Meest EBT (on-)vriendelijke bank in Nederland
Moderators: Fons, Crazy Bob, eddydevries
- googlejaps
- Euro-Master
Re: Meest EBT (on-)vriendelijke bank in Nederland
Vandaag ben ik bij de Rabo in Zaltbommel geweest omdat ik weer biljetten had besteld. De vorige keer ging dat gewoon goed, maar dit keer moesten ze extra controleren of mijn ID-kaart overeenkwam met het ID-nummer wat in mijn klantgegevens stond. Omdat Rabo Zaltbommel niet MIJN Rabo is (dat is Rabo Best) konden ze niet in mijn klantnummer komen. Toen hebben ze naar Rabo Best gebeld om mijn ID-nummer op te zoeken. Helaas gaat de Rabo in Best om 5 uur al dicht en aangezien het 6 minuten over 5 was, was er daar niemand meer aanwezig om mijn ID controleren.
Uiteindelijk hebben ze me dus NIET mijn geld gegeven, en gaan ze morgen tijdens kantooruren mijn id controleren (ze hebben er een kopietje van). Ik heb ze wel even duidelijk gemaakt dat dit geen manier van werken is. Het is natuurlijk erg vreemd dat je bij een Rabo waar je geld hebt besteld alleen je geld mee kan krijgen op het tijdens de openingstijden van je eigen Rabo.
Heeft iemand dit al eerder meegemaakt, of ben ik de eerste?
Uiteindelijk hebben ze me dus NIET mijn geld gegeven, en gaan ze morgen tijdens kantooruren mijn id controleren (ze hebben er een kopietje van). Ik heb ze wel even duidelijk gemaakt dat dit geen manier van werken is. Het is natuurlijk erg vreemd dat je bij een Rabo waar je geld hebt besteld alleen je geld mee kan krijgen op het tijdens de openingstijden van je eigen Rabo.
- eddydevries
- Forum Moderator
Dit heb ik niet meegemaakt, omdat ik alleen maar geld kan bestellen bij de Rabobank-groep, waar ik ingeschreven ben.googlejaps wrote:Vandaag ben ik bij de Rabo in Zaltbommel geweest omdat ik weer biljetten had besteld. De vorige keer ging dat gewoon goed, maar dit keer moesten ze extra controleren of mijn ID-kaart overeenkwam met het ID-nummer wat in mijn klantgegevens stond. Omdat Rabo Zaltbommel niet MIJN Rabo is (dat is Rabo Best) konden ze niet in mijn klantnummer komen. Toen hebben ze naar Rabo Best gebeld om mijn ID-nummer op te zoeken. Helaas gaat de Rabo in Best om 5 uur al dicht en aangezien het 6 minuten over 5 was, was er daar niemand meer aanwezig om mijn ID controleren.
Daarom ben ik ook van Rabobank veranderd: van Den Haag (woonplaats) naar Waddinxveen (werk).
Omdat ik alleen 's-avonds of in het weekend geld kan halen kon ik eerst op zaterdag bij één bank (Voorschoten) terecht, maar nu op donderdagavond (Gouda, Reeuwijk-Brug, Waddinxveen en Boskoop) en vrijdagavond (Moordrecht, Nieuwerkerk aan den IJssel en Zevenhuizen). Dus zou ik (bij wijze van spreken) elke week bij een andere bank langs kunnen gaan. Dat valt niet zo op (bij elke vestiging maar 1 keer per 2 maanden), terwijl ik eerst te snel herkend zou worden.
Eddy - Rotterdam - NL
weblog - EBT-stats 24-05-2013 - hits: 1742 +59 triples +1 quadruple = 1802.
Facebook-profile + Geocaching + postcrossing
- de*lerger
- Euro-Master
Het afhalen van bestelde biljetten ging in Sneek en zelfs Budel net zo soepel als in Franeker (onderdeel van Rabo Leeuwarden - Noordwest Friesland, waar ook Terschelling bij hoort). Ze hebben wel alle keren gegevens van mijn ID kaart overgenomen.
My map
- googlejaps
- Euro-Master
Dus ik ben de eerste waarbij er contact gelegd werd met de thuisbank voordat ik mijn bestelling meekrijg.
Ik snap niet dat ze er zo moeilijk over doen, alleen al dat je gegevens alleen bij je thuisbank staan vind ik een rare situatie.
Rabo is in veel gevallen uniek. Het geval hierboven is negatief uniek. Het is dat de Rabo zoveel positieve punten heeft (er staan in veel plaatsen Rabo ATMs, er komen vaak
uit en er is vaak vrije biljetkeuze), anders zou ik toch gaan twijfelen om een andere bank te nemen

Rabo is in veel gevallen uniek. Het geval hierboven is negatief uniek. Het is dat de Rabo zoveel positieve punten heeft (er staan in veel plaatsen Rabo ATMs, er komen vaak

Last edited by googlejaps on Wed Mar 31, 2010 2:03 pm, edited 1 time in total.
- eddydevries
- Forum Moderator
Maar je kan blijkbaar wel geld bestellen bij een Rabobank, waar je geen lid van bent.
Is dat misschien nieuw? (de laatste keer, dat ik geld bestelde was wel een tijdje geleden). Dan is de bank dus beter geworden voor EBT-ers.
Toen ik geld bestelde kon ik alleen maar kiezen uit een aantal vestigingen die tot "mijn" Rabobank behoorde. De anderen stonden er niet bij, dus die waren helemaal niet mogelijk (dat was ook de reden, dat ik mijn lidmaatschap bij de een opzegde en lid werd van de andere).

