Bestuurskundige opdeling van Nederland

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Fons, Crazy Bob, eddydevries

googlejaps
Euro-Master
Euro-Master

Re: Bestuurskundige opdeling van Nederland

Post by googlejaps »

harrycompany wrote: Als mensen statistieken willen, prima, maar het invoeren moet niet veranderen. Gewoon plaatsnaam, land, postcode en klaar.
Het is al duidelijk toegezegd dat het invoeren niet zal veranderen.

Je kunt het het beste zo zien:
Er zijn op dit moment 2 'locatieniveaus' waarop statistieken kunnen plaatsvinden
  1. het land
  2. de plaats (= stad, dorp, gehucht, buurtschap en welke andere naam je ook zou kunnen verzinnen)
Ze willen dit gaan uitbreiden zodat er straks 4 locatieniveaus zijn waarop statiestieken komen:
  1. het land
  2. de provincie
  3. de gemeente
  4. de plaats
Het is dus een uitbreiding, en niet zozeer een wijziging.

Er ontstaat nu dus wel een nieuwe structuur. De plaatsen worden onder 3 lagen te staan in plaats van 1 laag. Dit geeft extra werk om dit soort dingen uit te zoeken en te structureren. Het levert echter ook als voordeel op dat de plaatsen ergens onder vallen, het is dus redelijk eenvoudig te controleren waar een plaats thuishoort, en of de plaats al eerder is ingevoerd. Het is mij regelmatig opgevallen dat er heel veel stadsprofielen zijn met spelfouten etc. Ik hoop dat de nieuwe structuur dit zal gaan voorkomen.
De-Ker
Euro-Master
Euro-Master

Post by De-Ker »

Het is al door divers mensen gevraagd maar er is nog geen antwoord op gegeven. Dus vraag ik het nog maar een keer :wink:

Is er al enig zicht op wanneer de extra's worden doorgevoerd?
Mr Euro
Euro-Master
Euro-Master

Post by Mr Euro »

De-Ker wrote:Het is al door divers mensen gevraagd maar er is nog geen antwoord op gegeven. Dus vraag ik het nog maar een keer :wink:

Het zal geleidelijk worden ingevoerd, land per land. Er is nog geen planning hiervoor opgesteld.
De-Ker
Euro-Master
Euro-Master

Post by De-Ker »

Mr Euro wrote:
De-Ker wrote:Het is al door divers mensen gevraagd maar er is nog geen antwoord op gegeven. Dus vraag ik het nog maar een keer :wink:

Het zal geleidelijk worden ingevoerd, land per land. Er is nog geen planning hiervoor opgesteld.
oke! bedankt.
De 1e laag (provincies in dit geval) zal inderdaad minder werk opleveren dan een 2e laag.
yli
Euro-Master
Euro-Master

Post by yli »

Het onderverdelen van de grote steden in deelgemeentes lijkt me niet echt handig. Aangezien steden (dorpen, gehuchten e.d.) nu al de laagste onderverdeling zijn. Derhalve zouden er verschillende cityprofiles voor de deelgemeentes moeten ontstaan, en worden deze kwa biljetten en hits vergeleken met steden als Utrecht en Eindhoven die (nog) geen onderverdeling in deelgemeentes hebben.

Nederland is bestuurstechnisch niet zo moeilijk in te delen lijkt me, eenvoudig

1. provincies
2. gemeentes
...en vervolgens alle bestaande cityprofiles
Jelle zonder internet. Het was een leuke hobby, maar niet mijn hobby. Een leven zonder internet is mijn ding. Een leven van geld uitgeven in plaats van tracken zeg maar.... hahaha. Ja, er mag gelachen worden.
Inloggen op site lukt niet meer, maakt niet uit. Ik snap toch niets van nieuwe biljetten :lol:
googlejaps
Euro-Master
Euro-Master

Post by googlejaps »

yli wrote:Het onderverdelen van de grote steden in deelgemeentes lijkt me niet echt handig. Aangezien steden (dorpen, gehuchten e.d.) nu al de laagste onderverdeling zijn. Derhalve zouden er verschillende cityprofiles voor de deelgemeentes moeten ontstaan, en worden deze kwa biljetten en hits vergeleken met steden als Utrecht en Eindhoven die (nog) geen onderverdeling in deelgemeentes hebben.

Nederland is bestuurstechnisch niet zo moeilijk in te delen lijkt me, eenvoudig

1. provincies
2. gemeentes
...en vervolgens alle bestaande cityprofiles
Volgens mij maakt het niet uit of deelgemeenten gemaakt worden of niet. Als ze al bestaan (zoals Amsterdam Zuidoost) kunnen ze blijven bestaan. De deelgemeenten zijn niet interessant als statistieken (wel als verzamelobject), net als de dorpen en gehuchten niet interessant zijn voor statistieken. Maar die moeten toch blijven bestaan als stadspofielen.
R/J
Euro-Master
Euro-Master

Post by R/J »

Ik bedacht mij vandaag dat bij EBT met Nederland het hele Koninkrijk der Nederlanden wordt bedoeld. (En ook nog dat de bestuurlijike situatie van het koninkrijk 10-10 van dit jaar weer gaat veranderen.) Hier moet, mijns inziens, in de EBT-indeling rekening mee worden gehouden. Ik gebruik voor het gemak maar even de situatie na die datum.

