Forumbeheer

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Fons, Crazy Bob, eddydevries

Blueman
Euro-Master
Euro-Master

Post by Blueman »

Venga wrote: Het punt is dat de boel een beetje uit de hand loopt. Tot een tijdje geleden was er niet zoveel aan de hand, maar nu zijn er, als je een middag niet op het forum bent geweest, soms wel 15 nieuwe reacties op evenzoveel verschillende topics. Dat zegt genoeg.
15 x gefeliciteerd Ralf op zo'n dag als vandaag dus :)
Blue is the color that makes people wild!
Guest

Post by Guest »

Venga wrote:
jabosa2 wrote:Ik kan me beide standpunten vinden, maar mij lijkt het dat er momenteel te rigoreus slotjes worden geplaatst. .
Het punt is dat de boel een beetje uit de hand loopt. Tot een tijdje geleden was er niet zoveel aan de hand, maar nu zijn er, als je een middag niet op het forum bent geweest, soms wel 15 nieuwe reacties op evenzoveel verschillende topics. Dat zegt genoeg.
Ik vind wel dat er veel slotjes geplaats worden, maar een deel ook terecht.
Dat uit de hand lopen zoals je het noemt (ik noem het liever groter worden van het forum) valt best mee vind ik.
Omdat het forum groter wordt word het minder overzichtelijk, met als gevolg dubbel posts enz.
Het zou natuurlijk makkelijker zijn als dit forum (Nederlandstalige gedeelte) een apparte indeeling krijgt. Net als de lay out van dit forum maar dan voor het Nederlandstalige met bijv als kopjes: mijlpalen (hits), meeting, vragen, statistieken enz enz.
Op die manier zou alles makkelijker te vinden zijn.
Ik weet niet of zoiets dergelijks mogelijk is??
BaliBennie
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by BaliBennie »

Wees blij dat er zoveel activiteit is op het forum dat er in 15 topics wordt gereageerd. Ik vind het zelf jammer dat Ralf z'n oude topic kwijt is, maar dat zal dan wel moeten.

Dus we zien ook snel Ans haar topic verdwijnen als het zo door gaat. Is toch één van mijn favo topicjes hoor!

Ik ben het overigens helemaal eens dat het nieuwe 'vier hier je hits'-topic absoluut terecht is. Brengt veel meer orde op het forum, maar daarom hoef je niet alle oude 'feest'-topics te sluiten hoor.

Langzamerhand wordt het plezier in het forum voor mij een klein beetje getemperd.
Visit my homepage to see my statistics, maps and more!

Look at my 5 years statistics

Er gaat niets boven Groningen EBT
HNL
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by HNL »

BaliBennie wrote:Ik ben het overigens helemaal eens dat het nieuwe 'vier hier je hits'-topic absoluut terecht is. Brengt veel meer orde op het forum, maar daarom hoef je niet alle oude 'feest'-topics te sluiten hoor.
Even één quote, maar mijn reactie is algemeen:

Mensen, ik vind het allemaal wel best. Er was een roep naar één centraal topic voor bepaalde zaken en dat topic is uiteindelijk gekomen. Laten we er dan ook gewoon gebruik van gaan maken.

Ik vind het daarom des te meer jammer dat het gebruik van slotjes wordt gezien als 'mensen de mond snoeren'. Zoals je ziet is het topic dat vandaag is gesloten voorzien van de URL naar het centrale topic. Ga daar dan ook gerust verder. Laten we alsjeblieft niet gaan verzanden in dit soort kleine dingen.
Batavorum
Euro-Master
Euro-Master

Post by Batavorum »

HNL wrote:Ik vind het daarom des te meer jammer dat het gebruik van slotjes wordt gezien als 'mensen de mond snoeren'.
Ik heb niet de indruk dat men het sluiten van topics ziet als "mensen de mond snoeren". Ik denk dat iedereen wel het nut ziet van het beperken van nieuwe (dubbele) topics. Alleen had ik niet verwacht dat dit ging leiden tot het sluiten van goed lopende bestaande topics.

Ik denk dat er niets mis is met het hebben van een topic met veel "verkeer" (zoals Ralf, Ans of FVS). Het probleem is dat je met een nieuw topic niet weet of dat het geval gaat zijn.
Daar zie ik meteen het dilemma, het nadeel van het nieuwe centrale topic is naar mijn mening, dat er soms op één dag zoveel onderwerpen (verschillende mijlpalen) aan bod komen dat ik door de bomen het bos niet meer zie (en ik het de moeite niet waard vind om te reageren).

