Rahaa kirjeessä... mikä paikaksi?

Kerro mielipiteesi ja ehdotuksesi suomeksi

Moderators: Sleijeri, Luumi

Kumpi paikaksi?

Paikka josta seteli lähetetään
13
29%
Paikka jossa kuori avataan
32
71%

Total votes: 45

Fundamental
Euro-Master
Euro-Master

Post by Fundamental »

Ei kai täällä nyt kenenkään tarvitse herneitä nenään vetää tälläisen asian takia? En minä näe mitään pahaa siinä jos pyysin kaveriani Egyptin reissunsa aikana hankkimaan minulle muutaman setelin Kairosta.. Ainahan sitä voi sanoa, että kirjaan sitten tämän kaverini kanssa kimpassa vaikka kaveri ei todellisuudessa juurikaan ole kiinnostunut koko tästä touhusta..
Dakkus
Euro-Master
Euro-Master

Post by Dakkus »

Se, mistä parhaiten ilmenee setelin kulkema reitti. Eli jos joku on jo tehnyt selväksi, että seteli on ollut Kairossa, on oikea paikka tämä Suomen pää. Jos taas mistään ei muuten selviäisi, että kyseessä on kairolainen tapaus, on asiasta ihan kiva ilmoittaa, niin osuman saaja saa enemmän tietoa osumastaan. Toki kommenttikenttään tulee tavalliseen tapaan kirjoittaa tarvittavat tarkennustiedot.
Ko saka āboliņš? Pēk pēk pēk!
Fundamental
Euro-Master
Euro-Master

Post by Fundamental »

Dakkus wrote:Se, mistä parhaiten ilmenee setelin kulkema reitti. Eli jos joku on jo tehnyt selväksi, että seteli on ollut Kairossa, on oikea paikka tämä Suomen pää.
Nyt en oikein tajua? Sinä siis merkitsisit kairosta saamasi setelin Suomeen???
Divine
Euro-Master
Euro-Master

Post by Divine »

Fundamental wrote:
Dakkus wrote:Se, mistä parhaiten ilmenee setelin kulkema reitti. Eli jos joku on jo tehnyt selväksi, että seteli on ollut Kairossa, on oikea paikka tämä Suomen pää.
Nyt en oikein tajua? Sinä siis merkitsisit kairosta saamasi setelin Suomeen???
Jos saa setelin Kairossa, se kirjataan Kairoon. Jos saa setelin Suomessa, se kirjataan Suomeen. Ei voi olla liian monimutkaista. :D

Kommenttikentässä voi sitten halutessaan selittää ummet ja lammet missä seteli on mahdollisesti ennen hyppysiin tulemistaan kulkenut. Siellä se mielenkiintoinen tieto setelin liikkeistä kulkee mukana ihan näppärästi, ja ylläpidonkin antamat kirjausohjeet tulee tunnollisesti täytettyä.
Fundamental
Euro-Master
Euro-Master

Post by Fundamental »

Kaverini sai setelin Kairosta joten merkkaan siis paikaksi Kairo. Ei se nyt kovin monimutkaista ole. Sovitaan nyt sitten vaikka että vaihdan virallisen nimeni muotoon Fundamental & Friends niin ei kukaan pahoita mieltään.
aplfi
Euro-Master
Euro-Master

Post by aplfi »

Vettä myllyyn

Niin jos olen käsittänyt oikein niin tässä Klazun tapauksessa Klazun sisko syöttää kuitenkin henkilökohtaisesti setelinsä. Henkilökohtaisesti, vaikka tämä kuinka on vaan pelkkä harrastus, en voi hyväksyä että merkkaillaan kaverin paperille ottamia sarjanumeroita järjestelmään, vaan joku ihan oikea kontakti seteliin pitää olla ja jos sellainen kontakti on niin merkataan se paikka missä se kontakti tapahtuu.
Dakkus
Euro-Master
Euro-Master

Post by Dakkus »

Minulla on tapanani, että kirjaan vain setelit, jotka minulla itselläni on ollut hyppysissäni.
"Minä itse" sisältää minut ja tyttöystäväni ;)
Ko saka āboliņš? Pēk pēk pēk!
Cinnamon
Euro-Master
Euro-Master

Post by Cinnamon »

Samoin täällä; minä ja lompsani. Tosin joskus kollaan miesystävänikin lompakkoa,,. Viimeksi näin tein, kun istuimme Olympiaterminaalissa drinksuilla odottelemassa passintarkastuksen avautumista. Oli sopivasti aikaa (ja hänellä seteleitä ;) ) En kysellyt mistä raha on tullut, vaan merkkasin helsingin paikaksi, siellähän ne minun näppeihini päätyivät.
Fundamental
Euro-Master
Euro-Master

