Script voor het berekenen van je statistieken

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Fons, Crazy Bob, eddydevries

HNL
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by HNL »

Meteen alles maar op een rijtje:

Windows Perl kun je hier downloaden (zie eerdere post van korax).

Het script zelf kun je inmiddels hier vinden.

Na het installeren van Perl kun je het script laten draaien door command prompt te starten, naar de directory te gaan waar zowel het script als het csv bestand staat en vervolgens in te typen:
perl biljetten.pl mijnbiljetten.csv , waarbij 'mijnbiljetten.csv' de naam van je csv bestand is.

Als je de statistieken wilt opslaan in een bestand kun je het volgende ingeven:
perl biljetten.pl mijnbiljetten.csv > resultaat.txt

Script werkt prima. Mogelijk dat dit mensen aanzet tot het bijwerken danwel publiceren van hun statistieken in het engelse forum :idea: 8)
Last edited by HNL on Fri Feb 06, 2004 5:56 pm, edited 1 time in total.
Guest

Post by Guest »

Script werkt prima. Mogelijk dat dit mensen aanzet tot het bijwerken danwel publiceren van hun statistieken in het engelse forum
hartelijk bedankt hnl voor het script online te zetten.
aan de rest zou ik zeggen. probeer het eens uit. zo heb ik juist ontdekt dat ik een biljet uit Ierland in mijn handen heb gehad.

korax
!Pretfles!
Euro-Master
Euro-Master

Post by !Pretfles! »

Ik zou het graag proberen maar bij mij lukt het niet
windows xp
ik heb het geinstalleerd
heb het script

maar in dos wordt het commando niet herkend

perl wordt niet herkend als een interne of externe opdracht, programma of batchbestand :?
My Flickr
Personal Blog
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste Bunny into your
('.)_('.) webpage to help him gain world domination.
HNL
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by HNL »

Probeer dit eens:

Ga naar c:\perl\bin (of waar je het programma ook maar hebt neergezet) en voer dan de regel in (met het juiste pad naar de bestanden uiteraard).
Bakelandt
Euro-Newbie
Euro-Newbie

Post by Bakelandt »

Heb alles gedownload, maar bij run van programma in het overzicht van de verschillende waarden van de biljetten (tweede rubriek) ontbreken de twee lijnen voor de 200 en de 500 Euro.

Iemand een idee?
:flag-be: Bakelandt
Map
Hits
valkske
Euro-Expert
Euro-Expert

Post by valkske »

!Pretfles! wrote:Ik zou het graag proberen maar bij mij lukt het niet
windows xp
ik heb het geinstalleerd
heb het script

maar in dos wordt het commando niet herkend

perl wordt niet herkend als een interne of externe opdracht, programma of batchbestand :?
ik krijg het ook niet aan de praat. heb jij toevallig ook de home edition? trouwens zou ik niet weten waar je die dingen allemaal in moet tikken, ik heb al verschillende keren de boel er terug afgegooid en nadien alles er terug opgezet, maar het enige resultaat is dat als ik iets open doe dat alles weg flitst :cry:
Guest

Post by Guest »

Heb alles gedownload, maar bij run van programma in het overzicht van de verschillende waarden van de biljetten (tweede rubriek) ontbreken de twee lijnen voor de 200 en de 500 Euro.

Iemand een idee?
dat kan zijn als je geen biljetten van 200 of 500 Euro hebt !
korax
Euro-Newbie
Euro-Newbie

Post by korax »

ik krijg het ook niet aan de praat. heb jij toevallig ook de home edition? trouwens zou ik niet weten waar je die dingen allemaal in moet tikken, ik heb al verschillende keren de boel er terug afgegooid en nadien alles er terug opgezet, maar het enige resultaat is dat als ik iets open doe dat alles weg flitst
ken je misschien iemand die veel met computers bezig is? misschien dat die kan helpen. ik kan moeilijk ter plaatse komen voor ondersteuning :?

korax
HNL
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by HNL »

Wil ook de oplossing in m'n vorige post niet lukken dan? Tijdens het testen heb ik dezelfde problemen ondervonden en die waren daarmee opgelost...
valkske
Euro-Expert
Euro-Expert

Post by valkske »

korax wrote: ken je misschien iemand die veel met computers bezig is? misschien dat die kan helpen. ik kan moeilijk ter plaatse komen voor ondersteuning :?
ik denk dat ik in mijne vriendenkring zowat het meeste weet over pc, de meesten werken er alleen maar mee of spelen ermee, ik kan eens op het werk vragen, maar daar is gewoonlijk niet veel tijd voor.
nee hoor, je hoeft niet langs te komen, het gaat mijn petje gewoon te boven. ik heb op basis van een programma van nodish 18 zelf iets in exell gemaakt, daar moet je nog wel een en ander zelf doen, maar zo groot is mijn bestand nu ook weer niet, en door omstandigheden zal het bestand ook niet meer groeien als ervoor. trouwens morgen zit ik in leuven :wink: kzal daar links en rechts wat biljetjes uit delen misschien krijgen we dan wel een hit :lol:
Guest

Post by Guest »

Anonymous wrote:

Iemand een idee?
dat kan zijn als je geen biljetten van 200 of 500 Euro hebt !
No way, ik heb er wel degelijk: 7 van 500 en 3 van 200.
jbravo25
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training

Post by jbravo25 »

Ik miste ook de helft van mijn biljetten ongeveer...

de overzichtelijkheid van het programma is perfect, alleen de volledigheid is nog niet optimaal....
korax
Euro-Newbie
Euro-Newbie

Post by korax »

Ik miste ook de helft van mijn biljetten ongeveer...
No way, ik heb er wel degelijk: 7 van 500 en 3 van 200.
kunnen jullie mij dan eens je csv bestand doorsturen? dan zal het script zelf eens draaien en zien of er iets fout is. ik vind het moelijk te geloven dat het niet werk :-) stuur van een prive bericht dan geef ik mijn email adres wel even

korax
korax
Euro-Newbie
Euro-Newbie

Post by korax »

FOUT IN PROGRAMMA

sommigen biljetten van 200 en 500 kwamen inderdaad niet in de eindafrekening. ik heb de fout gevonden en gemaakt intussen. ik zal de websitebeheerder contacteren

jullie hadden gelijk :roll:

korax
HNL
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by HNL »

Het nieuwe bestandje is hier inmiddels te vinden.
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”