Moderoidut osumat
- MizNiz
- Euro-Expert in Training
Päivitetty 31.1
(Tasan kolmen kuukautta sitte viimeks päivitelty)
Taasen tässä jokuaika sitte pääs käymään sillai, et moderaattori pääs näpelöimään meitsin osumii, joten tässäpä nämä uuvet tiiot sitte o:
17 moderoitua osumaa
218 osumaa yhteensä
jotenka 7,8% on noista tiedoista saatu tulos..
(Tasan kolmen kuukautta sitte viimeks päivitelty)
Taasen tässä jokuaika sitte pääs käymään sillai, et moderaattori pääs näpelöimään meitsin osumii, joten tässäpä nämä uuvet tiiot sitte o:
17 moderoitua osumaa
218 osumaa yhteensä
jotenka 7,8% on noista tiedoista saatu tulos..
Last edited by MizNiz on Wed Jan 31, 2007 9:50 pm, edited 3 times in total.
Mä osuin miinaan. Menin Sport-Massin kotipaikkakunnan pankkiin ja sain ystävällistä palvelua ja nipun vitosen seteleitä. Olen syöttänyt nyt 35 setelii ja kaikki osuneet. Joten mulla tää modeprossa kasvaa... Kerron sen kun saan kaikki setelit syötettyä, jos vaikka joku olis kirjaamaton aiemmin 
EDIT: Nyt kaikki 100 seteliä syötetty ja kaikki 100 osui. Niistä melkein kaikki siis moderoitiin. Kun mun modeprossa aiemmin oli alle 10 on se nyt 16,85!
Eli osumia yhteensä 1199 joista moderoituja 202 tekee tuon 16,85%
Kyllä miinat on kivoja

EDIT: Nyt kaikki 100 seteliä syötetty ja kaikki 100 osui. Niistä melkein kaikki siis moderoitiin. Kun mun modeprossa aiemmin oli alle 10 on se nyt 16,85!
Eli osumia yhteensä 1199 joista moderoituja 202 tekee tuon 16,85%
Kyllä miinat on kivoja

- Sport-Mass
- Euro-Master
@ JANI73: Valitettava tapaturma
. Sen ainoan kerran kun satun "saastuttamaan" oman kotipankkini, niin eiköhän joku onnistu astumaan virittämään miinaani
.
Tosiaan pari nippua vitosia kävin kolme viikkoa sitten sinne viemässä, kun ajattelin jäädä tauolle pankkikeikkailusta. En muuten olisi missään nimessä käynyt niitä sinne jättämässä, koska mikään ei ole sen kurjempaa kuin astua omaan miinaan
. No hyvä että kävit yhden nipun poimimassa pois. Eiköhän se toinen nippu ole jo sieltä lähtenyt maailmalle...

Tosiaan pari nippua vitosia kävin kolme viikkoa sitten sinne viemässä, kun ajattelin jäädä tauolle pankkikeikkailusta. En muuten olisi missään nimessä käynyt niitä sinne jättämässä, koska mikään ei ole sen kurjempaa kuin astua omaan miinaan

Nyt pisti sen verran pahasti silmään, että pakko kommentoida. En pysty tätä tälläkään kertaa uskomaan. Johan sitä on reissujesi aikana monet spekuloineet, josko olette tauolle ryhtyneet, mutta minä olen aina tiennyt että joka päivä ne Sport-Massit käyvät pankkissa tai muuten kirjaavat seteleitä. Sen verran ketkuja hulluja olette. Ja hyvä niin.Sport-Mass wrote:kun ajattelin jäädä tauolle pankkikeikkailusta.

Living away from Euro zone in the beautiful Vancouver, Canada since January 2012. Experiences and stories of living in here can be found in here (in Finnish).
Kolme viikkoako ne niitä seteleitä siellä jemmasi mulleSport-Mass wrote:@ JANI73: Valitettava tapaturma. Sen ainoan kerran kun satun "saastuttamaan" oman kotipankkini, niin eiköhän joku onnistu astumaan virittämään miinaani
.
Tosiaan pari nippua vitosia kävin kolme viikkoa sitten sinne viemässä...

Hienoa! Oikeaa työtä tuollainen levittäminen!JANI73 wrote:Mä oon kyllä onnistunut hajottamaan tuon nipun täydellisesti. Ihan muutaman jouduin viemään pankkiin kun en ehtinyt niitä vaihtamaan. Mutta olikohan niitä vain 10....

