Nieuwe 10-jes

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Fons, Crazy Bob, eddydevries

Post Reply
LArdennais
Euro-Master
Euro-Master

Re: Nieuwe 10-jes

Post by LArdennais »

Gisterenavond heb ik naar :flag-be: Belfius et :flag-be: BNP Paribas Fortis agentschappen gegaan, in provincie Luik, waarin kan men geldautomaten die enkel biljetten te geven en ook geldautomaten voor stortingen & afhalingen te vinden. Ik heb kleine pakketten van :note-10: genomen en ik heb gehad :

- gebruikte :note-10: 2002 ;
- UNC :note-10: 2002 - enkel Y21* / N034;
- UNC :note-10: EUROPA - enkel EA3* en EA4* / E003;
- een "mix" van gebruikte :note-10: 2002 MET UNC :note-10: EUROPA;
- een "mix" van gebruikte :note-10: 2002 MET gebruikte :note-10: EUROPA 8O (den eerste gebruikte :note-10: EUROPA omdat vind ik ! 8O ).
http://liste.eurobillets.free.fr/ & http://liste.eurobillets.free.fr/index2.htm : don't miss it every day ! à zieuter tous les jours ! kijk elke dag ! :D

https://play.google.com/store/apps/deta ... l=fr&gl=US : A utiliser sans modération ! Use it without moderation ! :)
vermeer
Euro-Master
Euro-Master

Post by vermeer »

den eerste gebruikte EUROPA omdat vind ik !
Beetje onbegrijpelijk nederlands.
slabate
Euro-Master
Euro-Master

Post by slabate »

vermeer wrote:
Hij doet wel de moeite om in het Nederlands te schrijven, iets wat velen niet kunnen ;)

Het was de eerste keer dat hij gebruikte nieuwe tientjes vond in een automaat, dus.
http://belgianlicenceplates.blogspot.be" onclick="window.open(this.href);return false;
maarsy
Euro-Master
Euro-Master

Post by maarsy »

vermeer wrote:

vermeer dan nog altij gee belgis geleerd ?
maarsy
Euro-Master
Euro-Master

Post by maarsy »

o btw , vandaag ook men eerste bundel gaan halen in brussel

ik zat vorige week op cafe , de bazin vertelde me dat ze ze al maanden geleden gezien had , mensen die bij de nationale bank werkte mochten blijkbaar al enkele biljetten wisselen
Ralf
Euro-Master
Euro-Master

Post by Ralf »

Sinds de invoering veel ATM bezoekjes gebracht maar vandaag eindelijk gelukt.
Gisteren en vandaag eerst zonder succes:
Rabo America
Rabo Horst (Binnen en Buiten)
ING Horst
Rabo Hegelsom
Rabo Grubbenvorst
Rabo Meerlo
Rabo Blerick
Rabo Tegelen (zijn er al van ingevoerd maar was buiten gebruik)
vermeer
Euro-Master
Euro-Master

Post by vermeer »

Vanaf nu zal er geen dag meer zijn dat ik de nieuwe :note-10: niet zie. Nu weer een X/X.
bren_nmgn
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by bren_nmgn »

Nijmegen wordt overspoelt met E001, tot nu toe EA03 t/m EA10.
Heb intussen ook een E003 in handen gehad, en ook 1 P001-PA115 'in het wild' gevonden.
what doesn't kill you makes you stronger.....

Join the EBT team on What Pulse

My stats: https://dserrano5.es/ebt/ebtst/stats/bren_nmgn/" onclick="window.open(this.href);return false;

feel free to add: facebook

MY PROFILE
GWR7007
Euro-Master
Euro-Master

Post by GWR7007 »

slabate wrote:
vermeer wrote:
LArdennais wrote:den eerste gebruikte EUROPA omdat vind ik !
Hij doet wel de moeite om in het Nederlands te schrijven,(...)
Exact!

@vermeer
Ik ben mij zeker, dat ik ook spelfouten en/of grammaticale fouten maak, maar ik probeer tenminste in het Nederlands te schrijven. Als u op het Duitstalige forum iets schrijft, dan zijn er ook spelfouten en het is ook niet altijd onmiddellijk te verstaan, maar ik denk, dat is ook af en toe bij mij in mijn Nederlandse berichten het geval. Toch ben ik altijd blij ervoer, als iemand op het Duitstalige forum schrijft en niet uit :flag-de: , :flag-at: of Image is, onafhankelijk van de spelfouten. Toch met zo een commentaar neem je -volgens mij- :flag-be: LArdennais (of iemand anders) de motivatie hier helemaal nog te schrijven, omdat men voor zijn berichten in meer of minder goede Nederlands kritiseert werd.

