Waar vind ik geldautomaten en wat komt er uit?

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Fons, Crazy Bob, eddydevries

GP
Euro-Master
Euro-Master

Post by GP »

Stompwijk (op RaboBank.nl staat hij onder Leidschendam) -- Hoefblad 21 -- 2266JE -- Rabo -- ja -- 5,10,20,50 -- onbekend -- buiten
My Statistics

Meld je vandaag nog aan om snel geld te verdienen!!
MoneyMiljonair
EuroClix
Mijn tussenstand: €425,-
Zjonbelz
Euro-Master
Euro-Master

Post by Zjonbelz »

Vanavond weer een rondritje gemaakt:

6051HK Maasbracht, buitenautomaat :note-10: :note-20: :note-50:
6074BB Melick :note-5: :note-10: :note-20: :note-50:
6107AS Stevensweert :note-10: :note-20: :note-50:
6065CG Montfort :note-20: :note-50: :note-100:
6061CJ Posterholt :note-10: :note-20: :note-50: :note-100:
6063BA Vlodrop :note-10: :note-20: :note-50: :note-100:
6077AB Sint Odiliënberg :note-5: :note-10: :note-20: :note-50:

Al deze automaten zijn van de Rabo en hebben vrije biljetkeuze.
Crazy Bob
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by Crazy Bob »

GP wrote:Vlaardingen -- Veerplein 106 -- 3131CN -- Rabo -- nee -- 10,20,50,100 -- onbekend -- binnen rechts
Vlaardingen -- Veerplein 106 -- 3131CN -- Rabo -- ja -- 10,20,50 -- onbekend -- buiten
buiten geen vrije biljetkeuze in ieder geval, weet ik uit ervaring
Crazy Bob
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by Crazy Bob »

Crazy Bob wrote:Rotterdam: één van de twee automaten buiten op het Binnenwegplein 6a heeft vijfjes, maar of het nou links of rechts is... ik laat het binnenkort weten
De afgelopen drie weken ben ik er meerdere keren langsgekomen, op diverse tijdstippen van de dag, maar volgens mij stoppen ze er geen vijfjes meer in :evil:
De Rabo-automaten in Rotterdam die wel vijfjes geven, geven de laatste tijd trouwens (in ieder geval aan mij) uitsluitend nieuwe R/X vijfjes :roll:
ajax_rotterdam
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training

Post by ajax_rotterdam »

Rabo Samuel Esmeijer niet hoor. Veelal gebruikte biljetten.
Binnenwegplein had de keren dat ik ging ook geen 5-jes.
I collect Airplane Safetycards, could you help me collecting them?
If you got some, PM me!
Crazy Bob
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by Crazy Bob »

ga ik daar maar weer eens naar toe, want op de Bergse Dorpsstraat vanavond was het ook weer alleen R006 X189 :roll:
Crazy Bob
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by Crazy Bob »

De Rabo in Houten (3995DC) heeft buiten twee geldautomaten. Helaas is de vrije biljetkeuze sinds kort afgeschaft :evil:
Links :note-5: t/m :note-50:, rechts :note-10: t/m :note-50:
MDeen
Euro-Master
Euro-Master

Post by MDeen »

Image Zutphen Hagepoortplein 5 7201LN, twee automaten buiten :note-5: :note-10: :note-20: :note-50:
Image Steenwijk Meppelerweg 47 8331CS, twee automaten buiten :note-5: :note-10: :note-20: :note-50:
Image Franker Raadhuisplein 2A 8801KX, een automaat buiten, een binnen (altijd open), automaat binnen doet :note-5: :note-10: :note-50:
Image Leeuwarden Stationsweg 8911AG :note-5: en een paar hogere.

Ik zag in Franker en Zutphen een nieuwtje in de automaten: de keuzes in het venster hadden allemaal een nummertje gekregen. Dus als je altijd hetzelfde doet kun je nu met alleen het toetsenbord af.
Last edited by MDeen on Mon Apr 14, 2008 8:51 am, edited 1 time in total.
eddydevries
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by eddydevries »

Zaterdag iets gezien, dat ik nog nooit had gezien:

In Eindhoven was een geldautomaat, waar je ook :note-500: uit kon halen (het hoogste dat ik tot nog toe ben tegengekomen was :note-200:)

Adres: Emmasingel 4, 5611 AZ (binnen, linker automaat)

Ik heb er maar geen eentje uitgehaald, want dan was mijn weeklimiet al meteen verbruikt (en ik wilde er meer biljetten vandaan halen).
Eddy - Rotterdam - NL
weblog - EBT-stats 24-05-2013 - hits: 1742 +59 triples +1 quadruple = 1802.

