Geld wisselen in Belgische banken

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Fons, Crazy Bob, eddydevries

Post Reply
rosalbissima
Euro-Regular
Euro-Regular

Geld wisselen in Belgische banken

Post by rosalbissima »

Ik ben vandaag de KBC gegaan om zijn geld te wisselen, daar hebben ze veel briefjes gewisseld maar ze hadden wat briefjes tekort dus ben ik naar DEXIA, mijn bank, gegaan. Daar wilden ze mijn briefjes niet wisselen. Gezever gezever en zei dat ze dat ze niet meer mochten wisselen en dat ze dat al lang niet meer deden. Ik vroeg ook of ik het kon bestellen maar het antwoord was nee. Ze hebben mij dus geen briefjes willen geven in mijn eigen bank. Daarna ging ik met mijn vader naar FORTIS (de bank van moeder & vader)en daar wisselden ze dat natuurlijk wel.
Ok, nu vraag ik mij af, zijn er nog mensen bij Dexia waar ze ook geen geld meer wisselen of is dat enkel het geval bij mij. Als ik bij mijn bank geen geld kan wisselen, en in andere wel, heeft het geen zin meer dat ik bij die bank blijf hé. Ik ben wel wat teleurgesteld... :(

ps sorry voor het gezever
Last edited by rosalbissima on Fri Sep 03, 2010 5:30 pm, edited 1 time in total.
Eurobilltracker! The fun, the hits!
computerfreak
Euro-Expert
Euro-Expert

Post by computerfreak »

Ik ben klant bij Dexia, maar haal meestal geld uit hun automaat: dan kies ik voor briefjes van 20. Als ik naar het loket ga en vraag om een groter biljet te wisselen, dan krijg ik ook maar biljetten van 20 euro, want de kleinere biljetten zitten bij hen in een speciale lade die op slot zit...
Als ze de schakelaar van die lade op 'aan' zet, dan duurt het 10 à 15 minuten voor die lade openklikt.

Hoe wilde je dan wel wisselen? van klein naar groot?
rosalbissima
Euro-Regular
Euro-Regular

Post by rosalbissima »

Ik had gevraagd om 6 briefjes van 50€ te wisselen in briefjes van 20€. Maar ik had mijn zin nog niet af of ze zei al dat ze dat niet deden. :(
computerfreak
Euro-Expert
Euro-Expert

Post by computerfreak »

tja, Dexia wil niet veel klanten meer zien, 't moet allemaal via de automaat gebeuren.
Bij mijn Dexia (in Hooglede) hangt zelfs een bord dat je geldstortingen en geldafhalingen tot 500 euro aan de automaat moet doen.
Dan zullen ze verwonderd zijn dat er plots ontslagen vallen zeker, want ze zorgen toch zelf dat hun werk door automaten wordt gedaan? :roll:
bhoeyb
Euro-Master
Euro-Master

Post by bhoeyb »

Het hang echt van kantoor tot kantoor af. Ik heb nu wel afgeleerd om te gaan wisselen (100x5€ ofzo) rond grote steden (allé, Antwerpen toch). Ze zijn daar zo achterdochtig :evil: ... Ik wissel pas van Ranst en zuidelijker; daar geen problemen. Het lukt zelfs vaak te wisselen in een kantoor bij een bank waar je helemaal geen klant bij bent.
Als men vraagt waarom je niet wisselt in je eigen filiaal, zeg dan dat je daar niet meer geraakt voor sluitingstijd. Lukt meestal :wink: .

Nog een truukje voor in "de stad":
Vraag niet: kan je dit wisselen?; want neen is het makkelijkste antwoord. Zeg: Ik had graag 100 briefjes van 5€ gehad. en schuif direct je groot geld in hun schuifje tegelijk met je bankkaart. Zien ze direct dat je klant bent bij hun bank en ligt het geld al voor hen. Neen zeggen is dan precies moeilijker :twisted: .

En veel oefenen zodat je zo zeker mogelijk overkomt :lol:.
Succes!
computerfreak wrote:Bij mijn Dexia (in Hooglede) hangt zelfs een bord dat je geldstortingen en geldafhalingen tot 500 euro aan de automaat moet doen.
Dat hangt tegenwoordig bijna overal :evil: .
vermeer
Euro-Master
Euro-Master

Post by vermeer »

In Nederland heeft Dexia een negatieve klank, maar dat heeft met lease te maken (geloof ik).
rosalbissima
Euro-Regular
Euro-Regular

Post by rosalbissima »

bhoeyb wrote:Het hang echt van kantoor tot kantoor af. Ik heb nu wel afgeleerd om te gaan wisselen (100x5€ ofzo) rond grote steden (allé, Antwerpen toch). Ze zijn daar zo achterdochtig :evil: ... Ik wissel pas van Ranst en zuidelijker; daar geen problemen. Het lukt zelfs vaak te wisselen in een kantoor bij een bank waar je helemaal geen klant bij bent.
Als men vraagt waarom je niet wisselt in je eigen filiaal, zeg dan dat je daar niet meer geraakt voor sluitingstijd. Lukt meestal :wink: .

