[Centraal] Off-topic

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Fons, Crazy Bob, eddydevries

vermeer
Euro-Master
Euro-Master

Re: [Centraal] Off-topic

Post by vermeer »

Komende zondag is het Mobility Ticket geldig voor een retour tussen 2 Belgische stations voor 8 €. Het is geen dagkaart. Niet verkrijgbaar en geldig vanaf Maastricht, Eijsden en Roosendaal. Als je Gouvy of Aarlen / Arlon als eindbestemming hebt, kun je door reizen naar Luxemburg. Een 5jes automaat is daar voor het station.
JelmerS
Euro-Regular
Euro-Regular

Post by JelmerS »

10 jaar geleden toen ik begon met EBT-en woonde ik in postcodegebied 7823. Vervolgens ging ik naar 7822, daarna 7812 en deze week verhuis ik naar 7824!

Leuke serie postcodes, hierna ben ik ‘verhuismoe’.
vermeer
Euro-Master
Euro-Master

Post by vermeer »

Nog dichterbij supermarkt paradijs Klazienaveen!
JelmerS
Euro-Regular
Euro-Regular

Post by JelmerS »

vermeer wrote: Mon Sep 22, 2025 8:25 pm Nog dichterbij supermarkt paradijs Klazienaveen!
Ik wilde dus uitproberen of ik op Klazienaveen mijn wekelijkse boodschappen ging doen. Iedere week een andere supermarkt. :P

Eerste keer ‘scoorde’ ik direct een gemene parkeerboete. Ik kom er nooit weer, Angelslo heeft een heel mooi overdekt winkelcentrum!
ludofaki
Euro-Expert
Euro-Expert

Post by ludofaki »

Een parkeerboete in Klazienaveen? Het is gratis parkeren daar toch?
Qua verhuizen, ik ga van 7831 naar 49828. In beide plaatsen nr1 overigens.

Vandaag 205 biljetten ingevoerd. Vraag me af hoe de "grote jongens" dat doen die meer dan 5000 per week invoeren. Dan mag je haast wel een app hebben die het serienummer met de camera herkend.
JelmerS
Euro-Regular
Euro-Regular

Post by JelmerS »

ludofaki wrote: Tue Sep 23, 2025 10:40 pm Een parkeerboete in Klazienaveen? Het is gratis parkeren daar toch?
Qua verhuizen, ik ga van 7831 naar 49828. In beide plaatsen nr1 overigens.

Vandaag 205 biljetten ingevoerd. Vraag me af hoe de "grote jongens" dat doen die meer dan 5000 per week invoeren. Dan mag je haast wel een app hebben die het serienummer met de camera herkend.
Moet je nagaan hoe vervelend het was. Ik stond op de stoep geparkeerd, maar aan de strepen te zien dacht ik dat ze er parkeervakken gemaakt hadden. En het blijkt dat ik niet de enige ben die zich daar ‘vergist’. Was het allereerste ‘pleintje’ na de Ovonde.

Van dat bedrag had ik een jaar lang betaald kunnen parkeren in Emmen - Centrum. Dus tja, graag of niet, maar ik kom er niet weer.

Ja, als mensen geen werk (meer) hebben of veel vrije tijd, zonder mij in de privésituatie te mengen, maar dan heb je tijd zat om biljetten in te voeren. ;-)
JelmerS
Euro-Regular
Euro-Regular

Post by JelmerS »

46 biljetten ingevoerd, de meeste hiervan heb ik gepind bij de Geldmaat in Emmen-centrum.

De :note-5: was grotendeels M/MA, de :note-10: alleen maar V/VB. Bij de :note-20: juist van alles wat. :note-50: was niet beschikbaar. Blijkbaar zijn er overal (nieuwe?) series van in omloop.
Last edited by JelmerS on Sat Oct 04, 2025 6:16 pm, edited 1 time in total.
JelmerS
Euro-Regular
Euro-Regular

Post by JelmerS »

O ja, helaas zaten er geen hits tussen.
IljaVanAsch
Euro-Newbie
Euro-Newbie

Post by IljaVanAsch »