Land (in dit geval Nederland)
1. Landen binnen het koninkrijk (Nederland, Aruba, Curaçao, Sint-Maarten)
2. 12 Provincies en de drie BES-eilanden samen (alleen Nederland)
3. Gemeentes en de drie lossen BES-eilanden (alleen Nederland)
Plaats (profiel)

Ik weet verder niets van de indeling van Aruba, Curaçao of Sint-Maarten, maar ik denk ook niet dat deze (ei)landen veel biljetten geregistreerd hebben staan. De BES-eilanden worden (zo het er nu uitziet) bijzondere gemeenten en horen niet bij een provincie, dus zouden ook onderdeel van laag 2 en 3 moeten worden.

Zo, dat is mijn mening.
My NIG stats have finally disappeared. My EBTST stats are still available.
harrycompany
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training

Post by harrycompany »

Een duidelijk verhaal lijkt mij zo, snel doorvoeren die hap en dan maar weer verder zien!
Goin' down to southpark.....
BaliBennie
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by BaliBennie »

Momenteel zijn we bezig met de Nederlandse provincies en gemeentes in te voeren.

Binnenkort kan iedereen genieten van de extra statistieken. Het is echter wel een omvangrijk karwei om alles er in te zetten......
Visit my homepage to see my statistics, maps and more!

Look at my 5 years statistics

Er gaat niets boven Groningen EBT
googlejaps
Euro-Master
Euro-Master

Post by googlejaps »

BaliBennie wrote:Het is echter wel een omvangrijk karwei om alles er in te zetten......
Hebben jullie een goed team, of kunnen jullie nog versterking gebruiken?
googlejaps wrote:Als er een dergelijk team komt, wil ik hierin wel mijn steentje bijdragen.
BaliBennie
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by BaliBennie »

Dank voor het aanbieden van de hulp. Ik heb de ruwe structuur echter al klaar. We zitten nu nog op de testserver en dus moet ik ook wachten totdat de vernieuwde City Manager werkelijk uitgetest is en online gezet wordt.
Ik mag van hogerhand ook geen nieuwelingen zo diep in de structuur van de City Manager laten wroeten omdat er grote consequenties kunnen zijn als er iets mis gaat. Derhalve mogen alleen ervaren mensen in de City Manager werken.

Jouw reacties in deze thread laten echter blijken dat je veel inzicht hebt in de materie. De structuur zoals jij die geschetst hebt wordt inderdaad in die vorm ingevoerd.
Land - Provincie - Gemeente -Stad

BaliBennie
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by BaliBennie »

Helaas moet ik jullie mededelen dat er een meningsverschil is tussen mij (BaliBennie) en Nerzhul over de opdeling van Nederland.

Het wordt mij niet toegestaan om Nederland op te delen in
Landen (Aruba - Curaçao - Nederland - Sint-Maarten)
Provincies
Gemeenten
Steden/Dorpen

Dit om de reden dat er slechts enkele biljetten zijn ingevoerd in de Overzeese landsdelen. Verder vindt Nerzhul dat een toplevel moet bestaan uit de belangrijkste verdeling van een land, zoals de deelstaten van Duitsland en de departementen voor Frankrijk. Voor Nederland zijn dat natuurlijk de provincies, dat kan ik niet ontkennen.
Maar een level daarboven vindt ik ook belangrijk. Het Koninkrijk der Nederlanden bestaat namelijk momenteel nog uit drie landen: Aruba, Nederland en de Nederlandse Antillen. Op 10 oktober 2010 houdt het land de Nederlandse Antillen op te bestaan en krijgen Curaçao en Sint-Maarten dezelfde status als Aruba, Een apart land binnen het koninkrijk dus. De andere drie eilanden Bonaire - Sint Eustatius en Saba worden dan als de BES-eilanden aan het land Nederland toegevoegd.

Nu zal de verdeling van Nederland er dus als volgt uit komen te zien:
Provincies + de BES-eilanden vanaf 10-10-10
Gemeenten
Steden/Dorpen

Biljetten uit Aruba, Curaçao en Sint Maarten zullen dus voorlopig nergens onder vallen.
Als voorbeeld enkele stadsprofielen zoals ze er binnenkort uit zullen zien:
Emmeloord - Noordoostpolder - Flevoland - Nederland
Groningen - Groningen (gemeente) - Groningen (provincie) - Nederland
Willemstad (Curaçao) - Nederland of Willemstad (Curaçao) - onbekend - onbekend - Nederland

Deze laatste van Curaçao is dus zéér onbevredigend voor mij en ik heb ook meer dan een uur hierover gediscussieerd met Nerzhul. Het is niet tot een oplossing gekomen en dat spijt mij heel erg. Ik weet dat deze kwestie al lang een doorn in het oog is voor menig Nederlandse Eurobilltracker. Ik heb mij echt ingezet om dit voor elkaar te krijgen. Nu was eindelijk de kans om de zaken recht te zetten! Het enige wat Nerzhul nog opperde is om dan een extra toplevel boven provincies te maken, maar dit betekent weer dat de hele struktuur van de vernieuwde City Manager gewijzigd wordt. Dat zie ik nog niet snel gebeuren.....
En om Nerzhul maar even te citeren: "für NL muss noch ne andere Lösung gefunden werden, Kolonien mit 3 Scheinen passen derzeit nicht ins Konzept" Vertaling: Voor NL moet nog een andere oplossing gevonden worden, kolonies met 3 biljetten passen momenteel niet in het concept."

