Script voor het berekenen van je statistieken

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Fons, Crazy Bob, eddydevries

Fireball
Euro-Regular
Euro-Regular

Post by Fireball »

Bestaat er geen script in excell? Want ik download da ni graag
valkske
Euro-Expert
Euro-Expert

Post by valkske »

ik heb bijna iets klaar in exell, maar ik denk dat het makkelijker zal gaan in acces, ik krijg het niet voor elkaar om in 1 formule zowel de waarde als het land op te tellen, daar heb ik een aparte kolom voor nodig, die ik niet wil, de rest doet hij al vanzelf, ik ben in volle verwachting van het volgende pakket van mijn kursus en daar zou ik een heel eind met moeten komen, als je dat geduld hebt? anders heeft nodish 18 wel iets voor je, maar daar moet je nog erg veel zelf doen.
korax
Euro-Newbie
Euro-Newbie

Post by korax »

bij mij werkt het niet, ik kan niet doen wat je me zegt te doen, want als ik iets opende flitste het gewoon weg.
kun je precies beschrijven welk besturingssysteem je hebt?

ik heb het zelf getest onder windows XP en daar werkte het feilloos. je moet dus wel perl voor windows installeren. je vindt het op:

http://downloads.activestate.com/Active ... 32-x86.msi

dat programma installeren

en dan:

het bestand "biljetten.pl" wat een perl script is op je harde schijf opslaan.
command prompt opstarten (start, run, cmd of command)
daarin typen (in de folder waarin het bestand staat): perl biljetten.pl mijnbiljetten.csv (waarbij het laatste je CSV bestand is zonder extensie xls)

zo zou het moeten werken

je kan ook het volgende typen: perl biljetten.pl mijnbiljetten.csv > resultaat.txt (dan kun je de resultaten opslaan in een bestand)

kun je nagaan of deze stappen gevolgd hebt?
valkske
Euro-Expert
Euro-Expert

Post by valkske »

ik heb windows xp home edition, ik heb perl voor windows opgeslagen, en sindsdien krijg ik zelfs de bijlage van je mailtje niet meer open, het floept gewoon weg.
van command prompt heb ik al wel eens in langvervlogen tijden gehoord toen ik in dos programmeerde maar ik heb geen flauw benul hoe ik dat nu moet doen, ik kan ook niet in mijn dos in, die is beveiligd (er waren teveel mensen die daar in gingen rondneuzen)
ik ken voor de rest niet echt veel van computer, ik heb er meer dan 15jaar niks aan gedaan.
korax
Euro-Newbie
Euro-Newbie

Post by korax »

ik heb windows xp home edition, ik heb perl voor windows opgeslagen, en sindsdien krijg ik zelfs de bijlage van je mailtje niet meer open, het floept gewoon weg.
van command prompt heb ik al wel eens in langvervlogen tijden gehoord toen ik in dos programmeerde maar ik heb geen flauw benul hoe ik dat nu moet doen, ik kan ook niet in mijn dos in, die is beveiligd (er waren teveel mensen die daar in gingen rondneuzen)
ik ken voor de rest niet echt veel van computer, ik heb er meer dan 15jaar niks aan gedaan.
je moet die perl voor windows ook installeren!. met andere woorden dubbelklikken op dat bestand. nadien in command prompt uitvoeren wat ik je zei. ik zal het je opnieuw doorsturen, ditmaal gezipt met winzip. dan hoef je het alleen uit te pakken.
valkske
Euro-Expert
Euro-Expert

Post by valkske »

wat is command prompt? :oops: :?
Blueman
Euro-Master
Euro-Master

Post by Blueman »

valkske wrote:wat is command prompt? :oops: :?
Startknop
Run/Uitvoeren
type in: Command

dat :)
Blue is the color that makes people wild!
valkske
Euro-Expert
Euro-Expert

Post by valkske »

Blueman wrote:
valkske wrote:wat is command prompt? :oops: :?
Startknop
Run/Uitvoeren
type in: Command

dat :)
moet ik dat in je programma doen ofzo, als ik op start klik krijg ik een hoop programma's maar kan nergens iets intikken
da van da blondje kan al beter onder mijnen naam komen te staan pfffff
Ganymede
Euro-Expert
Euro-Expert

Post by Ganymede »

Hier staat ook XP HE op en daar staat het wel in.

Als je op start drukt, zie je dan in het vakje dat verschijnt ergens rechtsonder, boven de knop uitschakelen het woord "Uitvoeren" staan?

Klik daar eens op.

(Als je ´m niet meteen ziet moet je misschien even de menuutjes met programma´s goed doorkijken, hij moet er tussen staan.)
I don't háve a life.
valkske
Euro-Expert
Euro-Expert

Post by valkske »

ik heb de eerst volgende weken (lees weekeinden) weinig tijd, maar daarna ga ik dat eens allemaal tegoei bekijken, als ik aan zoiets begin heb ik geen zin om na een paar uur de pc af te zetten, en ik ben niet te genieten als iets niet werkt. dus effe laten rusten.
korax
Euro-Newbie
Euro-Newbie

Post by korax »

het script werkt wel degelijk.
iemand heeft het mij gevraagd, en bij hem uitgevoerd.
en zijn resultaten doorgestuurd.
valkske
Euro-Expert
Euro-Expert

Post by valkske »

ik heb niet gezegd dat niet werkt, het werkt op een of andere manier bij mij niet zoals zoveel :cry:
Woody
Euro-Newbie
Euro-Newbie

Post by Woody »

Zijn er plannen om het scriptje online te zetten of heb je nog een testpersoon nodig :wink: ?
Fons
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by Fons »

Ik heb Windows Millenium

werkt het daarbij ook denk je?
korax
Euro-Newbie
Euro-Newbie

Post by korax »

Zijn er plannen om het scriptje online te zetten of heb je nog een testpersoon nodig ?
Het script is af en klaar om gebruikt te worden. ik heb het al naar een aantal mensen doorgestuurd en het werkt wel degelijk. het enige wat je nodig hebt is perl voor windows en het scriptje zelf.

getest op linux 2.4 en windows XP. maar het script is platformonafhankelijk, enkel perl is nodig. maar dat heb ik hier al eens uitgelegd.

alleen heb ik zelf geen website. ik ben dus op zoek naar iemand hier die het script op een webpagina wil zetten.

VRAAG: heeft iemand ergens plaats? het is maar 3 kb groot.

werner
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”