Living away from Euro zone in the beautiful Vancouver, Canada since January 2012. Experiences and stories of living in here can be found in here (in Finnish).
Se vaan nyt on niin helppoa, kun liikkuu ympäri suomen. Uskon, että niitä Joensuunkin seudulla. Olen nyt kyseisellä linjalla levitttelemässä.Klazu wrote:Hienoa! Oikeaa työtä tuollainen levittäminen!JANI73 wrote:Mä oon kyllä onnistunut hajottamaan tuon nipun täydellisesti. Ihan muutaman jouduin viemään pankkiin kun en ehtinyt niitä vaihtamaan. Mutta olikohan niitä vain 10....
Et mielestäni vastannut toisaalla, mutta olet junien ravintolavaunuissa kirjaamassa seteleitä? Aika jännä homma. Kivasti olet saanut rataverkot jo kartallesi näkyviin.
Mielestäni tuo on juuri sinun tilanteessasi vielä oikea tapa kirjata. Ja setelit kyllä varmasti leviää kivasti. Tässä on muuten se hyvä, että S-ryhmän tenkkapoon jälkeen pystyt jälleen kisaamaan Espoon 1. sijasta. 

En vastannut toisaalla enkä vahvista asiaa edelleenkään. Jokainen voi tehdä omat johtopäätöksensä mutta mä en ota kantaa.Klazu wrote:Et mielestäni vastannut toisaalla, mutta olet junien ravintolavaunuissa kirjaamassa seteleitä? Aika jännä homma. Kivasti olet saanut rataverkot jo kartallesi näkyviin.Mielestäni tuo on juuri sinun tilanteessasi vielä oikea tapa kirjata. Ja setelit kyllä varmasti leviää kivasti. Tässä on muuten se hyvä, että S-ryhmän tenkkapoon jälkeen pystyt jälleen kisaamaan Espoon 1. sijasta.
-
- Euro-Expert
Ilmoittaudun nollakerhoon tuloksella 22 osumaa ja nolla moderoitua. (Editoitu su 3.9.2006.)
Tässä harrastuksessa näyttää olevan kaksi tyylisuuntaa. Toisessa arvostetaan määrää ja toisessa laatua.
Määrä-suuntautuneet pankkikeikkoineen luovat hyvän pohjan seteleiden liikkeiden seuraamiseen, sillä tarvitaan runsaasti rekisteröintejä, jotta voisi olla osumia. Järjestelmän kannalta määrä-suuntautuneet ovat siis välttämättömiä, joskin suurten setelimäärien liikuttelu mielenkiintoisten osumien mahdollisuuden lisäämiseksi vähentää koko järjestelmän luotettavuutta sen perustehtävässä, eli seteleiden liikkeiden jäljittämisessä. Jos mittari muokkaa liikaa mitattavaa, se on huono mittari. Määräsuuntautuneiden toiminta ei nähdäkseni ole kuitenkaan niin suurimittaista, että se veisi pohjan koko järjestelmän luotattavuudelta.
Laatu-suuntautuneiden tavoite on jäljittää minihistoriaa: halutaan tietää, missä omiin käsiin kantautunut seteli on seikkaillut, millaisissa tilanteissa käytetty ja millaiset ihmiset ovat sen omistaneet. Laatu-suuntautuneet pyrkinevät kirjaamaan ensisijaisesti normaalissa rahankäytössään vastaan tulleet setelit. Tästä asiasta ei liene syytä antaa kovin vankkaa mielipidettä, sillä näkemyksiä lienee varsin monia. Voisi olettaa, että laatu-suuntautuneet tekevät saamiinsa seteleihin laajat sepustukset, jotta sen seuraava löytäjä saa sitä, mitä itse etsii: historiaa, sisältöjä.
Moderointilistaus on todella hyvä työkalu laatu-suuntautuneille. Itse asiassa toivon, että kunkin käyttäjän perustietoihin tulisi automaattisena osumien moderointiprosentti, niin voisi kunkin osuman osalta arvioida, kuuluuko ko. setelin historiaan pelkästään käyminen ko. paikassa, vai onko ko. setelillä läheisempikin suhde löytäjäänsä, liittyykö siihen mikään mielenkiintoinen tapahtuma tms. Moderointiprosenttia ei luonnollisestikaan tarvittaisi, jos itse kukin kirjaisi jokaiseen seteliin sen historian. Pankkikeikkakin on sisältöjä, historiaa.
