Niin, taisi kuitissa tai ABC:iden sivulla lukea väärin tuo postitoimipaikka vaikka postinumero olikin oikean paikan. Joku tällainen kämmi siinä oli.JANI73 wrote:Olenpa itsekkin muuten aika monta seteliä tuolta asemalta kirjannut Nastolaan ennenkuin tajusin virheeniKlazu wrote: Toinen todella yllättävä on Nastolan ABC, joka ei kuulukaan Nastolaan vaan postitoimipaikkana on Villaslähde. Niin mikä? Niinpä niin...
Postinumeroista
Living away from Euro zone in the beautiful Vancouver, Canada since January 2012. Experiences and stories of living in here can be found in here (in Finnish).
Klazu wrote:Niin, taisi kuitissa tai ABC:iden sivulla lukea väärin tuo postitoimipaikka vaikka postinumero olikin oikean paikan. Joku tällainen kämmi siinä oli.JANI73 wrote:Olenpa itsekkin muuten aika monta seteliä tuolta asemalta kirjannut Nastolaan ennenkuin tajusin virheeniKlazu wrote: Toinen todella yllättävä on Nastolan ABC, joka ei kuulukaan Nastolaan vaan postitoimipaikkana on Villaslähde. Niin mikä? Niinpä niin...

Ja tää viesti on sitten viimeinen jonka tänne laitan Euro-Expert in Training- nimikkeellä seuraavassa mun tittelin olis pitäny muuttuu

Vaikka toi Nastola onkin melkoinen käpykylä (tai maailman napa -> kaikkialle sivistykseen yhtä pitkä matka) niin melkoisen laajaan kuntaan kuuluu useita eri postinumeroalueita. Äkkiseltään tulee mieleen ainakin Ruuhijärvi, Hiisiö, Vierumäki ja Mankala.
Tästä on muistaakseni ollut joskus aiemmin juttua; syntymäseudultanikin löytyvät nämä Summa, Neuvoton, Husula, Sivatti ymsyms.
Tästä on muistaakseni ollut joskus aiemmin juttua; syntymäseudultanikin löytyvät nämä Summa, Neuvoton, Husula, Sivatti ymsyms.
Kröhöm... Vierumäki ei kuulu Nastolan kuntaan, vaan se on osa Heinolaa.Cinnamon wrote:Vaikka toi Nastola onkin melkoinen käpykylä (tai maailman napa -> kaikkialle sivistykseen yhtä pitkä matka) niin melkoisen laajaan kuntaan kuuluu useita eri postinumeroalueita. Äkkiseltään tulee mieleen ainakin Ruuhijärvi, Hiisiö, Vierumäki ja Mankala.
Niin joo mutta postitoimipaikat ei tottele kuntarajoja aina
>>> http://www.posti.fi/postinumeroluettelo/
laita kunnaksi Nastola ja paina Hakunappia.
Esim Espoon kaupunkiin kuuluu kaikkien niiden noin seitsemänkymmenen Espoon postinumeron lisäksi osia sellaisista postitoimipaikoista kuin:
00200 HELSINKI
00370 HELSINKI
00390 HELSINKI
01640 VANTAA
01800 KLAUKKALA
02510 OITMÄKI
02700 KAUNIAINEN
02070 ESPOON KAUPUNKI
02010 TAPIOLA
02015 TKK
02020 METSÄ
02040 KIVIRUUKKI
02044 VTT
02050 RADIOLINJA
02060 SILJA
>>> http://www.posti.fi/postinumeroluettelo/
laita kunnaksi Nastola ja paina Hakunappia.
Esim Espoon kaupunkiin kuuluu kaikkien niiden noin seitsemänkymmenen Espoon postinumeron lisäksi osia sellaisista postitoimipaikoista kuin:
00200 HELSINKI
00370 HELSINKI
00390 HELSINKI
01640 VANTAA
01800 KLAUKKALA
02510 OITMÄKI
02700 KAUNIAINEN
02070 ESPOON KAUPUNKI
02010 TAPIOLA
02015 TKK
02020 METSÄ
02040 KIVIRUUKKI
02044 VTT
02050 RADIOLINJA
02060 SILJA
Minä uskon kaikessa EBT:hen kirjaamassani Postin hakua. Se on niin kattava ja laadukas, että sinne kun tyrkkää minkä vain katuosoitteen, niin siitä tulokseksi saaman perusteella minä merkitsen setelini. Meinaan erinäiset yritykset ja muut tahot voivat erehtyä tai "erehtyä", mutta Posti harvemmin erehtyy. Tai sitten homma pissii pahasti. 

