Neitseellinen paikka.
- bin Lauri Œ
- Euro-Master
Kyllä tiedot kelpaa, mutta en voi laittaa käyttäjiä jotka eivät itse halua tähän osallistua. Siitä voisi tulla lisää sanomista, lisäksi, että se alkaisi olemaan liian raskas hoidettava.Nro92 wrote:Ei oleOnko tuo "JuFo87[FIN]" sinun käyttäjätunnuksesi?
No, jos ei tiedot kelpaa niin ei sille voi mitään.Tähän otetaan mukaan vain ne jotka itse haluavat tulla mukaan.
Eikös nämä kaikki kisat ole vähän itse päätettävissä, jos niihin haluaa osallistua, tai ei.
Yhtään aliarvioimatta avuliaisuuttasi.
Ajan tuhlaaminen on tärkeä osa elämää.
Nooh, sinusta nyt tuntuu milloin miltäkin, joten ei kannata kovasti alkaa arvuutella harrastuksiani. Kysymällä siitä selviää, jos kovin kiinnostaa.bin Lauri Œ wrote:Kuinkahan minusta on niin ruvennut tuntumaan, että sinä harrastat vain asioita jotka antavat mahdollisuuden kinata keskustelupalstoilla olemattomista asioista.
Ups, taisi olla avij, jonka viimeksi näin tuollaista vertauskuvaa käyttäneen.Tuollaiset herneet nenässä jutut voisivat loukata kovasti jotain alakouluasteella olevaa.
Siksipä uskonkin, että ne kuullostavat mielestäsi kovin hauskoilta ja
kekseliäiltä vertauskuvilta.

Pointtini oli alun perin vain huomauttaa perin epäjohdonmukaisesta tavastasi usein hyökätä sinuun verrattuna eri tavalla kirjaavien ebtaajien (tapojen) kimppuun. (Vrt. kunta-postinrokeskustelu tai vaikkapa liikkuvasta ajoneuvosta kirjaaminen.) Me toisilla tavoilla kirjaavat näet olemme mekin valinneet omat tapamme kirjata, ja vaikka sinä koet omat tapasi 'vapaudeksi', niin ne muut tavat ovat ihan sitä samaa vapautta. Vapautta kirjata siten miten parhaimmaksi näkee. (Tälle voi asettaa rajat vain sivuston omat säännöt ja se, miten niitä toteutetaan ja valvotaan.) Eikä näillä sinusta poikkeavilla tavoilla ole suinkaan tarkoitus rajoittaa sitä sinun oikeimmaksi kokemaasi tapaa harrastaa. Kukaan ei ole koskaan epäillyt sinun omaatuntoasi, kun pankkikeikkailet.
Siksi olisi hieno juttu, jos sinäkään et näkisi luomukirjaamista jotenkin rajoittavana tapana harrastaa, jos joku muu siitä saa jotain harrastamisen iloa irti. Tai voisit yrittää hyväksyä sen, että jonkun mielestä ihan oikeasti on oikein kirjata sattumalta bussissa saatu seteli täsmälleen siihen pisteeseen, josta tiesi setelin saaneensa. Tai että jonkun mielestä pankkikeikkailu ja em. bussitoiminta tarkoituksella on samanarvoista kikkailua, jota tämä ei välttämättä itse tahdo harrastaa.
En minäkään suvaitsemattomuuttani luomuebtausta harrasta, vaan eri syistä koen sen omassa mielessäni mielekkäimmäksi tavaksi seurata seteleiden liikkeitä, sen sijaan, että itse loisin niille tarkoituksella jonkun tietyn reitin. Ei minun luomukirjausjuttujani tarvitse joka kerta tulkita raja-aitojen pystyttämiseksi, vaikka jonkun hyvän puolen siitä toisinkin esiin. Kyllähän minäkin suvaitsen pankkikeikkailuista käytävän keskustelun, ja kyllä täällä tiettävästi tähän asti on saanut olla eri mieltäkin puheena olevasta asiasta.
Siinä olet aivan oikeassa, että neitsytpaikkalistaa ylläpitäessäsi sinulla on täysi oikeus pystyttää niin tiukat piikkilangat kuin haluat, ja siinä mielessä tämä keskustelun osa on väärässä säikeessä, mitä pyydän nöyrimmästi anteeksi. Alkuperäinen huomautukseni epäjohdonmukaisesta suhtautumisestasi Puupennin ihan hienoon bussiseteliin oli siinäkin mielessä onneton, että se tuli kahdeltakin kantilta väärinymmärretyksi. Tarkoitin vain rinnastaa sen, että kirjoituksesi perusteella näytät pitävän bussissa kaverilta tarkoituksella saatuja seteleitä (mitä Wooden Penny siis ei tehnyt) huijauksena, kun taas minun mielestäni se on sitä ihan samaa kikkailua kuin pankkikeikkailu.
Mistään sen suuremmasta ei ollut kysymys, ja nyt pyydän vielä kerran anteeksi avautumisiani väärässä säikeessä. Nämä kuuluisivat parhaiten varmaan siihen 'eri tapoja harrastaa seteliseurantaa' tms. säikeeseen. Täältä tähän.
Deliberately affecting the note circulation just because of EBT is like cheating in solitaire.
Seteleiden liikuttelu vain EBT:n takia on vähän kuin huijaisi pasianssissa.

