RABO

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Fons, Crazy Bob, eddydevries

Post Reply
ajax_rotterdam
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training

Re: RABO

Post by ajax_rotterdam »

eddydevries wrote: Nu zag ik, dat je bezwaar kan maken tegen de verandering in de voorwaarden (als je niet voor 1 januari 2010 hebt gereageerd gaan ze ervan uit, dat je akkoord gaat).
Nadat ik dat las, heb ik erover gedacht om te reageren. Misschien niet meteen bezwaar maken maar vragen, waarom ze dat doen.
Ik ben echter bang, dat ze naar aanleiding daarvan mijn pin-/stortgedrag gaan bekijken (op zich niet vreemd, want daar gaat de vraag over), met het risico dat ze de rekening op gaan zeggen wegens "ongewoon rekeninggebruik".
Dan kan ik zelfs niet 6xper jaar gaan storten.
Gewoon de telefonische klantenservice van de RABO bellen en dan niet je naam(of een andere naam) gebruiken?
I collect Airplane Safetycards, could you help me collecting them?
If you got some, PM me!
googlejaps
Euro-Master
Euro-Master

Post by googlejaps »

ajax_rotterdam wrote:
eddydevries wrote: Nu zag ik, dat je bezwaar kan maken tegen de verandering in de voorwaarden (als je niet voor 1 januari 2010 hebt gereageerd gaan ze ervan uit, dat je akkoord gaat).
Nadat ik dat las, heb ik erover gedacht om te reageren. Misschien niet meteen bezwaar maken maar vragen, waarom ze dat doen.
Ik ben echter bang, dat ze naar aanleiding daarvan mijn pin-/stortgedrag gaan bekijken (op zich niet vreemd, want daar gaat de vraag over), met het risico dat ze de rekening op gaan zeggen wegens "ongewoon rekeninggebruik".
Dan kan ik zelfs niet 6xper jaar gaan storten.
Gewoon de telefonische klantenservice van de RABO bellen en dan niet je naam(of een andere naam) gebruiken?
Bezwaar maken kan. Maar ik kan je vast voorspellen wat de reactie zal zijn: "Zal ik uw rekening dan kostenloos voor u opzeggen meneer?" Ga er maar van uit dat Rabo heeft ingecalculeerd dat ze hierdoor een aantal klanten zullen verliezen, dus je maakt geen indruk als eenling.
ajax_rotterdam
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training

Post by ajax_rotterdam »

Radar/Kassa inschakelen?
I collect Airplane Safetycards, could you help me collecting them?
If you got some, PM me!
eddydevries
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by eddydevries »

Ik heb een idee: als ik dan nu vraag of er dan ook geld in de vestigingen komt?

Ik kan zeggen, dat ik redelijk vaak (om niet te overdrijven "ongeveer 1-2x per maand") moet wisselen en dat moet nu via de automaten doen.

Dat zal ze dan meer geld kosten, dan het gebruik van de stortingsautomaten.
Eddy - Rotterdam - NL
weblog - EBT-stats 24-05-2013 - hits: 1742 +59 triples +1 quadruple = 1802.

Facebook-profile + Geocaching + postcrossing
rlaurenssen
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training

Post by rlaurenssen »

eddydevries wrote:Ik heb een idee: als ik dan nu vraag of er dan ook geld in de vestigingen komt?

Ik kan zeggen, dat ik redelijk vaak (om niet te overdrijven "ongeveer 1-2x per maand") moet wisselen en dat moet nu via de automaten doen.

Googlejaps heeft gelijk, vandaag kreeg ik mijn Rabo afschrift binnen en daar zat ook een brief bij met de nieuwe voorwaarden. Als je niet akkoord gaat met deze voorwaarden kun je de rekening kosteloos opzeggen. Je kunt het vragen, maar ik geef je weinig kans. Wij als (RABO)EBT'ers zullen een andere manier moeten vinden om aan onze biljetten te komen.

Zelf heb ik sinds een half jaar een ING pasje waarmee je heel makkelijk kunt wisselen bij de postkantoren, hier komen de meeste biljetten van mij vandaan.
Moet alleen een keer wat geld op die rekening storten, dat heb ik nog niet gedaan. Hopelijk volgen de andere banken niet want dan word Nederland wel erg EBT onvriendelijk, ook voor de Nederlanders zelf.

