Om de sterke economische groei in België (2,7 %) onder meer te verklaren heeft de Belgische minister van Financiën opgemerkt dat er de laatste tijd veel Luxemburgse biljetten van 500 EUR in België circuleren. Veel Belgen brengen hun geld dus terug naar België.
(bron: Canvas - Terzake: 06/01/05)
Kan iemand mij uitleggen hoe de minister zulke biljetten kan opmerken aangezien de teller voor Luxemburg op deze website steeds op 0,00 % blijft staan.
Alvast bedankt !
500 EUR Biljetten uit Luxemburg ?
Moderators: Fons, Crazy Bob, eddydevries
- dave1980
- Euro-Regular in Training
Waarschijnlijk niet.Max wrote:Die mannen gaan hier niet direct hun biljetjes ingeven eh
Maar er wordt niettemin op één of andere manier toch door politieke grootheden rekening gehouden met de afkomst en nummers die op zulke biljetten staan.
Eigenlijk net hetgeen hier op de website gebeurt.
Ik vind dit zeer merkwaardig.
Worden de Belgische biljetten niet in brussel door de NBB gedrukt?cornjac wrote:Deze biljetten worden voor alle andere landen in Luxemburg gedrukt.
Maar niet onder de Luxemburgse vlag, maar onder de vlag van het bestellende land. vandaar.
Cornjac
Hoe worden Luxemburgse biljetten herkend?
-
- Euro-Master in Training
Het valt me op dat er ook hier verschillende klanten met nieuwe biljetten van 500, 200 en 100 betalen. Maar het opvallenste is dat deze vroeger met bankkaart of via factuur betaalden..... Misschien zit er hier of daar ook wel een "zwart" biljetje tussen dan.... Ik kan het hen echter moeilijk rechtaf vragen he. De klant zou dit niet apprecieren denk ik.