"Anna kommentti setelistäsi"

Kerro mielipiteesi ja ehdotuksesi suomeksi

Moderators: Sleijeri, Luumi

Aatos99
Euro-Master
Euro-Master

Re: "Anna kommentti setelistäsi"

Post by Aatos99 »

emppu wrote:Himputti että Teillä siellä pääkaupungissa on helppoa. Täällä syrjäkylillä ei saa kun kaks-ja viiskymppisiä tomaatista. Ja tomaatitkin on harvassa :?
Tässä on tainnut minulla käydä virhe,Osuuspankista tuo seteli on peräisin mutta väärän kommentin olen näköjään laittanut :mrgreen: Kyllä noita vitosiakin varmaan jostain automaatista Suomessakin saa,mutta niistä nostaminen maksaa joten en sellaisista viitsi käydä nostelemassa :D
Ei sitä koskaan tiedä_Aatos99
Luumi
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by Luumi »

.
Finnish forum moderator
Support team member
Finnish 16th / International 195th (Oct 2025)
kauan_sitten
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training

Post by kauan_sitten »

OT: Kutsutaanko Kouvolan seudulla automaatteja yleisestikin pikapankeiksi? Kouvolalainen kaverini oli luonani visiitillä ja alkoi Helsingin keskustassa käydessämme kaipailemaan "pikapankkia", mihin minä hämmentyneenä vastasin, etten tiedä onko täällä sellaisia, en ole ainakaan koskaan kuullut :oops: :mrgreen:. Pankkiautomaatille osasin lopulta ystäväni johdattaa, mutta pikapankeista en edelleenkään tiedä mitään. Pitänee avata tili, jos palvelu on yhtä nopeaa kuin nimensä antaa ymmärtää... 8)
Annan toisten mä talletella suuret setelit
Luumi
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by Luumi »

En tiiä miten kaakon kulmalla, mut ainaki täällä päin erityisesti vanhempi väestö suosii tuota pikapankki-termiä. Nuorison suusta en oo sitä kuullu ikinä. Johtunee alkuaikaisten pankkiautomaattien markkinointinimestä, vai mitä sanoo vanhemman koulukunnan ebtarit?
Finnish forum moderator
Support team member
Finnish 16th / International 195th (Oct 2025)
emppu
Euro-Master
Euro-Master

Post by emppu »

kauan_sitten wrote:OT: Kutsutaanko Kouvolan seudulla automaatteja yleisestikin pikapankeiksi? Kouvolalainen kaverini oli luonani visiitillä ja alkoi Helsingin keskustassa käydessämme kaipailemaan "pikapankkia", mihin minä hämmentyneenä vastasin, etten tiedä onko täällä sellaisia, en ole ainakaan koskaan kuullut :oops: :mrgreen:. Pankkiautomaatille osasin lopulta ystäväni johdattaa, mutta pikapankeista en edelleenkään tiedä mitään. Pitänee avata tili, jos palvelu on yhtä nopeaa kuin nimensä antaa ymmärtää... 8)
No täällä nyt on kaikki mahdollista :mrgreen: Oon ton pikapankin kyllä kuullut, mut ei se mikään yleinen nimitys tomaatille kyllä ole.Yks ja sama asia kuitenkin on kyseessä.
Petri6
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training

Post by Petri6 »

Lounais-Suomessa kyllä tuttu nimitys, joskin harvoin käytetty.
vtt
Euro-Expert
Euro-Expert

Post by vtt »

Pohojammaaalla yleinen nimitys :)
Kirjaan setelini vtt the reindeer nickillä koska minusta tuli lapinhullu n. vuonna 2005
Sleijeri
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by Sleijeri »

Sai viimein aikaa kirjata viime viikon Jyväskylän reissun setelit ja silloin paluumatkalla bussikuski rupes vittuilemaan, harmikseni huomasin sen tosin vasta kotona.
You are dealing with someone here who has absolutely no life.
- - - - - - - - - - - - - - -
My EBT stats in EBTCheck
- - - - - - - - - - - - - - -
Honeygain - Share your unused Internet bandwidth and earn money.
brewerhki
Euro-Master
Euro-Master

