Ja nyt tuo on varastettu.airis wrote:Ensimmäinen virolainen kolikko (2€) tuli vaihtorahana keskustan R-kioskilta.
Edit: Löysin tilalle uuden. Muitakin virolaisia kolikoita tuli joulukuussa.

Ja nyt tuo on varastettu.airis wrote:Ensimmäinen virolainen kolikko (2€) tuli vaihtorahana keskustan R-kioskilta.

Minulla tuli tässä ihan pari päivää sitten tuollainen,mutta suomalainen vastaan.. Toistaiseksi on säästössä,sen verran erikoinen tämän vuoden erikoiskakkonen kuitenkin on..Luumi wrote:Onkohan kellään tullu vielä tämmöstä vastaan? Itte tuossa just kolikkorenkiin laittelin kolikoita lompakkoa paisuttamasta ja silmiin sattu vähä erikoisempi kuvapuoli. Hyvä että sattu oleen noin päin, ois muute jatkanu kiertoaan
e: ja tosiaan siis Viron versiosta kyse, en oo nähny suomalaista vastaavaa vielä.

Viron kirjain on D. Euroopan keskuspankin v. 2012 ohjelman mukaan Viro on tälle vuodelle tuottanut 20 € seteleitä, mutta niistä ei vielä ole havaintoja kierrossa.Coin wrote:.... ja Viron mikä lie, onkohan niillä jo kirjainta varattu?

mä en ole myöskään nähnyt Viron seteleitä. Maltan seteleitä olen saanut Italiassa ja kyproslaisia myöskin jopa runsaasti suomalaisista automaateista.Coin wrote:Tähän topicciin sopinee myös se, että sain ensimmäisen G-alkuisen setelin eli Kyproksen setelin. Emäntä otti automaatista. Vielä puuttuu Maltan F ja Viron mikä lie, onkohan niillä jo kirjainta varattu?
Totta, olen tehnyt saman huomion tummumisesta. Lisäksi on tullut havaittua, että niitä saa vaihtorahoina jo mistä tahansa pienistä kyläkaupoistakin.rahaman wrote:Nyt Viron kolikot ovat alkaneet tummua. Aiemmin, kun sai jonkun hyvin uudennäköisen kolikon niin se oli usein virolainen, mutta nyt ne alkavat olla jo monesti aika himmeitä ja likaisia, mikä on ymmärrettävää, kun 1 2/3 v ovat osa jo kiertäneet. Niitä saa nykyään jo aika usein ainakin Helsingissä. Sen verran suomalaiset ovat reissanneet siellä ja sikäläiset täällä.
Niin,nyt ne eivät ole enää harvinaisia niin kuin sillloin kun Viro liittyi euroon eivätkä myöskään erotu kiiltävyydeltään suomalaisten rahojen joukosta.. Viron 2€ kolikoita on kylläkin ollut yllättävän vähän liikkeellä verrattuna esimerkiksi 10-senttisiin,joita näkyy minunkin lompakossani melkein aina. Kun noista seteleistä oli ekan kerran puhetta,niin ajattelin että toki ne nyt tulevat liikenteeseen vuoden sisällä ja ehdottomasti ennen Draghien liikkeellelaskua,vaan vielä tässä odotetaan Viron seteleitäCraft wrote:Totta, olen tehnyt saman huomion tummumisesta. Lisäksi on tullut havaittua, että niitä saa vaihtorahoina jo mistä tahansa pienistä kyläkaupoistakin.rahaman wrote:Nyt Viron kolikot ovat alkaneet tummua. Aiemmin, kun sai jonkun hyvin uudennäköisen kolikon niin se oli usein virolainen, mutta nyt ne alkavat olla jo monesti aika himmeitä ja likaisia, mikä on ymmärrettävää, kun 1 2/3 v ovat osa jo kiertäneet. Niitä saa nykyään jo aika usein ainakin Helsingissä. Sen verran suomalaiset ovat reissanneet siellä ja sikäläiset täällä.
Lähinnä kai saksalaisia seteleitä rahdattiin Viroon euron käyttöönoton yhteydessä niin paljon, että niitä ja sen jälkeen ihmisten muualta tuomia lienee edelleen riittänyt ilman tarvetta painattaa uusia Viron kirjaimella.Aatos99 wrote:Kun noista seteleistä oli ekan kerran puhetta,niin ajattelin että toki ne nyt tulevat liikenteeseen vuoden sisällä ja ehdottomasti ennen Draghien liikkeellelaskua,vaan vielä tässä odotetaan Viron seteleitä