Nog een truukje voor in "de stad":
Vraag niet: kan je dit wisselen?; want neen is het makkelijkste antwoord. Zeg: Ik had graag 100 briefjes van 5€ gehad. en schuif direct je groot geld in hun schuifje tegelijk met je bankkaart. Zien ze direct dat je klant bent bij hun bank en ligt het geld al voor hen. Neen zeggen is dan precies moeilijker :twisted: .
De expert heeft gesproken! 8) Ik zal de tips zeker proberen toe te passen :) thanx
Craco
Forum Administrator
Forum Administrator

Post by Craco »

Klinkt in ieder geval goed die tips 8) ... Is dit voor jullie de meest gebruikte methode om aan vijfjes te geraken of hebben jullie ook geldautomaten in de buurt die vijfjes spuwen?

Kwas trouwens toevallig :roll: in herentals vandaag, en heb dan maar effe de fortis-automaat bezocht... allemaal 20-ers afgehaald, maar geen hitje :( , dan begeeft ge u al eens in het hol van de EBT-leeuw... :twisted:

Greetzz,
Fons
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by Fons »

Ik vraag het ook altijd netjes, dat werkt in ieder geval wel.
Op de "kanjeditwisselen-manier" heb ik het nog nooit gedaan.
bhoeyb
Euro-Master
Euro-Master

Post by bhoeyb »

Craco wrote:... dan begeeft ge u al eens in het hol van de EBT-leeuw... :twisted:
Je was beter frieten gaan eten; is de hitkans een heel stuk groter :lol: .

ATMs met 5€s zijn hier niet in de buurt :evil: .
computerfreak
Euro-Expert
Euro-Expert

Post by computerfreak »

Bij mijn Dexia komen alleen briefjes van 20 en 50 uit de automaat, en kan je de samenstelling kiezen (natuurlijk van 20 hé)
Bij mijn andere bank (Axa) kan ik niet zelf kiezen, maar er komen er ook van 20 en 50 uit, dus haal ik meestal 150 euro af, want dan krijg ik er 1 van 50 en 5 van 20... 100 euro= 2 van 50 en 200 euro=4 van 50.
En ik heb er liever van 20 euro; daar durf ik een brood en de krant mee kopen, met een biljet van 50 euro zou ik dat niet durven :oops:

Mijn grootste biljettenleverancier is mijn schoonmoeder: die laat haar pensioen nog door de postbode contant uitbetalen :D
Daniel61
Euro-Regular in Training
Euro-Regular in Training

Post by Daniel61 »

Bij mijn bank waar ik echt klant ben Axa in Halle zoersel daar mag ik zelfs op een rustig moment de stapeltjes ter plaatse overschrijven op papier ( niet op mijn rekening he)
Daar ik echter zelf een beetje veel tijds gebrek heb haal ik geld uit de Self bank automaat. en wissel deze nadien tegen andere briefjes aan het loket. Enkel jammer dat ik nu maar even 40 km verder woon.
Kind regards
Daniel61
profile
Mijn :statistiek
daniellez
Euro-Master in Training
Euro-Master in Training

Post by daniellez »

westinghouse wrote:In Nederland heeft Dexia een negatieve klank, maar dat heeft met lease te maken (geloof ik).
Dat klopt, maar 't schijnt dat 't probleem nu nagenoeg opgelost is.
Progress is a comfortable disease - E.E. Cummings
Werner

Post by Werner »

daniellez wrote:
westinghouse wrote:In Nederland heeft Dexia een negatieve klank, maar dat heeft met lease te maken (geloof ik).
Dat klopt, maar 't schijnt dat 't probleem nu nagenoeg opgelost is.
't Is eigenlijk nogal straf dat als je geld gaat lenen om aandelen te kopen, dat je dan je verliezen op de bank gaat verhalen? Ik dacht dat als je belegt in aandelen dat je dan ook de risico's aanvaardt...

Soit, deze discussie moeten we maar ergens anders voeren...

Ik zit wel te wachten op hits maar dat duurt nogal wat zeg! :evil:
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”