julistaa perinteisiksi

runsaasti (ja vain?)

Ajatus on vapaana ihan kaikille kansakunnille, enkä ole varma, vaikka jossain ulkomaan ryhmässä
En tiedä laputuspäivän säännöistä mutta periaatteessa setelit pitäis kai kirjata muutaman päivän sisällä. Koska olen huomannut ettei muutkaan niin tee niin olen tehnyt samaa, ainakin silloin jos on joku haaste meneillään niin olen jemmannut seteleitä sitä varten. Koska en tee pankkikeikkoja/ tilaile seteleitä mistään niin enhän millään muuten saisi esim. sataa seteliä päivässä tai parissa kasaan. Mutta kirjaan setelit kumminkin suoraan kädestäni, en paperilapuilta. Ja tietenkin jokainen seteli kirjataan siitä postinumerosta ja kaupungista josta kyseisen seteli saadaan. Saa kommentoida!Tárrega wrote: ↑Tue Aug 12, 2025 12:54 pm Pitää muuten kysyä vaivihkaa sääntöjen perään.. Muutama pikainen reissu Suomeen on luvassa syyskuun osalta ja siellä tietty raportoin mahdollisimman reippaasti. Jos nyt pistän siellä kaikki vastaanottamanisivuun, voinko sitten jemmata niitä kuukauden ja pistää ne systeemiin sitten vasta lokakuussa? Ja kai minun sitten pitää ne raportoida Suomeen, vaikka tilaankin todennäköisesti jonkun suuremman köntän pankista täällä Tanskassa? Pitänee ottaa kuva jokaisesta setelistä ja pistää osoite sitten heti perään, muuten kyllä takuuvarmasti unohtuu. Vähän alkoi viiraamaan..
![]()
No eipä noita varsinaisia sääntöjä ole laadittu, mutta suotavaa olisi, että laput olisi reaaliaikaisesti paikalla
Tuotapa tulee harrastettua täällä käpykylällä ja muuallakin melko paljon. Ja aina siihen suhtaudutaan myönteisesti. Ja paikallisessa kioskissa ja K-marketissa henkilökunta on jo oppinut tään harrastuksen "kikat" eli jotkut kassalla jo ehdottaa että mitäs vaihdetaanLuumi wrote: ↑Sat Aug 16, 2025 2:25 pm Vanhaparta muistelee![]()
Antaa vaikka kolikoita mieluummin kaupassa kassalle tasatakseen vaihtorahamäärän tasasummaan kuin ottaa kolikoita itselle päin. Sitten mahdollisuuksien mukaan (jos ei ole kassalla ruuhkaa tms) vaikkapa vaihdella seteleitä ihan päikseen tai vaihtaa ylimääräiset pikkusetelinsä isommiksi. Viimeksimainitusta hyvin harva kassa kieltäytyy.