Jules wrote:ik heb net mijn moeder kunnen overtuigen ook de codekes te noteren. Ik heb er dan ook goede hoop op binnenkort de magische grens van ... 100 biljetjes te overschrijden !?
Ik kan alleen maar zeggen dat er hier blijkbaar veel kapitalisten op EBT zeggen
niks kapitalisten, de meesten voeren ook de biljetten van zaken, vrienden enz in. ik zou willen dat ik op 3 maanden 1500 biljetten uit kon geven
valkske wrote:wat is legiolease?nog nooit van gehoord
Dat is een knappe stunt van Dexia, misschien wel van gehoord, om een heleboel mensen geld uit de zak te kloppen. Mensen werden overgehaald om met geleend geld te beleggen en toen de beursen in elkaar zakten konden ze niet alleen fluiten naar de beloofde opbrengst, maar mochten ze lekker opdraaien voor de kosten...
Het consumentenprogramma radar heeft een heel dossier over deze vuile zaak.
Dat is een knappe stunt van Dexia, misschien wel van gehoord, om een heleboel mensen geld uit de zak te kloppen. Mensen werden overgehaald om met geleend geld te beleggen en toen de beursen in elkaar zakten konden ze niet alleen fluiten naar de beloofde opbrengst, maar mochten ze lekker opdraaien voor de kosten...
Verschrikkelijk gewoon! Maar dat mensen er in trappen om eerst geld te lenen om het dan te beleggen.
Ganymede bedankt voor die link naar Radar. Ik wist niet dat daar een heel dossier over was.
We zijn wel aangesloten bij Eegalease en Leaseverlies, maar daar hoor je niet zo veel van.
Ik heb even een paar uurtjes gelezen in dat dossier en heb toch heel wat antwoorden op mijn vragen gevonden!
ik vind het wel gek dat je geld belegd dat je eerst leent, de bank verdient er dan ruim 2 keer geld op. de enige beleggingen die ik heb, is met geld dat ik niet direct nodig heb. en aangezien ik niet zo goklustig ben hebben die beleggingen vaste uitkeringen. de bank heeft me wel een soort fonds willen aansmeren die een enorm rendement beloofde, maar waar een deel van op de beurs was. dus het rendement was uiteindelijk variabel en daar zwijgen ze in alle talen over, nu dus gecrasht. als je geld wil beleggen moet je de contracten ten eerste mee naar huis nemen en elk lettertje lezen ook de hééééééle kleintjes. en de dingen die je niet begrijpt moet je je laten verklaren, begrijp je het dan nog niet en voel je je gepusht gewoon laten. nog een goede raad als je in iets wil beleggen bv pensioenfonds, vraag de formules van verschillende banken en verzekeringen op en neem rustig de tijd om alles tot in de details te vergelijken, het kan je later 10000den schelen. een instelling die dan wat te opdringerig is gewoon laten vallen.
sorry voor het epistel maar ik ken mensen die honderdduizenden en miljoenen in een paar maand tijd hebben verloren. en de bank haalt op zulk moment haar schouders op terwijl ze die fondsen zelf ineen steken.
We hebben alles zeer goed gelezen. Ook vandaag nog eens goed het contract doorgelezen, maar nergens staat er iets over de mogelijkheid van een terug te betalen restschuld.
Ook op de site van Radar heb ik gelezen dat we niet de enigen zijn, die daar niets van afwisten.
Het resultaat van ons is dat we ca. € 14.000,- moeten betalen. De afrekening krijgen we 24-11-03.
Marianne wrote:We hebben alles zeer goed gelezen. Ook vandaag nog eens goed het contract doorgelezen, maar nergens staat er iets over de mogelijkheid van een terug te betalen restschuld.
Ook op de site van Radar heb ik gelezen dat we niet de enigen zijn, die daar niets van afwisten.
Het resultaat van ons is dat we ca. € 14.000,- moeten betalen. De afrekening krijgen we 24-11-03.
Leuk Sinterklaas cadeautje.
Hetzelfde geldt voor mijn ouders. Ik was zeer verrast toen ik erachter
kwam dat ze ook hieraan meededen, want ze vertelden mij altijd dat ik
nooit met geleend geld moet beleggen. Zij moesten ook ongeveer
€ 14.000,= betalen.
Maar ja, toen ging het economisch zo verdomd goed, maar na het over-
waaien van de internethype is het keihard achteruit gegaan...
Of all the words of mice and men, the saddest are 'It might have been.' - Kurt Vonnegut
jakkes, ik griezel mij dood bij zulke verhalen, vandaag kreeg ik nog een aanbieding om geld tegen een speciaal tarief te lenen van de citybank, voor reizen, meubels, waar je ook maar van mag dromen. netjes bij het oudpapier gedeponeerd, ik ben nog nooit bij citybank geweest en snap absoluut niet hoe ze aan mijn adres komen.
Misschien een idee voor een nieuwe stunt van Dexia ...
Een jongere die een zichtrekening opent, mag maandelijks voor het bedrag dat erop staat, van briefjes met denominatie naar keuze, de serienummers komen invoeren, in een Dexia internet terminal... Natuurlijk in EBT.