EuroBillTrackerien yhdistys

Kerro mielipiteesi ja ehdotuksesi suomeksi

Moderators: Sleijeri, Luumi

Post Reply
User avatar
Eliezer
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1650
Joined: Sat Apr 23, 2005 6:11 pm
Location: Greater Helsinki (Zone B), Finland
Contact:

Re: EuroBillTrackerien yhdistys

Post by Eliezer »

Eli taasen muistutuksena ( ;) ): Täältä löytyy tilinumero, jolle yhdistyksen jäsenmaksun 10 euroa voi maksaa EU-maksuna - kohdasta IBAN. BIC-koodiakin osa verkkopankeista kysyy IBAN:n lisäksi. Kirjoita viestikohtaan EBT:n käyttäjäprofiilinimesi - sekä oikea nimesi, jos se ei maksajatiedoista suoraan käy ilmi.

Jos et ole vielä liittynyt jäseneksi, täytyy maksun lisäksi täyttää jäsenyysehto (= ainakin yksi seteli kirjattu EuroBillTrackeriin) ja lähettää sähköpostitse liittymislomake (ks. kohtaa kolme samaisesta foorumiviestistä) osoitteeseen Image .

Ja hallitukseen tarvittaisiin ainakin yksi suomalaisehdokas...
User avatar
Eliezer
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1650
Joined: Sat Apr 23, 2005 6:11 pm
Location: Greater Helsinki (Zone B), Finland
Contact:

Re: EuroBillTrackerien yhdistys

Post by Eliezer »

Association Européenne des EuroBillTrackers -yhdistyksen vuosikokous pidettiin 25.7.2010 Pratossa, Italiassa. Hallituksen vaihtuvan suomalaisjäsenen paikka oli katkolla. Tällä kertaa valituksi tuli yksimielisesti Nomen Nescio, onneksi olkoon!

Suosittelen jäseneksi liittymistä/vuosittaisen jäsenmaksun maksamista jokaiselle aktiiviselle EBTarille - suomalaisten suhteellinen edustus yhdistyksessä ei oikein ole sillä tasolla kuin itse EuroBillTrackerissa. Ja jos voimme mahdollisimman monella kymmenen euron jäsenmaksun maksajalla pitää huolta siitä, että EBT:n website pysyy toiminnassa eikä tarvitse ulkopuolista rahoitusta, se on mielestäni pieni hinta.

Siis selvennykseksi: jos olet kerran liittynyt yhdistykseen mutta et ole maksanut jäsenmaksua vuoteen, voit maksaa sen SEPA-maksuna ilman ylimääräisiä kuluja ylläolevan linkin takana mainitulle pankkitilille (kohdat IBAN ja BIC). Laita viestikenttään "Membership fee 2010-2011" ja EBT-nimimerkkisi.

Jos liityt uutena jäsenenä, ehtona on, että olet ainakin yhden setelin kirjannut EuroBillTrackeriin, maksat jäsenmaksusi (kuten mainittu edellä) ja lähetät seuraavan jäsenanomuslomakkeen sähköpostitse osoitteeseen Image täytettynä (korvaa myös lopussa oleva allekirjoitus Nimimerkki (Nickname) omalla EBT-nimimerkilläsi). Huomaa, että ilmoitat yhdistykselle myös oikean nimesi. Tämä on kuitenkin vain yhdistyksen jäsenkirjanpidosta vastaavan henkilön tiedossa. Käytä samaa sähköpostiosoitetta kuin millä olet kirjautunut EuroBillTrackeriin.

Yhdistyksen viralliset säännöt, jotka ilmoitat lukeneesi ja hyväksyneeksi, ovat täällä ranskaksi. Alkuperäiset englanninkieliset säännöt ovat täällä. Periaatteessa sitovat säännöt ovat ranskaksi, mutta ainakaan käytännössä kukaan ei ole tuonut yhdistyksen kokouksissa esiin mitään kiistoja sääntöversioiden eroavaisuuksien perusteella.



