Waar vind ik geldautomaten en wat komt er uit?

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Fons, Crazy Bob, eddydevries

wally2cv
Euro-Master
Euro-Master

Re: Waar vind ik geldautomaten en wat komt er uit?

Post by wally2cv »

De Batopins in Hamont spuuwen nu :note-5: en :note-10: vroeger enkel :note-5: of :note-10:
PSV-Fan since 1970

Eppur si muove (Theme 11th worldmeeting of 2cv-friends Ptuj, Slovenia 1995)
GWR7007
Euro-Master
Euro-Master

Post by GWR7007 »

Even een vraagje over biljetten in Luxemburg.....

Mijn broer wil op zondag naar een platenbeurs in Luxemburg. Hij weet van mijn hobby en hij steunt mij ook hierin door wat biljetten op te schrijven. Ik las hier dat je bij de ING in Luxemburg sinds enkele jaren 50 (?) biljetten per keer kunt opnemen. Mijn vraag hierover is nu: staat er ergens op het scherm dat je vrije biljetkeuze hebt? Of moet je eerst een bedrag intoetsen en pas daarna mag je kiezen?
Mochten er meerdere automaten zijn, zijn die met :note-5: erin te herkennen? Een bijzonder type automaat (merk, opname/opname-storting of zo) om hem nog meer informatie te geven zodat hij naar de "goede" automaat kan gaan?
Het is uiteraard alles onder voorbehoud dat het met zijn Duitse bankpas werkt :oops: . Hij wil na de beurs ook direct weer terug naar huis dus ook nog de vraag of de ING dichtbij het station van Luxemburg nog :note-5: heeft?
my EBT profile

If you'd like to contact me, don't hesitate to write a PM to me, or to send an email. I can understand German (native language), English and Dutch :wink:
vermeer
Euro-Master
Euro-Master

Post by vermeer »

Tegenover het treinstation van Luxemburg stad zit een ING atm waar je 5jes uit kunt halen. Hoe weet ik niet meer, maar het moet te doen zijn.
flv-fgsp
Euro-Regular
Euro-Regular

Post by flv-fgsp »

De ING aan Luxemburg-station heeft 3 automaten, 1 buiten en 2 binnen. De automaat buiten en de tweede binnen geven vijfjes, zeker 50, mss zelfs meer in 1 keer. Mijn geheugen is niet perfect, maar ik denk dat je bij deze gewoon op "Notenauswahl" moet drukken en dan 50 keer op het +-teken.
Crazy Bob
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by Crazy Bob »

Aan de Grand Rue (middenin het centrum van Luxemburg-stad) zit eveneens een ING met vijfjes. De binnen-automaat (24 uur toegankelijk) heeft biljetkeuze, met 50x :note-5: als optie.
GWR7007
Euro-Master
Euro-Master

Post by GWR7007 »

Trouwens nog een wat late reactie :P.
Het is mijn broer gelukt om bij de ING :note-5: te krijgen (ook al had hij niet goed naar mijn instructies geluisterd en ook al een klein bedrag bij de BNP gepind waar hij :note-10: en :note-20: kreeg).

Door een opmerking in het Franstalige deel van dit forum ben ik nog verder gaan zoeken hoe het met de banken etc in Luxemburg zit en blijkbaar willen ze ook daar de automaten van de grootste banken samen voegen en onder een nieuwe naam beheren. Net zoals Geldmaat of de Belgische variant:
https://www.bancomat.lu/index-de.html

Tenminste; als ze daar nog mee door gaan..... Want als ik op die website lees dat dit project al tegen 2025 klaar had moeten zijn (in ieder geval een van de mogelijkheden hoe je "ab 2025" in het Duits kunt gebruiken) dan hebben ze toch een beetje vertraging opgelopen. Of ze zijn dit jaar pas begonnen en het zal nog even duren voordat alle automaten in een nieuw jasje zitten. Of er dan ook nog steeds :note-5: gepind kunnen worden (en hoe makkelijk dat dan gaat) zeggen ze niet. Bij Geldmaat heb ik echter de indruk dat er veel meer plaatsen weer over automaten beschikken waar je :note-5: kunt krijgen. I.p.v. de retailmix-automaten van ABN Amro die toch vaak in de grote steden (in de Randstad) waren. Dus wie weet; misschien pakt het toch goed uit :lol:
my EBT profile

If you'd like to contact me, don't hesitate to write a PM to me, or to send an email. I can understand German (native language), English and Dutch :wink:
JelmerS
Euro-Regular
Euro-Regular

Post by JelmerS »

Geldmaat Brink 10 te Gieten kwam vandaag een ‘gebruikte’ :note-20: uit en daarna allemaal UNC :note-10: V/VB.
Levert niet direct hits op natuurlijk, maar wel fijn om in de hand te hebben, ik voelde direct dat ze splinternieuw waren!
ricksteen
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training

Post by ricksteen »

JelmerS wrote: Wed Dec 10, 2025 11:41 pm Geldmaat Brink 10 te Gieten kwam vandaag een ‘gebruikte’ :note-20: uit en daarna allemaal UNC :note-10: V/VB.
Levert niet direct hits op natuurlijk, maar wel fijn om in de hand te hebben, ik voelde direct dat ze splinternieuw waren!
Lekker heh, je ruikt het ook heel goed als ze nieuw zijn.
Crazy Bob
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by Crazy Bob »

Hier in Rotterdam spuwden de automaten ook al een hele tijd nieuwe V016-VB-tientjes uit, maar zojuist ontving ik eindelijk weer eens gebruikte tientjes. En daarnaast een serie nieuwe vijftigjes (W016/WB). Ik ga ze later vandaag invoeren.
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”