Euro's worden normaalgesproken niet geaccepteerd. Misschien hebben ze in hotels of campings wel een kleine voorraad.borreljan wrote:Volgende week naar Noorwegen. Bezoek Oslo, Flam en Bergen. Ik ga eens proberen om ook gewoon met euro's te betalen i.p.v. de Noorse Kroon. Heeft iemand hier daar ervaring mee? De euro's neem ik gewoon vanuit Nederland mee. En als ze het niet doen ga ik gewoon even wat Noorse Kronen halen en later wat erover is weer omwisselen naar Euro's.
Euro voor euro wisselen kan dan een optie zijn.
Ben er ook meermaals geweest op vakantie. Het zijn geel-zwarte apparaten van Forex. Gratis is het niet, zoals Crazy Bob al meldde, maar een hobby mag soms geld kostenborreljan wrote:Bedankt voor het antwoord. Ik zal eens kijken of ik ze kan vinden.Crazy Bob wrote:
Op meerdere plaatsen in Noorwegen zijn geldautomaten met euro's te vinden. Bepaald niet gratis, maar wel makkelijk om op die manier een stipje op je kaart te scoren. In Oslo bijvoorbeeld zat er automaat in het centraal station met daarinjes.

Andere machines van bijvoorbeeld Nordea geven ook euro maar volgens mij alleen aan Noorse bankpassen.