Wat een ellende

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Fons, Crazy Bob, eddydevries

Tjariet
Euro-Master
Euro-Master

Re: Wat een ellende

Post by Tjariet »

Fons wrote:pff, dan dit nog..
Ik was ruim op tijd bij een van mijn favoriete postkantoortjes. De medewerkster gaat even naar achteren om de bundels te halen. En wat denk je? Loopt de tijd van de kluis ver voor op de werkelijke tijd waardoor ik dus te laat was. En in de kasautomaat zat te weinig om mee te krijgen. Ik kon niets anders doen dan terug naar huis rijden. Helaas.
Wijk en Aalburg?

Ik dreig een ING-kantoortje kwijt te raken ondertussen, deze keer alleen wel mijn hoofdleverancier en niet de Pleiadenlaan. :(
Fons
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by Fons »

Inderdaad Wijk en Aalburg, maar er zou een notitie gemaakt worden dat de klok wordt aangepast Dus hopelijk zal dit niet nog eens gebeuren.
mrfeanfan
Euro-Master
Euro-Master

Post by mrfeanfan »

eigenlijks best wel balen dat mijn hit met royal king van november verwijderd is ...
heb nu in 2009 en 2010 124 hits ....
dat de gemodereerde hit met hem die hij zogenaamd invoerde in parijs verwijderd is kan ik mee leven daar klopte geen snars van.

maar ja 2 jaar achter elkaar exact hetzelfde aantal hits heeft ook wel weer wat ..
dit jaar tot nu toe 7 dus lig mooi op schema :p
sergeantmajoor
Euro-Master
Euro-Master

Post by sergeantmajoor »

ik ben er geen een kwijt deze schoonmaakronde , maar het afgelopen jaar ben ik wel eens wat verloren, jammer.....
Bollivierke
Euro-Master
Euro-Master

Post by Bollivierke »

Ik had ook een hele tijd lang vele UNC briefjes uit de automaat hier in Korbeek-Lo maar vandaag had ik er 25 goed gecirculeerde, maar dan wel bij de eerste 20 geen hit :( De andere 5 heb ik nog eventjes gehouden omdat ik ga proberen ze vannacht in te geven om mijn 20/24 uur naar boven te halen in mijn statistieken :lol:
Marco1970
Euro-Master
Euro-Master

Post by Marco1970 »

Ik heb de neiging om een topic aan te maken waarin we, in navolging tot EBT onvriendelijke banken, ook EBT onvriendelijke winkels, tankstations en dergelijke aan de schandpaal kunnen nagelen.

Vandaag bij de Gulf in Bennekom de meest onvriendelijke kassier aller tijden meegemaakt. Tank volgegooid met diesel en met de leasepas betaalt, en natuurlijk iets voor de inwendige mens gekocht om toch zeker minimaal twee biljetten mee terug te nemen uit deze plaats. Ik was er speciaal voor omgereden want had Bennekom nog niet.

Een bedrag van EUR 4,10 betalen met :note-20: (èn uit service 10 cent) moet kunnen, maar niet bij deze "heer". Of ik het niet kleiner heb. Nee. Of ik dan niet kan pinnen. Nee. Zucht en steun.

Tijd voor een smoes. "Ik heb nog wel :note-10: voor je, maar dat geld is niet van mij; moet ik dan weer rechtbreien thuis". Weer veel zucht en steun en er werd uiteindelijk een :note-5: en een euro op de toonbank gekwakt. Mij zien ze niet meer in Bennekom...
EBT Profile: Marco1970
EBT Check Statistics: Marco1970
October
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training

Post by October »

Marco1970 wrote:Ik heb de neiging om een topic aan te maken waarin we, in navolging tot EBT onvriendelijke banken, ook EBT onvriendelijke winkels, tankstations en dergelijke aan de schandpaal kunnen nagelen.

