Wel dat land eist de sociale premies ZFW/AWBZ op die natuurlijk veel te hoog zijn, ondanks dat ik belasting betaal in Spanje en nooit gebruik maak van die voorzieningen daar. ik ben er sinds ik vertrok ook nooit meer geweest. Dus geen belastingvlucht want met die boetes en de Spaanse belasting betaal je meer dan daar omdat ze die posten niet als aftrek post zien.
Als compensatie mag ik dan gebruik maken van de Spaanse armenzorg, die gratis is voor 65 plus, armen en illegalen.
Dit is pure oplichting, want de premie is vier keer zo hoog dan wanneer ik rechtstreeks bij die Seguridad Social was ingeschreven.
Die Seguridad stelt niet veel voor en de meeste Spanjaarden zijn dan ook bijverzekerd in de particuliere zorg, want er is een tweedeling en dat werkt perfect.
Nu is het verboden door Zompland om je particulier te verzekeren, je bent dus gedwongen slecht en duur verzekerd.
Vandaar die oorlog met die bureaucratie daar die de staat vertegenwoordigt.
Het is in feite een soort boete die je wordt opgelegd omdat je het land verlaat. De DDR had er nog een muur omheen staan.
Maar als eenzame particulier vechten tegen een staat is moeilijk, dus geef ik alleen maar zo veel mogelijk negatieve reisadviezen aan toeristen voor dat land.
Crimineel, drugsoverlast, gevaarlijk, te duur, slecht weer, te vol, te dure horeca waar je ook nog wordt opgelicht als toerist. Ach ja het is geen autobom, ik hou het netjes.
Zie het maar als een economische oorlog, zo veel mogelijk schade toebrengen aan dat land.
Maar jullie zijn lief hoor.