Kansalliset "laputuspäivät"
Re: Kansalliset "laputuspäivät"
Tämän miehen
pino on nyt systeemissä, 55 lappua, ja yksi osuma, kiitos MTR63. Ja kenties vielä tulee joku passiivinen osuma...

- höpsismöppiäinen
- Euro-Master

No niin. Tän ukon laput on kirjattu. 36 kirjausta yhteensä. Näistä 6 oli
ja üks
-Vitosia sain raavittua kasaan 30 kipaletta. Näistä yks oli Luumin aiemmin kirjaama.
Valitettavasti üks kirjaamani vitonen oli bumerangi, joten vitosten kirjausmääräksi jäi 29. 
I reject your reality and substitute my own.
55 kpl.
syötetty systeemiin, muutama Suomesta ja loput Tanskasta. Ei vieläkään haasteosumia.. 
käteistä ei voita mikään 
-
Kauan-Sitten
- Euro-Regular in Training

Hyvää työtä kaikilta! Itsellä haaste jäi tänään välistä. Mitään ei ollut jemmassa (ihan tarkoituksella), mutta sairastuin ärhäkkään kevätflunssaan (ei todellakaan tarkoituksella), joten en päässyt tekemään hullua setelienkeräyskierrostani.
No mutta hei, kiertoon meni 5x
, ehkä se lasketaan?
No mutta hei, kiertoon meni 5x
- airis
- Euro-Master

13 kpl 5 euron seteliä tänään kirjattu. 
Jos nyt oikein laskin, niin Ogeretla
kirjasi 111 kpl
seteliä
joissa oli 2 osumaa
lappusilla ilman mitään suurempaa meteliä.
muita lappusia meni 145 kpl joissa 4 osumaa, tosin aika veteliä?
joissa oli 2 osumaa
muita lappusia meni 145 kpl joissa 4 osumaa, tosin aika veteliä?
Raha on ikuista, vain taskut vaihtuvat.
- Juristi M
- Euro-Master in Training

Vitosia sain lopulta kirjattua 24 kpl. Joten harmittavasti jäi 1 vitonen puuttumaan 5x5:stä. Mutta maailma ei ole täydellinen.... ja huomenna kirjaan taas muita seteleitä.
Oma osuuteni 5.5 haasteeseen oli 12*
ja ilman osumia. Tuossa määrässä oli parin viikon aikana normikierrosta jemmatut
setelit, mutta määrää pienensi se, että useamman kerran sain vaihtorahoina kolikoita
lapun sijaan 
-
Kauan-Sitten

Ihan mielenkiinnosta kysyn, että mistä näitä kolikoita tuli vaihtorahana? Osaanpa sitten itse välttää.
Itse olen pk-seudulla huomannut, että ruokakaupoista ja muilta isoilta toimijoilta saa aina kunnon vaihtorahat, mutta moni pienempi ravintola, kukkakauppa, kioski, kirppis jne. ei kyllä sovi setelien keruupaikaksi. Annan ennemmin sitten tasarahan vitosina ja kolikoina kuin lähden koittamaan onneani. Syy on varmaan se, että käteisasiat on tehty pienyrityksille niin hankalaksi.
Nämä nyt ainakin muistan, eli Pihlajamäen R-kioski, Viikin K-Supermarket ja sitten Helsingin ulkopuolelta yksi oli Heinolan torin kahvikoju. Aika usein itsekin noudatan tuota että pieniin paikkoihin pienillä seteleillä+kolikoilla tasarahamaksu, mutta nyt kun koitti vitosia saada kasaan niin joka paikassa koitti niin maksaa että olisi sen yhden vitosen takasin saanut.Kauan-Sitten wrote: ↑Wed May 06, 2026 10:10 amIhan mielenkiinnosta kysyn, että mistä näitä kolikoita tuli vaihtorahana? Osaanpa sitten itse välttää.
Itse olen pk-seudulla huomannut, että ruokakaupoista ja muilta isoilta toimijoilta saa aina kunnon vaihtorahat, mutta moni pienempi ravintola, kukkakauppa, kioski, kirppis jne. ei kyllä sovi setelien keruupaikaksi. Annan ennemmin sitten tasarahan vitosina ja kolikoina kuin lähden koittamaan onneani. Syy on varmaan se, että käteisasiat on tehty pienyrityksille niin hankalaksi.
Oftopic tähän puuhun, mutta en jaksa oikeaa puuta etsiä. Kouvola vaihtaa nimensä tilapäisesti ja tunnetaan nyt nimellä Lakula
-
Kauan-Sitten

Joo, jotain tällaista oletinkin. K-Supermarket saisi kyllä isona myymälänä hoitaa vaihtokassa-asiansa paremmin...Ossi wrote: ↑Wed May 06, 2026 11:44 amNämä nyt ainakin muistan, eli Pihlajamäen R-kioski, Viikin K-Supermarket ja sitten Helsingin ulkopuolelta yksi oli Heinolan torin kahvikoju. Aika usein itsekin noudatan tuota että pieniin paikkoihin pienillä seteleillä+kolikoilla tasarahamaksu, mutta nyt kun koitti vitosia saada kasaan niin joka paikassa koitti niin maksaa että olisi sen yhden vitosen takasin saanut.Kauan-Sitten wrote: ↑Wed May 06, 2026 10:10 amIhan mielenkiinnosta kysyn, että mistä näitä kolikoita tuli vaihtorahana? Osaanpa sitten itse välttää.
Oftopic tähän puuhun, mutta en jaksa oikeaa puuta etsiä. Kouvola vaihtaa nimensä tilapäisesti ja tunnetaan nyt nimellä Lakula![]()
Itse hain juuri etnisestä ravintolasta 18,50 eurolla ruokaa ja maksoin 4 x