Ik ben zeer teleurgesteld in de huidige patstelling en heb mijn ongenoegen uitdrukkelijk uitgesproken. Door het wegnemen van de hoofdstructuur Landen is een deel van mijn voorbereidende werk weer in duigen gevallen. Met een beetje tegenzin ga ik het maar weer herstellen en probeer er het beste van te maken.
Ik heb erover gedacht om het dan helemaal niet meer te doen, maar dan krijgt Nederland niet de opdeling in Provincies en Gemeenten. Of pas veel later als iemand anders gevonden is die zo diep in de City Manager mag wroeten en de verdeling van Nederland wil doen. En dat vindt ik dan ook weer zo jammer.

yli
Euro-Master
Euro-Master

Post by yli »

Gemiste kans.

Straks zullen dus het aantal biljetten in landsprofiel Nederland, en het aantal biljetten in de provincies en gemeentes anders zijn.

Aan één van de drie voorwaardes in post 1 gesteld wordt nu dus niet voldaan :
zie post 1 wrote:Deze opdeling moet aan de volgende voorwaarden voldoen:

* De lagen moeten strikt hiërarchisch zijn
Jelle zonder internet. Het was een leuke hobby, maar niet mijn hobby. Een leven zonder internet is mijn ding. Een leven van geld uitgeven in plaats van tracken zeg maar.... hahaha. Ja, er mag gelachen worden.
Inloggen op site lukt niet meer, maakt niet uit. Ik snap toch niets van nieuwe biljetten :lol:
MM8_NL
Euro-Master
Euro-Master

Post by MM8_NL »

BaliBennie wrote:Helaas moet ik jullie mededelen dat er een meningsverschil is tussen mij (BaliBennie) en Nerzhul over de opdeling van Nederland.

Het wordt mij niet toegestaan om Nederland op te delen in
Landen (Aruba - Curaçao - Nederland - Sint-Maarten)
Provincies
Gemeenten
Steden/Dorpen
Deze indeling lijkt erg logisch. Hoe doet men het dan bij het Verenigd Koninkrijk van Groot-Brittannië en Noord-Ierland? Lijkt mij een vergelijkbare situatie, of zie ik dat verkeerd?

De twee onderdelen van het Verenigd Koninkrijk omvatten in totaal vier gebieden die voortkomen uit de landen die in het koninkrijk zijn verenigd:

Het eiland Groot-Brittannië omvat:

1. Engeland;
2. Schotland;
3. Wales;
en het noordoostelijk deel van het Ierse eiland vormt:
4. Noord-Ierland.

Deze gebieden hebben nog altijd een duidelijk herkenbare culturele, maar deels ook politieke identiteit, die hoorbaar is in de verschillende talen en dialecten die er gesproken worden, zichtbaar in onder meer vlaggen, bankbiljetten en plaatsnaamborden, en voor de bevolking bovendien voelbaar in recentelijk tot stand gekomen vormen van beperkt zelfbestuur in Noord-Ierland, Schotland en Wales. Dit alles laat evenwel onverlet, dat in internationale betrekkingen alleen het soevereine Verenigd Koninkrijk een rol speelt. In de strikte betekenis van 'onafhankelijke staat' zijn de 'landen binnen het koninkrijk' geen landen, maar in een wat ruimere betekenis van 'begrensd gebied met een politieke identiteit' wel. Gebruik makend van deze dubbele betekenis kan het Verenigd Koninkrijk worden aangeduid als 'vier landen in één land'. (Bron: Wikipedia)
BaliBennie
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by BaliBennie »

Die vergelijkbare situatie heb ik ook aangehaald in mijn discussie met Nerzhul.
<Nerzhul> bei UK ist das anders... da teilen wir ja auch nicht das Commonwealth auf.
Ik weet niet hoe hij dan de vergelijkbare kwestie van het Verenigd Koninkrijk wil oplossen. De Commonwealth-landen staan wel allen als aparte landen in onze landenlijst maar de Overzeese gebieden niet.

Kortom het is een behoorlijk wespennest en lastig om dit allemaal in goede banen te leiden. Omdat Nederland als één van de eerste landen wordt uitgetest (door mij) ben ik ook de eerste die dit probleem tegenkomt. Het zal allemaal in extra overleg moeten worden opgelost.

Deze problemen houden wel het invoeren van de nieuwe indeling op neem ik aan.

Ik doe mijn uiterste best om hier een passende oplossing voor te zoeken.

Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”