Vandaag voor het eerst gratis biljetten gestort met mijn ASN rekening. Stond direct op mijn rekening.
Omdat ik gratis kan pinnen bij alle volksbank vestigingen in Duitsland en de hoogste spaarrente voor jeugdrekeningen heb(net genoeg om iedere maand een blikje cola mee te kopen, maar alsnog) ben ik erg blij met mijn ASN rekening. Nu nog munten storten mogelijk maken beste ASN...
Crazy Bob
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by Crazy Bob »

IljaVanAsch wrote: Tue Dec 02, 2025 8:23 am Vandaag voor het eerst gratis biljetten gestort met mijn ASN rekening. Stond direct op mijn rekening.
Omdat ik gratis kan pinnen bij alle volksbank vestigingen in Duitsland en de hoogste spaarrente voor jeugdrekeningen heb(net genoeg om iedere maand een blikje cola mee te kopen, maar alsnog) ben ik erg blij met mijn ASN rekening. Nu nog munten storten mogelijk maken beste ASN...
Hopelijk maakt het gratis storten dat deze hobby weer wat actiever beleden gaat worden door deze en gene EBT'er (mijzelf incluis)!
Mk1992
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training

Post by Mk1992 »

Crazy Bob wrote: Tue Dec 02, 2025 11:40 am
IljaVanAsch wrote: Tue Dec 02, 2025 8:23 am Vandaag voor het eerst gratis biljetten gestort met mijn ASN rekening. Stond direct op mijn rekening.
Hopelijk maakt het gratis storten dat deze hobby weer wat actiever beleden gaat worden door deze en gene EBT'er (mijzelf incluis)!
Ben wel weer stilletjesaan begonnen met actief opnemen van briefgeld.
Nu hopen dat ik niet, zoals ooit bij de ING, een bericht krijg om opheldering over hoeveel geld er mijn rekening passeert. Doe het dus een kleIn beetje met de handrem erop (geen :note-5: kunnen pinnen is toch maar half zo leuk).
#1 user of Beek, #9 of Limburg, #102 of the Netherlands, #1027 EBT-wide (per 07.03.2026)
The only way is up!

Visited Countries: :flag-nl: :flag-be: :flag-de: :flag-fr: :flag-it: :flag-fi: :flag-pt: :flag-at: :flag-es: :flag-lu: :flag-si: :flag-sk: :flag-sm: :flag-cz: :flag-mc: + Liechtenstein
JelmerS
Euro-Regular
Euro-Regular

Post by JelmerS »

Zojuist even bij de kerstmarkt in Nordhorn geweest. Onderweg erachter gekomen dat we geld vergeten waren en geen idee of je overal op zo’n markt kunt pinnen. Dus in Nordhorn aangekomen eerst op zoek naar een geldautomaat.

Nr. 1, in Kaufland, deed het niet.
Nr. 2, Sparkasse in het centrum moesten we eerst met onze pas naar binnen. De enige pas die werkte was mijn creditcard. Ik wilde € 100,- pinnen en kreeg zonder biljetkeuze direct :note-100:. Gelukkig heb ik twee passen, dus met de andere pas :note-50: gepind, want niet alle kleine kramen nemen zomaar de :note-100: aan.

Uiteindelijk minder uitgegeven dan we dachten en de :note-100: mee naar huis genomen. Moet ik maar de grote boodschappen voor Kerst mee gaan doen.

Ik dacht dat je in Duitsland veel meer keuze had. Maar dat er direct een groot biljet uit komt, waar ik eigenlijk niets mee kan, beetje jammer!
Fons
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by Fons »

Als ik in Duitsland ben ga ik meestal enkel naar Volksbank atm, daar komen bijna altijd 5 euro biljetten uit met vrije keuze
vermeer
Euro-Master
Euro-Master

Post by vermeer »

Duitse bank aantal qua omschrijving.

Volksbank: 27.500
Sparkasse: 1.450
Postbank: 3.500
JelmerS
Euro-Regular
Euro-Regular

Post by JelmerS »

Het ging mij niet om grote aantallen vijfjes of tientjes maar gewoon even wat contant geld om op de markt te besteden. Daarom ging ik naar de eerste die ik tegenkwam. Maar dat er zonder keuzemogelijkheid :note-100: uit de muur kwam verbaasde mij. In NL krijg je óf keuzemogelijkheid of 2x :note-50:.

Als het weer voorkomt pin ik wel € 90,- om het voor te zijn!
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”