voor. Volgens mij zijn er hier wel mensen die deze automaten vaak gebruiken...
Het gaat mij voornamelijk om het afstorten van muntgeld en misschien enkele briefjes op mijn eigen particuliere ING rekening.
Het gaat mij voornamelijk om het afstorten van muntgeld en misschien enkele briefjes op mijn eigen particuliere ING rekening.