De nieuwe gele geldautomaten

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Fons, Crazy Bob, eddydevries

Phinac
Euro-Master
Euro-Master

Re: De nieuwe gele geldautomaten

Post by Phinac »

Vandaag gepind bij de Geldmaat Velperplein Arnhem - rechts want daar komen :note-5:-biljetten uit. Normaal kies ik "ander bedrag" en dan € 40 en vervolgens "biljetten kiezen" en dan 8 x :note-5:. Je bent zo gewend aan deze routine dat het de eerste keer mij niet opviel maar bij de tweede keer zag ik toen de 3 opties van biljetkeuze op het scherm verschenen, rechtsonder een knop "Biljetkeuze" maar ik zat nog vast in mijn routine en koos weer voor 8 x € 5. Ik dacht: "Nog eens proberen."

Zelfde routine maar nu dus voor "Biljetkeuze" gekozen en rechtsonder verscheen "€ 5" en daaronder "€ 20" en met de drukknoppen er naast kon ik het aantal biljetten kiezen. Dus 8 x keer gedrukt voor :note-5:-biljetten.

Dus nog eens proberen en nu voor € 80 en ja hoor na 16 x drukken, kreeg ik netjes de :note-5:-biljetten.

Misschien was het niet eens nodig om 16 x te drukken omdat bovenin het scherm iets vermeld werd als "Kies aantal biljetten en druk op akkoord; het resterende bedrag wordt automatisch uitgegeven."

Nog nooit eerder gezien en het lijkt mij wel een verbetering zodat je niet elke keer € 40 hoeft te pinnen. Ik weet nog niet wat het maximumbedrag is.

Iemand dit al eens eerder gezien?
Phinac
scrtr
Euro-Master
Euro-Master

Post by scrtr »

Op 3 augustus bij de Geldmaat in Sluis gepind en daar kreeg ik hetzelfde scherm (met ook :note-10:, :note-20: en :note-50:).

Eerst € 200 gekozen en 20 :note-5:-jes was het maximum, na "akkoord" kreeg ik nog 2x :note-50:.
Ik kon het aantal biljetten niet intoetsen op het klavier, dus ook 20 keer moeten drukken.
Elmo
Euro-Master
Euro-Master

Post by Elmo »

Inderdaad hebben sommige Geldmaat-ATM's vrije biljetkeuze. Je kunt maximaal 20 biljetten per waarde kiezen, met een totaal maximum van 40 biljetten (anders wordt de stapel te dik voor de gleuf). Dus €300 kun je opnemen in 20x :note-10: en 20x :note-5: (wel 2x20 keer drukken).
Of all the words of mice and men, the saddest are 'It might have been.' - Kurt Vonnegut
luckbox
Euro-Regular
Euro-Regular

Post by luckbox »

Helaas bevatten beide Geldmaten met :note-5: bij mij in de buurt gisteravond en vandaag na werktijd geen :note-5: Blijkbaar hebben de Geldmaat medewerkers in het zuiden nu nog vakantie, één van de automaten was nu helemaal buiten werking waar hij gisteravond al flink begon te brommen toen ik biljetkeuze voor 8x :note-5: had gehad en gaf daarna een technische fout.

Kun je nog ergens aan zien of een automaat vrije biljetkeuze heeft, of kom je hier pas achter op het moment dat je de 3 opties te zien krijgt? Ik heb de 2 geldmaten met vrije biljetkeuze die hierboven genoemd zijn even opgezocht en één daarvan is een losstaand gebouwtje / zuiltje dat hooguit een paar jaar bestaat (mogelijk door Geldmaat neergezet) en de ander was voorheen een ABN AMRO opname/stortingsautomaat.

Phinac bedankt voor het posten hier, ik denk dat veel EBT-ers de ruimere biljetkeuze nog niet hebben ontdekt.
Phinac
Euro-Master
Euro-Master

Post by Phinac »

Geldmaat Arnhem Marienburgstraat links heeft het ook.
Phinac
luckbox
Euro-Regular
Euro-Regular

Post by luckbox »

In de lunchpauze nu ook 19x :note-5: uit de Geldmaat gehaald, wel makkelijk dat je nu elke gewenste samenstelling kunt kiezen ondanks dat ik daarvoor 19x moest drukken (zo'n vrije biljetkeuze heb ik als ING-klant nooit gehad, degenen die bij Rabo zitten zullen dit al wel kennen).

In het menu waarin de 3 opties met biljetkeuze stonden is nu inderdaad een 4e optie genaamd "biljetkeuze" toegevoegd. De volgende keer kies ik gewoon 20x :note-5: dat deed ik voorheen bij de retailmix ook wel eens. En als je € 200 wilt dan kun je volgens mij ook gewoon 2x achter elkaar € 100 in :note-5: opnemen. Een mooie vooruitgang voor ons als EBT-ers!
Phinac
Euro-Master
Euro-Master

Post by Phinac »

luckbox wrote: Wed Aug 30, 2023 1:06 pm En als je € 200 wilt dan kun je volgens mij ook gewoon 2x achter elkaar € 100 in :note-5: opnemen.
Vandaag gedaan in Arnhem Velperplein; gaat gewoon goed. Het is wel zo dat € 1.000 zo opnemen wel wat meer tijd kost dan bij de Volksbank in Duitsland.
Phinac
HBoZ
Euro-Master
Euro-Master

