Reilu viikko sitten olin muuten hyvin lähellä tehdä ekan isomman pankkikeikkani. Seisoin jo juna-asemalla matkalla Pasilan DanskeBankkiin kun muistin että passini on n.420km:n päässä ja ajokorttihan ei todennäköisesti tuossakaan pankissa kelpaa tunnistautumiseen (ehkä sen olisi voinut hoitaa jotenkin sähköisesti??). No se sitten jäi, täytyy katsoa jos onnistuisi joskus tulevaisuudessa...
HAASTE
Re: HAASTE
Kiitos Leevi hyvistä vinkeistä. Täytyy varmaan alkaa sitten maksamaan noista kassanostoista kun omalla kortilla on ainoastaan neljä ilmaista nostoa/kk (jotka jätän suosiolla automaatteihin) ja ainakin AI:n mukaan nuo kassalla tehdyt nostot lasketaan mukaan niihin neljään. Onneksi tuo veloitus ei nyt ole maata kaatava mutta tähän asti olen yrittänyt pärjätä noilla ilmaisilla nostoilla. Itse tapaan hoitaa tuota setelien saantia siten että maksan
ja pyydän pienempää seteliä takaisin. Joskus onnistuu, joskus taas ei.
Reilu viikko sitten olin muuten hyvin lähellä tehdä ekan isomman pankkikeikkani. Seisoin jo juna-asemalla matkalla Pasilan DanskeBankkiin kun muistin että passini on n.420km:n päässä ja ajokorttihan ei todennäköisesti tuossakaan pankissa kelpaa tunnistautumiseen (ehkä sen olisi voinut hoitaa jotenkin sähköisesti??). No se sitten jäi, täytyy katsoa jos onnistuisi joskus tulevaisuudessa...
-
Kauan-Sitten
- Euro-Regular

Varmaan itsekin pitäisi joskus rohkeasti kokeilla tuota kassanostoa.
Itsellä on atm-nostojen osalta sinällään hyvä tilanne, että on tilit kahdessa pankissa ja sitä myöten kahdeksan käteisnostoa kuukaudessa. Nostan yleensä 180e kerralla, joten kaikille nostoille ei ole edes käyttöä. Toki ilman rajoitusta voisi pelata automaattibingoa ja nostaa setelin per automaatti... No, elämä on.
Itse asiassa kuukausittaisia nostoja on 12kpl, sillä tajusin vasta aiemmin tänä vuonna, että sirullinen bonuskorttini on itse asiassa pankkikortti. Joo, vähän hidas sytytys, mutta otin nyt vihdoin myös S-tilin aktiivikäyttöön, aloin siirtää sinne pikkusummia, ja nostan sitten yksittäisiä kymppejä 4krt kuukaudessa. Tai siis voisihan sieltä nostaa vaikka satasia kerrallaan, mutta itsellä nyt näin.
Edit. Sitten ovat tietysti puolison nostot tähän päälle, joten käteinen ei loppumaan pääse
Itsellä on atm-nostojen osalta sinällään hyvä tilanne, että on tilit kahdessa pankissa ja sitä myöten kahdeksan käteisnostoa kuukaudessa. Nostan yleensä 180e kerralla, joten kaikille nostoille ei ole edes käyttöä. Toki ilman rajoitusta voisi pelata automaattibingoa ja nostaa setelin per automaatti... No, elämä on.
Itse asiassa kuukausittaisia nostoja on 12kpl, sillä tajusin vasta aiemmin tänä vuonna, että sirullinen bonuskorttini on itse asiassa pankkikortti. Joo, vähän hidas sytytys, mutta otin nyt vihdoin myös S-tilin aktiivikäyttöön, aloin siirtää sinne pikkusummia, ja nostan sitten yksittäisiä kymppejä 4krt kuukaudessa. Tai siis voisihan sieltä nostaa vaikka satasia kerrallaan, mutta itsellä nyt näin.
Edit. Sitten ovat tietysti puolison nostot tähän päälle, joten käteinen ei loppumaan pääse
Nordealla ei veloiteta nostostoista. Aloin itsekin tutkimaan asiaa.
Onpas ärsyttävää.. itse sain yhden
lisää haasteeseen, taitaa mennä semi-luomuna tämä haaste, kun ei pankista jaksaisi hakea suurempaa nippua..
En nyt löytänyt kyseistä viestiä, mutta eräs teistä jutteli Saksan automaateista: itse olen Berliiniin lähdössä lokakuussa, koten ehkä siellähän voisi kokeilla vähän
ja
nostamista
Kaksi tanskalaista VISA-korttia löytyy. Kiitos, jos on vinkkejä!
En nyt löytänyt kyseistä viestiä, mutta eräs teistä jutteli Saksan automaateista: itse olen Berliiniin lähdössä lokakuussa, koten ehkä siellähän voisi kokeilla vähän
käteistä ei voita mikään 
- Juristi M
- Euro-Master in Training

Aiemmin tässä samassa viestiketjussa kerroin tuoreista seteliautomaattikokemuksistani Nürnbergissä (ja Münchenin lähistöllä):
Nettisivujensa mukaan VR-pankkiketju koostuu lukuisista alueellisista osuustoiminnallisista paikallispankeista. Berliinin alueella pankin nimi näiyttäisi olevan Berliner Volksbank. En tiedä, toimivatko ketjun kaikki seteliautomaatit samoilla säännöillä koko Saksassa. Toinen epäselvä kysymys on, kohdellaanko tanskalaisia debit-kortteja samalla tavoin kuin suomalaisia: Suomi kuuluu euro-alueeseen, mutta Tanska ei, joten tanskalaista korttinostoa saatetaan kohdella valuuttanostona (valuutan vaihtona?). Mutta tuohan selviää sitten paikan päällä kokeilemalla. Googletuksen perusteella Berliner Volksbankilla näyttää olevan jonkin verran automaatteja ympäri Berliiniä.Juristi M wrote: ↑Thu Sep 17, 2026 2:42 pm Suurin osa vielä kirjaamattomista seteleistäni on vitosia Nürnbergin EBT-miittimatkalta (88 kpl). Seuraavan kerran pääsen nostamaan isomman setelimääärän vasta lokakuun puolivälissä Münchenistä. Ainakin Nürnbergissä VR-pankin seteliautomaateista sai suomalaisilla pankkikorteilla kertanostona jopa 110 kplseteleitä, kun vaan oli ensin säätänyt korttien nostorajat "kohdalleen". Voi olla, että sama toimisi myös
seteleille, jos vaan kortin päiväkohtaiset rajat kestävät.