Verder zou je af en toe naar Duitsland kunnen gaan, als je net als ik een half uur van de grens woont.
eddydevries
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by eddydevries »

rlaurenssen wrote:
eddydevries wrote:Ik heb een idee: als ik dan nu vraag of er dan ook geld in de vestigingen komt?

Googlejaps heeft gelijk, vandaag kreeg ik mijn Rabo afschrift binnen en daar zat ook een brief bij met de nieuwe voorwaarden. Als je niet akkoord gaat met deze voorwaarden kun je de rekening kosteloos opzeggen. Je kunt het vragen, maar ik geef je weinig kans. Wij als (RABO)EBT'ers zullen een andere manier moeten vinden om aan onze biljetten te komen.
Ik hoef ook niet te wisselen, maar dat lijkt mij een aardige smoes die een beetje geloofwaardig overkomt. Een béééétje hoop, dat het aantal van 6x per jaar dan verhoogd wordt.

rlaurenssen wrote:Zelf heb ik sinds een half jaar een ING pasje waarmee je heel makkelijk kunt wisselen bij de postkantoren, hier komen de meeste biljetten van mij vandaan.
Moet alleen een keer wat geld op die rekening storten, dat heb ik nog niet gedaan. Hopelijk volgen de andere banken niet want dan word Nederland wel erg EBT onvriendelijk, ook voor de Nederlanders zelf.
Ik heb zelf ook wel andere pasjes, maar de meeste banken zijn alleen tijdens kantooruren open. Daar kan ik dus niet terecht (alleen maar bij postkantoren op zaterdag).

rlaurenssen wrote:Verder zou je af en toe naar Duitsland kunnen gaan, als je net als ik een half uur van de grens woont.
Dat doe ik ook wel (ongeveer 1 uur rijden van de Belgische grens, dus ik ben al een paar keer 's-avonds langs geweest: de automaten zijn van 6 tot 24 uur open). Maar ik ga veel liever ook binnen Nederland aan de slag.
Eddy - Rotterdam - NL
weblog - EBT-stats 24-05-2013 - hits: 1742 +59 triples +1 quadruple = 1802.

Facebook-profile + Geocaching + postcrossing
jrnsndrs
Euro-Master
Euro-Master

Post by jrnsndrs »

Banken zijn er tegenwoordig ook niet om EBT-vriendelijk te zijn (of zelfs niet klantvriendelijk) maar om de klanten zoveel mogelijk geld uit de zak te kloppen voor zo weinig mogelijk service.
"of all wars, religious wars are the most detestable, since they are waged for no tangible gain, but only to impose a set of arbitrary credos on another."
--- Unspiek baron Bodissey.

-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-
Phinac
Euro-Master
Euro-Master

Post by Phinac »

jrnsndrs wrote:Banken zijn er tegenwoordig ook niet om EBT-vriendelijk te zijn (of zelfs niet klantvriendelijk) maar om de klanten zoveel mogelijk geld uit de zak te kloppen voor zo weinig mogelijk service.
Lijkt me inderdaad zo, waar moeten anders die bonussen van betaald worden :mrgreen:

In de nieuwe voorwaarden staat dat stortingskosten niet van toepassing is op de Jongerenrekening. Ik heb de vraag uitstaan of dit ook geldt voor de Topkid rekening van de kinderen. Nog geen antwoord...
Dit is ook alleen een troost voor iemand met (klein)kinderen
Phinac
googlejaps
Euro-Master
Euro-Master

Post by googlejaps »

Phinac wrote:
jrnsndrs wrote:Banken zijn er tegenwoordig ook niet om EBT-vriendelijk te zijn (of zelfs niet klantvriendelijk) maar om de klanten zoveel mogelijk geld uit de zak te kloppen voor zo weinig mogelijk service.
Lijkt me inderdaad zo, waar moeten anders die bonussen van betaald worden :mrgreen:

In de nieuwe voorwaarden staat dat stortingskosten niet van toepassing is op de Jongerenrekening. Ik heb de vraag uitstaan of dit ook geldt voor de Topkid rekening van de kinderen. Nog geen antwoord...

Die uitzondering is volgens mij bedoeld om toch nog met je kids iedere maand de muntjes uit de spaarpot te kunnen gaan storten.

