romeotango drie keer onderuit en onterecht

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Fons, Crazy Bob, eddydevries

Post Reply
rt
Euro-Newbie
Euro-Newbie

Re: rt

Post by rt »

Wanneer gaan we eindelijk eens een reactie krijgen van die MODERATORS waar iedereen naar opkijkt.
goede nacht
rt
bhoeyb wrote:
luc wrote:Trouwens, wij wachten nog steeds naar een telf van 3 mensen waar we ons telf nummer hebben gestuurd; Resultaat ?
Ik ben een van die personen waarnaar telefoonnummers werden gePMt.
Zelf ben ik een EBTer zoals iedereen, zonder toegang tot de database ofzo, dus ik zie geen reden waarom ik overtuigd zou moeten worden via de telefoon.
Ten slotte sluit ik me aan bij de reacties van Mr Euro. Einde verhaal.
rt
Euro-Newbie
Euro-Newbie

Post by rt »

Hallo,
de eerste keer dat ik u ontmoet (ik had het liever in andere omstandigheden)
weet je nog , niet lang geleden 10 eurobiljet met het rode bolletje
mijn tante kwam met dat biljet aandraven ik zei haar let op dit wordt een
hit met HOPPA. Dit is geen leugen jongens.
Bij EBT maak je weinig vrienden maar veel vijanden.

Wij zijn toch geen criminelen maar worden wel zo behandelt.

groeten
rt

hoppa wrote:Ik wil toch ook mijn woordje ertussen zetten.

Ik spreek me niet uit over het al dan niet terecht verwijderd zijn van de biljetten. Deze discussie moet verder gevoerd worden tussen de betrokkenen en de moderators.

Ik wil iets kwijt over sommige dingen die gezegd zijn.

Samenwerkingen geen probleem, er zijn nog wel meer mensen die dit doen, beste voorbeeld is of was ans die samenwerkte met vriendinnen. Ikzelf heb ook een schoonzus die een winkel heeft en daar al de biljetten noteert. In het commentaarveld vul ik dat wel altijd in en ook dat ik geen idee heb van de precieze datum. Het belangrijkste bij een samenwerking is dat je zeker moet kunnen zijn van de nummers die je krijgt. Er zijn genoeg voorbeelden van eerlijke gebruikers die biljetnummers doorkregen van andere mensen van wie ze dachten dat ze betrouwbaar waren maar waarvan naderhand bleek dat ze publieke serienummers doorgaven.
Zelfs grote opeenvolgende serienummers zijn voor mij geen enkel probleem zolang je zeker bent dat ze correct zijn en liefst in het commentaarveld zegt van waar en wanneer ze zijn.

Aan vero wil ik zeggen dat jullie gerust verder mogen doen. Hoe meer nummers in de database, hoe meer hits, hoe meer kans op triple hits. Mijn droom is dat elk biljet dat ik invoer een hit is. Pas dan kunnen we de werkelijke route volgen van onze biljetten.
Wanneer jullie persé op nummer 1 willen komen is dat jullie goed recht. Ik ben zelf ook gezegend :?: met een redelijke dosis kompetitiedrang anders zou ik echt niet zoveel tijd spenderen aan deze hobby.

aan luc en rt wil ik toch wel zeggen dat er zeker geen gouden kalf op je wacht als de top bereikt. Het is ook niet zo dat jullie de top niet mogen bereiken. Ik heb niet liever dan dat er veel Belgen meedingen naar de toppositie in aantal biljetten. Als jullie echt denken dat er aan allerlei touwtjes getrokken word om te verhinderen dat jullie hoog scoren: we leven niet in een trillerserie op tv hoor. Jullie zijn welkom hier bovenaan om de redenen die ik al vermeld heb.

Er werd ook ergens gevraagd aan waarom rt nog nooit naar een meeting gekomen is als hij deze hobby dan toch zo fijn vindt. Dat is volgens mij volledig naast de kwestie. Niet iedereen wil naar een meeting, beste voorbeeld is vermeer, wil blijkbaar absoluut niet naar een meeting en dat is zijn goed recht. Iedereen moet doen wat hij of zij graag doet. Met de meeting in Hasselt heeft Mr euro veel moeite gedaan om de topusers uit Hasselt op de meeting te krijgen maar niet iedereen wil persé socializen met mensen die toevallig dezelfde hobby hebben.

