Osumattomat putket

Kerro mielipiteesi ja ehdotuksesi suomeksi

Moderators: Sleijeri, Luumi

Post Reply
Bird
Euro-Master
Euro-Master

Re: Osumattomat putket

Post by Bird »

Bird wrote:Melkoisessa suossa tarvotaan tällä hetkellä tämän homman kanssa. Edellinen osumani on tullut 19. lokakuuta eli tässä on jo kymmenen täyttä osumatonta päivää välissä. :roll:
Unkariin asti piti näköjään matkustaa, että sai 13 päivän mittaiseksi venyneen putken poikki. Tosin tullut osuma oli sitten sitäkin hienompi. :)
Yippo
Euro-Master
Euro-Master

Post by Yippo »

In average a hit has occurred every 5,1 days (2111/416)
Current situation: It's been 18 days, 181 notes since last hit.
Next hit should occur at the latest 03.11.2009 (or it's a dry spell )

Yhtä pitkä tai pitempi osumaton putki on ollut edellisen kerran 2008-07-15 2008-08-12 oleva 29 päivää ja sitä edellinen 2007-11-13 2007-12-03 oleva 21 päivää. Nyt päällä oleva putki on jaetulla 12. sijalla. Ironista on se että nyt on päällä myös toinen putki, 57 päivää kestänyt kirjausputki, joka sivuaa huomenna omaa TOP2 putkea.
Eliezer
Euro-Master
Euro-Master

Post by Eliezer »

Neljä päivää osumatonta putkea - viimeksi minulla on ollut yhtä pitkään osumatonta elokuussa 2006.
NIG wrote: In average a hit has occurred every 0,4 days (2437/6861)
Current situation: It's been 4 days, 345 notes since last hit.
Next hit should occur at the latest 04.11.2011 (or it's a dry spell ;) )
rahaman
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training

Post by rahaman »

Mulla on ollut about 2 kuukautta osumatonta. Tammi-toukokuu meni muistaakseni osuma per kk, mutta nykyään saa venata hillittömän kauan. Vuosi sitten osumasuhde oli jotain 1:27, nyt on melkein 1:37.

No kaveri ei ole saanut vielä yhtään osumaa ikinä, joten häneen verrattuna olen onnellisessa asemassa.
keräilijä37
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training

Post by keräilijä37 »

Kyllä se osumien harveneminen johtuu varmaan taas, kuten joskus väitin, siitä että pooling-seteleitä mielestäni tulee meidän rahalaitoksiimme nippuina myös käytettyjä. Ja kun ne tulevat noista etelän maista, missa eivät osaa kirjoittaa, niitä ei ole kirjattu. :(
rahaman
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training

Post by rahaman »

Nyt ei tuu millään osumaa. 18.9 edelleen viimeinen osuma, kun ennen tuli n. 1 per kk. Jonain kuukautena on tullut jopa 2 osumaa alkuvuodesta. Tänäänkin maksoin kaupassa pitkään lompakossa olleella satasella ja myyjä antoi pieniä seteleitä takaisin, koska hänellä oli niin vähän viiskymppisiä. Sain 7 seteliä, jotka aika kuluneita ja ryppyisiä, joten toivo oli suuri, muttei taaskaan yhtään osumaa. Onkohan syynä nyt se, että kun olen syksyllä syöttänyt pääasiassa Helsingissä ja Espoossa saatuja seteleitä niin pk-seudulla ei vain yksinkertaisesti kirjata seteleitä. Aika turhauttavaa.
reimyo
Euro-Newbie
Euro-Newbie

Post by reimyo »

Edellinen osuma on 2. elokuuta 2011, 217 seteliä sitten ja osumaton putki jatkuu edelleen. Edellinen osumattomuusennätys oli noin 150 seteliä.
rahaman
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training

Post by rahaman »

Nyt tuli osuma. 103 seteliä ehdin kirjata syyskuun puolivälistä saakka. Kaikki hallussani olleet setelit kirjasin paitsi ehkä alle 10 seteliä baari-iltoina, jolloin tuli nopeasti joku narikka vaikkapa maksettavaksi tai joku muu tilanne, jolloin en ehtinyt kirjata kännykällä. Joka tapauksessa nyt yksi tuossa välissä kirjaamani seteli kirjattiin toisen nimimerkin toimesta, jolloin sain osuman. Olin tuossa välissä joulukuussa saanut yhden triplaosumankin, mutta ei se paljon lämmittänyt, että aiempaan osumaani tuli kolmas pyörä, koska ei se putkea katkaissut. Joo, paistaa se päivä siis risukasaankin.
keräilijä37
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training

