Keskustelua ja kokemuksia eri pankeista

Kerro mielipiteesi ja ehdotuksesi suomeksi

Moderators: Sleijeri, Luumi

Post Reply
MasterOfPuppets
Euro-Regular
Euro-Regular

Post by MasterOfPuppets »

Tänään sattui vähän hankalampi episodi Itäkeskuksen OP:ssä.

Itäkeskus on Turun pahamaineisinta aluetta. Kuitenkin siellä Osuuspankissa on usein saanut oikein hyvää palvelua, ja yksi kassaneiti oli oikein innostunut tästä harrastuksesta (tai tutkimuksesta, niin kuin yleensä selitän, "vapaaehtoisten suorittama tutkimus setelien liikkeistä", tulee virallisempi olo :wink: ).

Kuitenkin tänään kohdalleni sattui eräs ei-niin-yhteistyö-haluinen-harakka. Tämä yli viiskymppinen työhönsä näköjään kuollakseen turhautunut pankkihenkilö katsoi minun dumpattavaksi viemiäni 500kpl vitosta (2500€) sanomatta sanaakaan lähti jonnekin takahuoneeseen. Tämän aikana hän ei ollut minulle muuta sanonut kuin "hei" siinä alussa. Minä olin ihan kohtelias. 5 minuutin jälkeen hän sitten palasi siihen tiskille, jossa minä jo melko turhautuneena odottelin (oli kiire). Eteeni hän räväytti jonkin yrityksille tarkoitetun lomakkeen. Minun pitäisi kuulemma tämmönen täyttää, niin oli käsky käynyt. Normaaleilla ihmisillä ei hänen mukaansa ole tuollaisia summia mukanaan (eli epäili mistä rahat olivat tulleet). No selitin siinä aikani tästä meidän tutkimuksestamme, mutta ei harakalle näyttänyt menevän mikään kaaliin. Tiesiköhän edes, mikä internet on...

Kun kerroin, etteivät rahat fyysisesti minulta mihinkään menneet, vain koodit nettiin, hän halusi jonkinlaisen printin todisteeksi koodeista... 8O

Pakostakin hieman hymähdin... sitä ei olisi pitänyt tehdä ... sillä siitä vasta palvelu kylmäksi muuttuikin. Harakka ei millään voinut vaihtaa rahoja edes tilin kautta, eikä halunnut että minäkään sitä lomaketta täyttäisin. No, mihähän sen täytin ja siitä vasta mielenkiintoinen tulikin... Sillä suurimpaan osaan kohdista en vain voinut mitään vastata, koska yksityishenkilönä vain rahaa olisin vaihtamassa. Harakka kuitenkin edelleen kaikista selittelyistä huolimatta piti minua epäilyttävänä. Lomake ei täytettyäni hänelle oikein kelvannut, kysyi kaikki kohdat uudelleen...

Lopulta vartin neuvotteluiden jälkeen hän minun vitosiani lähti koneella laskemaan. Siinä menikin sitten toinen vartti... ihan totta!

Harakka pläräsi vitosiani laskurista ainkakin 20 kertaa läpi! Ja sitten tuli takaisin siihen tiskille epämääräisten nipullisten kanssa. Puuttui kuulemma yksi vitonen... Kun sanoin olevani varma 500 kappaleesta (oikeassa olinkin) hän suorastaan suuttui... Ei ole hänen hommaansa rahojen laskeminen! Hymähdin taas.... eli asia vain pahentui...

Hän oli pistänyt tuomani viisi nippua epämääräisiksi kasoiksi, eikä hänellä ollut mitään halua ruveta etsimään sitä yhtä vitosta. Tässä kohtaa minä rupesin hankalaksi. Sanoin: "Miten minä voin olla tällaisen palvelun jälkeen varma, että toit kaikki vitoset sieltä laskupaikaltasi tullessasi?" Suitsutin myös pankkien tehtävästä rahanvaihtajina sun muuta. Lopulta otin ne epämääräiset 8 vitosnippua takaisin itselleni (rahat olivat miten sattuu, yksi oli jopa harakan käsittelyssä pahoin revennyt) ja lähdin pois, kun pinna paloi. Taisin sanoa vähän pahasti sille harakalle, mutta ajattelin olla kerrankin hankala, enkä enää koskaan sinne palata.

