Page 1 of 1

Setelien painopaikat

Posted: Mon Dec 22, 2003 1:58 pm
by aplfi
Tutkiskelinpahan tässä noita taulukoita ja hämmästelin, en suinkaan ensimmäistä kertaa, noita seteleiden painopaikkoja. Eli taulukoiden mukaan esim. kaikkia suomalaisia seteleitä olisi painettu ainakin vähissä määriä melkeinpä jokaisessa setelipainossa Euroopassa.

Onko noit kaikki tiedot varmasti oikeita vai onko seassa mahdollisesti virheellisiä kirjauksia. Itse olen kyllä huomannut ettei järjestelmä ottanut seteliä vastaan kun vahingossa rutiinin omaisesti näppäilin italialaiseen 20€ seteliin L-kirjaimen S-kirjaimen tilalle. Taulukon mukaan 3 kpl tällaista seteliä on kuitenkin kirjattu järjestelmään 8O . Missä vika :?:

Onko kellään faktatietoa että onko mahdollisesti joskus seteleiden painamisen alkuvaiheessa painettu seteleitä ihan sikinsokin miten huvittaa kun sellaisen kuvan tosta taulukosta ainakin saa.

Re: Setelien painopaikat

Posted: Mon Dec 22, 2003 2:07 pm
by aplfi
aplfi wrote: Itse olen kyllä huomannut ettei järjestelmä ottanut seteliä vastaan kun vahingossa rutiinin omaisesti näppäilin italialaiseen 20€ seteliin L-kirjaimen S-kirjaimen tilalle.
Jaa niin sehän johtuu varmaan siitä tarkastuskaavasta mistä pitää tulla lopputulokseks 8 :D

Posted: Mon Dec 22, 2003 3:34 pm
by Fundamental
Vahinkoja ovat kaikki. Mielestäni ennen tuota tarkastus juttua ei ollut.. joskus itsekkin syöttänyt virheellisiä painopaikkoja..