Ik vond (en vind) het verschijnen van het centrale topic een goed idee. Maar ik vind ook dat al bestaande topics best mogen blijven bestaan. Nog sterker, als er in het centrale topic erg veel gereageerd wordt op één bepaalde mijlpaal of user, dan verdient die op een gegeven moment een eigen topic om het overzicht in het centrale topic niet te verliezen :idea: (ik heb geen idee of dat mogelijk is).
Venga wrote:maar nu zijn er, als je een middag niet op het forum bent geweest, soms wel 15 nieuwe reacties op evenzoveel verschillende topics. Dat zegt genoeg
Klopt, dat zie ik ook wel als een probleem. Echter ik bedenk me dan dat ik niet alles hoef te lezen.

Ondanks dit alles wil ik de moderators prijzen dat ze hun uiterste best doen om alles beheersen, ondanks de meningsverschillen waarderen we jullie betrokkenheid.
Sitting at home ... behind my PC ... talking to Europe ... about notes?
€€F
Euro-Master
Euro-Master

Post by €€F »

Ook ff kort van mijn kant wat reacties ;

1) Applaus voor de moderators ; met zoveel verschillende meningen toch beleid uitvoeren , dan moet je je een type Balkenende gaan voelen :)

2) Het openen van een nieuw topic voor algemene hoerastemming is een prima initiatief. Bestaande topics sluiten twijfel ik over.
Die van mij mag dicht. Punt uit. Ik vierde er mijn eigen hits met mijn verhalen erbij , en dat kan prima in het centrale topic.
Echer , topics voor bv. ans en bhoeyb... die mogen toch echt wel open blijven... maar voor nieuwe users is dit dan weer niet duidelijk... waarom zij wel en hij niet??
Wel denk ik dat de aandacht (in een groot nieuw topic) dan verloren gaat , er komt zoveel in te staan... denk er ook aan dat het aantal users , biljetten , forumbezoekers en hits allemaal gaat toenemen..

3) Al deze twijfel los je m.i. op , door een subfora te creeeren (Ralf deed er al een aanzet toe) waar je dit soort afzonderlijke hoeratopics kunt houden. Dan is iedereen er happy..

FVS
If you can't solve it it's not a problem..

my stats
HNL
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by HNL »

Batavorum wrote:Ik denk dat er niets mis is met het hebben van een topic met veel "verkeer" (zoals Ralf, Ans of FVS). Het probleem is dat je met een nieuw topic niet weet of dat het geval gaat zijn.
Daar zie ik meteen het dilemma, het nadeel van het nieuwe centrale topic is naar mijn mening, dat er soms op één dag zoveel onderwerpen (verschillende mijlpalen) aan bod komen dat ik door de bomen het bos niet meer zie (en ik het de moeite niet waard vind om te reageren).
FotoVideoStore wrote:Echer , topics voor bv. ans en bhoeyb... die mogen toch echt wel open blijven... maar voor nieuwe users is dit dan weer niet duidelijk... waarom zij wel en hij niet??
Wel denk ik dat de aandacht (in een groot nieuw topic) dan verloren gaat , er komt zoveel in te staan... denk er ook aan dat het aantal users , biljetten , forumbezoekers en hits allemaal gaat toenemen..
Jullie hebben precies de kern te pakken. Of de aandacht in zo'n topic verloren gaat? Ik ben daar niet zo bang voor. Kijk jij bijvoorbeeld nog regelmatig terug naar de pagina's 26, 48 of 87 van het Ans topic?
FotoVideoStore wrote:3) Al deze twijfel los je m.i. op , door een subfora te creeeren (Ralf deed er al een aanzet toe) waar je dit soort afzonderlijke hoeratopics kunt houden. Dan is iedereen er happy..
De opzet van subfora stuit op praktische bezwaren. We willen graag één lijn trekken voor het hele forum. Net als een tijdje terug met het vraagstuk over off-topic. Doen we een off-topic voor één land? Oke, maar dan ook voor alle andere landen. Dat komt dus meteen neer op 8 extra forumonderdelen. Doe je dat met steeds meer categorieën, dan is dat steeds maal 8, straks misschien nog een paar nieuwe landen erbij en het forum wordt een rommeltje. Ik denk dat de huidige oplossing voor de komende tijd prima voldoet.
Chiel
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training

Post by Chiel »