Vandaag bij de Gulf in Bennekom de meest onvriendelijke kassier aller tijden meegemaakt. Tank volgegooid met diesel en met de leasepas betaalt, en natuurlijk iets voor de inwendige mens gekocht om toch zeker minimaal twee biljetten mee terug te nemen uit deze plaats. Ik was er speciaal voor omgereden want had Bennekom nog niet.

Een bedrag van EUR 4,10 betalen met :note-20: (èn uit service 10 cent) moet kunnen, maar niet bij deze "heer". Of ik het niet kleiner heb. Nee. Of ik dan niet kan pinnen. Nee. Zucht en steun.

Tijd voor een smoes. "Ik heb nog wel :note-10: voor je, maar dat geld is niet van mij; moet ik dan weer rechtbreien thuis". Weer veel zucht en steun en er werd uiteindelijk een :note-5: en een euro op de toonbank gekwakt. Mij zien ze niet meer in Bennekom...
Bij mij had 'ie gewoon pech gehad, dan had ik gewoon geen ander geld gehad.
Marco1970
Euro-Master
Euro-Master

Post by Marco1970 »

October wrote:Bij mij had 'ie gewoon pech gehad, dan had ik gewoon geen ander geld gehad.
Was ik nog vergeten te vertellen. Toen ik aangaf niet te willen/kunnen pinnen, was de boodschap "anders zet u (dat dan weer wel) het maar terug".
EBT Profile: Marco1970
EBT Check Statistics: Marco1970
yli
Euro-Master
Euro-Master

Post by yli »

Marco1970 wrote:Een bedrag van EUR 4,10 betalen met :note-20: (èn uit service 10 cent) moet kunnen, maar niet bij deze "heer". Of ik het niet kleiner heb. Nee. Of ik dan niet kan pinnen. Nee. Zucht en steun.

Tijd voor een smoes....
Ik gebruik nooit smoezen, ik zeg gewoon "nee" ook al heb ik een bundel :note-5: bij me :wink:
Jelle zonder internet. Het was een leuke hobby, maar niet mijn hobby. Een leven zonder internet is mijn ding. Een leven van geld uitgeven in plaats van tracken zeg maar.... hahaha. Ja, er mag gelachen worden.
Inloggen op site lukt niet meer, maakt niet uit. Ik snap toch niets van nieuwe biljetten :lol:
rlaurenssen
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training

Post by rlaurenssen »

yli wrote:
Marco1970 wrote:Een bedrag van EUR 4,10 betalen met :note-20: (èn uit service 10 cent) moet kunnen, maar niet bij deze "heer". Of ik het niet kleiner heb. Nee. Of ik dan niet kan pinnen. Nee. Zucht en steun.

Tijd voor een smoes....
Ik gebruik nooit smoezen, ik zeg gewoon "nee" ook al heb ik een bundel :note-5: bij me :wink:
Ik had uit protest met :note-100: betaald :twisted:, maar zo ben ik dan.
googlejaps
Euro-Master
Euro-Master

Post by googlejaps »

Marco1970 wrote:
October wrote:Bij mij had 'ie gewoon pech gehad, dan had ik gewoon geen ander geld gehad.
Was ik nog vergeten te vertellen. Toen ik aangaf niet te willen/kunnen pinnen, was de boodschap "anders zet u (dat dan weer wel) het maar terug".
Is het überhaupt toegestaan voor een winkelier om een verkoop te weigeren als je met een wettig betaalmiddel betaalt? En dan ook nog eens als met een biljet betaald die niet op de sticker staat van: Wij accepteren geen :note-100: :note-200: :note-500: of verzamelaarsmunten. (Hierbij even uitgesoten de situatie dat de winkelier het wisselgeld echt niet heeft.

