Script voor het berekenen van je statistieken
Moderators: Fons, Crazy Bob, eddydevries
ik heb bijna iets klaar in exell, maar ik denk dat het makkelijker zal gaan in acces, ik krijg het niet voor elkaar om in 1 formule zowel de waarde als het land op te tellen, daar heb ik een aparte kolom voor nodig, die ik niet wil, de rest doet hij al vanzelf, ik ben in volle verwachting van het volgende pakket van mijn kursus en daar zou ik een heel eind met moeten komen, als je dat geduld hebt? anders heeft nodish 18 wel iets voor je, maar daar moet je nog erg veel zelf doen.
kun je precies beschrijven welk besturingssysteem je hebt?bij mij werkt het niet, ik kan niet doen wat je me zegt te doen, want als ik iets opende flitste het gewoon weg.
ik heb het zelf getest onder windows XP en daar werkte het feilloos. je moet dus wel perl voor windows installeren. je vindt het op:
http://downloads.activestate.com/Active ... 32-x86.msi
dat programma installeren
en dan:
het bestand "biljetten.pl" wat een perl script is op je harde schijf opslaan.
command prompt opstarten (start, run, cmd of command)
daarin typen (in de folder waarin het bestand staat): perl biljetten.pl mijnbiljetten.csv (waarbij het laatste je CSV bestand is zonder extensie xls)
zo zou het moeten werken
je kan ook het volgende typen: perl biljetten.pl mijnbiljetten.csv > resultaat.txt (dan kun je de resultaten opslaan in een bestand)
kun je nagaan of deze stappen gevolgd hebt?
ik heb windows xp home edition, ik heb perl voor windows opgeslagen, en sindsdien krijg ik zelfs de bijlage van je mailtje niet meer open, het floept gewoon weg.
van command prompt heb ik al wel eens in langvervlogen tijden gehoord toen ik in dos programmeerde maar ik heb geen flauw benul hoe ik dat nu moet doen, ik kan ook niet in mijn dos in, die is beveiligd (er waren teveel mensen die daar in gingen rondneuzen)
ik ken voor de rest niet echt veel van computer, ik heb er meer dan 15jaar niks aan gedaan.
van command prompt heb ik al wel eens in langvervlogen tijden gehoord toen ik in dos programmeerde maar ik heb geen flauw benul hoe ik dat nu moet doen, ik kan ook niet in mijn dos in, die is beveiligd (er waren teveel mensen die daar in gingen rondneuzen)
ik ken voor de rest niet echt veel van computer, ik heb er meer dan 15jaar niks aan gedaan.
je moet die perl voor windows ook installeren!. met andere woorden dubbelklikken op dat bestand. nadien in command prompt uitvoeren wat ik je zei. ik zal het je opnieuw doorsturen, ditmaal gezipt met winzip. dan hoef je het alleen uit te pakken.ik heb windows xp home edition, ik heb perl voor windows opgeslagen, en sindsdien krijg ik zelfs de bijlage van je mailtje niet meer open, het floept gewoon weg.
Hier staat ook XP HE op en daar staat het wel in.
Als je op start drukt, zie je dan in het vakje dat verschijnt ergens rechtsonder, boven de knop uitschakelen het woord "Uitvoeren" staan?
Klik daar eens op.
(Als je ´m niet meteen ziet moet je misschien even de menuutjes met programma´s goed doorkijken, hij moet er tussen staan.)
Als je op start drukt, zie je dan in het vakje dat verschijnt ergens rechtsonder, boven de knop uitschakelen het woord "Uitvoeren" staan?
Klik daar eens op.
(Als je ´m niet meteen ziet moet je misschien even de menuutjes met programma´s goed doorkijken, hij moet er tussen staan.)
I don't háve a life.
Het script is af en klaar om gebruikt te worden. ik heb het al naar een aantal mensen doorgestuurd en het werkt wel degelijk. het enige wat je nodig hebt is perl voor windows en het scriptje zelf.Zijn er plannen om het scriptje online te zetten of heb je nog een testpersoon nodig ?
getest op linux 2.4 en windows XP. maar het script is platformonafhankelijk, enkel perl is nodig. maar dat heb ik hier al eens uitgelegd.
alleen heb ik zelf geen website. ik ben dus op zoek naar iemand hier die het script op een webpagina wil zetten.
VRAAG: heeft iemand ergens plaats? het is maar 3 kb groot.
werner