395 biljetten sinds mijn laatste hit, en maar liefst 1192 biljetten sinds mijn laatste actieve hit...
Wat een ellende
Moderators: Fons, Crazy Bob, eddydevries
- Crazy Bob
- Forum Moderator
Re: Wat een ellende
-
- Euro-Newbie
Vanaf 2 juni gaat Spoorwegmuseum (en ook de interne horeca (Vermaat)) helemaal over op pin. Nou is het toch al meer een zalencentrum waar treinen te zien zijn dan een museum waar verhalen tot leven komen. Je mist weinig.
-
- Euro-Regular in Training
Ik krijg vragen van de ING over mijn contante transacties in de periode 2021-2022
. Iemand ervaring hiermee?

- Crazy Bob
- Forum Moderator
Gewoon laten zien wat EBT is. Ze zullen het vast gek vinden, maar minder eng dan wanneer je geld naar Syrië overmaakt met als omschrijving "succes met de jihad"...

En waarom specifiek die periode? Ben je bij de afdeling archeologie beland?
Hallo wij hebben hier in Duitsland het geluk dat de pinautomaten een wisselfunctie hebben waar we de biljetten kunnen omwisselen zonder via de rekening te hoeven gaan. maar je hebt wel een rekening van de Commerzbank bank nodig. als je ooit in Hilden of Düsseldorf bent kunnen we biljetten gaan omwisselen. groetjes Günter
Ik heb ergens in 2016 een formulier van de ING moeten invullen over transacties in 2014-2015. Kwam van de dienst fraudebestrijding. Heeft weinig om het lijf, het is niet dat ze jou als gevaarlijk/corrupt beschouwen, het betekent alleen dat hun systeem ongebruikelijke patronen heeft vastgesteld, vandaar de routinecontrole. Ik meen dat ik toen een screenshot/link van de EBT-website (of van Wikipedia) heb meegestuurd. Nooit meer iets van gehoord.
- Crazy Bob
- Forum Moderator
Komende zaterdag haal ik een nieuwe (nou ja, een 2 1/2 jaar oude) auto op. Helaas staat in de mail van de dealer dat ze geen contanten accepteren...
-
- Euro-Master
Ik heb onderhand 12 jaar geleden mijn auto ook contant willen afrekenen, ben door de hele hoepel gegaan om een envelop
te halen bij de Rabobank (moet je bestellen, word je in een kantoortje genomen, weet u wel dat u dit ook kunt pinnen) om uiteindelijk de auto bij aflevering toch te pinnen en dat hele bedrag weer te storten 

-
- Euro-Newbie
Rabobank rekent i.i.g. bij direct-pakket nu kosten bij opname bij niet-Geldmaat-automaat. En dat zag ik door mijn afschrift te bekijken. Ratten. De war on cash is begonnen.
-
- Euro-Master
Ik zag het ook. Mijn moeder heeft denk ik een simpel pakket en er staat tegenwoordig een losse geldautomaat in de supermarkt. Superhandig natuurlijk (waarom doet de supermarkt niet aan cash-back?) en 150 meter van de Geldmaat, maar is natuurlijk handiger he?
Ik heb nog geen logica in de kosten gevonden.
april 1x € 50, kosten € 0,79
mei: 2x € 70, kosten € 1,58
juni: 1x € 70, kosten € 0,81
Volgens de voorwaarden is het bij een Rabo Direktpakket en Totaalpakket:
Ik heb nog geen logica in de kosten gevonden.
april 1x € 50, kosten € 0,79
mei: 2x € 70, kosten € 1,58
juni: 1x € 70, kosten € 0,81
Volgens de voorwaarden is het bij een Rabo Direktpakket en Totaalpakket:
opname van contant geld met een betaalpas** € 0,81***
*** Dit geldt voor automaten in binnen- en buitenland die niet van Geldmaat zijn. Biljetten opnemen bij een Geldmaat is kosteloos.
- JRR
- Euro-Expert in Training
Ja, volgens de Rabobank zadel jij als rekeninghouder de Rabobank met extra kosten op als je € uit een buitenlandse of niet Geldmaat automaat in Nederland haalt. Geloof je het zelf?
Beetje een zelfde redenering van de mobiele aanbieders van een jaar of 10 terug dat je meer moest betalen voor je data- en belverkeer zodra je de grens passeerde en je telefoon in plaats van een Nederlandse paal door een Belgische of Duitse paal werd aangestraald.
Gelukkig heeft de EU daar een stokje voor gestoken. Maar ja, de grootbank komt er vast mee weg want die durft niemand aan te pakken. Stel je toch eens voor dat we geen Rabo / ING / ABN in Nederland meer zouden hebben…
Beetje een zelfde redenering van de mobiele aanbieders van een jaar of 10 terug dat je meer moest betalen voor je data- en belverkeer zodra je de grens passeerde en je telefoon in plaats van een Nederlandse paal door een Belgische of Duitse paal werd aangestraald.
Gelukkig heeft de EU daar een stokje voor gestoken. Maar ja, de grootbank komt er vast mee weg want die durft niemand aan te pakken. Stel je toch eens voor dat we geen Rabo / ING / ABN in Nederland meer zouden hebben…
Tja, bij ING betaal je €0,80 per opname bij het Oranjepakket met korting. Bij een duurder pakket is geld opnemen gratis.
De ABN heeft een limiet van €17500 per jaar. Daarboven betaal €5 + 0,5% per transactie.
Bij de Rabo is het tenminste nog gratis als je alleen geldmaat gebruikt.
Omdat geldmaat een samenwerking is tussen Rabo, ING & ABN geloof ik wel dat een bank meer kosten heeft als een niet geldmaat automaat wordt gebruikt.
De ABN heeft een limiet van €17500 per jaar. Daarboven betaal €5 + 0,5% per transactie.
Bij de Rabo is het tenminste nog gratis als je alleen geldmaat gebruikt.
Omdat geldmaat een samenwerking is tussen Rabo, ING & ABN geloof ik wel dat een bank meer kosten heeft als een niet geldmaat automaat wordt gebruikt.
-
- Euro-Master
Ik zie niet in waar die extra kosten in liggen. De meerkosten van een digitale transactie lijkt me niet groter dan de kosten van het gebruik van de geldmaat (locatie, vullen, onderhoud).
Ik heb ook een rekening bij openbank en op het afschrift staat hoeveel comissie de bank betaald bij een geldopname. €100 opnemen bij de geldmaat kost Openbank bijvoorbeeld €0,62. (Als klant betaal je dat niet).
Andersom zal dat vast ook zo zijn, als Rabo klant geld opnemen bij een niet geldmaat zal de Rabobank ook wat kosten.
Ik vind het wel belachelijk, het lijkt er op dat ze cash steeds minder aantrekkelijk proberen te maken