Itse arvostan eniten osumia, joihin liittyy jotakin inhimillistä, persoonallinen merkintä jostain tapahtumasta, fiiliksestä tms. Ei sillä, ettenkö arvostaisi myös massamerkkaajienkin osumia. Vielä arvokkaampi olisi esimerkiksi Westinghousen Hollannin Groningenissa tekemä osuma, jos hän olisi pelkän sanan "wibra" asemasta kertonut, ostiko hän kenties kesävaatteita perheelleen Wibrasta eli Hollannin Halpahallista, vai kävikö hän siellä kirjaamassa myymälän kaikki setelit. Pitääpä kysäistä EBTM06:ssa.
Kuinka moni muuten olisi edes tiennyt, että "wibra" tarkoittaa kauppaketjua? En olisi minäkään, mutta osuman jälkeisenä päivänä otin sattumoisin ensimmäistä kertaa käyttöön edellisellä Euroopan reissulla ostamani (vara-) T-paidan, jossa sattui olemaan Wibran hintalappu.
Puupenni - Wooden Penny
Tässä harrastuksessa näyttää olevan kaksi tyylisuuntaa. Toisessa arvostetaan määrää ja toisessa laatua.
Määrä-suuntautuneet pankkikeikkoineen luovat hyvän pohjan seteleiden liikkeiden seuraamiseen, sillä tarvitaan runsaasti rekisteröintejä, jotta voisi olla osumia. Järjestelmän kannalta määrä-suuntautuneet ovat siis välttämättömiä, joskin suurten setelimäärien liikuttelu mielenkiintoisten osumien mahdollisuuden lisäämiseksi vähentää koko järjestelmän luotettavuutta sen perustehtävässä, eli seteleiden liikkeiden jäljittämisessä. Jos mittari muokkaa liikaa mitattavaa, se on huono mittari. Määräsuuntautuneiden toiminta ei nähdäkseni ole kuitenkaan niin suurimittaista, että se veisi pohjan koko järjestelmän luotattavuudelta.
Laatu-suuntautuneiden tavoite on jäljittää minihistoriaa: halutaan tietää, missä omiin käsiin kantautunut seteli on seikkaillut, millaisissa tilanteissa käytetty ja millaiset ihmiset ovat sen omistaneet. Laatu-suuntautuneet pyrkinevät kirjaamaan ensisijaisesti normaalissa rahankäytössään vastaan tulleet setelit. Tästä asiasta ei liene syytä antaa kovin vankkaa mielipidettä, sillä näkemyksiä lienee varsin monia. Voisi olettaa, että laatu-suuntautuneet tekevät saamiinsa seteleihin laajat sepustukset, jotta sen seuraava löytäjä saa sitä, mitä itse etsii: historiaa, sisältöjä.
Moderointilistaus on todella hyvä työkalu laatu-suuntautuneille. Itse asiassa toivon, että kunkin käyttäjän perustietoihin tulisi automaattisena osumien moderointiprosentti, niin voisi kunkin osuman osalta arvioida, kuuluuko ko. setelin historiaan pelkästään käyminen ko. paikassa, vai onko ko. setelillä läheisempikin suhde löytäjäänsä, liittyykö siihen mikään mielenkiintoinen tapahtuma tms. Moderointiprosenttia ei luonnollisestikaan tarvittaisi, jos itse kukin kirjaisi jokaiseen seteliin sen historian. Pankkikeikkakin on sisältöjä, historiaa.
Itse arvostan eniten osumia, joihin liittyy jotakin inhimillistä, persoonallinen merkintä jostain tapahtumasta, fiiliksestä tms. Ei sillä, ettenkö arvostaisi myös massamerkkaajienkin osumia. Vielä arvokkaampi olisi esimerkiksi Westinghousen Hollannin Groningenissa tekemä osuma, jos hän olisi pelkän sanan "wibra" asemasta kertonut, ostiko hän kenties kesävaatteita perheelleen Wibrasta eli Hollannin Halpahallista, vai kävikö hän siellä kirjaamassa myymälän kaikki setelit. Pitääpä kysäistä EBTM06:ssa.
Kuinka moni muuten olisi edes tiennyt, että "wibra" tarkoittaa kauppaketjua? En olisi minäkään, mutta osuman jälkeisenä päivänä otin sattumoisin ensimmäistä kertaa käyttöön edellisellä Euroopan reissulla ostamani (vara-) T-paidan, jossa sattui olemaan Wibran hintalappu.
Puupenni - Wooden Penny
Last edited by Puupenni - Wooden Penny on Sun Sep 03, 2006 5:55 pm, edited 1 time in total.
Päivitys:
Osumia 60 kpl, eikä ensimmäistäkään moderoitua edelleenkään.
Osumia 60 kpl, eikä ensimmäistäkään moderoitua edelleenkään.

Money makes the world go round. We make the money go round.
Postcrossing
Postcrossing
- JackTheRipper
- Euro-Expert
Catch me if you can.
http://www.hattrick.org
http://www.hattrick.org