Evert wrote:nuoretkin on ihan yhtä tärkeitä asiakkaita.
Tosiaan monessa paikassa minua "hyljitään" ikäni vuoksi.
Pankissa virkailija oli hieman tyly kun viimeksi kävin (piti nostaa tili tyhjäksi niin ajattelin että tehdäänpä ensimmäinen pankkikeikka. Onkin ainoani, ja oikeastaan ei kovin paha pankkikeikka, piti vaan nostaa ne 40€ mitä siellä tilillä oli, reissua varten)
Sokoksen neuvontapisteessä on kaksi tiskiä, ja menin toiseen jonottamaan jonkun taakse, ja toisessa jonossa oli kaksi ihmistä, ja tuli kolmas minun jälkeeni siihen toiseen jonoon (vanhempia kuin minä). Ensin hän palveli(siellä oli vain yksi henkilö) toisesta jonosta, sitten minun edellä olevaani, sitten toisesta jonosta, ja sitten vielä uudelleen toisesta jonosta ennen minua, vaikka olin aiemminkin siinä ja muutenkin ennemmin
Muutenkin monessa paikassa ei minulle edes suostu sanomaan "päivää" tai edes pientä hymyä, joka piristäisi hieman mieltä. Kun taas monesti herkeää juttelemaankin vanhempien ihmisten kanssa.
Tiedän, että nuoret ovat aika epäkohteliata suurimmaksi osaksi, mutta ei sitä leimaa tarvitsisi jokaiselle nuorelle laittaa. Minä sanon aina kassatädille/sedälle "päivää" tai jotain muuta tervehdystä, kiitän vaihtorahoista tai kuitista ja vielä huikkasen "kiitos, hei" kun lähden kaupasta. Onneksi lähi-siwassa ja lähi-ärrällä käyn molemmissa vähintään kerran tai kaksi päivässä ja tunnen hyvin myyjät, niin ovat ystävällisiä. Kerran olen käynyt saman päivän aikana 3 kertaa ärrällä ja 4 siwassa