Nog maar sinds kort (sinds april) voer ik alle precieze plaatsnamen/locaties in waar ik mijn biljetten ontvang.
Bij banken en in winkels is dit geen probleem, maar als ik geld van familie/vrienden krijg, omdat ik regelmatig carpool met vrienden of mensen thuisbreng, weet ik niet altijd welke plaats ik moet invoeren.
Voorbeelden:
A. Ik ga met personen X en Y naar Assen een avondje uit. Ik rijd, standaard benzinebedrag is
B. Ik ga met een kennis shoppen in Meppen. Ik besluit ons gezamenlijke boodschappenbedrag bij de Marktkauf/Kaufland te pinnen en spreek met hem af dat hij het voorgeschoten bedrag thuis terugbetaalt. Hij haalt vervolgens geld uit de muur in Meppen (of een ander Duits dorp) en geeft dit biljet bij hem thuis in Nieuw-Amsterdam aan mij. Ik weet dan dat dit biljet uit Meppen komt, maar heb het biljet in Nieuw-Amsterdam ontvangen. Ik vul dan in, Nieuw-Amsterdam omdat IK het daar ontvangen heb, maar het kan zo weer 30 kilometer schelen als het een hit wordt, hij heeft het biljet mee de grens overgenomen en dat weet ik dan ook.
C. Vanavond bracht ik mijn oom na de verjaardag van mijn vader in Emmen, naar huis in Hoogkerk. Onderweg op de ring Groningen zei hij: o, ik zal je even geld voor de brandstof geven. Ik heb nu geen idee welke plaats ik moet invullen. Ik ga Groningen invullen, omdat ik het op de ring ontvangen heb. Maar als hij het voor aanvang van de rit aan mij gegeven had, had ik Emmen ingevuld. Als hij het bij hem thuis gegeven had, had ik Hoogkerk ingevuld. Maar voor hetzelfde gold dat hij het bedrag al op de N34 bij Borger gegeven had en dan had ik Borger in moeten vullen. Dat zijn dus meerdere opties, op twee biljetten, maar als daar een hit tussen zit kunnen de kilometers enorm van elkaar verschillen. Ik los het nu op door gewoon in te vullen: onderweg ontvangen, ring Groningen, maar hoop dat jullie hier een passender oplossing voor hebben.
Dus mijn vraag: wat doen jullie met dit soort situaties of zijn hier 'regels' voor?