gewoon mijn mening.
DrGreenTom
Euro-Expert
Euro-Expert

Post by DrGreenTom »

rt wrote:Wanneer gaan we eindelijk eens een reactie krijgen van die MODERATORS waar iedereen naar opkijkt.
goede nacht
rt
aangezien de site-beheerders niet nederlandstaligen zijn, vermoed ik dat er wat vertaalwerk nodig zal zijn :)
Liever 10 vogels in de lucht dan 1 die mijn terras volschijt
BaliBennie
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by BaliBennie »

Ook ik ben een van de mensen die een PM gehad heeft met de telefoonnummers van romeotango. Tevens ben ik een moderator. Niemand hoeft naar mij op te kijken, ik doe gewoon mijn best een steentje bij te dragen aan deze mooie hobby.

Ik ben best bereid jullie verhaal aan te horen, al weet ik niet of je daar veel aan hebt. Zowel de Moderators als het Support Team hebben geen toegang tot de databank. Alleen Avij en Nerzhul kunnen hierbij. Deze gaan zeker niet over één nacht ijs bij het verwijderen van biljetten.

Na ruggespraak met hen verneem ik dat de bewijzen dermate sterk zijn dat ze niet van plan zijn de biljetten te herstellen. Ik kan als moderator hier verder niet over oordelen.

Dus het lijkt mij het beste dat je gewoon met een schone lei opnieuw begint. Houdt je aan de richtlijnen die Mr Euro heeft opgesteld.

BaliBennie
Moderator
Visit my homepage to see my statistics, maps and more!

Look at my 5 years statistics

Er gaat niets boven Groningen EBT
Guest

Post by Guest »

rt wrote:Wanneer gaan we eindelijk eens een reactie krijgen van die MODERATORS waar iedereen naar opkijkt.
http://forum.eurobilltracker.eu/viewtop ... 263#444263
Nick6502
Euro-Master
Euro-Master

Post by Nick6502 »

bhoeyb wrote:
Nerzhul wrote:But consider the following - out of 249 unmoderated hits 244 were active hits from romeotango. These thousands and thousands of notes are all still lying around in a safe, eh?
Even samenvatten voor diegene die het Engels niet machtig zijn:
Van de 249 hits waren er 244 actieve hits bij van romeotango. 1000den ingegeven biljetten zitten ergens in een kluis?

Mijn laatste vraag aan rt:
Waar bleven de hits die automatisch voort zouden gekomen zijn uit jullie massale hoeveelheid ingegeven biljetten afkomstig van Dexia?
Bilzen en Genk liggen in het kloppende EBT-hart van Vlaanderen, en bijna niemand die jullie biljetten terug kon vinden ... eigenaardig, niet?
Ik denk dat hier de hamvraag gesteld wordt.
Hoe komt het dat van zo'n enorm aantal biljetten, ingegeven in één van de drukst bevolkte EBT-gebieden, zo weinig biljetten teruggevonden worden (passieve hits voor romeotango).

Voor mij valt hier geen touw aan vast te knopen. Aan romeotango om dat touw toch proberen vast te knopen, al geloof ik niet dat dat mogelijk is ...
Gio
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training

Post by Gio »

Met mijn 3287 biljetten ben ik mss tussen de groteren een kleine user, maar toch ff mijn reactie.
Over deze site wrote:EuroBillTracker bestaat uit een internationaal team vrijwilligers dat zonder winstoogmerk als doel heeft om Euro biljetten te volgen over de hele wereld.
Als je een biljet invoert dat infeite al een maand geleden weg is, dan verwaarloos je al het EBT-principe. Je volgt de biljetten niet meer, je krijgt gewoon een overzichtje van plaatsen waar de biljetten ooit waren zonder duidelijke info.

Ik las ook in dit topic een berichtje van RT waarin hij (of één van zijn teamleden) verklaarde dat EBT voor hen ook een hobby is.
Dan vraag ik mij al meteen af waarom ze die hobby niet uitvoeren zoals de hobby omschreven is in de regels.

Verder nog eens een reactie op een andere post van RT of Luc... Er werd gezegd: bij de Dexia sturen ze de codes op. Ze willen ze zelf niet invoeren omdat ze daar geen zin in hebben.
Het gaat veel rapper om de biljetten gewoonweg in te voeren op het account van RT dan om ze te versturen in een doc of via mail. Daarbij komt dat de datum dan ook tenminste klopt.

