Lompakosta löydettynä arvoa on 2 - 2,5 euroa, suoraan rullasta otettuna vajaa 3 euroa.Jenni-Maria wrote:Luin keskustelua enkä ole aivan varma että onko tämä 2euronkolikko minkä tänään lompakostani löysin minkään arvoinen.
Kolikossa lukee kuvan yläpuolella suomi finland 2009 ja alapuolella EMU 1999-2009
Kolikoista
- hattiwatti
- Euro-Expert

Re: Kolikoista

Eilen löyty tämmönen. Ollu tommosesta kuullukkaan. Saati sitten nähny
Ennenkun aurinko synty, niin täällä oli pirun pimeetä.
Tilastoni
Tilastoni
Piti mennä heti katsomaan http://www.kolikot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kirjaan setelini vtt the reindeer nickillä koska minusta tuli lapinhullu n. vuonna 2005
Samanmoisen sain vaihtorahana viime viikolla, en muista mistä..Pimpe wrote:Eilen löyty tämmönen. Ollu tommosesta kuullukkaan. Saati sitten nähny
Mutta tuohan on just liikkeelle laskettu, että ihmekös tuo ettei ole aiemmin näkynyt..
Edit. Ja heti seuraavana päivänä tuli toinen samanmoinen.
Ja juu.. onhan niitä muutama jemmassa
Last edited by pejole on Wed Nov 18, 2009 3:51 pm, edited 1 time in total.
Noita erikoisrahoja laitetaan nykyisin liikkeellä vuosittain, joten vähän mennyt hohto noista. Sama juttu se on Saksassakin, ettei siinä mitään. Mikä on yllättävää, on miten nopeasti ne sitten katoavat kierrosta. Hetken ajan niitä aina saa "kaikkialta" ja sitten ei enää yhtään. Kaipa aika moni laittaa niitä sitten jemmaan tai jotakin. Kyllähän kolikko nyt kierrossa viihtyy pitkään.
Living away from Euro zone in the beautiful Vancouver, Canada since January 2012. Experiences and stories of living in here can be found in here (in Finnish).
Luulin taas saaneeni jonkun erikoiskolikon / jonkun harvinaisen (euro)maan kolikon jota mulla ei vielä ole..
Mutta EI.. eihän se ollut eurokolikko ollenkaan
APUVA!!!
Mikä tää on, aivan täysin 2e kolikon kokoinen ja näköinen ensisilmäyksellä (väri yms..)
Reunassa on samanlaisia nypyköitä kuin 1e kolikossa, mutta nämä ovat lyhyempiä (ei siis koko matkaa niin kuin 2e kolikossa) ja ne ovat tiheämmin. Toisella puolella joku silmälasipäinen äijä poseeraa kuin Espanjan / Belgian kolikossa. Toiselta puolelta löytyy jokin palatsi..
Niin ja kirjaimista mulla ei oo mitään tiatoo, mitä arabien venkuroita lienee.. (Voi olla ihan kyrillisiäkin, en tiedä..)
10 jotakin se taitaa olla
EDIT:
Löytyi kun jaksoi googlettaa riittävän kauan, eihän tuo olisi edes vaikea, jos saisi selvää teksteistä..
Kyseessä siis Thaimaan bahti, eli takkiin tuli 1,8€ En taida kuitenkaan mennä asiasta valittamaan, mutta vähän jäi jo kassalla hampaankoloon kun 6e vaihtorahat tuli 2e kolikoina
(en edes viitsinyt pyytää sitä seteliä kun oli kassalla se p€&%€/€€n m"/%%u)

Mutta EI.. eihän se ollut eurokolikko ollenkaan
APUVA!!!
Mikä tää on, aivan täysin 2e kolikon kokoinen ja näköinen ensisilmäyksellä (väri yms..)
Reunassa on samanlaisia nypyköitä kuin 1e kolikossa, mutta nämä ovat lyhyempiä (ei siis koko matkaa niin kuin 2e kolikossa) ja ne ovat tiheämmin. Toisella puolella joku silmälasipäinen äijä poseeraa kuin Espanjan / Belgian kolikossa. Toiselta puolelta löytyy jokin palatsi..
Niin ja kirjaimista mulla ei oo mitään tiatoo, mitä arabien venkuroita lienee.. (Voi olla ihan kyrillisiäkin, en tiedä..)
10 jotakin se taitaa olla
EDIT:
Löytyi kun jaksoi googlettaa riittävän kauan, eihän tuo olisi edes vaikea, jos saisi selvää teksteistä..
Kyseessä siis Thaimaan bahti, eli takkiin tuli 1,8€ En taida kuitenkaan mennä asiasta valittamaan, mutta vähän jäi jo kassalla hampaankoloon kun 6e vaihtorahat tuli 2e kolikoina