Seteleiden liikuttelu vain EBT:n takia on vähän kuin huijaisi pasianssissa.

- bin Lauri Œ
- Euro-Master
Ja tässä se suurin ero tuleekin. Minulle tulee hyvin harvoin osuma, jossa minua kiinnostaa setelin liikehdintä. Enkä edes ajattele setelin liikkumista niitä syöttäessäni. Enemmän huolettaa se, että en voi kuljettaa maapallon ääriin joka seteliä, jonka käteeni saan.Divine wrote:
En minäkään suvaitsemattomuuttani luomuebtausta harrasta, vaan eri syistä koen sen omassa mielessäni mielekkäimmäksi tavaksi seurata seteleiden liikkeitä, sen sijaan, että itse loisin niille tarkoituksella jonkun tietyn reitin.
Enemmän minua tässä kiinnostaa osumat, jotka tulevat jostain uudesta/oudosta paikasta, tai ennestään tuntemattoman ebtarin kanssa.
Se saa helposti minut ottamaan kartan käteeni. Mietin olenko koskaan käynyt tuolla. Myös uusi kirjaaja kiinnostaa. Onko hän kirjannut vain hetken mielijohteesta, vai mikä tyyli mahtaa kiinnostaa, jos enää kiinnostaa.
Ja siksi kuljettelen mielelläni seteleitä ympäri suomen, että tulisi mahdollisimman useasta paikasta osumia.
Eli tavoitteena olisi tuhat seteliä viedä/tuoda joka suomen kuntaan/kunnasta ja postinumeroon nimellä/postinumerosta nimellä, mutta ei taida aika riittää.
- MasterOfPuppets
- Euro-Regular
- Sport-Mass
- Euro-Master
Tein täydennystä omaan listaukseeni, kun näköjään myös ulkomaan kohteet huomioidaan. Eli kokonaissaaliini on tällä hetkellä 19 neitsyttä
.