Nuja ik heb het de laatste tijd druk gehad met dit examens en dit topic was voor mij dan ook nieuw sinds de laatste keer. Zojuist helemaal doorgenomen en komt steeds op hetzelde neer. Een argument en RT of Luc die dat argument proberen te weerleggen of de user aanzetten tot een telefoongesprek.

Mijn laatste mening van deze post:
Ik was vroeger alvast blij dat ik geen hits had met RT omdat hij als faker werd aanzien. De uitleg die hier gepleit werd, heeft me nog steeds niet overtuigd. Ik vertrouw dan ook op Avij en Nerzhul.
luc
Euro-Newbie
Euro-Newbie

rt

Post by luc »

Zal nog vlug hierop antwoorden, eigelijk was ik het niet meer van plan, maar toch.
Die enorme hoeveelheden biljetten, verwarren jullie niet Dexia met DBC?
Het zijn Twee verschillende punten waar wij onze biljetten halen. Met De biljetten van DBC haalden we ook daarmee verschillende hits bij isnacht.

Dan nog wanneer mijn vrouw biljetten gaat halen in de bank voor haar zaak is dit ook weer bij Dexia.

Wij zeggen nogmaals waar dat ze het halen van duizenden en duizenden biljetten bij Dexia, ik weet het niet.

Wij kregen telkens van uit de Bank (ik citeer)! Wanneer er nieuwe biljetten in de bank kwamen (per pakje) kregen wij de eerste en de laatste nummer van het pakje doorgestuurd. Dus al niet zoveel werk voor degene die in de bank werkt.

Hopelijk een voldoende verklaring nu.

Groetjes
luc
Nick6502 wrote:
bhoeyb wrote:
Nerzhul wrote:But consider the following - out of 249 unmoderated hits 244 were active hits from romeotango. These thousands and thousands of notes are all still lying around in a safe, eh?
Even samenvatten voor diegene die het Engels niet machtig zijn:
Van de 249 hits waren er 244 actieve hits bij van romeotango. 1000den ingegeven biljetten zitten ergens in een kluis?

Mijn laatste vraag aan rt:
Waar bleven de hits die automatisch voort zouden gekomen zijn uit jullie massale hoeveelheid ingegeven biljetten afkomstig van Dexia?
Bilzen en Genk liggen in het kloppende EBT-hart van Vlaanderen, en bijna niemand die jullie biljetten terug kon vinden ... eigenaardig, niet?
Ik denk dat hier de hamvraag gesteld wordt.
Hoe komt het dat van zo'n enorm aantal biljetten, ingegeven in één van de drukst bevolkte EBT-gebieden, zo weinig biljetten teruggevonden worden (passieve hits voor romeotango).

Voor mij valt hier geen touw aan vast te knopen. Aan romeotango om dat touw toch proberen vast te knopen, al geloof ik niet dat dat mogelijk is ...
ex-Mede-inbrenger van eurobill's van Romeotango
BaliBennie
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by BaliBennie »

luc wrote:Zal nog vlug hierop antwoorden, eigelijk was ik het niet meer van plan, maar toch.
Die enorme hoeveelheden biljetten, verwarren jullie niet Dexia met DBC?
Het zijn Twee verschillende punten waar wij onze biljetten halen. Met De biljetten van DBC haalden we ook daarmee verschillende hits bij isnacht.
We hebben het verder niet over de bron van de biljetten als het gaat om de duizenden biljetten die door niemand terug wordt gevonden. Ik bedoel maar; Je zit in een regio met veel EBT-ers maar de biljetten die jullie invoeren worden bijna niet gevonden. Jullie hebben vrijwel alleen maar actieve hits, zeer weinig passieve.

Verder zag ik bij de hit met Isnacht dat jullie de bron erbij vermeldden. Dank daarvoor. Rijst nu nog de vraag of hits met Isnacht zowiezo interessant zijn. Jullie kennen elkaar tenslotte van de basis.
luc wrote:Dan nog wanneer mijn vrouw biljetten gaat halen in de bank voor haar zaak is dit ook weer bij Dexia.

Wij zeggen nogmaals waar dat ze het halen van duizenden en duizenden biljetten bij Dexia, ik weet het niet.

Wij kregen telkens van uit de Bank (ik citeer)! Wanneer er nieuwe biljetten in de bank kwamen (per pakje) kregen wij de eerste en de laatste nummer van het pakje doorgestuurd. Dus al niet zoveel werk voor degene die in de bank werkt.