Tähän episodiin meni puoli tuntia! Aikaisemmin sama asia on siinä samassa pankissa (eri kassaneidillä tosin) hoitunut viidessä minuutissa. Onhan se kumma, etten ole edes normaali ihminen, kun minulla oli jopa 2500 euroa mukanani? Eli tämmöstä menoa Turun Itäkeskuksessa. Suosittelen kokeilemaan, eräänlainen elämys on se pankki...
Your life burns faster ... with EBT
Klazu
Euro-Master
Euro-Master

Post by Klazu »

Näitähän sattuu aina joskus kohdalle, myös tutussa paikassa. Sellaista se on, kun ihmisten kanssa on tekemisissä. Harmillinen juttu silti ja tuollaisen jälkeen sitä harmittaa lähteä uudelleen samaan konttoriin. Jos vaikka on sama akka paikalla.

Minusta oli ihan hyvä, että olit hankala. Itse en koskaan kehtaa alkaa vaatimaan oikeuksiani ja papereita "päätöksistä" näytille. Harmittaa aina jälkikäteen.

Toivottavasti jaksat jatkaa syöttelyä. Aika summalla pelaillet, mikä kyllä selittää setelimääriäsi. Mites siinä muuten kävi - puuttuiko viitonen, eli jäitkö viitosen tappiolle koko vierailusta? Aika perseestä, jos näin.

Tsemppiä ja empatiaa. Ei voi muuta sanoa. :wink:
Living away from Euro zone in the beautiful Vancouver, Canada since January 2012. Experiences and stories of living in here can be found in here (in Finnish).
Evert
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training

Post by Evert »

Keravan Handelsbankenissa kävin vaihtamassa seteleitä pienemmäksi. Olen kyllä asiakas, mutta asiakkuutta ei kyselty. Nuiva mieskassa vain totesi että ei näitä kaikkia kyllä nyt vaihda (kun ei jaksanut hakea lisää seteleitä holvista). Hiljainen konttori ja ei varmaan hirveästi muuta tekemistä hänelläkään olisi ollut.. mutta, ei nuorisoa tarvitse palvella. Olisi varmaan pitänyt alkaa selittämään asiakkuudesta mutta siinä vaiheessa olin aika hajalla yhden toisen asian takia ja en viitsinyt alkaa rettelöimään.

Mutta näinpä on jo sen mestan huono maine levinnyt.. ei ole mun ongelma jos ei viitsitä palvella!

Kerava-Helsinki

------------------------------

Ålandsbanken sen sijaan on ollut iloinen poikkeus, ihankuin tekisi aina pienen matkan Tukholmaan. Kassojen hellyyttävillä tädeillä ja nuorilla tytöillä on niin ruotsinkieliset nimet kuin voi, ja palvelu tosi mukavaa. Ja niiden kynätkin (joita on tarttunut mukaan) on ihan huippuluokkaa. Ainakin Espoossa näin siis.

Aktia/Nooa Säästöpankki on myös ollut jees, nopeasti pääsee kassalle ja mukavaa palvelua.

Sammossa on palvelu on suht nuivaa mutta asiallista, mutta joukkoon mahtuu mukaviakin poikkeuksia.

Nordeassa on meininki yleensä ihan mukavaa, mutta jonotusajat yleensä pitkiä. Parhaat pisteet saa Kauniaisten konttori, Rautatieasema/Helsinki, Senaatintori/Helsinki, Rekola/Vantaa ja Kuusankoski.

Osuuspankeista on hyviä kokemuksia, ainakin palvelu on asiallista ja konttoreita pienemmissäkin paikoissa :)

Asiakas olen siis kaikissa joten siinä suhteessa ei ongelmaa pitäisi olla jos rupeavat joskus valittamaan.
MasterOfPuppets
Euro-Regular
Euro-Regular

Post by MasterOfPuppets »

Kotona piti kaikki niputtaa uudestaan (ja myös teippailla se yksi seteli, joka oli kuin junan alle jäänyt). Sama summa siitä onneksi tuli. Täällä päin Suomea on pankkeja sen verran tiuhassa, että pientä EBT-matkaa varten täytyy ottaa vähän enemmän rahaa mukaan. Piti huomenna taas lähteä, mutta en sitten lähtenytkään, kun en päässyt entisistä vitosista eroon. Tyttöystäväkin suuttui, kun en ehtinytkään syömään. Taidan käydä siinä pankissa seuraavaksi joskus vuoden päästä... En varmaankaan ole edes suurine rahoineni tervetullut.