Criminelen hebben nieuwe truc om je geld te stelen als je geld trekt

Post by HBoZ »

De politie waarschuwt voor een nieuwe truc van criminelen om nietsvermoedende mensen geld afhandig te maken. In Den Haag zijn namelijk tien geldautomaten bewerkt met een herhaalde ‘cashtrap’. Daardoor blijft geld steken en krijgen mensen die gepind hun geld dus niet uit de muur hebben, meldt Omroep West.
“Het geld blijft vastzitten tussen de uitgifte van de geldautomaat en de cashtrap waardoor de automaat in opslag gaat”, beschrijft de politie. “Hierdoor krijgt u dus niet het geld wat u heeft opgenomen.” Criminelen komen op een later moment terug om de cashtrap van de automaat af te halen en er met het geld vandoor te gaan. Dat is zeker bij tien verschillende geldautomaten in het Haagse centrum al gebeurd, waarschuwt de politie.

“Dit is een nieuwe vorm van oplichting”, zegt de politie. Mensen worden scherp te zijn en de politie te bellen als mannen het niet vertrouwt.

Cashtrapping in opkomst :evil:
GWR7007
Euro-Master
Euro-Master

Post by GWR7007 »

De opname automaat in Enschede heeft ook de nieuwe functie om redelijk vrij te mogen kiezen :D
Vandaag geprobeerd en ja, het lukte. Wat een verademing t.o.v. het maar stroeve "in-stappen-van-40€-pinnen" wat er eerder alleen mogelijk was. Vooral gezien de locatie van de automaat (een enkele automaat, midden in de binnenstad) waardoor er meestal ook een behoorlijke rij ontstaat/ontstond (vooral op zaterdag want dan is er ook nog de markt in het centrum) als je "even" staat te pinnen :roll: .
my EBT profile

If you'd like to contact me, don't hesitate to write a PM to me, or to send an email. I can understand German (native language), English and Dutch :wink:
Mk1992
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training

Post by Mk1992 »

Geen geld uit de muur: geldautomaten te vaak in storing - ]https://nos.nl/l/2494692

Wordt wel een beetje bullshit gesproken door geldmaat. "Situaties die we niet zagen aankomen" en "Onderdelen lastig te krijgen".
Dat terwijl het merendeel gewoon een oude automaat is met een gele plastic kap erop. Onderdelen niet hebben op een netwerk van 3500+ machines is sws een doodzonde.
#1 user of Beek, #9 of Limburg, #102 of the Netherlands, #1026 EBT-wide (per 16.02.2025)
The only way is up!

Visited Countries: :flag-nl: :flag-be: :flag-de: :flag-fr: :flag-it: :flag-fi: :flag-pt: :flag-at: :flag-es: :flag-lu: :flag-si: :flag-sk: :flag-sm: :flag-cz: :flag-mc: + Liechtenstein
MDeen
Euro-Master
Euro-Master

Post by MDeen »

Wat zijn de regels met het storten bij de geldmaat? Maximaal aantal biljetten? Je kunt 200 biljetten in een keer in de automaat leggen, maar kun je daarna nog doorstorten?
Is er een maximaal bedrag dat je mag storten?
Mk1992
Euro-Expert in Training
Euro-Expert in Training

Post by Mk1992 »

MDeen wrote: Mon Jan 15, 2024 10:01 am Wat zijn de regels met het storten bij de geldmaat? Maximaal aantal biljetten? Je kunt 200 biljetten in een keer in de automaat leggen, maar kun je daarna nog doorstorten?
Is er een maximaal bedrag dat je mag storten?
Is dat niet bankafhankelijk, dat maximum?
#1 user of Beek, #9 of Limburg, #102 of the Netherlands, #1026 EBT-wide (per 16.02.2025)
The only way is up!

Visited Countries: :flag-nl: :flag-be: :flag-de: :flag-fr: :flag-it: :flag-fi: :flag-pt: :flag-at: :flag-es: :flag-lu: :flag-si: :flag-sk: :flag-sm: :flag-cz: :flag-mc: + Liechtenstein
HBoZ
Euro-Master
Euro-Master

Post by HBoZ »

Een EBT-er kan maximaal het volgende storten:

ING 600 :note-5:
Rabo 500 :note-5:
ABN ....
Crazy Bob
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by Crazy Bob »

HBoZ wrote: Tue Jan 16, 2024 8:20 pm Een EBT-er kan maximaal het volgende storten:

ING 600 :note-5:
Rabo 500 :note-5:
ABN ....
Ik heb het vermoeden dat het voor niet-EBT'ers niet anders is... :wink:
HBoZ
Euro-Master
Euro-Master

Post by HBoZ »

Ebt-ers willen natuurlijk het meeste waar voor hun geld :D
Mijn laatste storting bestond ook bijna uitsluitend uit :note-5: op een paar :note-10: na :wink:

ABN heeft geen limiet maar over de eerste 10.000 betaal je altijd 0.5% stortingskosten
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”