Nimi (Name):_______________________________________________________
Nimimerkki EBT:ssä (Nickname on EBT):______________________________________________
Osoite (myös maa, jossa asut vakituisesti)
(Address (including country of residence)):_________________________________________________________________________________________________________________
Sähköpostiosoite (Email address): ____________________________________________________________

Puheenjohtaja (Mister President),

Anon jäsenyyttä Association Européenne des EuroBillTrackers -yhdistyksessä. Ilmoitan täten lukeneeni ja hyväksyväni yhdistyksen säännöt.
(I apply to become member of the Association Européenne des EuroBillTracker. I hereby acknowledge having read and accepted the statutes of the association.)

Terveisin (Yours sincerely),

Nimimerkki (Nickname)
emppu
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 3171
Joined: Wed Jun 09, 2004 11:51 am

Re: EuroBillTrackerien yhdistys

Post by emppu »

Moron sano rikkaat toisillensa 8O Vieläkö wisi on yhdistyksen kirstun vartijana ja osoite sama kuin viime vuonna. Laittaisin vuotuisen jäsenmaksun menemään parilla osumasetelillä, siis kirjeitse. Jos vaikka kv.-triplan toivossa :mrgreen: Saa sitte kaikki muutkin ebtarit tiedon tässä samalla, siis maksamista varten :wink:
User avatar
Nomen Nescio
Euro-Expert
Euro-Expert
Posts: 683
Joined: Sat Aug 27, 2005 9:20 pm

Re: EuroBillTrackerien yhdistys

Post by Nomen Nescio »

On se edelleen kirstunvartijana ...
User avatar
avij
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 6120
Joined: Mon May 27, 2002 10:45 pm
Location: Helsinki Finland
Contact:

Re: EuroBillTrackerien yhdistys

Post by avij »

Noniin, yhdistyksen vuosikokous olisi parin viikon päästä eli 27.9.2015. Kaikenlaisen hämmennyksen välttämiseksi kannattaa hoitaa jäsenmaksuasiat kuntoon jo ennen kokousta. Yhdistyksen tilikausi on heinäkuun alusta seuraavan vuoden kesäkuun loppuun. Allekirjoittaneen lisäksi ainakin Tinge, emppu, amii ja Kesä 1979 ovat jo hoitaneet maksun. Jos maksu on jo suoritettu suoraan yhdistyksen tilille, niin se on toki ok, mutta siitä minulla ei ole tietoa. On myös mahdollista, että olen unohtanut jonkun jäsenmaksun -- jos näin on, ota kiireesti yhteyttä, niin selvitetään asia kuntoon.

Mihin tätä rahaa sitten käytetään? Yhdistyksen ja allekirjoittaneen välillä on sellainen diili, että minä tarjoan palvelinlaitteistot (tuotanto ja kehitys), ja yhdistys puolestaan maksaa siitä, että tuotantopalvelin pyörii Sigmaticin konesalissa. Tällä hetkellä tuo yhdistyksen minulle maksama maksu on 59e/kk. Tästä voi nopeasti laskea, että yhdistyksellä pitäisi olla vähintään 71 jäsentä, että kulut saadaan katettua. Myös pankkikuluja on jonkin verran, ja Ranskan yhdistysrekisterin kanssa vekslaaminen maksaa.

Erityisesti suomalaisille suosittelen sellaista kuviota, että jäsenmaksu maksettaisiin omalle pankkitililleni. Näin vähennetään rahan kierrättämistä Ranskan kautta, sillä yhdistyksen pitää joka tapauksessa maksaa rahat minulle, että saan hosting-laskut maksettua. Tämä kuvio on ollut käytössä jo useita vuosia. Jos siis haluat tukea EBT:n toimintaa, maksa 10e jäsenmaksu tilille FIxxxxx-tilinro-poistettu, mielellään siten että maksu on tililläni 22.9. mennessä. Lähetän tiedot kaikista maksuista koottuna yhdistyksen rahastonhoitajalle vasta 23.9. Muista kirjoittaa viestiin myös nimimerkkisi, esim. "yhdistyksen jäsenmaksu, avij". Tämä vähentää tarvittavaa salapoliisityötä. Jos käytät eri nimimerkkiä EBT:n ja foorumin puolella, mainitse molemmat. EBT:n nimimerkkiä voi vaihtaa muuten ihan itsekin asetuksista, foorumin nimimerkin vaihtamiseksi voi kääntyä esim. minun puoleen privaviestin kautta.