Is dat misschien nieuw? (de laatste keer, dat ik geld bestelde was wel een tijdje geleden). Dan is de bank dus beter geworden voor EBT-ers.

Toen ik geld bestelde kon ik alleen maar kiezen uit een aantal vestigingen die tot "mijn" Rabobank behoorde. De anderen stonden er niet bij, dus die waren helemaal niet mogelijk (dat was ook de reden, dat ik mijn lidmaatschap bij de een opzegde en lid werd van de andere).
Eddy - Rotterdam - NL
- googlejaps
- Euro-Master
Naar mijn weten is dat niet nieuw, ik heb al bij verschillende rabo's geld besteld: Best, Oirschot, Zaltbommel. Je kan bij geld bestellen in internetbankieren kiezen voor je eigen bank, of andere bank.eddydevries wrote:Maar je kan blijkbaar wel geld bestellen bij een Rabobank, waar je geen lid van bent.![]()
Is dat misschien nieuw? (de laatste keer, dat ik geld bestelde was wel een tijdje geleden). Dan is de bank dus beter geworden voor EBT-ers.![]()
Daarna kan je uit een lijst met plaatsnamen kiezen

- Crazy Bob
- Forum Moderator
Hmm, ik zal er eens goed op letten, ik was van plan om binnenkort weer eens een grote bestelling te doen. In mijn herinnering kon ik de voorgaande keren alleen bij vestigingen van m'n eigen Rabo (Rabobank Rotterdam) ophalen: een aantal vestigingen in de stad R'dam, één in Capelle, één in Pernis en één in Hoogvliet.
29 februari.....?eddydevries wrote:de laatste keer, dat ik geld bestelde was wel een tijdje geleden.
Wassenaar.....?
- Crazy Bob
- Forum Moderator
Inderdaad kan je er nu voor kiezen om bij een andere dan je eigen Rabobank af te halen; de laatste keer dat ik bestelde (oktober 2008) kon dit nog niet.
- eddydevries
- Forum Moderator
Nee, daarna heb ik nog wel eens besteld, de laatste keer was met o.a. deze. Dat was dus op 10 augustus 2008.Fons wrote:29 februari.....?eddydevries wrote:de laatste keer, dat ik geld bestelde was wel een tijdje geleden.
Wassenaar.....?
Daarna dus niet meer, dus deze verandering heb ik niet meegemaakt.
Maar ik zal (denk ik) wel bij mijn eigen bank blijven bestellen: ik wil voorkomen dat ik het geld niet kan ophalen omdat ze geen contact kunnen maken.
Gelukkig is er (nog) genoeg keuze, zodat ze me bij de balies niet al te goed leren kennen.
Eddy - Rotterdam - NL
- de*lerger
- Euro-Master
Gisteren weer probleemloos een bestelling opgehaald bij een Rabo "in den vreemde".
Mijn nationale ID kaart was wederom voldoende.
My map
- googlejaps
- Euro-Master
Dus geen belletje naar je thuisbank om je paspoortnummer/Burgerservicenummer te controleren?de*lerger wrote:Gisteren weer probleemloos een bestelling opgehaald bij een Rabo "in den vreemde".
Dan zijn ze wel overijverig hier bij Rabo Zaltbommel!

Last edited by googlejaps on Fri Jun 26, 2009 4:43 pm, edited 1 time in total.
somige kbc vragen soms ook achter de kaart en somige niet , hangt ook mischien af van door wie je geholpen word . als elke bank alles volgens het boekje moet doen
Eigenlijk........ eigenlijk zijn alle banken in Nederland EBT-onvriendelijk..
Waarom?
Omdat het voor buitenlanders onmogelijk blijft om aan veel biljetten te komen.
In bijna alle andere landen, van Finland tot Cyprus, kan je als buitenlander vaak moeiteloos om 100 vijfjes vragen. Hier in Nederland wordt alsmaar gevraagd om een bankkaart en kunnen ze dus alleen hun eigen klanten aan biljetten helpen...
Waarom?
Omdat het voor buitenlanders onmogelijk blijft om aan veel biljetten te komen.
In bijna alle andere landen, van Finland tot Cyprus, kan je als buitenlander vaak moeiteloos om 100 vijfjes vragen. Hier in Nederland wordt alsmaar gevraagd om een bankkaart en kunnen ze dus alleen hun eigen klanten aan biljetten helpen...
- Ralf
- Euro-Master
Opzich is het niet heel onlogisch. Aan niet klanten verdienen ze 0,0 dus zou het hun alleen maar geld kosten om de niet klant te helpen.