HAASTE

Kerro mielipiteesi ja ehdotuksesi suomeksi

Moderators: Sleijeri, Luumi

sannikka
Euro-Newbie
Euro-Newbie

Post by sannikka »

emppu 112 wrote:
soilian wrote:Haastan kaikki setelitalkoisiin!

Tavoitteena on saada joulukuussa 200 000 seteliä kirjattua. Jotta se saavutetaan, kaikkien panos on tarpeen. Neljä suurta ovat jo usuttaneet toisiaan kisaan, mutta myös kaikkien muiden kirjaukset ovat enemmänkin kuin tervetulleita.
Omalta osaltani haastaan talkoisiin kulmakuntamme ebtaajat joista muutama enstex mieleeni tuleva:sannikka,Lissu,Tane,Akiky,roo,Ms Money,tanisa,arathorn,Tupu jne
Lupaan ainakin yrittää! :oops: Saattaapi nyt nimittäin tuo koodien näpyttely olla vähän mielekkäämpää kun sain vihdoin tähän läppäriin kunnon numeronäppäimistön...
Miss Money
Euro-Regular
Euro-Regular

Post by Miss Money »

emppu 112 wrote:

Tavoitteena on saada joulukuussa 200 000 seteliä kirjattua. Jotta se saavutetaan, kaikkien panos on tarpeen. Neljä suurta ovat jo usuttaneet toisiaan kisaan, mutta myös kaikkien muiden kirjaukset ovat enemmänkin kuin tervetulleita.
Omalta osaltani haastaan talkoisiin kulmakuntamme ebtaajat joista muutama enstex mieleeni tuleva:sannikka,Lissu,Tane,Akiky,roo,Ms Money,tanisa,arathorn,Tupu jne
Ms Money ilmottautuu talkoisiin. Suuria määriä en pysty kirjaamaan mutta tavoittelen 2500 seteliä täyteen ennen vuoden loppua (nyt 2066), eli uusi kuukausiennätys pitäisi saada tehtyä, jotta tavoite saavutetaan. :?
Raha on ikuista, vain taskut vaihtuvat.

Postcrossing
Lissu
Euro-Newbie
Euro-Newbie

HAASTE

Post by Lissu »

Yritän tehdä oman osuuteni. Tosin työpäivät väheni juuri ja sen myötä mahdollisuus kirjata aleni myös.
Tehdään kaikki kuitenkin parhaamme ! :lol:
emppu
Euro-Master
Euro-Master

Re: HAASTE

Post by emppu »

Lissu wrote:Yritän tehdä oman osuuteni. Tosin työpäivät väheni juuri ja sen myötä mahdollisuus kirjata aleni myös.
Tehdään kaikki kuitenkin parhaamme ! :lol:
No saatiinhan Lissukin foorumille :lol: Tere tulemast :lol: Vai työpäivät vähenee :cry: toivottavasti ei palkka :wink:
Hyvin on haasteeseen vastattu,hienoja ebtaajia täällä kaakonkulmallakin :wink: Tosin kyllä mie Teihin kaikkiin luotin jo etukäteenkin 8)
bin Lauri Œ
Euro-Master
Euro-Master

Post by bin Lauri Œ »

Minäkin voisin haastaa porukan kisaamaan, kuka syöttää eniten koodeja ilman ensimmäistäkään ulkomaanosumaa.
Voisi pienentää aika paljon tekaistuja ulkomaanosumia, kun porukalle tulis tarve vältellä sitä vääjäämätöntä ennen miljoonatta seteliä......jos silloinkaan. :(
arto
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training

Post by arto »

bin Lauri Œ wrote:Minäkin voisin haastaa porukan kisaamaan, kuka syöttää eniten koodeja ilman ensimmäistäkään ulkomaanosumaa.
Voisi pienentää aika paljon tekaistuja ulkomaanosumia, kun porukalle tulis tarve vältellä sitä vääjäämätöntä ennen miljoonatta seteliä......jos silloinkaan. :(
Siitä vaan listaus pystyyn, niin voimme seurata kuka on epäonnekkain.
JuusoJuu
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training

