Waar vind ik geldautomaten en wat komt er uit?
Moderators: Fons, Crazy Bob, eddydevries
Stompwijk (op RaboBank.nl staat hij onder Leidschendam) -- Hoefblad 21 -- 2266JE -- Rabo -- ja -- 5,10,20,50 -- onbekend -- buiten
My Statistics
Meld je vandaag nog aan om snel geld te verdienen!!
MoneyMiljonair
EuroClix
Mijn tussenstand: €425,-
Meld je vandaag nog aan om snel geld te verdienen!!
MoneyMiljonair
EuroClix
Mijn tussenstand: €425,-
- Crazy Bob
- Forum Moderator

De afgelopen drie weken ben ik er meerdere keren langsgekomen, op diverse tijdstippen van de dag, maar volgens mij stoppen ze er geen vijfjes meer inCrazy Bob wrote:Rotterdam: één van de twee automaten buiten op het Binnenwegplein 6a heeft vijfjes, maar of het nou links of rechts is... ik laat het binnenkort weten
De Rabo-automaten in Rotterdam die wel vijfjes geven, geven de laatste tijd trouwens (in ieder geval aan mij) uitsluitend nieuwe R/X vijfjes
-
ajax_rotterdam
- Euro-Master in Training

-
MDeen
- Euro-Master

Zutphen Hagepoortplein 5 7201LN, twee automaten buiten
Steenwijk Meppelerweg 47 8331CS, twee automaten buiten
Franker Raadhuisplein 2A 8801KX, een automaat buiten, een binnen (altijd open), automaat binnen doet
Leeuwarden Stationsweg 8911AG Ik zag in Franker en Zutphen een nieuwtje in de automaten: de keuzes in het venster hadden allemaal een nummertje gekregen. Dus als je altijd hetzelfde doet kun je nu met alleen het toetsenbord af.
Last edited by MDeen on Mon Apr 14, 2008 8:51 am, edited 1 time in total.
- eddydevries
- Forum Moderator

Zaterdag iets gezien, dat ik nog nooit had gezien:
In Eindhoven was een geldautomaat, waar je ook
uit kon halen (het hoogste dat ik tot nog toe ben tegengekomen was
)
Adres: Emmasingel 4, 5611 AZ (binnen, linker automaat)
Ik heb er maar geen eentje uitgehaald, want dan was mijn weeklimiet al meteen verbruikt (en ik wilde er meer biljetten vandaan halen).
In Eindhoven was een geldautomaat, waar je ook
Adres: Emmasingel 4, 5611 AZ (binnen, linker automaat)
Ik heb er maar geen eentje uitgehaald, want dan was mijn weeklimiet al meteen verbruikt (en ik wilde er meer biljetten vandaan halen).
Eddy - Rotterdam - NL
weblog - EBT-stats 24-05-2013 - hits: 1742 +59 triples +1 quadruple = 1802.
Facebook-profile + Geocaching + postcrossing
weblog - EBT-stats 24-05-2013 - hits: 1742 +59 triples +1 quadruple = 1802.
Facebook-profile + Geocaching + postcrossing
-
MDeen
- Euro-Master

Ik kan eens in mijn geschiedenis duiken om wat plaatsen op te zoeken, ik ben er wel een paar tegengekomen. Wel leuk is dat je bij de Volksbank geen "probeer maximaal 8 biljetten uit te geven" strategie hebt. Als je bij de Rabobank 50 euro pint dan krijg je 1xCrazy Bob wrote:Is er niet een lijstje als dit voor Duitsland? Het zou toch wel handig zijn om te weten waar Volksbanken zijn meten vrije biljetkeuze (max. 40 per keer, net als bij de Rabo in NL).
Maar zou dit niet beter in samenwerking met die Teutonen in het Duitse forum gedaan kunnen worden?
Waar ik ook al langer aan zit te denken is om zo veel mogelijk geldautomaten met welke biljetten ze uitgeven in de OpenStreet Map te zetten.
Zijn er hier meer mensen actief op OSM? Dan kunnen we misschien discussiëren over welk formaat het beste is.
MDeen wrote:Ik kan eens in mijn geschiedenis duiken om wat plaatsen op te zoeken, ik ben er wel een paar tegengekomen. Wel leuk is dat je bij de Volksbank geen "probeer maximaal 8 biljetten uit te geven" strategie hebt. Als je bij de Rabobank 50 euro pint dan krijg je 1xCrazy Bob wrote:Is er niet een lijstje als dit voor Duitsland? Het zou toch wel handig zijn om te weten waar Volksbanken zijn meten vrije biljetkeuze (max. 40 per keer, net als bij de Rabo in NL).
+6x
als laatste optie, bij de Volksbank mag je zonder problemen 80 euro in
jes opnemen
Maar zou dit niet beter in samenwerking met die Teutonen in het Duitse forum gedaan kunnen worden?
Waar ik ook al langer aan zit te denken is om zo veel mogelijk geldautomaten met welke biljetten ze uitgeven in de OpenStreet Map te zetten.
Zijn er hier meer mensen actief op OSM? Dan kunnen we misschien discussiëren over welk formaat het beste is.
lijkt mij een goed idee!
mijn inziens is dit topic niet echt overzichtelijk en (zolang er geen samenvoeging van gegevens is) nagenoeg onbruikbaar.
Het in kaart brengen van automaten in de grenstreek maar ook in Nederland/Belgie zal dan ook een uitkomst kunnen bieden.
- MM8_NL
- Euro-Master

Net voor de eerste keer gekeken naar OSM. Ik was nieuwsgierig hoe dat in elkaar zit, maar als ik dan naar mijn eigen woonomgeving kijk zie ik al minimaal vier fouten in een klein gebied. Dus die kaarten zijn niet geweldig.MDeen wrote: Waar ik ook al langer aan zit te denken is om zo veel mogelijk geldautomaten met welke biljetten ze uitgeven in de OpenStreet Map te zetten.
-
MDeen
- Euro-Master

OSM wordt in principe door "de community" bijgehouden. Voor Nederland heeft AND vorig jaar de hele kaart gedoneerd, maar die was toen al verouderd. De bedoeling is dus dat gebruikers die kaart bijhouden.
Via "Edit" bij de tabbladen bovenin kom je in een online editor waar je aanpassingen kunt doen. Moet je wel een account maken.
Voor meer uitgebreidere edits zijn er extra editors als JOSM.
Het probleem is om de geldautomaten er goed in te zetten (zoek maar eens op ATM) maar ook zo dat je extra informatie als welke biljetten je krijgt kunt zien.
Via "Edit" bij de tabbladen bovenin kom je in een online editor waar je aanpassingen kunt doen. Moet je wel een account maken.
Voor meer uitgebreidere edits zijn er extra editors als JOSM.
Het probleem is om de geldautomaten er goed in te zetten (zoek maar eens op ATM) maar ook zo dat je extra informatie als welke biljetten je krijgt kunt zien.
- MM8_NL
- Euro-Master

Let op dit geldt niet voor alle Volksbanken! Dit kan per Bundesland verschillen hebben wij ontdekt. In Hessen meestal vrije keuze met vijfjes in NRW niet.Crazy Bob wrote:Is er niet een lijstje als dit voor Duitsland? Het zou toch wel handig zijn om te weten waar Volksbanken zijn meten vrije biljetkeuze (max. 40 per keer, net als bij de Rabo in NL).