Bankbiljetten productie 2010

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Fons, Crazy Bob, eddydevries

Fons
Forum Moderator
Forum Moderator

Re: Bankbiljetten productie 2010

Post by Fons »

JanV wrote:Het genoemde aantal van 8 landen suggereert dat we nog een aantal nieuwe combinaties kunnen verwachten.

JanV

Ze hebben voor de volgende landen al gedrukt

:flag-gr: Y :note-50: :note-100:
:flag-nl: P :note-5: :note-10: :note-20: :note-50: :note-100: :note-200:
:flag-fi: L :note-20:
:flag-at: N :note-200:
:flag-es: V :note-10:
:flag-cy: G :note-20:
:flag-mt: F :note-20:
:flag-de: X :note-10:

Dat zijn er al 8
Het schijnt dus dat er ook :flag-si: H :note-20: gedrukt zijn.
Dat maakt zelfs 9. Misschien dat ze Nederland niet hebben meegeteld, wat ik hierboven wel heb gedaan.
En mochten ze al bezig zijn met het drukken van Slowaakse :flag-sk: E :note-20: biljetten hebben ze in Haarlem voor 10 verschillende landen gedrukt.

Maar voorlopig geen nieuwe combinaties met de drukkerij-letter G denk ik.....
vermeer
Euro-Master
Euro-Master

Post by vermeer »

Wat moet ik van deze G/X :note-10: hit vinden? Kan zijn dat het al eerder gemeld is.
http://nl.eurobilltracker.eu/notes/?id=80957450" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik ben ook niet vrij van zonde.
http://nl.eurobilltracker.eu/notes/?id=67024711" onclick="window.open(this.href);return false;

Dit is de eerste die ik kon vinden in Nederland.
http://nl.eurobilltracker.eu/notes/?id=36030089" onclick="window.open(this.href);return false;

Wanneer is de enige echte eerste nieuwe gevonden?
JanV
Euro-Regular
Euro-Regular

Post by JanV »

Fons wrote:
JanV wrote:Het genoemde aantal van 8 landen suggereert dat we nog een aantal nieuwe combinaties kunnen verwachten.

JanV

Ze hebben voor de volgende landen al gedrukt

:flag-gr: Y :note-50: :note-100:
:flag-nl: P :note-5: :note-10: :note-20: :note-50: :note-100: :note-200:
:flag-fi: L :note-20:
:flag-at: N :note-200:
:flag-es: V :note-10:
:flag-cy: G :note-20:
:flag-mt: F :note-20:
:flag-de: X :note-10:

Dat zijn er al 8
Het schijnt dus dat er ook :flag-si: H :note-20: gedrukt zijn.
Dat maakt zelfs 9. Misschien dat ze Nederland niet hebben meegeteld, wat ik hierboven wel heb gedaan.
En mochten ze al bezig zijn met het drukken van Slowaakse :flag-sk: E :note-20: biljetten hebben ze in Haarlem voor 10 verschillende landen gedrukt.

Maar voorlopig geen nieuwe combinaties met de drukkerij-letter G denk ik.....
Fons,

Jij noemt ook combinaties die langer geleden zijn gedrukt zoals de :note-10: biljetten voor Spanje. Ik ben het met R/J eens wat betreft zijn telling van de combinaties

JanV
R/J
Euro-Master
Euro-Master

Post by R/J »

vermeer wrote:Wat moet ik van deze G/X :note-10: hit vinden? Kan zijn dat het al eerder gemeld is.
http://nl.eurobilltracker.eu/notes/?id=80957450" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik ben ook niet vrij van zonde.
http://nl.eurobilltracker.eu/notes/?id=67024711" onclick="window.open(this.href);return false;

Dit is de eerste die ik kon vinden in Nederland.
http://nl.eurobilltracker.eu/notes/?id=36030089" onclick="window.open(this.href);return false;

Wanneer is de enige echte eerste nieuwe gevonden?
Ik denk zelf dat het deze is http://nl.eurobilltracker.eu/notes/?id=80895402" onclick="window.open(this.href);return false;.
Deze user heeft er ook iets over gepost. (Hier bijvoorbeeld)
My NIG stats have finally disappeared. My EBTST stats are still available.
JanV
Euro-Regular
Euro-Regular

Re: Bankbiljetten productie 2011

Post by JanV »

Al enige tijd is er commotie in de Duitse pers over de druk van Duitse biljetten door buitenlandse drukkers. Op http://www.ted.europa.eu" onclick="window.open(this.href);return false; staat sind 8 december de volgende bekendmaking van de opdracht (voor 2011):
gunning aan drukkers

Dit komt kortweg neer op:
:note-5: Giesecke & Devrient GmbH
:note-10: Oberthur Technologies
:note-50: Johan Enschedé Banknotes B.V.

