Keskustelua ja kokemuksia eri pankeista

Kerro mielipiteesi ja ehdotuksesi suomeksi

Moderators: Sleijeri, Luumi

leevi60
Euro-Master
Euro-Master

Re: Keskustelua ja kokemuksia eri pankeista

Post by leevi60 »

Puupenni - Wooden Penny wrote: Tue Jul 01, 2025 12:25 pm OP koostuu useista itsenäisistä paikallispankeista, eikä yllä kertomani välttämättä koske niitä kaikkia.
Kyllä nämä taksat ovat käytössä ihan jokaisessa "pikkupankissa",
Osuuspankkien Keskuspankki latelee hinnat kaikille samanmoisina. :(
Raha on ikuista, vain taskut vaihtuvat.
Tárrega
Euro-Regular
Euro-Regular

Post by Tárrega »

Aivan naurettavaa touhua.. Mielensäpahoittajaa tulee ajatelleeksi; Mikä ihmeen pankki se sellainen on, josta ei rahaa saa :? Tulin tässä vain ajatelleeksi, että minkäköhän ihmeen takia meillä ei Suomessa ole Itävallan tai Saksan tavoin pankkiautomaatteja, joista saisi :note-100: ja :note-200:, sekä tietenkin kelpo :note-5:? Ehkä yksikin automaatti suurempaa kaupunkia kohden voisi olla riittävästi. Sitten toki ihan veloituksetta ja auki 24/7 - varmasti olisi halvempi ratkaisu pankeille, kun rahankäsittelyfirmat muutenkin kärräävät seteleitä niihin automaatteihin :D
käteistä ei voita mikään 8)
Luumi
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by Luumi »

Nostipahan verenpainetta Puupennin kokemukset. Itte OP:sta irrottauduin jo vuosia sitten. Ainut asia, joka miut siellä piti, oli tuo konttoriverkosto: pienissäkin kylissä omat konttorit. Nyttemmin toki hävinneet sekä konttorit että palvelut. Palvelumaksut vain jääneet. Huoh.
Finnish forum moderator
Support team member
Finnish 16th / International 195th (Oct 2025)
emppu
Euro-Master
Euro-Master

Post by emppu »

Parempi otsikko ois ollu et kaikki menee päin arsea. No en sitä löytäny. Elikkäs, viikko takaperin kävin erään pankkini konttorissa vaihtamassa 1500 euroa vitosia vastaaviin. Eipä löytyny niin hirveetä määrää setkuja ja sovittiin et menen sitte viikon päästä et keräävät setkuja sen viikon ajan. (tulipa ajeltua 80kilsaa ihan vaan huviajoa :( no tänään menin sitten ohjeiden mukaan hieman ennenkuin kassapalvelut sulkeutuu. Hirveiden selitysten jälkeen sain tietää et vaihto maksaa, ollu heillä voimassa kuukauden. Kysyin et mitähän tuo 1500 euroa sitten kustantaa. Vastaus oli jonkin lunttilapun löytymisen jälkeen et reilu 70€:a .. . .. .Huh huh huh. Siihen loppui sitten mun vaihdot pankeissa. Eli nyt mennään sitten aivan luomuna, seinästä viiskymppisiä ja kaupasta saadut pienemmät systeemiin. No kerkesihän tätä autuutta jo yli 21 vuotta kestääkin. Nyt vaan toivoisi et koko maata kattava sekamelska kestäisi ainakin viikon, niin ettei missään kelpaisi kuin käteinen, saattais olla maa kuralla. Pankkia en viitsi mainita, ettei siitäkin tule mulle seuraamusta ja otin ne vaihdokit vastaan ja onneks se likka siinä tiskillä oli niin pökerryksissä ettei "muistanu" mua veloittaa vaihdosta, no siitä en kyllä reklamoi. (saattoi auttaa tytön sekoiluun se et kassapalveluiden aika oli jo mennyt umpeen ja mun jälkeen viisi asiakasta odotti vuoroaan)
G.Mueller
Euro-Regular
Euro-Regular

Post by G.Mueller »

Hei, Saksassa emme ole vielä niin pitkällä. Commerzbankin automaateissa voi vielä vaihtaa rahaa ilmaiseksi, kun ne on juuri täytetty. Tällä hetkellä se on noin 3500,00 euroa 5 euron seteleinä per automaatti.

Terveisin Günter
leevi60
Euro-Master
Euro-Master

Post by leevi60 »

emppu wrote: Fri Nov 07, 2025 12:00 pm Parempi otsikko ois ollu et kaikki menee päin arsea. No en sitä löytäny. Elikkäs, viikko takaperin kävin erään pankkini konttorissa vaihtamassa 1500 euroa vitosia vastaaviin. Eipä löytyny niin hirveetä määrää setkuja ja sovittiin et menen sitte viikon päästä et keräävät setkuja sen viikon ajan. (tulipa ajeltua 80kilsaa ihan vaan huviajoa :( no tänään menin sitten ohjeiden mukaan hieman ennenkuin kassapalvelut sulkeutuu. Hirveiden selitysten jälkeen sain tietää et vaihto maksaa, ollu heillä voimassa kuukauden. Kysyin et mitähän tuo 1500 euroa sitten kustantaa. Vastaus oli jonkin lunttilapun löytymisen jälkeen et reilu 70€:a .. . .. .Huh huh huh. Siihen loppui sitten mun vaihdot pankeissa. Eli nyt mennään sitten aivan luomuna, seinästä viiskymppisiä ja kaupasta saadut pienemmät systeemiin. No kerkesihän tätä autuutta jo yli 21 vuotta kestääkin. Nyt vaan toivoisi et koko maata kattava sekamelska kestäisi ainakin viikon, niin ettei missään kelpaisi kuin käteinen, saattais olla maa kuralla. Pankkia en viitsi mainita, ettei siitäkin tule mulle seuraamusta ja otin ne vaihdokit vastaan ja onneks se likka siinä tiskillä oli niin pökerryksissä ettei "muistanu" mua veloittaa vaihdosta, no siitä en kyllä reklamoi. (saattoi auttaa tytön sekoiluun se et kassapalveluiden aika oli jo mennyt umpeen ja mun jälkeen viisi asiakasta odotti vuoroaan)
Onneks vielä itellä pelaa tuo rahahuolto ilman pankkejakin, mutta sevverta niiden kanssa pelaan, että laskut tietenkin maksan heidän kautta,
mutta käyttörahan (yleensä 800, silloin ei kysellä, mihin rahat käytän kun pysyy alle tonnissa) nostan tiskiltä. Kun kassa-neiti sitten kysyy, millaisena setelinä haluan, pyydän että isona, saapi olla vaikka :note-200: :a.
Joskus kysäsen, onnistuuko :note-5: setkuina, välillä jopa muutaman satasen edestä tärppääkin. Mutta näin en ole pyytänyt määrättyä kokoa
seteleitä, vaan kassa-neiti on ensin asiaa kysynyt... :wink: Sitten käyn joka kuukausi talletusautomaatilla sutimassa max. tonnin takaisin päin,
sen määrän ainakin OP hyväksyy automaattitalletuksena kerran kuussa ilman lisäkuluja. Automaattikin osaa asiasta muuten varoittaa.
Raha on ikuista, vain taskut vaihtuvat.
Post Reply

Return to “Keskustelua tästä sivustosta ja eurojen seuraamisesta (Suomi)”