emppu wrote: ↑Fri Nov 07, 2025 12:00 pm
Parempi otsikko ois ollu et kaikki menee päin arsea. No en sitä löytäny. Elikkäs, viikko takaperin kävin erään pankkini konttorissa vaihtamassa 1500 euroa vitosia vastaaviin. Eipä löytyny niin hirveetä määrää setkuja ja sovittiin et menen sitte viikon päästä et keräävät setkuja sen viikon ajan. (tulipa ajeltua 80kilsaa ihan vaan huviajoa

no tänään menin sitten ohjeiden mukaan hieman ennenkuin kassapalvelut sulkeutuu. Hirveiden selitysten jälkeen sain tietää et vaihto maksaa, ollu heillä voimassa kuukauden. Kysyin et mitähän tuo 1500 euroa sitten kustantaa. Vastaus oli jonkin lunttilapun löytymisen jälkeen et reilu 70€:a .. . .. .Huh huh huh. Siihen loppui sitten mun vaihdot pankeissa. Eli nyt mennään sitten aivan luomuna, seinästä viiskymppisiä ja kaupasta saadut pienemmät systeemiin. No kerkesihän tätä autuutta jo yli 21 vuotta kestääkin. Nyt vaan toivoisi et koko maata kattava sekamelska kestäisi ainakin viikon, niin ettei missään kelpaisi kuin käteinen, saattais olla maa kuralla. Pankkia en viitsi mainita, ettei siitäkin tule mulle seuraamusta ja otin ne vaihdokit vastaan ja onneks se likka siinä tiskillä oli niin pökerryksissä ettei "muistanu" mua veloittaa vaihdosta, no siitä en kyllä reklamoi. (saattoi auttaa tytön sekoiluun se et kassapalveluiden aika oli jo mennyt umpeen ja mun jälkeen viisi asiakasta odotti vuoroaan)
Onneks vielä itellä pelaa tuo rahahuolto ilman pankkejakin, mutta sevverta niiden kanssa pelaan, että laskut tietenkin maksan heidän kautta,
mutta käyttörahan (yleensä 800, silloin ei kysellä, mihin rahat käytän kun pysyy alle tonnissa) nostan tiskiltä. Kun kassa-neiti sitten kysyy, millaisena setelinä haluan, pyydän että isona, saapi olla vaikka

:a.
Joskus kysäsen, onnistuuko

setkuina, välillä jopa muutaman satasen edestä tärppääkin. Mutta näin en ole pyytänyt määrättyä kokoa
seteleitä, vaan kassa-neiti on ensin asiaa kysynyt...

Sitten käyn joka kuukausi talletusautomaatilla sutimassa max. tonnin takaisin päin,
sen määrän ainakin OP hyväksyy automaattitalletuksena kerran kuussa ilman lisäkuluja. Automaattikin osaa asiasta muuten varoittaa.