- MarkkaPois
- Euro-Expert in Training
Eli itsekin huomasit, miten (paikka)kunnan käsite on epämääräinen, olemmehan kansainvälisellä foorumilla, jolloin käsite ei voi vaihdella kielen mukaan.Petri6 wrote:MarkkaPois:lle: Englanniksi puhutaankin "city":stä, joka on paljon epämääräisempi käsite kuin kunta. Myöskään en tunne ulkomaisia kunta ym. jakoja niin tarkkaan, että osaisin/haluaisin muiden maiden osalta asiaa kommentoida.
- bin Lauri Œ
- Euro-Master
Lista päivitetty.
Jos jotain huomauttamista yritän korjata asian.
Itse kisasta en ole kiinnostunut enää kritiikkejä vastaanottamaan/vastaamaan.
Kunnioitan vain ylläpidon itse antamaa kritiikkiä.
Olen hieman yrittänyt myös tarkentaa kilpailun sisältöä.
Jos jotain huomauttamista yritän korjata asian.
Itse kisasta en ole kiinnostunut enää kritiikkejä vastaanottamaan/vastaamaan.
Kunnioitan vain ylläpidon itse antamaa kritiikkiä.
Olen hieman yrittänyt myös tarkentaa kilpailun sisältöä.
Last edited by bin Lauri Œ on Wed Aug 01, 2007 9:58 am, edited 1 time in total.
- bin Lauri Œ
- Euro-Master
Kyllä ulkomaat käy myös.Sport-Mass wrote:Tein täydennystä omaan listaukseeni, kun näköjään myös ulkomaan kohteet huomioidaan. Eli kokonaissaaliini on tällä hetkellä 19 neitsyttä.
Matkailu avartaa. Myös tätä harrastusta.
Pistetään tärpiksi, josko joku noihinkin eksyisi, monet ovat kyllä ajaneet läpi tietämättään olevansa koskemattomilla seuduilla
Nelostiellä n.15 kilsaa Rovaniemeltä etelään on 97130 HIRVAS ja samaisella nelostiellä noin 50 kilsaa Rovaniemeltä etelään on 95340 LOUE. Kummastakaan en löytänyt haulla kirjauksia ja käsittääkseni kummastakin paikasta löytyy joku kyläkauppa (no oli kymmenen vuotta sitten ainakin...)
EDIT: ja siellä noiden välissä on vielä 97160 PETÄJÄINEN (petäjäskosken voimalaitoksen kohdalla)
Nyt joku nelostiellä ajelija saa poksauttaa kolme kertaa tunnin sisällä

Nelostiellä n.15 kilsaa Rovaniemeltä etelään on 97130 HIRVAS ja samaisella nelostiellä noin 50 kilsaa Rovaniemeltä etelään on 95340 LOUE. Kummastakaan en löytänyt haulla kirjauksia ja käsittääkseni kummastakin paikasta löytyy joku kyläkauppa (no oli kymmenen vuotta sitten ainakin...)
EDIT: ja siellä noiden välissä on vielä 97160 PETÄJÄINEN (petäjäskosken voimalaitoksen kohdalla)

Last edited by STP on Wed Aug 01, 2007 2:14 pm, edited 1 time in total.
Tuo olisi jotenkin hieno paikka saada.STP wrote:95340 LOUE

Living away from Euro zone in the beautiful Vancouver, Canada since January 2012. Experiences and stories of living in here can be found in here (in Finnish).
- bin Lauri Œ
- Euro-Master
Tuo on hieno piirre kunnioitan sitä.Cinnamon wrote:perjantai-iltana on nokka pitkin nelosta. mutta täytyy jättää korkkaamatta kun en tähän osallistu eikä viitsi muita kiusata ja käydä sorkkimassaSTP wrote:Nyt joku nelostiellä ajelija saa poksauttaa kolme kertaa tunnin sisällä
Jännintä tässä tietenkin olisi jos ihan itse voisi noita bongailla ilman apuja.
Ei kultakaivoskaan mikään riemunkiljaisun paikka ole, jos sen joku muu on jo löytänyt.
STP wrote:Pistetään tärpiksi, josko joku noihinkin eksyisi, monet ovat kyllä ajaneet läpi tietämättään olevansa koskemattomilla seuduilla![]()
Loueesta on kirjattu
http://www.eurobilltracker.eu/profile/?city=56601
Se ei vain näy hakukoneessa rajoituksista johtuen.