Hopelijk een voldoende verklaring nu.

Groetjes
luc
Bedankt voor de uitleg.

Helaas is de manier waarop jullie de serienummers berekenen aan de hand van het eerste en laatste biljet niet een juiste. Vaak missen er namelijk bepaalde nummers uit een serie en dat kunnen jullie niet weten als je het hele pakje niet hebt nagekeken.
Tijdens het drukken worden er namelijk steekproeven genomen van de biljetten. Deze worden na controle weer bij de goede biljetten gestoken. Zo krijg je dus de ene keer een paar missende nummers en de andere keer wat extra nummers uit een andere serie. Ook gebeurd het regelmatig dat de shortcode wijzigt binnen een pakket.
Visit my homepage to see my statistics, maps and more!

Look at my 5 years statistics

Er gaat niets boven Groningen EBT
ans
Euro-Master
Euro-Master

Post by ans »

BaliBennie wrote: Helaas is de manier waarop jullie de serienummers berekenen aan de hand van het eerste en laatste biljet niet een juiste. Vaak missen er namelijk bepaalde nummers uit een serie en dat kunnen jullie niet weten als je het hele pakje niet hebt nagekeken.
Tijdens het drukken worden er namelijk steekproeven genomen van de biljetten. Deze worden na controle weer bij de goede biljetten gestoken. Zo krijg je dus de ene keer een paar missende nummers en de andere keer wat extra nummers uit een andere serie. Ook gebeurd het regelmatig dat de shortcode wijzigt binnen een pakket.
8O Dat wist ik niet. Ik miste wel vaak nummers maar dacht dat dat misprinten waren die er tussen uit gehaald waren.

En nondeju kunnen jullie de quote's eens goed behandelen. :evil:
Dus antwoorden onder de quote van de ander. m.a.w. Niet meteen gaan typen maar eerst naar beneden scrollen. Dan is deze soap beter te lezen. :wink:
Libra_22
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training

Post by Libra_22 »

Soms, zoals nu, heb ik niets beter te doen en heb ik dit topic eens helemaal doorgelezen en wil ik ook wat toevoegen aan dit topic.

Dat rt meestal alleen maar passieve hits had kan ik best begrijpen. Als je 20.000 briefjes op een maand ingeeft dan duurt het wel even (bij mij gemiddeld 70 dagen) alvorens die ergens terug opduiken, dus dat is niets "raars".

Dat je er niet in slaagde om op het forum te komen kan ik ook nog ergens begrijpen, want je moet verdomd veel moeite doen om te weten te komen hoe alles in elkaar zit en zekers om te weten wat de regels zijn. Eigenlijk ben ik nog altijd niet zeker of ik de regels wel echt ken. De uitleg over EBT en het forum kan echt wel beter.

Langs de andere kant, regels zijn regels. Iemand heeft regels opgesteld en iedereen die wilt meedoen dient de regels te volgen, als je dat niet kunt aanvaarden dan moet je gewoon niet mee doen. Dus, voor mij hebben de moderators het laatste woord.

Iedereen kan fouten maken en zal dat waarschijnlijk ook al wel gedaan hebben, zekers in het begin. Ik heb er trouwens ook al genoeg gemaakt door bv een serie unc zonder controleren gewoon in te geven. Als je dan nadien een hit hebt dan merk je dat, zoals BaliBennie hiervoor al geschreven heeft, dat er inderdaad andere (even unc als de rest) briefjes tussen die serie zitten die niks met die serie te maken hebben. Een mailtje naar het support-team lost dat probleem redelijk snel op en sindsdien controleer ik elk briefje, serie of niet.
Van je fouten leer je en de moderators gaan je niet afmaken als je hen daarvan op de hoogte brengt.

Ik ken ook iemand op een bank en laatst had zij 100 pakjes van elke 100 spiksplinternieuwe briefjes van 5, dus 10.000 briefjes. De serienummers waren zelfs volledig opeenvolgend, van het eerste tot het laatste. Ik heb er aan gedacht om deze in te geven (ik heb de briefjes gezien, zelfs geroken, dus kon ik ze ingeven) want 10.000 briefjes op een paar uur ingeven en uwen teller drastisch verhogen is natuurlijk wel leuk. Uiteindelijk heb ik besloten om dat niet te doen en wel omdat het enigste resultaat geweest zou zijn dat ik naar alle waarschijnlijkheid later een paar duizend gemodereerde hits met BaliBennie (gezien de hits die ik met hem al heb, schuimt hij net die banken af waar deze briefjes zouden terecht komen) zou gehad hebben en dat is ook niet echt zo leuk meer (daar is gewoon geen fun meer aan). Dus hopen briefjes, die weken of maanden geleden door iemand zijn opgeschreven en die je zelf nooit gezien hebt, ingeven ... daar heb je toch niks aan (benevens uwen teller die oploopt).

