Page 1 of 1
tollero tahtoo kuvia....
Posted: Thu Mar 03, 2005 5:33 am
by amelie.m
Heh, nyt kun olen vihdoin uskaltautunut tänne keskustelupalstalle mukaan, on minua alkanu himottaan noi kivat kuvat mitä teillä niin monilla on oman nimenne yhteydessä tuossa tekstin vasemmalla puolella...
Ongelma on kuitenkin se etten todellakaan ymmärrä miten sen siihen sais värkättyä... Toivottavasti joku osais selittää sen niin yksinkertaisesti (tarvitaan tod. myös rautalankaa) että minäki tajuaisin....
Koittakaa kestää mun kaa mut haluaisin todella laajentaa tätä aktiivisuuttani ja saada mieleiseni kuvan tsemppaamaan itseäni

Posted: Thu Mar 03, 2005 6:29 am
by Apila^
Se kuva tuossa vieressä on nimeltään avatar.
Avaat tuosta ylhäältä Profilen ja sieltä, sivun alalaidasta, löydät avatarin "asennusohjeet". Avatarin voit siis ladata vaikka omalta tietokoneeltasi tai linkittää suoraan nettiin johonkin sopivaan kuvaan.
Avatarin koko ainakin netiketin mukaan ja omalta koneelta ladattuna on 90*90 pikseliä ja maks. 10 kb. Netistä imettynä kuva voi ilmeisesti olla pikkuisen suurempi ainakin pikseleiltään, vrt. Klazun avatar.
Siittä vaan sörssimään omaa kuvaa kasaan, olemme kovasti täällä tykästyneet kissan kuviin

Posted: Thu Mar 03, 2005 7:09 am
by Fundamental
On muuten todella mukavaa amelie.m että olet tullut tänne aktiivisesti juttelemaan

Sinussa on aivan selvästi todella paljon ebt hekeä ja vaikutat muutenkin kelpo tyypiltä

Joten oikein paljon tervetuloa vielä kerran

Posted: Thu Mar 03, 2005 9:51 pm
by amelie.m
Posted: Fri Mar 04, 2005 12:14 am
by avij
Sellaista uunituoretta tietoa, että kaikki EBTF:n käyttäjät on nyt asetettu samalle viivalle, eli kaikkien avatarien maksimikoko on nyt 90x90 pikseliä ja kuvan maksimikoko on 10KB. Käytännössä tämä on toteutettu siten, että kaikki avatarit tulevat EBTF:n palvelimelta eikä muualta verkosta suoraan linkittäminen ole enää mahdollista.
Avatarin saa käyttöönsä tuolta Profile-linkin takaa, ja siellä on kaksi mahdollisuutta asettaa avatar-kuva. Jos oman koneesi kovalevyllä on sopiva max 90x90 pikselin kokoinen kuva, sen voi lähettää tänne "Upload Avatar from your machine" toiminnon avulla. Kuvaa ei tarvitse kierrättää oman koneen kautta, vaan EBTF:n voi ohjata noutamaan kuva halutusta verkko-osoitteesta ja tallettamaan se palvelimen levylle. Tämä onnistuu toiminnon "Upload Avatar from a URL" avulla, siihen vain syötetään sopivankokoisen kuvan osoite.
Posted: Fri Mar 04, 2005 12:15 am
by amelie.m
Posted: Fri Mar 04, 2005 12:50 am
by NikkeT
Posted: Fri Mar 04, 2005 1:18 am
by avij
Tuo sun
avatarisi (jonka nyt siirsin uudelleen paikalleen) on leveydeltään 71 pikseliä (alle 90), korkeudeltaan 68 pikseliä (alle 90) ja tiedostokooltaan 7,78KB (alle 10KB). Sinulla ei siis ole minkäänlaista tarvetta pienentää avatariasi, 10 kiloon mahtuu yllättävän paljon tavaraa. Omien hymiöiden käytöstäkin on ollut hieman polemiikkia, mutta niitä saa edelleenkin käyttää kohtuullisuuden rajoissa oman harkintansa mukaisesti. Tässä on ajateltu ensisijaisesti niitä jotka käyttävät foorumia modeemi/gprs/tms yhteydellä, ja lisäksi turhan isot kuvat aiheuttavat ongelmia varsinkin pienempiä resoluutioita käyttäville.
Näissä tunnelmissa onkin hyvä mennä nukkumaan, toivottavasti mielialat ovat huomenna hieman rauhallisempia.
Posted: Fri Mar 04, 2005 9:29 am
by Fundamental
Hauska tuo amelie.m uusi avatar

Posted: Fri Mar 04, 2005 10:28 am
by Dakkus
Fundamental wrote:Hauska tuo amelie.m uusi avatar :)
Jep. Chocobo! Prii-priyy!
:]
Posted: Fri Mar 04, 2005 12:05 pm
by Apila^
NikkeT wrote:Seuraavaks varmaan kielletään myös omien hymiöiden käyttö, vai miten on
Jos joku kysyis multa ja sillä vastauksella olisi vaikkapa väliä, niin kielletään heti ja ehdottomasti kaikki s*tanan kiljuvat, hyppivät ja kiemurtelevat "hymiöt". Ne on aika hiton rasittavia tuolla tekstin joukossa, varsinkin jos ja kun ovat liikkuvia sellaisia. Teksti tulee muutenkin liiallisella hymiöiden käytöllä lähes lukukelvottomaksi.
Posted: Fri Mar 04, 2005 12:44 pm
by poorboy
Täällä oli toinenkin tollero, joka rohkeni imleHin mainion ohjeistuksen myötä räppäämään kuvan avatar-paikalle.
Jos kommentoisi hymiöiden käyttöä niin ehkä semmoinen maltillisuus on paikallaan, että pitää kielen sanojen osuuden sentään merkittävästi suurempana eikä päästä tilannetta lipsahtamaan päinvastaiseksi

Posted: Sat Mar 05, 2005 1:43 am
by amelie.m
Posted: Sun Mar 06, 2005 7:03 pm
by Poutsi
Joku pieni animaatio avatarissa ei mun mielestä haittaa. Mutta nuo signaturessa olevat bannerit, joita muilla foorumeilla näkee, ovat todella ärsyttäviä. Eikö joku jo sellaista yrittänytkin testi-foorumilla? Menee silmät sekaisin kun pitemmän aikaa lukee jotain tämäntyylistä:
http://uo.burstfire.net/forums/index.php?showtopic=7546
Dakkus wrote:
Jep. Chocobo! Prii-priyy!
:]
*Passes Gysahl Greens*
