HNL wrote:Ik vind het daarom des te meer jammer dat het gebruik van slotjes wordt gezien als 'mensen de mond snoeren'.
Ik heb niet de indruk dat men het sluiten van topics ziet als "mensen de mond snoeren". Ik denk dat iedereen wel het nut ziet van het beperken van nieuwe (dubbele) topics. Alleen had ik niet verwacht dat dit ging leiden tot het sluiten van goed lopende bestaande topics.
Ik denk dat er niets mis is met het hebben van een topic met veel "verkeer" (zoals Ralf, Ans of FVS). Het probleem is dat je met een nieuw topic niet weet of dat het geval gaat zijn.
Daar zie ik meteen het dilemma, het nadeel van het nieuwe centrale topic is naar mijn mening, dat er soms op één dag zoveel onderwerpen (verschillende mijlpalen) aan bod komen dat ik door de bomen het bos niet meer zie (en ik het de moeite niet waard vind om te reageren).
Ik vond (en vind) het verschijnen van het centrale topic een goed idee. Maar ik vind ook dat al bestaande topics best mogen blijven bestaan. Nog sterker, als er in het centrale topic erg veel gereageerd wordt op één bepaalde mijlpaal of user, dan verdient die op een gegeven moment een eigen topic om het overzicht in het centrale topic niet te verliezen

(ik heb geen idee of dat mogelijk is).
Venga wrote:maar nu zijn er, als je een middag niet op het forum bent geweest, soms wel 15 nieuwe reacties op evenzoveel verschillende topics. Dat zegt genoeg
Klopt, dat zie ik ook wel als een probleem. Echter ik bedenk me dan dat ik niet alles hoef te lezen.
Ondanks dit alles wil ik de moderators prijzen dat ze hun uiterste best doen om alles beheersen, ondanks de meningsverschillen waarderen we jullie betrokkenheid.
Sitting at home ... behind my PC ... talking to Europe ... about notes?