Bumerangisetelit
- Sport-Mass
- Euro-Master

- Puuha
- Euro-Expert in Training

toisaalta huono toisaalta hyvä.
hyvä siinä mielessä että kokeiliat saavat pitkän nenän mutta ne joille seteli tulee oikeasti nokan eteen uudellen jää tripla saamatta...
onneksi kuitenkin kaikilla on samat säännöt.
hyvä siinä mielessä että kokeiliat saavat pitkän nenän mutta ne joille seteli tulee oikeasti nokan eteen uudellen jää tripla saamatta...
onneksi kuitenkin kaikilla on samat säännöt.
http://alstuttu.org/foorumi/index.php?t ... auttaa.55/" onclick="window.open(this.href);return false;
- avij
- Forum Moderator

Ei tuota ole mihinkään muutettu, eli tilanne on edelleenkin tämä:Sport-Mass wrote:Nyt ilmeisesti systeemiä on muutettu siten, että seteliä ei pysty kirjamaan uudestaan, jos itse on sen jossakin vaiheessa kirjannut. Huolimatta siitä, vaikka joku/jotkut olisivat kirjanneet sen siinä välissä.
Käyttäjä A kirjaa setelin
Käyttäjä B kirjaa setelin -> osuma
Käyttäjä A kirjaa setelin -> tripla (joka mahdollisesti moderoidaan tosin pois)
Käyttäjä B kirjaa setelin uudelleen -> virheilmoitus, osuma pysyy osumana
Money makes the world go round. We track how the money goes round the world.
- Sport-Mass
- Euro-Master

Sepä omituista, koska minulle tuli juuri tuollainen tilanne ja siitä seurasi virheilmoitusavij wrote:Ei tuota ole mihinkään muutettu, eli tilanne on edelleenkin tämä:
Käyttäjä A kirjaa setelin -> tripla (joka mahdollisesti moderoidaan tosin pois)
- avij
- Forum Moderator

Hm, oletkin oikeassa. Tuo ominaisuus onkin itse asiassa toisen tarkistuksen sivutuote, herja nimittäin on tarkalleen ottaen seuraava:Sport-Mass wrote:Sepä omituista, koska minulle tuli juuri tuollainen tilanne ja siitä seurasi virheilmoitus. Siksi sitä kummastelinkin, koska Klazun tapauksessa siitä tuli tripla.
Pxx...xxxx....:Seteliä ei kirjattu järjestelmään.
Olet jo syöttänyt tämän setelin arvolla 5 €. Olet melko varmasti tekemässä virhettä.
Alunperin tuo tarkistus tehtiin vain sitä varten, ettei kukaan lisäisi samaa sarjanumeroa uudelleen eri arvolla (tarkoituksella tai vahingossa). Nähtävästi se estää myös tuollaiset bumerangitriplat.
Money makes the world go round. We track how the money goes round the world.
Jep, täältä löytyy tällainen. Tuo tosin on moderoitu ei-kiintoisiksi, vaikka aito onkin. Minusta tuollaistenkin syntymisen tulisi olla mahdollista, sillä noin vain voi käydä. Ja aika helpostikin näinä aikoina kun seteleitä syötellään paljon pienissä piireissä. 
Living away from Euro zone in the beautiful Vancouver, Canada since January 2012. Experiences and stories of living in here can be found in here (in Finnish).
Niin, eihän niiden tarvitse olla mielenkiintoisia triploja, mutta triplojahan ne kuitenkin on. Vaikka ovatkin bumerangeja.
Money makes the world go round. We make the money go round.
Postcrossing
Postcrossing
mulla tuli aivan ihme bumerangi tiistaina... olin systerin kans jumbossa (vantaalla) ja kirjasin hänen setelinsä kirjekuoreen kun en siinä koneelle päässyt. pari tuntia myöhemmin menimme mäkkäriin espoossa, missä sain kympistä 5 € setelin takasin.
Tyytyväisenä sitten koodasin sekä tuon saamani femman, joka on edelleen lompakossani, että sen systerin 5 € setelin jumbosta, ja kyseessä oli yks ja sama raha... Hulluinta on se, et joku muu oli kuljettanut kyseisen setelin espooseen, sillä näin systerin käyttävän sen jo jumbossa....
pienet kuviot...
Tyytyväisenä sitten koodasin sekä tuon saamani femman, joka on edelleen lompakossani, että sen systerin 5 € setelin jumbosta, ja kyseessä oli yks ja sama raha... Hulluinta on se, et joku muu oli kuljettanut kyseisen setelin espooseen, sillä näin systerin käyttävän sen jo jumbossa....
- JackTheRipper
- Euro-Expert

Itselleni kävi eilen aika mukava juttu. Oltiin baarissa ottamassa muutamat oluet ja tuttuun tapaan maksoin
ja sain takaisin
ja innoissani kirjasin setelin ylös paperille ja aamulla, kun lisäsin setelin niin tuli ilmoitus, että olet lisännyt setelin ennemmin. Sitten muistin, että avopuolisoni oli maksanut noin 30min aikaisemmin
. Kyllä pikkusen harmitti.
Catch me if you can.
http://www.hattrick.org
http://www.hattrick.org
@amelie.m: Ehkä kuitenkin loogisin selitys on, että siskosi jotenkin sattui maksamaan Jumbossa eri setelillä ja mäkkärissä sitten tuolla setelillä. Tosin onhan toinenkin vaihtoehto (kolmas henkilö (joku seurassanne ollut?) olisi kuljettanut setelin mukanaan tuon välin.
Muutaman kerran on itsellekin sattunut tuollaisia aivan uskomattomia bumerangeja pienessä ajassa, mutta kun niitä on sitten kelaillut, on taustalla ollut omaa kikkailua...

Muutaman kerran on itsellekin sattunut tuollaisia aivan uskomattomia bumerangeja pienessä ajassa, mutta kun niitä on sitten kelaillut, on taustalla ollut omaa kikkailua...
Living away from Euro zone in the beautiful Vancouver, Canada since January 2012. Experiences and stories of living in here can be found in here (in Finnish).
- MizNiz
- Euro-Expert in Training

Tänään tuli ensimmäinen bumerangi meikäläiselle..
Tämän viikon maanantaina kirjaamani seteli oli löytänyt tiensä takaisin samaan pankkiin.. Minä yritin vielä houkutella sitä pankki naista antamaan niitä vähän kuluneemman näköisiä seteleitä mulle, vaan eipä halunnut antaa niitä ihan kuluneimpia.. Jos se ois oppinut paremmille tavoille seuraavalla kerralla.. 
4 bumerangia on tähän mennessä tullut, mikä ei mielestäni seteleiden määrään (4743) nähden ole kovinkaan paljon, varsinkin, kun olen syöttänyt lähes kaikki setelit samassa kaupungissa. 2 bumerangia pankista ja kaksi kaupasta.
"Luultavasti myrskyjä on vain siksi, että niiden jälkeen saataisiin auringonnousu", Muumipappa
"Storms probably exist only to be able to have sunrise after them", Moomin
Visit My Forest
"Storms probably exist only to be able to have sunrise after them", Moomin
Visit My Forest
Pari noita yleensä mahtuu nippuun. Joskus ei, tosin silloin yleensä Suomen Pankin nippu muualta. Harmillisiahan nuo ovat, sillä olen laskenut että niiden takia olen "missannut" jopa tuhat seteliä!
Se on harmillisen paljon, mutta minkäs teet...