Naar welke plaatsen (landen) ga je binnenkort?

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Fons, Crazy Bob, eddydevries

Fons
Forum Moderator
Forum Moderator

Re: Naar welke plaatsen (landen) ga je binnenkort?

Post by Fons »

borreljan wrote:Volgende week naar Noorwegen. Bezoek Oslo, Flam en Bergen. Ik ga eens proberen om ook gewoon met euro's te betalen i.p.v. de Noorse Kroon. Heeft iemand hier daar ervaring mee? De euro's neem ik gewoon vanuit Nederland mee. En als ze het niet doen ga ik gewoon even wat Noorse Kronen halen en later wat erover is weer omwisselen naar Euro's.
Euro's worden normaalgesproken niet geaccepteerd. Misschien hebben ze in hotels of campings wel een kleine voorraad.
Euro voor euro wisselen kan dan een optie zijn.
borreljan wrote:
Crazy Bob wrote:
Op meerdere plaatsen in Noorwegen zijn geldautomaten met euro's te vinden. Bepaald niet gratis, maar wel makkelijk om op die manier een stipje op je kaart te scoren. In Oslo bijvoorbeeld zat er automaat in het centraal station met daarin :note-50: jes.
Bedankt voor het antwoord. Ik zal eens kijken of ik ze kan vinden.
Ben er ook meermaals geweest op vakantie. Het zijn geel-zwarte apparaten van Forex. Gratis is het niet, zoals Crazy Bob al meldde, maar een hobby mag soms geld kosten ;)
Andere machines van bijvoorbeeld Nordea geven ook euro maar volgens mij alleen aan Noorse bankpassen.
groentje
Euro-Master
Euro-Master

Re: Naar welke plaatsen (landen) ga je binnenkort?

Post by groentje »

Ik kon vorig jaar gewoon euro's afhalen met mijn Belgische bankpas bij Nordea. Ook andere banken bieden het vaak aan, maar de ene is al duurder dan de andere. Ik was een paar jaar geleden in Ål, slechts één bank in het dorp/stadje (de SpareBank 1 Hallingdal Valdres), maar indertijd (2018) was de extra fee maar liefst 150 NOK voor niet-klanten, tegenover 30 NOK voor klanten. Ik had toen het geluk dat een andere klant voor mij €100 wou afhalen en wou wisselen... Die fee is in tussentijd nog omhoog gegaan, kortom, dat doe je wellicht niet voor slechts 20 of 50 euro...
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”