Unohtus vielä tosta varsinaisesta viestistä pankkiharakan viimeinen sutkautus: "Ei meidän tehtävä ole täällä pankissa vaihdella tommosia summia". Niinpä, niinpä.... :evil: Vastasin: "mitä hittoa te sitten muka teette? Kerrotte paikallisille, miten tili pidetään plussan puolella ja otatte vastaan maksupalvelukuoria, vai?" Eipä sanonut harakka enää siihen mitään ja ymmärsin itsekin, että nyt oli aika tällasen "rikkaan pojannulikan" lähteä sieltä pois.
Your life burns faster ... with EBT
Evert
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training

Post by Evert »

Mä yleensä laitan pikkusumman tilille tai nostan rahaa ja pyydän vaihtamaan muut setelit eri suuruisiksi (saahan ne tilille laitetutkin sitten vaikka automaatista ulos!) En siis koskaan pelkästään vaihda.. Paitsi tuossa Handelsbankenin tapauksessa. Siinä näki miten kävi.
emppu
Euro-Master
Euro-Master

Post by emppu »

Kaikkihan sen tietävätkin,mutta pankkitoimihenkilöiden työaika loppuu huomenna klo 13.00. Jos kuka jostain kumman syystä "asioi" pankissa niin varmaan ennen tuota sulkemisaikaa :roll: Kaikilla ei kuitenaan ole yhtä "hyviä" pankin talkkareita kuin täällä meillä.Aikanaan kun hän kehuskeli et alta kymppitonnin lainat saa pannuhuoneen ovelta 8O :P :lol:
slide
Euro-Regular
Euro-Regular

Post by slide »

emppu 112 wrote:Kaikkihan sen tietävätkin,mutta pankkitoimihenkilöiden työaika loppuu huomenna klo 13.00.
Kiitän muistutuksesta, pitänee yrittää aamupäivällä sitten asioida :lol:
IRCnet #ebt / nick vety
Evert
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training

Post by Evert »

Espoon Keskustan aktiassa yllätyin kun happamannäköinen kassa (josta en aluksi erottanut oliko mies vai nainen, oli nainen sitten loppujenlopuksi, vähän olisi kyllä voinut katsoa mitä päälleen laittaa :D) töykeästi vain ilmoitti että "siitä vaihdosta menee sitten se 5 €". Olisikohan siinä ollut 120 € kakskymppisinä.
Sanoin että no entä jos laittaa tilille ja nostaa samantien.
"No menee se silti".
Sitä ennen olin laittanut tililleni rahaa kahdeksankymppiä..

Tais olla huono päivä sillä eukolla, en kyllä käy siellä vähään aikaan.

Sanoin vielä että kyllä muissa konttoreissa on vaihdettu ihan mielellään, tokaisi että "No ne fuskaa".

Hohhoi. :D:D

Menin viereiseen Nordeaan ja sanoin että saiskohan täältä parempaa palvelua kun Aktiassa ei suostuttu, mukava täti ihmetteli että "eikö ne näin pientä summaa vaihtaneet, kyllä me täällä vaihdetaan ihan ilman mitään maksuja".

Sellasta.
Klazu
Euro-Master
Euro-Master

Post by Klazu »

Vai semmoinen tarina. Surkeaa palvelua kyllä. Olen noita konttoreita monesti junasta mulkaissut. Eipä ole vain koskaan tullut syytä poistua junasta kohdalla kokeillakseni paikkojen toimivuutta. :wink:
Living away from Euro zone in the beautiful Vancouver, Canada since January 2012. Experiences and stories of living in here can be found in here (in Finnish).
Evert
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training

Post by Evert »

No eipä tuo Espoon Keskus nyt mikään hehkeä paikka ole. Leppävaarasta löytyy hyvin konttoreita ja uusissa mukavissa tiloissa, Nooa Pankki (Säästöpankki) on varmaan kaikkein mukavin, ja niiden Visa Electronkin on tosi hieno :D
Klazu
Euro-Master
Euro-Master

Post by Klazu »

Evert wrote:Espoon Keskustan aktiassa yllätyin kun happamannäköinen kassa (josta en aluksi erottanut oliko mies vai nainen, oli nainen sitten loppujenlopuksi, vähän olisi kyllä voinut katsoa mitä päälleen laittaa :D) töykeästi vain ilmoitti että "siitä vaihdosta menee sitten se 5 €". Olisikohan siinä ollut 120 € kakskymppisinä.
Sanoin että no entä jos laittaa tilille ja nostaa samantien.
"No menee se silti".
Olen Aktian asiakas ja pitihän tämä paikka käydä eilen testaamassa (kuten aiemmin luvattua :wink:). Voi vitalis soikoon! Jonotusta vartti ja sitten kun pääsin kassalle niin ihan sama juttu kuin sinullakin. Muka 5€ maksu jokaiselta alkavalta sataselta!! Minä kysyin, että mites kummassa se tilille pano ja sieltä nosto voivat maksaa, kun pankkilaissa lukee jotain että niiden tulee olla maksuttomia. Ei se mussutus siitä mihinkään muuttunut.

