Sinds 2016/2017 is het wisselautomaat-feest op Schiphol helaas al voorbij: viewtopic.php?t=9950&hilit=wisselautomaten&start=150GWR7007 wrote: ↑Tue Sep 15, 2026 12:07 am Even een misschien stomme vraag (of waarschijnlijk zullen jet er meerdere gaan worden) waar jullie misschien iets oo kunnen antwoorden:
Zie ik het goed dat er geen Geldmaat automaten op Schiphol zijn? De kaart van Geldmaat waar je kunt zoeken laat op de luchthaven niets zien (althans zo zie ik het). Blijkbaar zijn er GWK automaten maar heb je er iets aan? Ik herinner mij dat ik jaren geleden bij automaten van GWK op de stations van Enschede en Nijmegen geld heb opgenomen. Ik weet niet meer wat voor biljetten er in zitten maar toen was het iets vanen
ofzo.....? Die GWK's verdwenen ergens rond de invoering van Geldmaat en/of tijdens Corona dacht ik op beide stations.
Vroeger was er een filiaal van ABN Amro op Schiphol maar als ik krantenkoppen lees dis op internet te vinden zijn dan is dat filiaal al een aantal jaren gesloten, toch?
Ik meen me te herinneren dat er hier ook eens -maar dat is alles behalve recent- werd gesproken over wisselautomaten waar je geld kon wisselen of zo. Zijn die er nog of is dat ook verleden tijd? En als ze er zijn, staan die in het openbare gedeelte (ik ben alleen op die dag redelijk in de buurt en wil misschien nog in o.a. de Schiphol-dot wat meer biljetten invoeren maar maak geen vliegreis waardoor ik niet bij automaten terecht kan die achter de controles zijn)?
Dus ja, ik hoef niet per se naar Schiphol te gaan (zou wel makkelijk zijn voor de terugreis naar Münster); ik kan ook naar andere plaatsen gaan. Afhankelijk van de antwoorden is het meer dat ik kan bepalen of het zinvol is om misschien op Schiphol te stoppen of dat ik het kan overslaan![]()
En er zijn inderdaad geen Geldmaat-automaten te vinden, wel enkele Travelex-ATMs (waar je, met een Nederlandse pas, zonder meerkosten geld kunt opnemen).