Ginirover wrote:waarschijnlijk wel ja - je hebt precies redelijk wat briefjes van 500, 200 en 100 Euro en die gaan nu eenmaal iets minder snel rond hé Voordeel is echter wel dat die zorgvuldig behandeld worden en dus allicht ook een langere levensloop hebben - kan je dus nog een recordhit qua tijd opleveren
Minder snel? Het verbaast mij dat ik zoveel buitenlandse vijfhonderdjes in
mijn database heb! Dit zijn mijn 46 vijfhonderdjes tot nu toe:
In Finland schijnt zelfs een kwart van de vijfhonderdjes uit het buitenland
te komen, dus de diffusie van de vijfhonderdjes gaat sneller dan ik dacht!
En mooi blijven ze ook niet bepaald: de meesten van mij waren verkreu-
keld toen ik ze invoerde! Dus zelfs met vijfhonderdjes wordt niet erg
zorgvuldig omgesprongen!
Ik denk dat sommige landen zelfs helemaal geen briefjes van 500 hebben, en dat ze daarom al sowieso verspreid worden door de landen onderling.
Van mijn briefjes van 500 waren er opvallen veel van Oostenrijk (mijn gemiddelde waarde van Oostenrijkse briefjes ligt boven de 150 EUR!), en van Duitsland. De rest meestal van België en een enkeling van elders.
Tiger : Dutch, English, French, German
Little Spanish and Italian
Trying Finnish and Japanese
Ik ben na lang invoeren eindelijk in de top 330 gekomen. Ksta nu op plaats 328
Eindelijk boven de 1100 biljetten geraakt. Morgen zal wsl de laatste dag zijn dat ik veel kan invoeren. Misschien zal ik zelfs niet meer kunnen invoeren (op enkele biljetten per dag na). Den baas is terug van congé en dus ist gedaan met achter de kassa te zitten.
rufus50 wrote:Ik ben na lang invoeren eindelijk in de top 330 gekomen. Ksta nu op plaats 328
Eindelijk boven de 1100 biljetten geraakt. Morgen zal wsl de laatste dag zijn dat ik veel kan invoeren. Misschien zal ik zelfs niet meer kunnen invoeren (op enkele biljetten per dag na). Den baas is terug van congé en dus ist gedaan met achter de kassa te zitten.
Vraag je baas of je buiten werktijd de serienummers mag overnemen.
Of all the words of mice and men, the saddest are 'It might have been.' - Kurt Vonnegut
Vraag je baas of je buiten werktijd de serienummers mag overnemen.
Dat kan ik inderdaad doen, maar het probleem is dat ik ook vrachtwagenchauffeur ben en meestal ofwel voor openingstijd ofwel tot na sluitingstijd de baan op ben. Als ik zelf geen vervanging moet doen aan de kassa, dan kom ik in het bureel zelfs niet in. In ons "chauffeurskot" ligt twerk telkens klaar int bakske.
Kga toch proberen af en toe eens een pak biljetten te noteren, of als ik cliënteel vervoer moet doen, dan de tas met wisselgeld enzo. Nu ik in de tot 330 sta is de drang nog groter om meer in te voeren.