JanV
R/J
Euro-Master
Euro-Master

Post by R/J »

JanV wrote:Al enige tijd is er commotie in de Duitse pers over de druk van Duitse biljetten door buitenlandse drukkers. Op http://www.ted.europa.eu" onclick="window.open(this.href);return false; staat sind 8 december de volgende bekendmaking van de opdracht (voor 2011):
gunning aan drukkers

Dit komt kortweg neer op:
:note-5: Giesecke & Devrient GmbH
:note-10: Oberthur Technologies
:note-50: Johan Enschedé Banknotes B.V.

JanV
Dus:
Nieuwe P/X :note-5:
E/X :note-10:
G/X :note-50:

Niet helemaal hoe ik het had verwacht.
My NIG stats have finally disappeared. My EBTST stats are still available.
JanV
Euro-Regular
Euro-Regular

Post by JanV »

Volgens de ECBmoet Cyprus dit jaar zowel :note-5: als :note-20: produceren. De Cypriotische Nationale Bank mailde me dat de :note-5: door Oberthur worden geproduceerd en dat de :note-20: opnieuw door Johan Enschede zullen worden geproduceerd. Op zich een logisch gevolg van het samen optrekken van de kleinere landen met de Nederlandse aanbesteding.
Central Bank of Cyprus wrote: Dear Mr. Vxxx Jan,

I wish to refer to your email of 2/1/2011 and to reply as follows;

- Oberthur Technologies will be printing for Cyprus EUR5. Apart from EUR5
Cyprus will also supply the Eurosystem with EUR20. Joh. Enschedé Banknotes
will be printing EUR20 for Cyprus.
- We do not know when these banknotes will come into circulation. This is
depending on the demand from the public. Also it is depending on the choice
of circulating sorted fit or new banknotes. The eurobanknotes supplied by
Cyprus will be distributed among the Eurosystem Central Banks.

Best regards,

Mxxxx Oxxxxxxx (Mrs)
Assistant Director
Currency Section
Domestic Banking Operations Department
Central Bank of Cyprus
JanV
JanV
Euro-Regular
Euro-Regular

Re: Bankbiljetten productie 2012

Post by JanV »

De Deutsche Bundesbank heeft op de Europese Aanbestedingswebsite TED al weer de nieuwe aanbesteding voor 2012 staan. De aantallen voor de productie van 2012 staan nog niet op de website van de ECB.

Enkele opvallende zaken:
1) Het betreft ook in 2012 nog serie 1 biljetten
2) Er worden weer :note-200: biljetten geproduceerd.
3) De productie van :note-10: biljetten wordt mogelijk over twee drukkers verdeeld.
Deutsche Bundesbank wrote: II.2)MENGE ODER UMFANG DES AUFTRAGS
II.2.1)Gesamtmenge bzw. -umfang
2 153 290 000 Stück Euro-Banknoten der Serie 1 in folgender Stückelung:
— 752 460 000 Stück Euro 50 (Los 1),
— 526 350 000 Stück Euro 10 (Los 2),
— 526 350 000 Stück Euro 10 (Los 3),
— 298 130 000 Stück Euro 100 und 50 000 000 Stück Euro 200 (Los 4).
Der Bewerber hat mitzuteilen, für welches Los/welche Lose er Interesse bekundet.
JanV
erasmuston
Euro-Master
Euro-Master

Post by erasmuston »

Het Nederlandse deel van de eurobiljetten wordt niet langer in Nederland gedrukt. De Nederlandsche Bank (DNB) maakte vandaag bekend dat twee Duitse en één Britse drukkerij de biljetten mogen gaan drukken. DNB had de levering van eurobankbiljetten voor 2012 voor het eerst openbaar aanbesteed.