Post by JuusoJuu »

arto wrote:
bin Lauri Œ wrote:Minäkin voisin haastaa porukan kisaamaan, kuka syöttää eniten koodeja ilman ensimmäistäkään ulkomaanosumaa.
Minä kannatan ehdottomasti kaikkia listauksia, joissa haetaan epäonnisimpia syöttäjiä! Pärjään nimittäin luultavasti kaikissa sellaisissa aika hyvin 8) Mutta siinä on se kääntöpuoli: viimeaikaisia omituisia sattumia lukuunottamatta osumani ovat keskimäärin todella mielenkiintoisia. Ja en järjestele yhtään mitään, jotta säilyvät mielenkiintoisina jatkossakin :wink:
Sinappikurkkusalaatti - Nick JJf @ IRC
bin Lauri Œ
Euro-Master
Euro-Master

Post by bin Lauri Œ »

arto wrote:
Eli aloitetaan tästä:
Minulla kirjattuja seteleitä nyt 13011 kappaletta, eikä ensimmäistäkään ulkomaanosumaa.
Ensi viikon kanarian reissu asettaa minut tässä kisassa kyllä haudan reunalle, jossa toinen jalka haudassa ja toinen banaaninkuoren päällä.
Ei tule ainakaan kiusausta koneessa saatuja seteleitä merkitä Puerto de la Cruz:ssa saaduiksi.

Siitä vain parempia kirjauksia tarjoamaan.
Katsotaan kuka selviää pidemmälle.
Mielenkiintoistahan tämäkin.
Ensimmäisestä kv-osumasta saa pahoittelut osakseen. :)

Eikös se niin ollut, että koneessa saadut setelit merkitään lähtöpaikan mukaan?
Vasta senkö jälkeen muutetaan omissa tiedoissa oletusmaa Espanjaksi?
Oletetaan siis, että syötän setelit jossain nettibaarissa kanarialla.
Hieman outo tilanne tulee, jos kirjaajan oletusmaa on Espanja, mutta saatu seteli merkitään Vantaalla saaduksi.
Olenko siis käsittänyt säännöt oikein?
Last edited by bin Lauri Œ on Sun Dec 04, 2005 10:27 am, edited 1 time in total.
Klazu
Euro-Master
Euro-Master

Post by Klazu »

Ei noilla perus-löhösaarilla ole paljon osumia tullut. Lähinnä sieltä tuoduilla seteleillä koto-Suomessa. Mutta eihän sitä koskaan tiedä. Kyllä minä kävisin ainakin harjoittamassa espanjaa / portugalia pankin tiskillä. :D
Living away from Euro zone in the beautiful Vancouver, Canada since January 2012. Experiences and stories of living in here can be found in here (in Finnish).
bin Lauri Œ
Euro-Master
Euro-Master

Post by bin Lauri Œ »

Klazu wrote:Ei noilla perus-löhösaarilla ole paljon osumia tullut. Lähinnä sieltä tuoduilla seteleillä koto-Suomessa. Mutta eihän sitä koskaan tiedä. Kyllä minä kävisin ainakin harjoittamassa espanjaa / portugalia pankin tiskillä. :D
Olen jo harkinnut asiaa.
Jos ei muuten, niin piirrän paperille vitosen ja työnnän isot rahat luukusta enkä huoli takaisin ennenkuin ovat muuntuneet pienemmiksi.
Jos palvelumaksua vaaditaan, niin enhän minä tietenkään sellaista ymmärrä edes paperille piirrettynä. ;-)

Suomalaisturistien ykköspaikalla on aina vaarana saada finskin kanssa osuma. Suomalaisia kolikoita siellä ainakin tuntuu olevan kolikoista melkein puolet.
Näin oli ainakin kaksi vuotta sitten, kun keräilin siellä eri maan kolikoita.
Juristi M
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training

Post by Juristi M »

bin Lauri Œ wrote:Eikös se niin ollut, että koneessa saadut setelit merkitään lähtöpaikan mukaan?
Vasta senkö jälkeen muutetaan omissa tiedoissa oletusmaa Espanjaksi?
Oletetaan siis, että syötän setelit jossain nettibaarissa kanarialla.
Hieman outo tilanne tulee, jos kirjaajan oletusmaa on Espanja, mutta saatu seteli merkitään Vantaalla saaduksi.
Olenko siis käsittänyt säännöt oikein?
Oletusmaata ei tarvitse/kannata vaihtaa lyhyen matkan takia. Riittää, kun muistaa vaihtaa setelien syöttölomakkeeseen maan, paikkakunnan ja postinumeron oikeiksi. Setelit kirjautuvat silloin sen maan mukaan. Näin olen ainakin itse menetellyt, kun käyn työni takia vähän väliä Brysselissä.

