rlaurenssen wrote:Er viel mij zojuist iets op toen ik naar de kaart van NL zat te kijken. We hebben er eigenlijk een nieuwe dot bijgekregen, door
de komst van de maasvlakte 2. Ik weet niet of het al meer mensen opgevallen was, maar volgens mij staat de maasvlakte 2 nog niet zo lang op de kaart. Hoewel ik betwijfel of deze dot wel binnen te halen is, het is wel een apart gezicht.
Om even on topic te blijven, ik heb nu alle 70 de dots van NL, of 70/71 als je de nieuwe dot meetelt

.
Omdat de 2e maasvlakte wel op de "kaart" te zien is, maar niet bij "Sateliet", vroeg ik me af, of het er wel is.
Volgens
de bouwplanning zijn ze op dit moment bezig om het puntje (dat binnen de nieuwe dot valt) op te spuiten. Tweede helft van dit jaar wordt begonnen om de weg, spoorweg en nutsvoorzieningen aan te leggen.
Het eerste gedeelte van de 2e Maasvlakte is eind 2013 klaar. Maar het gedeelte waar het ons om gaat, hoort daar niet bij (dus geen bedrijven e.d.), dus dat wordt ergens tussen 2014 en 2033.
Misschien wel wat eerder, als iemand een tankstation of zo daar opent, maar ik ben bang dat dat niet echt rendabel zal zijn (zo in een uithoek).