Gebruik van het numeriek toetsenbord (calculator)

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Fons, Crazy Bob, eddydevries

olskie bolskie
Euro-Regular
Euro-Regular

Post by olskie bolskie »

Voor dat ik het progje gebruikte van Marko Schilde [Nerzhul] gebruikte ik het numpad.
Na wat oefenen gaat dat steeds sneller, en na een tip van dit forum nog sneller door: je wijsvinger voor 1,4,7, je middelvinger voor 2,5,8 en de ringvinger voor 3,6,9 en de duim voor de nul en pink voor enter te gebruiken.
Ik voerde eerst de biljetten in Word in en dan met knipppen plakken op de site.
Als je dan in plaats bv "10-2002-g000g0-q00000000000", het jaartal vervangt door willekeurig getal bv"10-9-g000g0-q00000000000" doen, schild 3 aanslagen :lol: dus nog sneller. De 9 ivm dat ie dicht bij het - zit, maar 0 kan ook.
sergeantmajoor
Euro-Master
Euro-Master

Post by sergeantmajoor »

:) Ik typ met mijn rechterwijsvinger de getallen en de cijfers op de bovenste regel. Mijn linkerwijsvinger doet alleen de shift (de hoofdletters) , gaat best wel snel, ik klik eerst de waardes van de biljetten aan met mijn muis en dan ga ik een voor een de getallen intoetsen ,met de muis ga ik dan een regeltje lager, het is een routine geworden, ik ga geen nieuwe kunstjes meer leren. leuk om te weten?
HNL
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by HNL »

olskie bolskie wrote:Als je dan in plaats bv "10-2002-g000g0-q00000000000", het jaartal vervangt door willekeurig getal bv"10-9-g000g0-q00000000000" doen, schild 3 aanslagen :lol: dus nog sneller. De 9 ivm dat ie dicht bij het - zit, maar 0 kan ook.
Gaat in excel ook prima: jaartal overslaan en op het laatst een kolom met 2002 toevoegen. Werkt ook prima als je een hele zooi biljetten met dezelfde waarde hebt, dan kun je de waarde ook overslaan en later in één keer toevoegen :wink: .
bhoeyb
Euro-Master
Euro-Master

Post by bhoeyb »

HNL wrote:Ik gebruik ook uitsluitend het numerieke deel rechts op het toetsenbord. Goed voor snelheden tot 100 biljetten per kwartier :roll: .
Idem hier ... enkel op de laptop gebruik ik uit noodzaak de bovenste rij getallen i.s.m. excel.

Bij invoer van een grote hoeveelheid biljetten en geen directe toegang tot het internet, gebruik ik excel. Eerst sorteren op waarde, dan serial en print code typen, dan waarde, jaartal en comment toevoegen.
hoppa
Euro-Master
Euro-Master

Post by hoppa »

HNL wrote:Ik gebruik ook uitsluitend het numerieke deel rechts op het toetsenbord. Goed voor snelheden tot 100 biljetten per kwartier :roll: .
Hier hetzelde verhaal, alleen haal ik geen 100 biljetten per kwartier, ik doe er iets langer over. :? Voor het typen gebruik ik alleen mijn middelvinger voor het numpad en mijn linkerhand voor de letters.
bhoeyb wrote:[
Bij invoer van een grote hoeveelheid biljetten en geen directe toegang tot het internet, gebruik ik excel. Eerst sorteren op waarde, dan serial en print code typen, dan waarde, jaartal en comment toevoegen.
Ik doe het ongeveer op dezelfde manier. Ik heb een werkblad in excel waarin de eerste kolom de waarde is en de volgende rij steeds een kopie is van de vorige. Jaartal en comment staan er al. Zodoende moet ik bij een andere waarde slechts 1 maal die waarde intypen. Elke morgen verwijder ik dan de nummers en ik kan terug starten.
it is better not to say anything and let people doubt if you're stupid; then to speak and take the doubt away. - Mark Twain
€€F
Euro-Master
Euro-Master

Post by €€F »

ik wens mijzelf een spraakcomputer toe ... dat zou nog sneller gaan
If you can't solve it it's not a problem..

my stats
Elmo
Euro-Master
Euro-Master

Post by Elmo »

hoppa wrote:
Hier hetzelde verhaal, alleen haal ik geen 100 biljetten per kwartier, ik doe er iets langer over. :? Voor het typen gebruik ik alleen mijn middelvinger voor het numpad en mijn linkerhand voor de letters.
Voor de shortcode gebruik ik de rij cijfertoetsen bovenaan het toetsenbord,
voor de serienummers gebruik ik het numpad. Hiermee haal ik 200 biljetten
in 20 minuten (dus 150 biljetten in een kwartier).
Of all the words of mice and men, the saddest are 'It might have been.' - Kurt Vonnegut
Ralf
Euro-Master
Euro-Master

Post by Ralf »

wow 10 biljetten per minuut 8O
Elmo
Euro-Master
Euro-Master

Post by Elmo »

Dat is simpel te halen! Je selecteert eerst de waarde(n), dan zet je de cursor
in het bovenste shortcode-vakje, vul je de shortcode in, druk je op Tab, vul
je het serienummer in, druk je vier keer Tab en vul je de shortcode van het
volgende biljet in, en zo ga je door tot de hele lijst vol is. Dan heb je 1 vel in
2 minuten, ofwel 1 biljet in 12 seconden, en dat is wel redelijk haalbaar.
Of all the words of mice and men, the saddest are 'It might have been.' - Kurt Vonnegut
Ralf
Euro-Master
Euro-Master

Post by Ralf »

Zal nog veel moeten oefenen denk ik :lol:
Elmo
Euro-Master
Euro-Master

Post by Elmo »

Meer biljetten invoeren dus, Ralf! :P
Ralf
Euro-Master
Euro-Master

Post by Ralf »

Vanaf volgende week 3 weken lang meer biljetten als normaal dus zal dan eens proberen of het met de rechtse beter gaat.
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”