Ik vraag me af hoe 'verdacht' een jongerenrekening/TopKid rekening is waarvan maandelijks (laten we zeggen) €10.000 opgenomen en gestort wordt...
maarsy
Euro-Master
Euro-Master

Post by maarsy »

googlejaps wrote:
Phinac wrote:

Die uitzondering is volgens mij bedoeld om toch nog met je kids iedere maand de muntjes uit de spaarpot te kunnen gaan storten.

Ik vraag me af hoe 'verdacht' een jongerenrekening/TopKid rekening is waarvan maandelijks (laten we zeggen) €10.000 opgenomen en gestort wordt...

ze gaan zeggen " die knul krijgt wel erg veel zakgeld "
Phinac
Euro-Master
Euro-Master

Post by Phinac »

Maar niet van mij dan toch.

Overigens heb ik afgelopen vrijdagavond antwoord gekregen op de vraag over de Topkidrekening (voorloper van de Jongerenrekening). Ook kinderen tot 12 jaar kunnen gratis blijven storten. Ze (bankmedewerkster) wist het niet zeker in eerste instantie maar gaf aan het grondig uitgezocht te hebben na overleg met haar collega's en kwam toen met dit antwoord. Weet je gelijk waarom die kosten in rekening gebracht worden...
Phinac
De-Ker
Euro-Master
Euro-Master

Post by De-Ker »

Ik heb eens gevraagd wat de reden was om geld te gaan vragen voor stortingen.
Ze gaven aan dat ze gemerkt hadden dat er misbruik werd gemaakt door bedrijven en zelfstandig ondernemers.
Door op hun particuliere rekening te storten en dit over te maken naar hun bedrijf werden de zakelijke rekeningen omzeilt.
Ze konden ook geen uitzonderingen maken..... :twisted:
Last edited by De-Ker on Thu Oct 29, 2009 10:40 am, edited 3 times in total.
Zjonbelz
Euro-Master
Euro-Master

Post by Zjonbelz »

De-Ker wrote:Ik heb eens gevraagd wat de reden was om geld te gaan vragen voor stortingen.
Ze gaven aan dat ze gemerkt hadden dat er misbruik werd gemaakt door bedrijven en zelfstandig ondernemers.
Door op hun particuliere rekening te storten en dit over te maken naar hun bedrijf werden de zakelijke rekeningen omzeilt.
Zo heb ik het inderdaad altijd gedaan, maar om dit nu misbruik te noemen. Ze vragen zakelijke klanten al een hele tijd om € 0,02 euro per gestort biljet! Natuurlijk stort ik het dan op mijn prive en boek ik het later over naar de zaak.

In ieder geval blijft het bij de KBC in België gratis, en zelfs nog met vriendelijke medewerkers/sters waarmee je nog een praatje kunt maken. Dus blijf ik gewoon bij de RABO pinnen om het later bij de KBC te storten. Als mijn RABO-rekening leeg begint te raken maken we gewoon weer geld over.

Ik zal ook eens na gaan vragen bij mijn RABO naar het waarom en of hier geen uitzonderingen op gemaakt kunnen worden. Ik heb al meerdere dingen kunnen regelen bij de RABO, zoals bijvoorbeeld ook het verhogen van mijn weeklimiet pinnen naar € 5000.
De-Ker
Euro-Master
Euro-Master

Post by De-Ker »

De-Ker wrote:Ik heb eens gevraagd wat de reden was om geld te gaan vragen voor stortingen.

(de ker die de ker quote?, Ja want wij zijn met 2 ;))

Lekkere rotsmoes is het ook. Op zich is er niets mis met geld vragen hiervoor, om fraude of misbruik tegen te gaan. Maar waarom op zulke manier. Ze hadden eenvoudigweg de kosten voor particulier en zakelijk storten gelijk kunnen trekken. Of ze hadden particulier naar zakelijke transacties (niet andersom) kunnen belasten. Of uitzonderingen kunnen maken voor mensen ZONDER zakelijke rekening naast de particuliere...

Voor het eerst vind ik het prettig dat ik niet bij de rabo zit!
MDeen
Euro-Master
Euro-Master

Post by MDeen »

He, bij rabo internetbankieren kon je toch zien hoeveel ruimte je nog had van je weeklimiet op de betaalpas? Die optie is nu uitgeschakeld, je krijgt alleen maar een "Gegevens kunnen uit privacy overwegingen niet getoond worden" pop-up.

Wat is dat voor onzin? Ik ben toch ingelogd met bankpas en random reader?
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”