Huom: EBT:n käyttäminen on täysin ilmaista. Yhdistykseen liittyminen on täysin vapaaehtoista.
Huom2: Poistan tilinumeroni tästä viestistä myöhemmin turvallisuussyistä. Edit: Tilinumero on nyt poistettu. Yksittäiset maksut jatkossa suoraan yhdistyksen tilille, kiitos.
Money makes the world go round. We track how the money goes round the world.
emppu
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 3171
Joined: Wed Jun 09, 2004 11:51 am

Re: EuroBillTrackerien yhdistys

Post by emppu »

Avij kirjoittaa tuossa oikeaa asiaa. Ite olen jäsenmaksun maksanut vuosittain sen historian ajan. Mielestäni tänä vuonna on Suomalaisia ebtareita maksaneena huomattavasti vähemmän kuin aiempina vuosina. Mun setkumäärissähän tuo ei ole yhtään mitää/seteli, eikä monelle muullekaan kotimaan ebtarille. Ehdottaisinkin et kotimaan ebtarit maksaisi sankoin joukoin tuon kympin jäsenmaksun (jopa minulta työttömänä löytyi tuo kymppi) Ei kai me tämän harrastuksen kuluja voida vierittää avijin niskoille, etenkin kun hän on tällä haavaa ammatiltaan opiskelija. "Haastan" ainakin kaikki miiteissä käyneet tähän savottaan mukaan ja toki myös piston rinnassaan tuntevat kaikki muutkin ebtarit :D
Osuilemisin ja lappuja Suomen piikkiin sen minkä sielu sietää :wink:
User avatar
leevi60
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2127
Joined: Wed Jan 28, 2015 3:20 pm
Location: Virrat

Re: EuroBillTrackerien yhdistys

Post by leevi60 »

emppu wrote: Avij kirjoittaa tuossa oikeaa asiaa. Ite olen jäsenmaksun maksanut vuosittain sen historian ajan. Mielestäni tänä vuonna on Suomalaisia ebtareita maksaneena huomattavasti vähemmän kuin aiempina vuosina. Mun setkumäärissähän tuo ei ole yhtään mitää/seteli, eikä monelle muullekaan kotimaan ebtarille. Ehdottaisinkin et kotimaan ebtarit maksaisi sankoin joukoin tuon kympin jäsenmaksun (jopa minulta työttömänä löytyi tuo kymppi) Ei kai me tämän harrastuksen kuluja voida vierittää avijin niskoille, etenkin kun hän on tällä haavaa ammatiltaan opiskelija. "Haastan" ainakin kaikki miiteissä käyneet tähän savottaan mukaan ja toki myös piston rinnassaan tuntevat kaikki muutkin ebtarit :D
Osuilemisin ja lappuja Suomen piikkiin sen minkä sielu sietää :wink:
Emppu, älä kitise! ;)
Heti maksoin, vaikka tilillä oli vaan 45 €...
Mutta oikiasti, ei toi kymppi ole lainkaan liikaa pyydetty, paljon turhempaankin sen saa helposti uppoamaan ja
onhan tää hiano jengi, eiks vaan? :D
Raha on ikuista, vain taskut vaihtuvat.
User avatar
Yippo
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1107
Joined: Wed Feb 25, 2004 10:30 pm
Location: Ii, Suomi Finland

Re: EuroBillTrackerien yhdistys

Post by Yippo »

Suomen johtokunnan jäsenkin heräsi avij:n viestiin ja hoiti velvollisuutensa jäsenmaksun osalta, vaikka työttömän tilillä oli vain 30€ :lol:

Vuoden verran kun olen nyt osallistunut (välillä vähän heikosti) johtoryhmän kokouksiin, niin isoimpana ongelmana tällä hetkellä tahtoo olla "työvoimapula" eli EBT:n kehittyminen tarvitsisi kovasti osaavia koodareita tekemään jäsenistön ja johtoryhmän ehdottamia ja pohtimia kehitystoimenpiteitä järjestelmään. Olen mukana aika monella suunnalla erilaisessa yhdistys- ja seuratoiminnassa ja kun kaikilla on rahaa vähän ja kaikki pitäisi saada ilmaiseksi niin tarvitaan myös ilmaista työvoimaa eli talkootyötä ja jokapuolella alkaa näkyä trendi että entistä vähemmän halutaan tehdä ilmaista työtä vaikka siitä itsekin jonkin verran hyötyisi. Olemmehan me suomalaiset vain yksi pieni osa EBT-aluetta, mutta yksi aktiivisimmista maista. Toivottavasti meistä löytyisi joku uusi aktiivi tuonne koodauspuolelle. avij varmaan osaa enempi kertoa siitä tarpeesta mikä koodaamiseen liittyy mutta akuuteimmat tarpeet liittyvät ainakin noiden uuden sarjan seteleiden liikkeellelaskuun.
Peki65
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training
Posts: 860
Joined: Sat Dec 21, 2013 10:56 am

Re: EuroBillTrackerien yhdistys

Post by Peki65 »

Monissa yhdistyksissä on mahdollisuus maksaa "ns." ainaisjäsenmaksu. Joka on 10 vuoden jäsenmaksu.
Onko kyseistä mahdollisuutta olemassa EBT:ssä.

Mielestäni tuo ainaisjäsenmaksu voisi olla vielä korkeampikin vaikka 15 vuotta
jolloin kertamaksulla se olisi 150 euroa
Pohojalaanen, joka ei kehtaa muualta eres olla. :lol:
User avatar
avij
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 6120
Joined: Mon May 27, 2002 10:45 pm
Location: Helsinki Finland
Contact:

Re: EuroBillTrackerien yhdistys

Post by avij »

Ei ole tällä hetkellä mahdollisuutta ikuisjäsenyyteen, ei ole ollut tapetilla. Toistaiseksi ollaan maksettu vain vuosi kerrallaan.

Joo, ohjelmointitaitoisia kaivattaisiin. dserrano5 on vastuuihminen näihin asioihin liittyen, häneen yhteyttä vain.

Minäkin maksan laskennallisesti saman kympin jäsenmaksun, vaikkakin minun tapauksessani se raha ei koskaan siirry minnekään. Se vain vähennetään yhdistyksen tilityksistä minulle. Opiskelija minäkin, ja tililläni oli 50e kun tuon aiemman viestini kirjoitin. Nyt saldo on kasvanut jo sataseen saapuneiden maksujen myötä, kiitos niistä. Ilmoitan näistä saapuneista maksuista siis vasta ensi viikolla vähentääkseni rahastonhoitajan työtä.

Empun viestistä saattoi saada sen kuvan, että minulle tuleva rahamäärä riippuisi siitä, montako suomalaista nyt maksaa yhdistyksen jäsenmaksun. Näin ei kuitenkaan ole, sillä minä saan yhdistykseltä kiinteän 59e/kk riippumatta siitä, onko suomalaisia jäseniä 1 vai 100. Tämä raha on siis luonteeltaan läpikulkuerä, sillä saman euromäärän maksan itse palvelinhotellipalvelun tarjoajalle. Yhdistyksellä on jonkin verran rahaa tilillä, mutta jos vuosittainen jäsenmäärä jää pitkään alle aiemmin laskemani 71:n (viime vuonna 67 + lahjoitukset), yhdistyksen talous menee kuralle, eikä se enää pysty maksamaan tuota rahaa minulle.
Money makes the world go round. We track how the money goes round the world.
Peki65
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training
Posts: 860
Joined: Sat Dec 21, 2013 10:56 am

Re: EuroBillTrackerien yhdistys

Post by Peki65 »

Vuoden jäsenyys tuli sitten maksettua kun tuo ainaisjäsenyys ei ole mahdollista.
Pohojalaanen, joka ei kehtaa muualta eres olla. :lol:
brewerhki
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1116
Joined: Tue Oct 16, 2012 3:04 pm
Location: Pitäjänmäki, Helsinki, Finland