Facebook-profile + Geocaching + postcrossing
Crazy Bob
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by Crazy Bob »

Is er niet een lijstje als dit voor Duitsland? Het zou toch wel handig zijn om te weten waar Volksbanken zijn met :note-5: en vrije biljetkeuze (max. 40 per keer, net als bij de Rabo in NL).
MDeen
Euro-Master
Euro-Master

Post by MDeen »

Crazy Bob wrote:Is er niet een lijstje als dit voor Duitsland? Het zou toch wel handig zijn om te weten waar Volksbanken zijn met :note-5: en vrije biljetkeuze (max. 40 per keer, net als bij de Rabo in NL).
Ik kan eens in mijn geschiedenis duiken om wat plaatsen op te zoeken, ik ben er wel een paar tegengekomen. Wel leuk is dat je bij de Volksbank geen "probeer maximaal 8 biljetten uit te geven" strategie hebt. Als je bij de Rabobank 50 euro pint dan krijg je 1x :note-10: +6x :note-5: als laatste optie, bij de Volksbank mag je zonder problemen 80 euro in :note-5: jes opnemen :P

Maar zou dit niet beter in samenwerking met die Teutonen in het Duitse forum gedaan kunnen worden?

Waar ik ook al langer aan zit te denken is om zo veel mogelijk geldautomaten met welke biljetten ze uitgeven in de OpenStreet Map te zetten.
Zijn er hier meer mensen actief op OSM? Dan kunnen we misschien discussiëren over welk formaat het beste is.
De-Ker
Euro-Master
Euro-Master

Post by De-Ker »

MDeen wrote:
Crazy Bob wrote:Is er niet een lijstje als dit voor Duitsland? Het zou toch wel handig zijn om te weten waar Volksbanken zijn met :note-5: en vrije biljetkeuze (max. 40 per keer, net als bij de Rabo in NL).
Ik kan eens in mijn geschiedenis duiken om wat plaatsen op te zoeken, ik ben er wel een paar tegengekomen. Wel leuk is dat je bij de Volksbank geen "probeer maximaal 8 biljetten uit te geven" strategie hebt. Als je bij de Rabobank 50 euro pint dan krijg je 1x :note-10: +6x :note-5: als laatste optie, bij de Volksbank mag je zonder problemen 80 euro in :note-5: jes opnemen :P

Maar zou dit niet beter in samenwerking met die Teutonen in het Duitse forum gedaan kunnen worden?

Waar ik ook al langer aan zit te denken is om zo veel mogelijk geldautomaten met welke biljetten ze uitgeven in de OpenStreet Map te zetten.
Zijn er hier meer mensen actief op OSM? Dan kunnen we misschien discussiëren over welk formaat het beste is.

lijkt mij een goed idee!
mijn inziens is dit topic niet echt overzichtelijk en (zolang er geen samenvoeging van gegevens is) nagenoeg onbruikbaar.
Het in kaart brengen van automaten in de grenstreek maar ook in Nederland/Belgie zal dan ook een uitkomst kunnen bieden.
MM8_NL
Euro-Master
Euro-Master

Post by MM8_NL »

MDeen wrote: Waar ik ook al langer aan zit te denken is om zo veel mogelijk geldautomaten met welke biljetten ze uitgeven in de OpenStreet Map te zetten.
Net voor de eerste keer gekeken naar OSM. Ik was nieuwsgierig hoe dat in elkaar zit, maar als ik dan naar mijn eigen woonomgeving kijk zie ik al minimaal vier fouten in een klein gebied. Dus die kaarten zijn niet geweldig.
MDeen
Euro-Master
Euro-Master

Post by MDeen »

OSM wordt in principe door "de community" bijgehouden. Voor Nederland heeft AND vorig jaar de hele kaart gedoneerd, maar die was toen al verouderd. De bedoeling is dus dat gebruikers die kaart bijhouden.

Via "Edit" bij de tabbladen bovenin kom je in een online editor waar je aanpassingen kunt doen. Moet je wel een account maken.
Voor meer uitgebreidere edits zijn er extra editors als JOSM.

Het probleem is om de geldautomaten er goed in te zetten (zoek maar eens op ATM) maar ook zo dat je extra informatie als welke biljetten je krijgt kunt zien.
MM8_NL
Euro-Master
Euro-Master

Post by MM8_NL »

Let op dit geldt niet voor alle Volksbanken! Dit kan per Bundesland verschillen hebben wij ontdekt. In Hessen meestal vrije keuze met vijfjes in NRW niet.
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”