Een L-biljet? EEN L-BILJET?

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Fons, Crazy Bob, eddydevries

bhoeyb
Euro-Master
Euro-Master

Post by bhoeyb »

Nu terug on topic:

Ik heb even gezocht in m'n bestand en van de 54.197 biljetten zijn er 113 Fins (0,2%). Ni veel dus :roll: .
ans
Euro-Master
Euro-Master

Post by ans »

dirkpieter wrote:Wel dat land eist de sociale premies ZFW/AWBZ op :
Dirkpieter, begrijp ik het goed uit je verhaal, dat je dus niet geemigreerd bent?
Heb je nog bezittingen in Nederland? En kies je vrijwillig voor het betalen van de ZFW/AWBZ?
Als je toch alle banden met Nederland verbreekt hoef je deze premies niet te betalen?

Maar je grootste voordeel is in ieder geval : het klimaat daar in Spanje :wink:
Ginirover
Euro-Regular
Euro-Regular

Post by Ginirover »

Tussendoor nog even on-topic :mrgreen:
359 ingegeven biljetten leverden met 5 Finse briefjes op 8) . Geen echte runner dus, maar `t valt toch nog redelijk mee, niet ?
dirkpieter
Euro-Newbie
Euro-Newbie

Post by dirkpieter »

ans wrote:
Dirkpieter, begrijp ik het goed uit je verhaal, dat je dus niet geemigreerd bent?
Heb je nog bezittingen in Nederland? En kies je vrijwillig voor het betalen van de ZFW/AWBZ?
Als je toch alle banden met Nederland verbreekt hoef je deze premies niet te betalen?

Ik ben wel geëmigreerd en heb helemaal niets meer in dat of met dat land, we wonen vast in Spanje en komen zelfs nooit meer in Holland.
Ja volgens een kromme Europese verordening blijft het oorspronkelijke land waar je hebt gewoond recht houden op die premies ook al wil je dat niet en vraag je ontheffing om je goed te kunnen verzekeren. Maar dat mag niet, je moet slecht en duur verzekerd zijn. Dus gelegaliseerde oplichting.

Ja en dat klimaat is het belangrijkste waarom we zijn vertrokken en dat mag dus niet. :D
asjemenou
jovada
Euro-Regular
Euro-Regular

Post by jovada »

Cool, 'k heb net een Fins biljet van 100 euro ingegeven! Als dat niet zeldzaam is, dan weet ik het ook niet meer :)
valkske
Euro-Expert
Euro-Expert

Post by valkske »

dirkpieter wrote:
ans wrote:

Ik ben wel geëmigreerd en heb helemaal niets meer in dat of met dat land, we wonen vast in Spanje en komen zelfs nooit meer in Holland.
Ja volgens een kromme Europese verordening blijft het oorspronkelijke land waar je hebt gewoond recht houden op die premies ook al wil je dat niet en vraag je ontheffing om je goed te kunnen verzekeren. Maar dat mag niet, je moet slecht en duur verzekerd zijn. Dus gelegaliseerde oplichting.

Ja en dat klimaat is het belangrijkste waarom we zijn vertrokken en dat mag dus niet. :D

vreemd, mijn moeder woont ook in spanje, maar is in belgië gedomicilieerd omdat de spaanse ziekteverzekering veel te duur en niet goed is. trouwens laat ze zich elk jaar in belgië onderzoeken en laat ze de dingen hier doen omdat ze het lieve spanje land niet echt vertrouwd. en ze hebben daar een erg raar systeem, je kan daar niet gewoon naar de dokter, er zijn dokters die 'zitten' voor ziekenkas patiënten, en er zijn dokters waar je particulier voor verzekerd moet zijn of je komt er niet binnen. van elite geneeskunde gesproken, ik wist niet eens dat zulke middeleeuwse toestanden in deze tijd nog konden.
dirkpieter
Euro-Newbie
Euro-Newbie

Post by dirkpieter »

De meest zeldzame biljetten voor mij zijn nog steeds de nederlandse. :D
Tot nog toe vier stuks van de ruim tweehonderd.
asjemenou
jbravo25
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training

Post by jbravo25 »

Ginirover wrote:Tussendoor nog even on-topic :mrgreen:
359 ingegeven biljetten leverden met 5 Finse briefjes op 8) . Geen echte runner dus, maar `t valt toch nog redelijk mee, niet ?
5 finse briefjes op de 359 in het totaal ingevoerde biljetten vindt jij weinig???

ik heb nu 1540 biljetten ingevoerd en ook pas 5 finse biljetten :S

ierse biljetten heb ik wel wat meer... 14 nu... dus dat is bijna 3keer zoveel als het aantal finse biljetten
Blueman
Euro-Master
Euro-Master

Post by Blueman »

