Kansalliset "laputuspäivät"

Kerro mielipiteesi ja ehdotuksesi suomeksi

Moderators: Sleijeri, Luumi

semenko
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training

Re: Kansalliset "laputuspäivät"

Post by semenko »

Tämän miehen :note-5: pino on nyt systeemissä, 55 lappua, ja yksi osuma, kiitos MTR63. Ja kenties vielä tulee joku passiivinen osuma... :?: 8)
höpsismöppiäinen
Euro-Master
Euro-Master

Post by höpsismöppiäinen »

No niin. Tän ukon laput on kirjattu. 36 kirjausta yhteensä. Näistä 6 oli :note-10: ja üks :note-20: -Vitosia sain raavittua kasaan 30 kipaletta. Näistä yks oli Luumin aiemmin kirjaama. :D Valitettavasti üks kirjaamani vitonen oli bumerangi, joten vitosten kirjausmääräksi jäi 29. :evil:
I reject your reality and substitute my own.
Tárrega
Euro-Regular
Euro-Regular

Post by Tárrega »

55 kpl. :note-5: syötetty systeemiin, muutama Suomesta ja loput Tanskasta. Ei vieläkään haasteosumia.. :(
käteistä ei voita mikään 8)
Kauan-Sitten
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training

Post by Kauan-Sitten »

Hyvää työtä kaikilta! Itsellä haaste jäi tänään välistä. Mitään ei ollut jemmassa (ihan tarkoituksella), mutta sairastuin ärhäkkään kevätflunssaan (ei todellakaan tarkoituksella), joten en päässyt tekemään hullua setelienkeräyskierrostani.

No mutta hei, kiertoon meni 5x :note-5:, ehkä se lasketaan?
airis
Euro-Master
Euro-Master

Post by airis »

13 kpl 5 euron seteliä tänään kirjattu. :)
leevi60
Euro-Master
Euro-Master

Post by leevi60 »

Jos nyt oikein laskin, niin Ogeretla🐦🔥 kirjasi 111 kpl :note-5: seteliä
joissa oli 2 osumaa :note-5: lappusilla ilman mitään suurempaa meteliä.
muita lappusia meni 145 kpl joissa 4 osumaa, tosin aika veteliä? :mrgreen:
Raha on ikuista, vain taskut vaihtuvat.
Juristi M
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training

Post by Juristi M »

Juristi M wrote: Thu Apr 30, 2026 2:20 pm Tällä hetkellä 14 kpl :note-5: jemmattuna. Lisäksi vaimolta on tulossa muutama kappale. Ja tietysti yritän itsekin vielä saada muutaman lisä- :note-5:
Vitosia sain lopulta kirjattua 24 kpl. Joten harmittavasti jäi 1 vitonen puuttumaan 5x5:stä. Mutta maailma ei ole täydellinen.... ja huomenna kirjaan taas muita seteleitä. :D
Ossi
Euro-Expert
Euro-Expert

Post by Ossi »

Oma osuuteni 5.5 haasteeseen oli 12* :note-5: ja ilman osumia. Tuossa määrässä oli parin viikon aikana normikierrosta jemmatut :note-5: setelit, mutta määrää pienensi se, että useamman kerran sain vaihtorahoina kolikoita :note-5: lapun sijaan :cry:
Kauan-Sitten
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training

Post by Kauan-Sitten »

Ossi wrote: Wed May 06, 2026 7:09 am Oma osuuteni 5.5 haasteeseen oli 12* :note-5: ja ilman osumia. Tuossa määrässä oli parin viikon aikana normikierrosta jemmatut :note-5: setelit, mutta määrää pienensi se, että useamman kerran sain vaihtorahoina kolikoita :note-5: lapun sijaan :cry:
Ihan mielenkiinnosta kysyn, että mistä näitä kolikoita tuli vaihtorahana? Osaanpa sitten itse välttää.

Itse olen pk-seudulla huomannut, että ruokakaupoista ja muilta isoilta toimijoilta saa aina kunnon vaihtorahat, mutta moni pienempi ravintola, kukkakauppa, kioski, kirppis jne. ei kyllä sovi setelien keruupaikaksi. Annan ennemmin sitten tasarahan vitosina ja kolikoina kuin lähden koittamaan onneani. Syy on varmaan se, että käteisasiat on tehty pienyrityksille niin hankalaksi.
Ossi
Euro-Expert
Euro-Expert

Post by Ossi »

Kauan-Sitten wrote: Wed May 06, 2026 10:10 am
Ossi wrote: Wed May 06, 2026 7:09 am Oma osuuteni 5.5 haasteeseen oli 12* :note-5: ja ilman osumia. Tuossa määrässä oli parin viikon aikana normikierrosta jemmatut :note-5: setelit, mutta määrää pienensi se, että useamman kerran sain vaihtorahoina kolikoita :note-5: lapun sijaan :cry:
Ihan mielenkiinnosta kysyn, että mistä näitä kolikoita tuli vaihtorahana? Osaanpa sitten itse välttää.

Itse olen pk-seudulla huomannut, että ruokakaupoista ja muilta isoilta toimijoilta saa aina kunnon vaihtorahat, mutta moni pienempi ravintola, kukkakauppa, kioski, kirppis jne. ei kyllä sovi setelien keruupaikaksi. Annan ennemmin sitten tasarahan vitosina ja kolikoina kuin lähden koittamaan onneani. Syy on varmaan se, että käteisasiat on tehty pienyrityksille niin hankalaksi.
Nämä nyt ainakin muistan, eli Pihlajamäen R-kioski, Viikin K-Supermarket ja sitten Helsingin ulkopuolelta yksi oli Heinolan torin kahvikoju. Aika usein itsekin noudatan tuota että pieniin paikkoihin pienillä seteleillä+kolikoilla tasarahamaksu, mutta nyt kun koitti vitosia saada kasaan niin joka paikassa koitti niin maksaa että olisi sen yhden vitosen takasin saanut.

Oftopic tähän puuhun, mutta en jaksa oikeaa puuta etsiä. Kouvola vaihtaa nimensä tilapäisesti ja tunnetaan nyt nimellä Lakula 8O
Kauan-Sitten
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training

Post by Kauan-Sitten »

Ossi wrote: Wed May 06, 2026 11:44 am
Kauan-Sitten wrote: Wed May 06, 2026 10:10 am

Nämä nyt ainakin muistan, eli Pihlajamäen R-kioski, Viikin K-Supermarket ja sitten Helsingin ulkopuolelta yksi oli Heinolan torin kahvikoju. Aika usein itsekin noudatan tuota että pieniin paikkoihin pienillä seteleillä+kolikoilla tasarahamaksu, mutta nyt kun koitti vitosia saada kasaan niin joka paikassa koitti niin maksaa että olisi sen yhden vitosen takasin saanut.

Oftopic tähän puuhun, mutta en jaksa oikeaa puuta etsiä. Kouvola vaihtaa nimensä tilapäisesti ja tunnetaan nyt nimellä Lakula 8O
Joo, jotain tällaista oletinkin. K-Supermarket saisi kyllä isona myymälänä hoitaa vaihtokassa-asiansa paremmin...

Itse hain juuri etnisestä ravintolasta 18,50 eurolla ruokaa ja maksoin 4 x :note-5:. Tarjoilija joutui hakemaan mulle 1,5e vaihtorahaa jostain omasta takintaskustaan, tuli mm. 5-senttisiä. On tää harrastus välillä tätä :roll:
Post Reply

Return to “Keskustelua tästä sivustosta ja eurojen seuraamisesta (Suomi)”