Living away from Euro zone in the beautiful Vancouver, Canada since January 2012. Experiences and stories of living in here can be found in here (in Finnish).
Klazu wrote:Minä uskon kaikessa EBT:hen kirjaamassani Postin hakua. Se on niin kattava ja laadukas, että sinne kun tyrkkää minkä vain katuosoitteen, niin siitä tulokseksi saaman perusteella minä merkitsen setelini. Meinaan erinäiset yritykset ja muut tahot voivat erehtyä tai "erehtyä", mutta Posti harvemmin erehtyy. Tai sitten homma pissii pahasti.

Kyllä! Kun on näinkin luotettava taho ja mahottoman hyvä web-palvelu niin miksi mennä "merta edemmäs kalaan" ja hoitaa asia vaikeamman kautta?JANI73 wrote:Klazu wrote:Minä uskon kaikessa EBT:hen kirjaamassani Postin hakua. Se on niin kattava ja laadukas, että sinne kun tyrkkää minkä vain katuosoitteen, niin siitä tulokseksi saaman perusteella minä merkitsen setelini. Meinaan erinäiset yritykset ja muut tahot voivat erehtyä tai "erehtyä", mutta Posti harvemmin erehtyy. Tai sitten homma pissii pahasti.olen 100% samaa mieltä!

-
- Euro-Regular in Training
Huomasinpas yhden paikkakunnan, jonka kanssa tuo postin hakupalvelu saattaa johtaa harhaan.
Sappeen laskettelukeskus on varmaan tuttu ainakin tamperelaisille. Jostain kumman syystä kuitenkin muutaman kymmenen kilometrin päässä tästä Sappeesta kaakkoon on toinenkin Sappee-niminen kylä (Hauho/Luopioinen), jonka tiedot saa, jos laittaa tuohon postin hakukoneeseen "Sappee". "Laskettelukeskus-Sappeesta" ei taas löydy tietoa, ellei satu tietämään, että se sijaitsee Pälkäneellä, 36450 Salmentaka
.
Sappeen laskettelukeskus on varmaan tuttu ainakin tamperelaisille. Jostain kumman syystä kuitenkin muutaman kymmenen kilometrin päässä tästä Sappeesta kaakkoon on toinenkin Sappee-niminen kylä (Hauho/Luopioinen), jonka tiedot saa, jos laittaa tuohon postin hakukoneeseen "Sappee". "Laskettelukeskus-Sappeesta" ei taas löydy tietoa, ellei satu tietämään, että se sijaitsee Pälkäneellä, 36450 Salmentaka

Dreaming of Euro fields with TamU
Itse sovellan tällaisissa epäselvissä tapauksissa jotain hyvää karttapalvelua ja haen sillä katuosoitteen (kaikelle on katuosoite). Se sitten Postin palveluun ja sieltä tulee vaihtoehtoja, joista järkevimmän poiminta on yleensä helpohkoa.TwilightZone wrote:Huomasinpas yhden paikkakunnan, jonka kanssa tuo postin hakupalvelu saattaa johtaa harhaan.
-
- Euro-Regular in Training
Tämäpä mielenkiintoista ... Piti kirjata Tampereen Jankan Lidlistä saatuja seteleitä, ja kuitissa lukee Sammon valtatie 14 . Postinumeroluettelo ei kuitenkaan tunnekaan tätä nimenomaista katuosoitetta, vaan mm. sammon valtatie 2-12 (33530) ja 16-100 (33700) .
Ei tässä vielä kaikki, hämmennän soppaa vielä lisää, sillä lidl.fi "tietää", että tuo kauppa sijaitsisi sammon valtatie 16:ssa , 33540 !?!