Mijn finse zijn schaarser dan mijn andere 3 schaarse landen

Finland 8 0,36%

Ierland 12 0,54%
Portugal 12 0,54%

Griekenland 16 0,72%

rest heb ik allemaal meer dan 50 biljetten van
Blue is the color that makes people wild!
Venga
Euro-Master
Euro-Master

Post by Venga »

jovada wrote:Cool, 'k heb net een Fins biljet van 100 euro ingegeven! Als dat niet zeldzaam is, dan weet ik het ook niet meer :)
Er staan er al meer dan 2300 in de database van EBT dus ach, wat is zeldzaam :lol:
jovada
Euro-Regular
Euro-Regular

Post by jovada »

Vengaboys wrote:
jovada wrote:Cool, 'k heb net een Fins biljet van 100 euro ingegeven! Als dat niet zeldzaam is, dan weet ik het ook niet meer :)
Er staan er al meer dan 2300 in de database van EBT dus ach, wat is zeldzaam :lol:
Zeldzaam in België bedoel ik he...
Elmo
Euro-Master
Euro-Master

Post by Elmo »

Vengaboys wrote:
En in Nederland en Luxemburg schijnen een jaar geleden Finse pooling-
honderdjes in omloop te zijn gebracht, en België ligt daar precies tussen in,
dus ze zijn dichterbij dan je denkt... :twisted: :twisted:
Eind november afgelopen jaar kreeg ik uit de Rabobank-automaat bij het
Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties een Fins honderdje
met shortcode D001D4 en serienummer L1201.... Op 22 honderdjes één Fin
is niet slecht... 8)
Of all the words of mice and men, the saddest are 'It might have been.' - Kurt Vonnegut
valkske
Euro-Expert
Euro-Expert

Post by valkske »

belgië : 667 (31.27)
duitsland : 504 (23.63)
frankrijk : 318 (14.91)
nederland : 289 (13.55)
spanje : 168 ( 7.88)
oostenrijk : 67 ( 3.14)
italië : 65 ( 3.05)
griekenland : 18 ( 0.84)
portugal : 15 ( 0.70)
ierland : 13 ( 0.61)
finland : 9 ( 0.42)

ik heb zo'n vermoeden dat de meeste mensen hun statistieken er zo ongeveer moeten uitzien, daarmee bedoel ik dan de percentages aangezien ik deze biljetten lukraak krijg. of is er iemand die een sterk afwijkend statistiek heeft?

bij de waarde heb ik nogal vreemde dingen gemerkt

5€ 837 (39.24)
10€ 465 (21.80)
20€ 612 (28.69)
50€ 206 ( 9.66)
100€ 11 ( 0.52)
200€ 1 ( 0.05)
500€ 1 ( 0.05)

het vreemde aan deze zaak vind ik dat er meer 20€ biljetten zijn dan 10€ biljetten, normaal zou het toch eerder andersom moeten zijn, nog vreemder vind ik dat dit met mijn duitse, nederlandse en oostenrijkse biljetten dus wel het geval is, die hebben in mijn statistieken beduidend meer 10€ biljetten zitten dan 20€ biljetten.
nog vreemd vind ik dat 5 biljetten van 100, en de biljetten van 200 en 500€ allemaal duitsers zijn.
heeft er nog iemand rare kronkels ontdekt door zijn statistieken?
Last edited by valkske on Sun Jan 04, 2004 1:03 pm, edited 1 time in total.
Venga
Euro-Master
Euro-Master

Post by Venga »

valkske wrote:het vreemde aan deze zaak vind ik dat er meer 20€ biljetten zijn dan 10€ biljetten, normaal zou het toch eerder andersom moeten zijn
Dat is natuurlijk maar net hoe je het aanpakt en waar je je biljetten vandaan haalt.

Bij mij loopt het rijtje keurig af (van 5 euro de meeste en van 500 de minste, 0 zelfs).
Blueman
Euro-Master
Euro-Master

Post by Blueman »

Vengaboys wrote:
valkske wrote:het vreemde aan deze zaak vind ik dat er meer 20€ biljetten zijn dan 10€ biljetten, normaal zou het toch eerder andersom moeten zijn
Dat is natuurlijk maar net hoe je het aanpakt en waar je je biljetten vandaan haalt.

Bij mij loopt het rijtje keurig af (van 5 euro de meeste en van 500 de minste, 0 zelfs).
5 - 478
10 - 759
20 - 499
50 - 411
100 - 31
200 - 12
500 - 25

bij mij zijn het juist de 10tjes..
maar kan inderdaad aan meerdere factoren liggen.
ik heb vaak 10tjes in mijn portemonnai zitten en 5jes.
dus ja...
en meer 500jes dan 200jes..
tsjah :)
Blue is the color that makes people wild!
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”