Re: EuroBillTrackerien yhdistys

Post by brewerhki »

Juu oli mielessä maksaa jäsenmaksu _käteisellä_ Brysselissä, mutta taisi unohtua. Nyt kuitenkin maksettu, jäi jopa 8e tilille (okei, on tossa joku nippu seteleitä, mitä en ehtiny pankissa käydä vaihtaa työkiireiden vuoksi + toiselle tilille tuli jotain, ettei täs ihan nälkään kuolla). Ja joo, unohin laittaa nimimerkin tuohon, mutta olettaisin avij:in tietävän mun oikean nimen, joten ehkä pahimmalta salapoliisin työltä vältytään.

Tuosta ikuisjäsenyydestä mulla on mielipide, vaikka asia ei varsinaisesti minulle kuulu. Sinänsä ikuisjäsenyys on ihan kiva ajatus. Miinuspuolena tuossa on se, että kulut muuttuu ja siten on hankala tietää, mitkä on kulut vaikka kymmenen vuoden kuluttua ja siten tuommoinen pitkäaikainen jäsenyys voikin ns. kusta omaan nilkkaan. Tosin ainakin itsellä, ja varmasti monella muullakin, helpostuu unohtuu maksaminen vuosittain. Että kyllä mä kannattaisin tuota vuosittaista maksua, koska sitä voi tarpeen mukaan muokata (tosin kustannukset nyt tuskin kovin paljoa muutu suuntaan tai toiseen, mutta eihän sitä ikinä tiedä).
User avatar
Craft
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 1182
Joined: Fri Jun 07, 2002 4:36 pm
Location: Vantaa, Finland

Re: EuroBillTrackerien yhdistys

Post by Craft »

Laitoin juuri kannatusmaksuna parikymppiä, kun en ole tullut liittyneeksi jäseneksi koskaan. Hämmästyin, että yllättävän vähän jäseniä on käyttäjämäärään nähden, kun kerran vain seitsemisenkymmentä maksanutta. 8O

Olisiko syytä tuoda kannatusmaksumahdollisuutta paremmin esiin sivustolla niitäkin varten, jotka eivät jäseniksi halua liittyä? Tai olisiko jäsenmaksua syytä nostaa esim. 15 euroon, kun se on tainnut olla tuo kymppi yhdistyksen alusta lähtien? Tai esim. luoda eri hintaisia jäsenluokkia, ja vähän suuremmalla jäsenmaksulla saisi jotain sellaista ominaisuutta käyttöön, jota pienemmällä maksulla tai ilmaiskäytöllä ei saa (ei mitään kovin eriarvoistavaa, vaan lähinnä jotain bonuskivaa)? Mietin vain mahdollisuuksia hiukan parantaa tuota talouspohjaa, mutta sotiiko sitten ilmaiskäytön ideaa vastaan liikaa?

Millä kielillä EBT on ohjelmoitu? Itsellä on jonkinlaista ohjelmointikokemusta 80-luvun alusta näihin päiviin, vaikken ammattikoodari olekaan. Oletan, että minun osaamisistani tuskin on hyötyä, mutta jos hyvin sattuisi, jotain saattaisin voida tehdä.
User avatar
aplfi
Euro-Master
Euro-Master
Posts: 2469
Joined: Sat Nov 15, 2003 2:19 pm
Location: Nokia/Finland

Re: EuroBillTrackerien yhdistys

Post by aplfi »

Laitoin kympin tulemaan. En tiedä olenko enää jäsen kun on jäänyt ihan muistamattomuutta useana vuotena maksamatta. Jos en ole enää jäsen niin laita raha kannatuspuolelle sitten.
User avatar
avij
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 6120
Joined: Mon May 27, 2002 10:45 pm
Location: Helsinki Finland
Contact:

Re: EuroBillTrackerien yhdistys

Post by avij »

Kunhan kympin maksaa niin pääsee jäsenlistalle, riippumatta siitä onko aiemmin ollut jäsen vai ei.