Elmo wrote:Ik erger me er juist aan dat mensen steeds bij het bereiken van een mijlpaal
direct weer een nieuwe topic openen, terwijl er altijd wel een oude topic over
mijlpalen te vinden is.
Inderdaad. Ik ben dan ook heel blij met het vier-hier-al-je-mijlpalen-topic dat onlangs geopend is. Nu hoef je je eindelijk niet meer door een hele stapel feli-junk heen te werken voordat je een interessant topic tegenkomt. De reacties in zo'n feli-topic zijn heel voorspelbaar, dus één topic lijkt mij voldoende.
Money in hand, that´s buying / Penger i hånden, det er kjøp --- Erlend Loe
€€F
Euro-Master
Euro-Master

Post by €€F »

1) het 4-al-je-mijlpalen-topic zal , zoals eerder vermeld , flink vol lopen denk ik.
2) het apart zetten van speciale EBT-topics lost dit direct op
3) het zijn niet alleen feli-topics, er staat toch wel meer in
4) interessante topics bijven vanzelf boven , oninteressante zakken vanzelf weg
If you can't solve it it's not a problem..

my stats
Senior
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training

Post by Senior »

Felicitaties kunnen inderdaad grotendeels in speciaal daarvoor bestemde threads worden onderrgebracht. Echter, sommige leden bereiken dusdanig veel mijlpalen of krijgen zoveel hits dat aparte threads voor deze leden gerechtvaardigd lijken. Als iedereen al zijn hits in één thread viert en daarop ook nog eens gereageerd wordt kunnen er al snel tientallen berichten per dag bijkomen. Mede doordat niet iedereen zijn antwoorden adresseerd (@ persoon X) of ondertekend (Doei, y) zal het daardoor waarschijnlijk alleen maar onduidelijkheid scheppen. Bovendien is het lastiger specifieke berichten terug te zoeken in een gemengde felicitatiethread dan in een thread gericht op één persoon.
Ik denk dat een algemene felicitatiethread daarom absoluut de moeite waard is, maar dat aparte threads niet per se verboden moeten worden. Threads waarin een x aantal maanden niets is bijgeschreven en waarin geen informatie van blijvend belang staan zouden eventueel geheel weggemodereerd kunnen worden.

Wat wat mij betreft wèl op slot gedaan moet worden zijn nieuwe threads die naadloos aansluiten op bestaande threads. Ik denk hier bijvoorbeeld aan losse statistieken van één persoon.

Het één lijn trekken voor wat betreft de verschillende forumtalen is in dit geval niet echt relevant denk ik. De Nederlandstalige sectie van het forum is zowel wat betreft het aantal onderwerpen als het aantal berichten verreweg het grootst. Het kan hier dus wel zin hebben om verder uit te splitsen terwijl dat bij b.v. Portugees of Grieks (nog) volstrekt overbodig is. Bij verdere groei van het aantal forumleden dat Portugees of Grieks schrijft kan een opsplitsing eventueel alsnog plaatsvinden.

Mijn mening samengevat: opsplitsen in subrubrieken, zeer actieve forumleden eventueel een eigen thread, alleen volledig dubbele threads op slot (of eventueel integreren in reeds bestaande threads) en volledig verouderde threads wissen.
Groeten,

Senior
Do you have information about euro variants? Tell me!
Ralf
Euro-Master
Euro-Master

Post by Ralf »

Sluit me geheel bij Senior aan.
sergeantmajoor
Euro-Master
Euro-Master

Post by sergeantmajoor »

(Het beheren van) een forum was voor mij tot een paar maanden geleden een onbekend fenomeen. Ik ben nu een euro regular in training en heb me er slechts zijdelings in verdiept. Ik heb zelf natuurlijk ook wat "topics "geopend, pure SPIELEREI. Ze zijn dan ook een zachte dood gestorven. Toch heeft dat openen van die topics mij een grenzeloze ervaring opgeleverd en mij als beginnend EBT-er veel motivatie gegeven. Ik heb vaak met :oops: dit emoticon moeten antwoorden,maar alles bij elkaar vond ik het meestal toch de moeite van het "proberen "waard. Ik geef Venga gelijk om zulke beginners als ik op het rechte pad te helpen door een tip, een edit of een slot"" op de topic te gooien, omdat het een dubbel verhaal is dat ook in ander topics staat. Dit is mijn mening en ik hoop dat jullie er begrip voor hebben.
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”