Tuumasin että voi *!$% ja tokaisin että menen paremmin palvelevaan pankkiin, jossa asia varmasti hoituu. Jälkeenpäin harmitti, ettei tullut pahemmin sanottua sille todella happamalle ämmälle. Voi että pisti vihaksi se huono palvelu ja asenne.

Eipä se tilanne ollut merkittävästi parempi Espoontorin Sampossakaan. Mukamas juuri ja juuri holvista löytyi 500€ pientä rahaa. En usko sellaista selitystä hetkeäkään. Mutta tämä reissu sentään onnistui...

On muuten pikkasen kylmä ja rähkä paikka tuo Espoon keskus. Huh, eipä houkuttele takaisin menemään...
Evert
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training

Post by Evert »

Nonni... :D Ei siis kannata tosiaan siellä pahemmin käydä.

Sammossa on mullekkin kerran sanottu että on pienet setelit lopussa, en sitten tiedä. "Mikäs nyt kun tänään kaikki haluaa vitosia".
Ei se Espoon Keskus mikään paras pankkikeikkailupaikka ole ja autokin pitää jättää niin ihme paikkoihin aina.

Tänään olis tarkotus kävästä jossain koulun jälkeen, en vielä tiedä mihin jaksaisi Kuplalla körötellä. Kirkkonummi tai Veikkola kävi mielessä.
Klazu
Euro-Master
Euro-Master

Post by Klazu »

Evert wrote:Nonni... :D Ei siis kannata tosiaan siellä pahemmin käydä.
Tai sinne pitäisi mennä niin, että on tilillä rahaa, minkä sitten nostaa ulos pieninä seteleinä. Sitten on ämmän turha mussuttaa maksuista mitään. Ja jos mussuttaa, niin vaatii vain nähdä listan maksuista. Ei muuten varmaan sisällä tällaista maksua prkl. Ai että, niin se olisi pitänyt tehdä jos vaan olis ollut suunniteltu juttu.

Lähde toki baanalle tänään. Veikkola kuulostaa kiintoisalta ja siellä ei liene usein ketään käynyt. Itseltäkin jäänyt ihan paitsioon koko paikka. On muuten Kuningasbingo paikka... 8)
Evert
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training

Post by Evert »

Niin pitäisi tosiaan joo :D Mulla on kyllä kauheasti osumia Espoon Keskustasta (02770 ESPOO) kun siellä tuli ennen aina pyörittyä.

Päädyin Kirkkonummelle, just tulin takaisin. Masalan (02430 MASALA/MASABY) otolla nostin 300 €, ja antoi kakskymppisiä :) Ne päätyivät sitten Kirkkonummen keskustaan.

Ensi kerralla sitten Veikkolaan. Sieltä löytyy Osuuspankin konttori, pari kauppaa ja yksi Otto.
emppu
Euro-Master
Euro-Master

Post by emppu »

Pyörähdin äsken Kymijoen osuuspankin Inkeroisten konttorissa.(sinällään päivittäistä rutiinia) Lompakossa 50x50 setkuja ja tarkoitus vaihtaa päittäin.Tiskillä vain yksi kassa käytössä ja siinä asiakas.Pari muuta siihen jonottamassa.Siinä taustalla hääräili pari toimihenkilöä joista toinen vinkkasi siihen tiskin kulmalle 8O Ajatus pelmahti mieleen,että nytkö tuli stoppi vaihteluun 8O Mutta ei, Hän ikäänkuin kuiskaten,että sullahan on vain vaihto,johon sain hädintuskin sanottua myöntävän vastauksen 8O ja jos sitten sais pinkan samanlaisia.Tyttö vei rahat laskuriin ja sain huulilta luettua et kaks ja puoli tonni ja nyökkäsin vastaukseksi.Kymmenen sekunnin kuluttua oli uudet lasketut viiskymppiset taskussani ja mielyttävän hymyn saattelemana poistuin hämilläni ko.konttorista.Aivan fantastisen ihania nämä meidän kylän likat :oops: ja sitten seuraavaan pankkiin
Post Reply

Return to “Keskustelua tästä sivustosta ja eurojen seuraamisesta (Suomi)”