Ik heb een tijdje geleden trouwens het omgekeerde meegemaakt. Bij een tankstation in België, volgens mij was het in Houtvenne of daar in de buurt, heb ik getankt. Ik kon het tankbedrag niet cash betalen, dus heb ik het gepind. Ik had wel een :note-20: of :note-50: bij me, en daarmee probeerde ik een Mars of Twix te kopen ofzo. Die bleek maar 1 euro te kosten, en toen ik aangaf dat ik niet kleiner kon betalen, zei de pompbediende dat ik die reep niet hoefde te betalen!! Dat was niet echt de bedoeling, want nu heb ik nog steeds geen biljetten uit die plaats.
Elmo
Euro-Master
Euro-Master

Post by Elmo »

Marco1970 wrote:
Je had ook kunnen zeggen: "En anders steekt u het maar op een plek waar de zon nooit schijnt" en naar een andere winkel kunnen gaan (was je waarschijnlijk nog goedkoper uit geweest ook!).

Je had gerust voet bij stuk kunnen houden, die vent heeft ondanks zijn onvriendelijke gedrag winst op je gemaakt. De mentaliteit waarmee ik cassiers en cassières benader is dat ze winst maken op mij, dat ze bij mijn gratie überhaupt een baan hebben en dat ze zelf verantwoordelijk zijn voor genoeg wisselgeld (vergeef mij deze neerbuigende houding :wink:).

@googlejaps: Als het niet van tevoren aangegeven staat mag er niet geweigerd worden.
Of all the words of mice and men, the saddest are 'It might have been.' - Kurt Vonnegut
Crazy Bob
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by Crazy Bob »

Marco1970 wrote:Ik heb de neiging om een topic aan te maken waarin we, in navolging tot EBT onvriendelijke banken, ook EBT onvriendelijke winkels, tankstations en dergelijke aan de schandpaal kunnen nagelen.

Ik heb nog een heleboel 10 Baht-munten uit Thailand liggen; waarde ongeveer 0,25 euro, maar ze lijken heel erg op 2 euro-munten. Ik geef ze uit bij winkeliers die erom vragen (dus: zich bijzonder klantonvriendelijk gedragen) :)
yli
Euro-Master
Euro-Master

Post by yli »

Ik was ooit op kroegentocht in Leuven, en nadat ik een pint had gedronken besloot ik weg te gaan (niet echt boeiend cafe). Maar eerst nog maar even naar het toilet. Nadat ik klaar was bleek dit 50cent te zijn. Ik had niet echt zin dit te betalen, en vond 't nogal vreemd om voor 't toilet apart te moeten afrekenen. Na wat heen-en-weer gepraat maar :note-100: laten zien. Daar had de man natuurlijk geen wisselgeld van, en ik liep maar aan :wink:
Jelle zonder internet. Het was een leuke hobby, maar niet mijn hobby. Een leven zonder internet is mijn ding. Een leven van geld uitgeven in plaats van tracken zeg maar.... hahaha. Ja, er mag gelachen worden.
Inloggen op site lukt niet meer, maakt niet uit. Ik snap toch niets van nieuwe biljetten :lol:
eddydevries
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by eddydevries »

Gisteren eerst mijn limiet van de rabobank leeggehaald (daar zat 1 hit tussen), maar dit is geen ellende ;).

Daarna boodschappen gedaan bij de C1000. Met een twintigje betaald (en bijgepast, zodat ze €15 terug konden geven).
Eerst vraagt de cassière, of ik plaatjes spaar, maar toen: 'o, nee. Dat is pas vanaf €10.'
Maar bij het inpakken van de boodschappen merkte ik, dat ik geen wisselgeld had: alle biljetten die ik bij me had waren gemarkeerd.
Ze hebben mijn telefoonnummer opgeschreven: als er €15 teveel in de kas blijkt te zitten krijg ik nog een telefoontje. Dus ik heb nu 2 biljetten minder ingevoerd dan mijn bedoeling was.
Eddy - Rotterdam - NL
weblog - EBT-stats 24-05-2013 - hits: 1742 +59 triples +1 quadruple = 1802.

Facebook-profile + Geocaching + postcrossing
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”