€ 5 biljet ATM

Geef ons je mening. Heb je ideeën waarmee we de site kunnen verbeteren? Deel het met ons!

Moderators: Fons, Crazy Bob, eddydevries

Post Reply
euroloog
Euro-Regular
Euro-Regular

€ 5 biljet ATM

Post by euroloog »

In mijn gemeente (Venlo) kan ik nergens een automaat vinden die ook briefjes van € 5.00 geeft. Dit is toch erg vreemd,want toen de gulden er nog was kon je toch ook 10 guldenbiljetten krijgen uit de flappentap !
Fons
Forum Moderator
Forum Moderator

Re: € 5 biljet ATM

Post by Fons »

euroloog wrote:In mijn gemeente (Venlo) kan ik nergens een automaat vinden die ook briefjes van € 5.00 geeft. Dit is toch erg vreemd,want toen de gulden er nog was kon je toch ook 10 guldenbiljetten krijgen uit de flappentap !
Probeer eens bij de ABN-Amro bank binnen te kijken, dat is vrijwel altijd met €5 biljetten.

En anders bij de Rabo maar ik denk dat je die al hebt geprobeerd.
euroloog
Euro-Regular
Euro-Regular

Re: € 5 biljet ATM

Post by euroloog »

Fons wrote:
euroloog wrote:In mijn gemeente (Venlo) kan ik nergens een automaat vinden die ook briefjes van € 5.00 geeft. Dit is toch erg vreemd,want toen de gulden er nog was kon je toch ook 10 guldenbiljetten krijgen uit de flappentap !
Probeer eens bij de ABN-Amro bank binnen te kijken, dat is vrijwel altijd met €5 biljetten.

En anders bij de Rabo maar ik denk dat je die al hebt geprobeerd.
Nee,ik ga zelden een bank binnen als de atm buiten zijn,hooguit haal ik geld aan de balie bij het postkantoor. Maar bedankt voor de tip dat zal ik eens doen :note-5:
Phaseolus
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by Phaseolus »

Ik was voor één week op vakantie op Texel en ik probeerde om :note-5: uit de verschillende ATM's.

In Frankrijk kan je nooit :note-5: uit een ATM halen. Daarom heb ik verschillende ATM's geprobeerd in Den Burg : bij ING, de RABOBANK, de Post, en nog een andere ATM.

Met mijn VISA-kaart en die van mijn vrouw...

Nooit heb ik de keuze gekregen om één bepaalde soort biljetten te krijgen. Ik heb ook geen :note-5: gehad uit een ATM.

Mijn vraag is : als jullie zeggen dat jullie kunnen kiezen om :note-5: uit de ATM te halen, is dat beperkt voor Nederlandse bankkaarten.

Ik hab alléén Franse bankkaarten en ik was nogal ontgoocheld... (ten minste op dit punt... De rest van de akantie was heerlijk lekker !)

:lol:
Rubbie_nl
Euro-Regular
Euro-Regular

Post by Rubbie_nl »

Ik weet niet of het beperkt is tot de nederlandse bankpassen. Ik pin namelijk nooit met een buitenlandse pas. Het is wel mogelijk om met een pas van een andere bank bij de Rabobank (daar hebben ze vaak :note-5: ) te pinnen. Wel is het dan beperkt tot maximaal 8 biljetten en dat dan 1 maal per dag. Als Rabobank klant kun je per keer maximaal 40 biljetten pinnen en dat tot maximaal € 1250 per week.
Fons
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by Fons »

Rubbie_nl wrote:... een pas van een andere bank bij de Rabobank (daar hebben ze vaak :note-5: ) te pinnen. Wel is het dan beperkt tot maximaal 8 biljetten en dat dan 1 maal per dag ...

Kleine toevoeging: het is maximaal 8 biljetten per waarde, het is niet zo dat je er maar 8 biljetten uit kan halen, waarschijnlijk bedoelde je het wel goed maar het kwam anders over :) En het is dan maximaal €250 per dag.
de*lerger
Euro-Master
Euro-Master

Post by de*lerger »

Met mijn giropas kan ik bij andere banken (o.a. RABO, ABN-AMRO) gebruik maken van biljetkeuze (indien aanwezig). Met mijn VISA-card echter niet. Die wordt waarschijnlijk ook als buitenlandse kaart gezien (ik moet tenminste eerst de taal kiezen).
My map
Post Reply

Return to “Site en Euro-tracking Discussie (Nederlands)”