In ieder geval, eender welk probleem je hebt, je kunt daar altijd mee terecht bij de moderators (support-team) in eender welke taal. Soms duurt het wel een tijdje en soms gaat het heel snel, hangt gewoon af van de beschikbaarheid van de support-mensen. Maar zeggen dat je dat niet kon doen omdat je het Engels niet machtig bent, wel, dat is nu eens echt "bull-shit". In een vorig leven "lag" ik ook op Kleine-Brogel (officieel zelfs tot eind van dit jaar) en zelfs toen was de voertaal op deze "nato"-basis het Engels. Zelfs de barmannen in de cantine konden zich in het engels behelpen. Je gaat mij dus niet vertellen dat jullie je niet kunnen behelpen in het Engels, luc heeft trouwens hier in dit topic bewezen dat hij wel degelijk Engels kent. En, trouwens, je kunt evengoed in het Nederlands (zelfs in het Spaans) met het support-team communiceren. En dan zeggen "With this posted I stopped with discussions on the forum" is toch ook wel kleinzerig .. mijn veertienjarige dochter, nochtans een echte spaanse furie, stopt ook alle discussies als ze niet kan winnen.

Ik sluit mij dus aan met wat hier al gezegd is geweest. Als jullie het met de EBT-hobby echt goed menen ... vergeet dan alle gewiste briefjes (je gaat ze echt niet terug krijgen), leer van je fouten, stick to the rules, en begin gewoon opnieuw met een schone lei.
3948
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training

Post by 3948 »

Bedankt voor de uitleg.

Helaas is de manier waarop jullie de serienummers berekenen aan de hand van het eerste en laatste biljet niet een juiste. Vaak missen er namelijk bepaalde nummers uit een serie en dat kunnen jullie niet weten als je het hele pakje niet hebt nagekeken.
Inderdaad!
Zeer belangrijk.
Was ook het eerste waar ik aan dacht toen ik die uitleg las.
In elk pakje van 100 zit normaliter sowieso al ééntje met een andere shortcode of serienummer.

En ik heb nog nooit biljetten ingevoerd omdat ik toevallig het eerste en laatste biljet van een pakje heb gezien. Ik moet echt alle biljetten in handen hebben gehad. Zo maar, op goed geluk, de 23 biljetten die tussen het eerste en laatste biljet in een bundeltje van 25 zouden kunnen zitten, invoeren is ook een laakbare praktijk. Nog één van de regels trouwens.

Vandaag nog. Pak van 100 nieuwe T/Z biljetten. Shortcode op eerste en laatste biljet was gelijk. Maar binnenin wijzigde het serienummer wel van ZXXXXX525XXX naar ZXXXXX524XXX.
jabosa2
Euro-Master
Euro-Master

Post by jabosa2 »

Helemaal correct , die serienummers volgen elkaar zelden voor 100% op. Heb het hier ook al regelmatig meegemaakt dat ik enkele nummers miste of dat er ineens iets veranderde.
Steun het Nederlandse Rode Kruis.
www.rodekruis.nl/
My stats
veertje66
Euro-Regular
Euro-Regular

Post by veertje66 »

Ik had 4 hits met RT, die zijn dus weg, net zoals bij de anderen.

Doch, deze biljetten zijn hier bij mij meegenomen door een agent van Hamburg Manheimer.
We hebben over EBT gesproken, en hij zei, awel dan denk ik dat dit hits zullen worden. Want ik ken iemand die doet dat ook.
Hij vertelde me toen ook dat RT van Dexia complete lijsten kreeg, die hij dan ingaf.

Waarschijnlijk heeft mijn verzekeringsagent verteld tegen RT dat ik ook EBT deed, en hij heeft dus de biljetten elk apart ingegeven, met telkens 1 dag verschil.
Gio
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training

Post by Gio »

Dat is dus nog maar eens een teken dat RT het concept van EBT niet navolgt
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”