Kai se on tuon mukaan sitten laitettava.
Ei tässä vielä kaikki, hämmennän soppaa vielä lisää, sillä lidl.fi "tietää", että tuo kauppa sijaitsisi sammon valtatie 16:ssa , 33540 !?!

Kai se on tuon mukaan sitten laitettava.
Dreaming of Euro fields with TamU
- Mansenplikka
- Euro-Expert in Training
Jääkös 33530 sitten vain Sammon valtatien toiselle puolelle? Itse olen merkannut mm. Halpa-Hallista saamani setelit tuolle postinumerolle. Jotenkin oon olettanut, että sillä kompleksilla olisi sama postinumero kuin jäähallilla, mutta niin ei taidakaan olla. Prismakin kun tuntuu olevan 33540...jopas onkin kinkkinen alue
Mutta itse tuon TwilightZonen setelin laittaisin 33700, postiin luotan enemmän kuin mihinkään lidliin. Eihän ne tunnu edes tietävän liikkeen osoitetta

Mutta itse tuon TwilightZonen setelin laittaisin 33700, postiin luotan enemmän kuin mihinkään lidliin. Eihän ne tunnu edes tietävän liikkeen osoitetta

minä kyllä kirjasin tuon oikean postinumeron mutta kunnaksi sen oikeanFundamental wrote:Minä olen kirjannut setelit tuolta myös Kangashäkkiin.. se tuli kun laitoin otto.fi sivujen haulla kyseisen esson automaatin numeron.Yippo wrote:Kukas tietää kumpaan kuntaan kuuluu Hirvaskankaan esso. Kyseisellä postinumerolla löytyy sekä Uurainen että Äänekoski. Nykyään setelin tiedoissa on kuntana Kangahäkki joka kuulostaa aika oudolta...

Aika jännä että just nyt tuli puhetta tästä, kun itsekin samaisessa kaupassa tunti sitten kävin (vielä en ole seteleitä kirjannut, jännitys tiivistyyTwilightZone wrote:Tämäpä mielenkiintoista ... Piti kirjata Tampereen Jankan Lidlistä saatuja seteleitä, ja kuitissa lukee Sammon valtatie 14 . Postinumeroluettelo ei kuitenkaan tunnekaan tätä nimenomaista katuosoitetta, vaan mm. sammon valtatie 2-12 (33530) ja 16-100 (33700) .

Mutta asiaan, tuo Lidl:hän rakennettiin tontille, joka vielä useimmissa kartoissa on peltoa, eli tontin ja talon numeroa ei välttämättä ole päivitetty postin hakuun. Olen itse käsittänyt, että postinumerot tuolla menisivät jotenkin näin:
33560 (oma postinro) vain Sammon valtatien pohjoispuolella (ja Ali-Huikkaantiestä itään?)
33700 Sammon valtatiestä etelään ja mahdollisesti Haralankadulta itään
33530 Haralankadulta/Ali-Huikkaantieltä länteen valtaväylälle asti molemmin puolen Sammon valtatietä (ja aavistuksen pohjoiseenkin päin, ainakin Kissanmaan valintatalo on tällä, tosin taas Kissanmaankadun automaatti on 33520)
33540 (entinen oma postinro) vain Hervannan valtaväylän länsipuolella
Eli näitten perusteella olisi tuo 33700 tosiaan oikea postinumero Lidlin seteleihin. Toivottavasti meni edes sinne päin (korjatkaa viisaammat jos meni hutia).