Eri juttu on, jos aikoo syöttää useita satoja seteleitä useina eri kertoina. Silloin ehkä kannattaa vaihtaa oletuspaikkakunta/oletusmaa, ettei tule vahingossa väärää lippua setelien kohdalle.
bin Lauri Œ
Euro-Master
Euro-Master

Post by bin Lauri Œ »

Juristi M wrote:
Oletusmaata ei tarvitse/kannata vaihtaa lyhyen matkan takia. Riittää, kun muistaa vaihtaa setelien syöttölomakkeeseen maan, paikkakunnan ja postinumeron oikeiksi. Setelit kirjautuvat silloin sen maan mukaan. Näin olen ainakin itse menetellyt, kun käyn työni takia vähän väliä Brysselissä.

Eri juttu on, jos aikoo syöttää useita satoja seteleitä useina eri kertoina. Silloin ehkä kannattaa vaihtaa oletuspaikkakunta/oletusmaa, ettei tule vahingossa väärää lippua setelien kohdalle.
Jostain vain muistan lukeneeni, että kaikki ulkomailla kirjatut setelit kirjautuvat kunkin maan hyväksi.
Eli jos kirjaan kanarialla setelit, niihin pitäisi ilmeisesti sitten tullakin espanjan lippu.
Vai käsitinkö jotain väärin?
Juristi M
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training

Post by Juristi M »

bin Lauri Œ wrote:Jostain vain muistan lukeneeni, että kaikki ulkomailla kirjatut setelit kirjautuvat kunkin maan hyväksi.
Eli jos kirjaan kanarialla setelit, niihin pitäisi ilmeisesti sitten tullakin espanjan lippu.
Vai käsitinkö jotain väärin?
Mä olen käsittänyt tämän niin, että seteli kirjautuu syöttötilastoihin sen maan hyväksi, jonka syöttäjä ilmoittaa setelin syöttösivulla. Elikkä esimerkiksi http://www.eurobilltracker.eu/index.php ... d=10725240 on kirjautunut Belgian hyväksi, koska ilmoitin setelin syöttölomakkeessa maaksi Belgian. Setelin olen kuitenkin syöttänyt EBT:hen matkan jälkeen vasta Suomessa. Elikkä sillä ei ole merkitystä, mistä maasta setelin tiedot fyysisesti syötetään systeemiin.
bin Lauri Œ
Euro-Master
Euro-Master

Post by bin Lauri Œ »

Juristi M wrote:
Mä olen käsittänyt tämän niin, että seteli kirjautuu syöttötilastoihin sen maan hyväksi, jonka syöttäjä ilmoittaa setelin syöttösivulla. Elikkä esimerkiksi http://www.eurobilltracker.eu/index.php ... d=10725240 on kirjautunut Belgian hyväksi, koska ilmoitin setelin syöttölomakkeessa maaksi Belgian. Setelin olen kuitenkin syöttänyt EBT:hen matkan jälkeen vasta Suomessa. Elikkä sillä ei ole merkitystä, mistä maasta setelin tiedot fyysisesti syötetään systeemiin.
Kiitos!
Koska vastaväitteitä ei ole tullut, taidan menetellä sitten noin.
Enhän minä espanjalaiseksi muutu viikon lomalla, vaikka suomen kieli varmaan on jo hieman unohtunut reissun aikana. ;-)
soilian
Euro-Master
Euro-Master

Post by soilian »

Tavoitteena on saada joulukuussa 200 000 seteliä kirjattua.
Väliaikatiedote: vielä puuttuu ~144 000 tavoitteesta.
Money makes the world go round. We make the money go round.
Postcrossing
Post Reply

Return to “Keskustelua tästä sivustosta ja eurojen seuraamisesta (Suomi)”