Post by brewerhki »

vtt wrote:Pohojammaaalla yleinen nimitys :)
Olikos Vaasan suunnalla ihan automaattejakin, mitkä oli nimeltään tomaatti ja logona vielä sellanen punanen tomaatti? En kyllä vuosikausiin ole käyny Vaasassa, mut tommonen mielikuva on jostain jäänyt
vtt
Euro-Expert
Euro-Expert

Post by vtt »

En ole ikinä nähnyt
Kirjaan setelini vtt the reindeer nickillä koska minusta tuli lapinhullu n. vuonna 2005
keräilijä37
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training

Post by keräilijä37 »

Tuli vastaan :note-20: seteli, joka oli teipattu siten kuin itse sen teen, joten ajattelin, että Otto on löytänyt bumerangin. Ei ollut bumerangi eikä osuma, joten nyt ovat siviilitkin alkaneet teippailla näitä rahoja. :?:
vtt
Euro-Expert
Euro-Expert

Post by vtt »

keräilijä37 wrote:Tuli vastaan :note-20: seteli, joka oli teipattu siten kuin itse sen teen, joten ajattelin, että Otto on löytänyt bumerangin. Ei ollut bumerangi eikä osuma, joten nyt ovat siviilitkin alkaneet teippailla näitä rahoja. :?:
Tästä sain inspiraation tutkia paljonko olen teipannut ja kone sanoo 121 ja heti näkyy että olen tallentanut paljon seteleitä "op kauppapuistikko 24, teippasin takaa" merkinnällä, siinä onkin työsarkaa korjata tekstit. tuokin konttori lopetettiin 3.2.2013
kauan_sitten
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training

Post by kauan_sitten »

Kyllä ihmiset niitä kummasti korjailevat... Lieneekö pelko persiissä, etteivät kaupat ota revennyttä maksuvälinettä vastaan? (Kaksikymppisiä en ole itse uskaltanut kauheasti teippailla, kun olen pohtinut, hyväksyykö Otto niitä enää sen jälkeen.)

Olipas ärsyttävää, nostin nimittäin tuossa jokin aika sitten kaksikymppisen, jossa oli lyijykynäraksi lyhytkoodin vieressä. Taattu osuman merkki, vai mitä? Axo muistaakseni ainakin tekee noita merkintöjä. No, ei ollut osuma :?. Olisikohan seteli voinut lipsahtaa kiertoon kirjaamatta, esim. paperille kirjattu koodi hukkunut tai jotain... Höh.
Annan toisten mä talletella suuret setelit
Tarmo
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training

Post by Tarmo »

Otto oksentaa iloisesti myös teipattuja seteleitä. Joskus teippaukset on melko tökerösti tehty. Meikä ainakin siistii huonot teippaukset, en tiedä piteneekö setelin kiertoikä siitä? Ainakin setelintalletuskoneet imaisevat ahnaasti myös teipattuja seteleitä.
"Olemme kosmisia kukkakaaleja ajan ja olevaisen virrassa..."
"Klip klop - hevonen on pop, kun lasagneen sitä laittaa" :grin:
Hullulla on halvat huvit 8O
brewerhki
Euro-Master
Euro-Master

Post by brewerhki »

Mulla oli jonkun törerösti teippaama seteli (harmi ettei tullu kuvaa otettua). Se oli kolmessa tai neljässä osassa koko seteli ja sellasia millin pari kokosia rakoja osien välissä. Malmin S-pankin setelikone ihme kyllä tunnisti setelin, siinä oli niin pankkivirkailija kuin minäkin ihmeissään, että kone tunnisti sen. Luultavasti seteli kyllä poistui kierrosta, mutta sain rahani siitä kyllä.
Post Reply

Return to “Keskustelua tästä sivustosta ja eurojen seuraamisesta (Suomi)”