Cashbetalingen verboden boven 3000 euro?

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Fons, Crazy Bob, eddydevries

Post Reply
Mk1992
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training

Cashbetalingen verboden boven 3000 euro?

Post by Mk1992 »

Wat is er mis met betalen met 600 x :note-5: ?

https://nos.nl/artikel/2291432-kabinet- ... ieden.html
#1 user of Beek, #9 of Limburg, #100 of the Netherlands, #1020 EBT-wide (per 03.04.2026)
The only way is up!

Visited Countries: :flag-nl: :flag-be: :flag-de: :flag-fr: :flag-it: :flag-fi: :flag-pt: :flag-at: :flag-es: :flag-lu: :flag-si: :flag-sk: :flag-sm: :flag-cz: :flag-mc: + Liechtenstein
mrfeanfan
Euro-Master
Euro-Master

Re: Cashbetalingen verboden boven 3000 euro?

Post by mrfeanfan »

:lol: dat worden dan 599x :note-5: en de rest met pin
vermeer
Euro-Master
Euro-Master

Post by vermeer »

Als ik het goed begrijp geldt het niet voor burgers. Stel je staat op de markt en krijgt meer dan 3000 euro op 1 of meerdere dagen en dat mag je dan niet op je rekening storten. Ik heb er geen ervaring mee, maar vindt het slaan met een hamer op een vlooi. Ze moeten de andere landen ook nog meekrijgen. Pinnen is zeker nog niet volledig geaccepteerd in Duitsland; daar houden ze nog steeds van het contante geld. Recent stond in de krant, dat zelfs toeristische gebieden pinnen niet altijd mogelijk is.
Mk1992
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training

Post by Mk1992 »

vermeer wrote: Mon Jul 01, 2019 11:58 am Als ik het goed begrijp geldt het niet voor burgers. Stel je staat op de markt en krijgt meer dan 3000 euro op 1 of meerdere dagen en dat mag je dan niet op je rekening storten. Ik heb er geen ervaring mee, maar vindt het slaan met een hamer op een vlooi. Ze moeten de andere landen ook nog meekrijgen. Pinnen is zeker nog niet volledig geaccepteerd in Duitsland; daar houden ze nog steeds van het contante geld. Recent stond in de krant, dat zelfs toeristische gebieden pinnen niet altijd mogelijk is.
Nee denk dat de plicht om een dergelijke transactie te melden niet voor particulieren geldt. Zie het marktplaats-voorbeeld in het artikel. De particulier als verkopende partij hoeft het niet te melden, loop jij naar de Mediamarkt en ga je even los, dan dient Mediamarkt hier...twee bonnetjes van te maken? :P
#1 user of Beek, #9 of Limburg, #100 of the Netherlands, #1020 EBT-wide (per 03.04.2026)
The only way is up!

Visited Countries: :flag-nl: :flag-be: :flag-de: :flag-fr: :flag-it: :flag-fi: :flag-pt: :flag-at: :flag-es: :flag-lu: :flag-si: :flag-sk: :flag-sm: :flag-cz: :flag-mc: + Liechtenstein
GWR7007
Euro-Master
Euro-Master

Post by GWR7007 »

Mk1992 wrote: Mon Jul 01, 2019 3:55 pm De particulier als verkopende partij hoeft het niet te melden, loop jij naar de Mediamarkt en ga je even los, dan dient Mediamarkt hier...twee bonnetjes van te maken? :P
Hoe ik het artikel begrijp is het zo dat "even los gaan" bij de Mediamarkt volgens het voorstel dus niet meer kan (tenzij je onder de 3.000€ blijft). Je bent dan wel particulier maar de winkelier als ondernemer mag het bedrag in contanten niet meer aanvarden. Staat volgens mij min of meer zelf zo in de tekst:
Nu geldt voor contante transacties boven 10.000 euro een meldplicht, straks wordt dat een verbod op transacties boven de 3000 euro. "Winkeliers mogen het bedrag dan gewoon niet meer accepteren", zegt Hoekstra.
Dat Marktplaats-voorbeeld dat ze ook aanhalen lijkt mij meer voor particulieren onderling te gelden. Ook al zou het nog steeds een mogelijkheid kunnen zijn om geld wit te wassen.
my EBT profile

If you'd like to contact me, don't hesitate to write a PM to me, or to send an email. I can understand German (native language), English and Dutch :wink:
ludofaki
Euro-Expert
Euro-Expert

Post by ludofaki »

Dat wordt dan een auto of een dure camera kopen in Duitsland :lol:

Meeste zwart geld gaat via de Kaaiman eilanden en leden van het Belgisch koninklijk huis. Dat is lastig aan te pakken dus tja, dan maar het contante geld.

En bij de volgende storing maar weer klagen "mensen zijn ook niet voorbereid op storingen van elektronische betalen"
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”