Post by Fundamental »

Minusta nyt vaan on järkevämpää kirjata kaikki mahdolliset setelit järjestelmään kuin jättää joitain kirjaamatta vain sen takia, että toinen henkilö ei ole kiinnostunut niitä itse järjestelmään kirjaamaan..
Evert
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training

Post by Evert »

Niin, tänään tuli osuma sellaisella setelillä joka ei ollut omani.. onhan se kivempi että tuli lisättyä ja osuma edes niin, vaikka en siihen seteliin ollut itse koskenut. Mutta jokainen tyylillään.
Sport-Mass
Euro-Master
Euro-Master

Evertille

Post by Sport-Mass »

Ei se ihan niin mene. Tyyli ei ole vapaa, jos on sovittu tietyt pelisäännöt. Ylläpidon kantakin on tähän selkeä: vain omissa käsissä käyneet setelit kirjataan ja seurataan niiden kulkeutumista. En ymmärrä, miten joidenkin on niin vaikea käsittää tätä asiaa.
Evert
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training

Post by Evert »

Nii, pitäis varmaa poistaa ne setelit tietokannasta kokonaan, mitäpä hyötyä niistä on jos en kerta ole niitä hiplannut itse.
Mun mielestä pääasia olis että saadaan niin paljon seteleitä tänne kuin mahdollista, ja Kommentti-kentän käyttöä sais lisätä. Siihen voi kirjottaa vaikka mitä (enemmän ja vähemmän) mielenkiintosta missä seteli on ollut ja minne mennyt. Ja eihän sitä tiedä että kuinka monta prosenttiä nyt lisätyistäkään seteleistä on enää liikenteessä esim. viiden vuoden päästä.
Klazu
Euro-Master
Euro-Master

Post by Klazu »

aplfi wrote:Niin jos olen käsittänyt oikein niin tässä Klazun tapauksessa Klazun sisko syöttää kuitenkin henkilökohtaisesti setelinsä. Henkilökohtaisesti, vaikka tämä kuinka on vaan pelkkä harrastus, en voi hyväksyä että merkkaillaan kaverin paperille ottamia sarjanumeroita järjestelmään, vaan joku ihan oikea kontakti seteliin pitää olla ja jos sellainen kontakti on niin merkataan se paikka missä se kontakti tapahtuu.
Olet oikeassa suhteeni. Eli minä (Klazu) kirjaan 99,5% seteleistämme ja loput muutama sata kirjaavat siskoni Turussa ja veljeni kotona. Päädyimme tähän siksi, että saamme mahdollisimman paljon seteleitä seurantaan ja lisäksi ei tule vahinko-osumia kotona. Eli mielummin toimin näin, kun sitten pyydän jatkuvasti moderaatiota kodin osumiin. :?

Mutta kukin tavallaan.
Living away from Euro zone in the beautiful Vancouver, Canada since January 2012. Experiences and stories of living in here can be found in here (in Finnish).
Klazu
Euro-Master
Euro-Master

Post by Klazu »

Minun mielestäni on hölmöä alkaa tässä kiihkoilemaan asiasta, sillä fakta on, että seteleitä on niin vähän seurannassa, että jokainen (oikeilla tiedoilla) kantaan lisätty seteli on korvaamatonta. Ei ole varaa alkaa kinastelemaan, josko jonkun sisko kirjasi setelin tai eno antoi sarjanumerot lapulla. Ei ne kartan pisteet voi olla tärkeämpiä kuin kirjatut setelit. :evil:
Living away from Euro zone in the beautiful Vancouver, Canada since January 2012. Experiences and stories of living in here can be found in here (in Finnish).
Divine
Euro-Master
Euro-Master

Post by Divine »

Evert wrote:Mun mielestä pääasia olis että saadaan niin paljon seteleitä tänne kuin mahdollista
Jep, eli voisi alkaa soitella sukulaisille ja tutuille ympäri Suomea ja kysyä sarjanumerot puhelimitse. Ja sitten voi tietty meilailla eurooppalaisille tutuilleen, ja kysäistä sarjanumeroita niistä seteleistä, jotka heillä juuri sillä hetkellä on taskussaan. Niin, ja tietysti jos saa pankkineidin upouudesta nipusta peräkkäisillä sarjanumeroilla seteleitä, voi tietysti syöttää koko nipun edestä seteleitä, vaikka niitä kaikkia ei saanutkaan, kun kerran ne setelit siellä pankissa siinä nipussa oli. Pääasia, että saadaan tänne mahdollisimman paljon seteleitä, eikö? :twisted:
Locked

Return to “Keskustelua tästä sivustosta ja eurojen seuraamisesta (Suomi)”