Craftille suosittelisin, että kirjaisin tuon summan kympin jäsenmaksuna ja loput lahjoituksena. Saisit nimimerkkisi jäsenluetteloon, pääsisit jäsenten omalle foorumialueelle (jossa näkyvillä mm. yhdistyksen viralliset dokumentit) ja voisit jopa halutessasi osallistua kokoukseen. Jäseneksi liittymiseen on olemassa virallinen kaavakekin, mutta tässä vuosien varrella ollaan todettu, että jäsenmaksun maksaminen on ihan riittävä toimenpide jäseneksi liittymiseksi. Jos erityisesti et halua jäseneksi, niin voin kirjata koko summan lahjoitukseksi.

Tässä muuten pitää mainita, että tuossa ensimmäisessä viestissäni puhuin vain jäsenmaksuista. Jäsenmaksujen kerääminen yhdistyksen jäseniltä on yhdistykselle tavanomaista toimintaa. Kun aletaan puhua lahjoituksista (kannatusmaksu-termi on hieman epämääräinen), pitää ottaa huomioon myös rahankeräyslain asettamat rajoitukset. Muun muassa tämän takia keskitymme jäsenmaksuihin. JOS nyt joku kuitenkin haluaa lahjoittaa jotain jäsenmaksun lisäksi, niin ehdottaisin, että lahjoitussummaan lisätään tai vähennetään muutama satunnainen sentti, esim. 9,87e tai 10,12e. Lahjoitukset on ollut tapana kirjata kirjanpitoon anonyymeina lahjoituksina. Jos joskus myöhemmin näet jonkun kirjanpitolistan, jossa on "lahjoitus 9,87e", tiedät, että juuri tuo summa on sinun lahjoittamasi summa vaikka nimeäsi ei listalla näkyisikään. Tämä on keskinäistä luottamusta parantava menetelmä. Ei varmaan nyt enää tällä kierroksella tarvitse huolehtia tästä, mutta seuraavia vuosia varten mietintämyssyyn.

Jäsenmaksun suuruutta on aika ajoin pohdittu, mutta ainakin toistaiseksi ollaan pitäydytty tuossa kympissä. Vuosikokouksessahan tämäkin päätetään, ja jos muutoksia tulee, ne koskevat vasta seuraavaa tilikautta eli 2016-2017. Itse olen tuon kympin kannalla. Se on sen verran pieni summa, että suunnilleen jokaisella on varaa maksaa se. Mieluummin kasvatetaan jäsenmäärää kuin nostetaan jäsenmaksua.

Jonkinlainen periaatepäätös on olemassa, että jäsenille voitaisiin järjestää "jotain kivaa" sivuston puolelle. Esimerkiksi jäsenet voisivat saada profiilinsa (halutessaan) jonkin merkinnän, että tämä käyttäjä on yhdistyksen jäsen ja tukee EBT:n toimintaa (ja tästä tietty linkki jäseneksi liittymisen sivulle). Toinen näkökulma on se, että jäsenet tunnetaan ja jäseniin luotetaan, ja jäsenille voidaan antaa mahdollisuus esim. muokata setelitietojaan rajoittamattomasti. Rajoittava tekijä tässä on ollut lähinnä se, ettei kukaan ole saanut aikaiseksi näihin tarvittavia ohjelmamuutoksia.

Josta päästiin sujuvasti seuraavaan aiheeseen. EBT:n ohjelmointikieli on ensisijaisesti PHP. Joissakin taustajutuissa on myös hiukan Perliä, mutta ne ovat ensisijaisesti minun heiniäni. dserrano5 osaa varmaan auttaa tässä asiassa paremmin, kysele häneltä. Kunhan on jotain ohjelmoinut joskus jollakin ohjelmointikielellä, niin se todennäköisesti riittää pääsyvaatimuksien suhteen. Kehityspalvelimella voi temmeltää vapaasti ja kokeilla kaikkea, ilman että pitää jännittää että rikkooko nyt jotakin. Versionhallintaa on käytössä, tällä hetkellä Subversion eli SVN.
Money makes the world go round. We track how the money goes round the world.
Post Reply

Return to “Keskustelua tästä sivustosta ja eurojen seuraamisesta (Suomi)”