Misschien ligt het eraan, dat ik Duitser ben, maar ik begreep wel, wat LArdennais bedoelde.

In een documentatie over de Belgische kust, was er een Kusttram-chauffeur, die zei, dat Walen meestal geen Nederlands spreken, wat eigenlijk wat jammer was, omdat Vlamingen vaak een beetje Frans spreken. Nu is er een Waal, die een beetje Nederlands spreekt en het is dan ook niet goed :roll: .
my EBT profile

If you'd like to contact me, don't hesitate to write a PM to me, or to send an email. I can understand German (native language), English and Dutch :wink:
R/J
Euro-Master
Euro-Master

Post by R/J »

Ik heb de eerste 2 nieuwe tientjes ook al binnen en ingevoerd, twee keer E001/E mooi op volgorde. Ze waren alleen niet voor 'eigen gebruik' dus daar moet ik nog even op wachten. Dat maakt voor EBT niet uit, maar voor het gevoel wel.

Vandaag weer geprobeerd, maar Beringe had ze nog niet. Vond ik om een of andere reden helemaal niet erg.
My NIG stats have finally disappeared. My EBTST stats are still available.
roan100
Euro-Newbie
Euro-Newbie

Post by roan100 »

Waarom zijn er zoveel landen die geen biljetten kunnen drukken?
Zoals Finland heeft wel een eigen drukker maar er zullen geen Finse biljetten komen?
Ook van de nieuwere eurolanden zullen geen biljetten komen, hebben die landen geen eigen drukker of mogen die landen geen biljetten in eigen land drukken omdat ze nog niet zo lang de euro als valuta hebben?
lars2001
Euro-Expert
Euro-Expert

Post by lars2001 »

Lars, 15 years old, Terborg, Netherlands :flag-nl:
I speak :flag-nl: :flag-uk: :flag-de: :flag-fr:
My profile
jrnsndrs
Euro-Master
Euro-Master

Post by jrnsndrs »

roan100 wrote:Waarom zijn er zoveel landen die geen biljetten kunnen drukken?
Zoals Finland heeft wel een eigen drukker maar er zullen geen Finse biljetten komen?
Ook van de nieuwere eurolanden zullen geen biljetten komen, hebben die landen geen eigen drukker of mogen die landen geen biljetten in eigen land drukken omdat ze nog niet zo lang de euro als valuta hebben?
Setec Oy ( :flag-fi: ) drukt al heel lang geen biljetten meer. Waarom dat is, weet ik niet. Ze hebben voor de nieuwe biljetten ook geen letter toegewezen gekregen.
Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych ( :flag-pl: ) zou wel Euro-biljetten kunnen drukken. Hun letter is de D. Ook in :flag-uk: zijn 2 drukkers die Euro-biljetten mogen drukken (De La Rue Currency (Gateshead), J) en De La Rue Currency (Loughton), H)

Met het (nog) niet hebben van de Euro heeft dit dus blijkbaar niets te maken.
"of all wars, religious wars are the most detestable, since they are waged for no tangible gain, but only to impose a set of arbitrary credos on another."
--- Unspiek baron Bodissey.

-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-
eddydevries
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by eddydevries »

roan100 wrote:Ook van de nieuwere eurolanden zullen geen biljetten komen, hebben die landen geen eigen drukker of mogen die landen geen biljetten in eigen land drukken omdat ze nog niet zo lang de euro als valuta hebben?
Bij de oude serie was het wel zo, dat de nieuwe landen pas na 2 of 3 jaar biljetten mochten drukken. Maar dat ging dan over de Nationale Bank, die na een paar jaar opdracht mocht geven om te drukken.
Nu met de Europa-serie zien we alleen de drukkerijen en daarvan zijn er maar een paar "goed genoeg" om te mogen drukken.
Eddy - Rotterdam - NL
weblog - EBT-stats 24-05-2013 - hits: 1742 +59 triples +1 quadruple = 1802.

Facebook-profile + Geocaching + postcrossing
vermeer
Euro-Master
Euro-Master

Post by vermeer »

Ik overdrijf misschien een beetje maar ik denk dat we nog sneller van de oude :note-10: af zijn, dan de oude :note-5:. Wel rekening houden natuurlijk dat :note-10: 1 jaar later zijn uitgebracht dan de :note-5:. Bij bestellingen of in Duitsland of Belgie bij een geldautomaat, ga ik nog steeds voor de :note-5:.
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”