Last edited by pejole on Thu Nov 19, 2009 1:31 pm, edited 1 time in total.
Oiskohan Thaimaan 10 bahtin kolikko? Näistä on ollut juttua, että jotkut tuovat kyseisiä kolikoita lomamatkoiltaan Suomeen ja laittavat tahallaan kiertoon. Lantin arvo näkyy olevan noin 20 senttiä eli jos sen saa kiertoon kaksieuroisena, rahan arvo kymmenkertaistuu.pejole wrote:Mikä tää on, aivan täysin 2e kolikon kokoinen ja näköinen ensisilmäyksellä (väri yms..)
Noita sai vaihtaa postissa 1 tai 5 kpl/hlö käteiseen rahaan, kun ilmestyivät. Lähetin paketin samalla kun hain noitakin. Postin täti moneen otteeseen mainitsi, että niitä ei voi maksaa kortilla. Moneen kertaan sain vakuutella, että joo, joo, käteisellä maksan ja maksan sen paketinkin postikulut käteisellä.Pimpe wrote:
Eilen löyty tämmönen. Ollu tommosesta kuullukkaan. Saati sitten nähny
Noita Thaimaan kolikkojahan tuodaan Suomeen, koska ne toimivat kahden euron kolikkoina monessa automaatissa ja pajatsossa. Joskus oli noista juttua jossain...
Living away from Euro zone in the beautiful Vancouver, Canada since January 2012. Experiences and stories of living in here can be found in here (in Finnish).
Jos ketään kiinnostaa niin mulla olis ylimääräisenä seuraavia erikoiskakkosia: Lähes kaikki Suomen erikoiset, Ateena 2004, Torino 2006, Itävallan erikoiskakkonen (sekä jos joltain puuttuu normi euro ja 2e). Näistähän luovutaan nimellishintaan + kulut.
My EBT statistics.
- höpsismöppiäinen
- Euro-Master

Täältä löytyisi kiinnostusta Torino 2006-kolikkoon ja Itävallan erikoiskakkoseen.Yippo wrote:Jos ketään kiinnostaa niin mulla olis ylimääräisenä seuraavia erikoiskakkosia: Lähes kaikki Suomen erikoiset, Ateena 2004, Torino 2006, Itävallan erikoiskakkonen (sekä jos joltain puuttuu normi euro ja 2e). Näistähän luovutaan nimellishintaan + kulut.
I reject your reality and substitute my own.
Viime päivinä olen saanut vaihtorahoina ainakin kahdesta eri paikasta täysin kiiltäviä hollantilaisia vuoden 2000 2 € kolikoita. Virallisesti kolikoita ei kai euromaiden kesken kierrätetä, mutta olisikohan jokin pankki tai vaikka S-ryhmä saattanut kolikoita ulkomailta hankkia? Onko kukaan muu havainnut moista?
Mulla oli samanlainen tapaus mutta se oli jo joskus keväällä/alkukesästä. Ihmettelin kanssa kovin. En tosin muista minkä vuotisia kolikoita oli mutta uudenuutukaisia hollantilaisia kakkosia.Eliezer wrote:Viime päivinä olen saanut vaihtorahoina ainakin kahdesta eri paikasta täysin kiiltäviä hollantilaisia vuoden 2000 2 € kolikoita. Virallisesti kolikoita ei kai euromaiden kesken kierrätetä, mutta olisikohan jokin pankki tai vaikka S-ryhmä saattanut kolikoita ulkomailta hankkia? Onko kukaan muu havainnut moista?
- Juristi M
- Euro-Master in Training

Olisikohan tässä vastaus kiiltäviin hollantilaisiin 2 € kolikoihin:Eliezer wrote:Viime päivinä olen saanut vaihtorahoina ainakin kahdesta eri paikasta täysin kiiltäviä hollantilaisia vuoden 2000 2 € kolikoita. Virallisesti kolikoita ei kai euromaiden kesken kierrätetä, mutta olisikohan jokin pankki tai vaikka S-ryhmä saattanut kolikoita ulkomailta hankkia? Onko kukaan muu havainnut moista?
http://forum.eurobilltracker.com/viewto ... =7&t=19641
Siltä vaikuttaa. Hyvin mielenkiintoista!Juristi M wrote:Olisikohan tässä vastaus kiiltäviin hollantilaisiin 2 € kolikoihin:Eliezer wrote:Viime päivinä olen saanut vaihtorahoina ainakin kahdesta eri paikasta täysin kiiltäviä hollantilaisia vuoden 2000 2 € kolikoita. Virallisesti kolikoita ei kai euromaiden kesken kierrätetä, mutta olisikohan jokin pankki tai vaikka S-ryhmä saattanut kolikoita ulkomailta hankkia? Onko kukaan muu havainnut moista?
http://forum.eurobilltracker.com/viewto ... =7&t=19641