Post by keräilijä37 »

Täällä on nyt 155 tyhjää kirjausta, saa nähdä milloin osuu. :?: :?:
Juristi M
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training

Post by Juristi M »

Joku aika sitten valittelin toisessa viestiketjussa, että osumat ovat vähentyneet, mutta kyllä niitä on kuitekin kaikesta huolimatta löytynyt epäsäännöllisin väliajoin. Uudenvuoden yönä klo puoli neljän aikoihin sitten sain kolme aktiivista osumaa neljän minuutin sisällä ja vielä neljäskin (kansainvälinen passiivinen osuma) tuli myöhemmin uudenvuoden päivänä. Eli kyllä se on edelleenkin ihan onnesta kiinni. Ja tietysti siitä, että jaksaa kirjata seteleitä vaikka olisi pitempikin osumaton putki.
rahaman
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training

Post by rahaman »

joku 200 seteliä olen nyt kirjannut putkeen ilman osumaa. Tuntuu, että Helsingissä on nykyisellään mahdotonta saada osumaa. Silloin oli vielä metri lunta, kun viimeksi sellaisen sain.
1971o
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training

Post by 1971o »

Mulla on varmaan käynyt tuuri kun parilta viime vuodelta olen saanut osumasuhteeksi 1/30 Helsingissä. Pitkälti Kurvin tienoon takia jossa tuntuu että osumia tulee varsin helposti. Onko kenelläkään muulla samankaltaisia kokemuksia 005X0-postinumeroalueista?
Ossi
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training

Post by Ossi »

Pitipä laskea tuota osumien harvinaisuutta Helsingissä kun olen sitä itsekin vähän ihmetellyt. 216 seteliä syöttänyt Helsingistä viimeisen 2kk:n aikana ja yksi osuma 00790-00500 paikallisosuma löytyy tältä ajanjaksolta. Semmosta tämä vaan välillä on. Yhden 00370 setelin kävin poimimassa ruotsin laivalta, oli muuten ensimmäinen länsinaapurin lippu tilastoihini ja tätä piti siis yli 10 vuotta odotella. Joskus se odottavan aika vaan on pitkä, mutta hyvää kannattaa odottaa. Eikun uutta matoa koukkuun! :D
keräilijä37
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training

Post by keräilijä37 »

150 lappua kuukauden ajalta ilman osumaa, kaikki eivät ole edes pk-seudulta, vaan myös Turun tien varresta. Varmaan on kyse siitä, että maahan tuodaan pankkien välityksin käytetyn setelin nippuja jostain huonosta ebtarimaasta. :idea:
rahaman
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training

Post by rahaman »

En ole Kurvissa käynyt, mutta ainoa tänä vuonna kirjaamani osuma on tullut setelistä, jonka sain Katajanokalla lähtevän Viking -laivan baarista helmikuun alussa. 00100 ja 00200/00210 taitavat olla ne postinumerot, joista pääasiassa nykyisellään kirjaan, toki jonkun verran myös Espoon numeroita, mutta joka tapauksessa osumia ei tule. Kaikkinensa 4 osumaa tältä vuodelta ja niistä 3kpl seteleitä, joita olen itse aiemmin kirjannut ja joku on myöhemmin muodostanut osuman eli tosiaan vain yksi osuma on tullut, kun olen kirjannut seteleitä koko vuonna.

Mulla oli jossain välissä joku 3 vuoden EBT tauko, sen jälkeen kun aloin taas kirjaamaan, osumasuhde oli joku 1:27 ja risat. Viime vuonna alkoi heikentyä, mutta sain silti about yhden osuman per kuukausi, mutta nyt tänä vuonna olen kirjannut entistä enemmän seteleitä ja saanut entistä vähemmän osumia. Nyt se suhde on jo lähes 1:46 koko historian ajalta ja jos viimeinen putki on joku 200 seteliä niin voi kuvitella, mistä suhteesta nyt puhutaan.
Post Reply

Return to “Keskustelua tästä sivustosta ja eurojen seuraamisesta (Suomi)”