Tot nu toe liet DNB de eurobiljetten drukken bij Koninklijke Joh. Enschedé, drukkerij van bankbiljetten, waardepapieren en postzegels in Haarlem. De centrale bank zegt met het aanbesteden van drukorders voor eurobankbiljetten te streven naar eerlijke concurrentie voor de gunning van grote opdrachten. De contracten met de geselecteerde buitenlandse drukkers kunnen na 2012 drie keer met een jaar verlengd worden, waarna opnieuw een aanbesteding volgt.

http://www.nrc.nl/nieuws/2011/02/16/eur ... d-gedrukt/" onclick="window.open(this.href);return false;
JanV
Euro-Regular
Euro-Regular

Post by JanV »

erasmuston wrote:Het Nederlandse deel van de eurobiljetten wordt niet langer in Nederland gedrukt. De Nederlandsche Bank (DNB) maakte vandaag bekend dat twee Duitse en één Britse drukkerij de biljetten mogen gaan drukken. DNB had de levering van eurobankbiljetten voor 2012 voor het eerst openbaar aanbesteed.

Tot nu toe liet DNB de eurobiljetten drukken bij Koninklijke Joh. Enschedé, drukkerij van bankbiljetten, waardepapieren en postzegels in Haarlem. De centrale bank zegt met het aanbesteden van drukorders voor eurobankbiljetten te streven naar eerlijke concurrentie voor de gunning van grote opdrachten. De contracten met de geselecteerde buitenlandse drukkers kunnen na 2012 drie keer met een jaar verlengd worden, waarna opnieuw een aanbesteding volgt.

http://www.nrc.nl/nieuws/2011/02/16/eur ... d-gedrukt/" onclick="window.open(this.href);return false;
De NRC is onzorgvuldig omdat het vergeet te melden dat op dit moment ook biljetten worden gedrukt bij Oberthur. Daarnaast is het niet de eerste openbare aanbesteding, maar de tweede.

Overigens geldt deze aanbesteding voor nog 7 andere landen, maar deze samenwerking was al eerder bekend.
DNB wrote:DNB heeft de tender uitgevoerd in samenwerking een zevental andere centrale banken uit het Europees Stelsel van Centrale Banken (ESCB), te weten die van Cyprus, Estland, Finland, Luxemburg, Malta, Slovenië en Slowakije, samen de Joint European Tender groep (JET).
jrnsndrs
Euro-Master
Euro-Master

Post by jrnsndrs »

Zijn er recent soms :flag-gr: :note-10: deze kant op gepoold? Ik heb dit jaar al 5 van zulke biljetten, 10% van alle tientjes van dit jaar. Gerekend vanaf het moment dat ik begon met EBT is de score 'slechts' 5%.

Opvallend veel dus het eerste deel van dit jaar.
"of all wars, religious wars are the most detestable, since they are waged for no tangible gain, but only to impose a set of arbitrary credos on another."
--- Unspiek baron Bodissey.

-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-
sebas26
Euro-Newbie
Euro-Newbie

Post by sebas26 »

ik heb ook al een heleboel griekse :note-10: gehad in een korte tijd,en dat waren ook vrij nieuwe biljetten.

twee weken geleden had ik zelfs binnnen 2 dagen 2 griekse :note-20: .vrij zeldzaam volgens mij
jrnsndrs
Euro-Master
Euro-Master

Post by jrnsndrs »

sebas26 wrote:(...)

twee weken geleden had ik zelfs binnnen 2 dagen 2 griekse :note-20: .vrij zeldzaam volgens mij

Die ben ik nog niet tegengekomen.
"of all wars, religious wars are the most detestable, since they are waged for no tangible gain, but only to impose a set of arbitrary credos on another."
--- Unspiek baron Bodissey.

-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-
HBoZ
Euro-Master
Euro-Master

Post by HBoZ »

jrnsndrs wrote:Zijn er recent soms :flag-gr: :note-10: deze kant op gepoold? Ik heb dit jaar al 5 van zulke biljetten, 10% van alle tientjes van dit jaar. Gerekend vanaf het moment dat ik begon met EBT is de score 'slechts' 5%.

Opvallend veel dus het eerste deel van dit jaar.
Yeps, in september 2010 zelfs 100% nieuwe gekregen. Ook in Belgie kom je :note-10: en :note-20: vaak tegen.
maarsy
Euro-Master
Euro-Master

Post by maarsy »

in engeland bijna alle :note-10: grieks en nieuw
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”