Nieuwe Europese lidstaten
Moderators: Fons, Crazy Bob, eddydevries
- querty
- Euro-Master in Training

Nieuwe Europese lidstaten
Het is hier misschien al een onderwerp geweest, dat weet ik niet, maar die Europese landen die toetreden tot de Europese Unie op 1 mei van volgend jaar, nemen die dan ook de Euro over?
Greetzz
Greetzz
- !Pretfles!
- Euro-Master

- !Pretfles!
- Euro-Master

!Pretfles! wrote:jawel
vanaf dan begint de voorbereiding
gaat ongeveer 3 jaar duren
dus voor 2007 zullen er geen nieuwe euro (geld) landen zijn
Is het niet zo dat Denemarken, Groot-Brittanië en Zweden al eerder de euro in gebruik gaan nemen, (2005?) (ik weet het niet meer zeker)
Ze hebben trouwens al wel een serienummer voor de biljetten gekregen:
Denemarken - W
Zweden - K
Groot-B. - J
In Groot-Brittannië is het referendum idd nog uitgesteld (is nog niet duidelijk of het een jaar is of langer) en in Denemarken is de euro tijdens een referendum volgens mij afgewezen. Later gaan ze dat nog wel een keer proberen, maar voorlopig komen die er niet bij. Zweden heb ik niets van gehoord... 
- dave1980
- Euro-Regular in Training

zweden houdt op 14 september 2003, dus over een goede maand, een referendum over het al dan niet overnemen van de euro. Bij een Zweeds 'ja' kan vanaf 2006 betaald worden met zweedse euromunten. Reeds nu zijn de voorbereidingen in Zweden in volle gang, o.a. wat betreft de nationale zijde van de euromunten. Er wordt gedacht aan Pipi Langkous,... of enkele andere Zweedse internationale grootheden
- Annie_in_exile
- Euro-Master in Training

That would certainly make them stand out from the crowd! No more complaints about the boring faces of the royalty! Maybe a whole series of Pippi and her crowd.dave1980 wrote:Reeds nu zijn de voorbereidingen in Zweden in volle gang, o.a. wat betreft de nationale zijde van de euromunten. Er wordt gedacht aan Pipi Langkous,... of enkele andere Zweedse internationale grootheden
Who else would you suggest, by the way?
And in my humble opinion it's a flagrant injustice that Astrid Lindgren never won the Nobel Prize for literature.
-
mrfeanfan
- Euro-Master

Re: Nieuwe Europese lidstaten
Geen albanie als nieuw lid.
Noord Macedonië twijfelachtig.
Vraag me af of er nu ooit nog eurolanden bijkomen
Noord Macedonië twijfelachtig.
Vraag me af of er nu ooit nog eurolanden bijkomen