€ 5 biljet ATM
Moderators: Fons, Crazy Bob, eddydevries
€ 5 biljet ATM
In mijn gemeente (Venlo) kan ik nergens een automaat vinden die ook briefjes van € 5.00 geeft. Dit is toch erg vreemd,want toen de gulden er nog was kon je toch ook 10 guldenbiljetten krijgen uit de flappentap !
Re: € 5 biljet ATM
Probeer eens bij de ABN-Amro bank binnen te kijken, dat is vrijwel altijd met €5 biljetten.euroloog wrote:In mijn gemeente (Venlo) kan ik nergens een automaat vinden die ook briefjes van € 5.00 geeft. Dit is toch erg vreemd,want toen de gulden er nog was kon je toch ook 10 guldenbiljetten krijgen uit de flappentap !
En anders bij de Rabo maar ik denk dat je die al hebt geprobeerd.
Re: € 5 biljet ATM
Nee,ik ga zelden een bank binnen als de atm buiten zijn,hooguit haal ik geld aan de balie bij het postkantoor. Maar bedankt voor de tip dat zal ik eens doenFons wrote:Probeer eens bij de ABN-Amro bank binnen te kijken, dat is vrijwel altijd met €5 biljetten.euroloog wrote:In mijn gemeente (Venlo) kan ik nergens een automaat vinden die ook briefjes van € 5.00 geeft. Dit is toch erg vreemd,want toen de gulden er nog was kon je toch ook 10 guldenbiljetten krijgen uit de flappentap !
En anders bij de Rabo maar ik denk dat je die al hebt geprobeerd.

- Phaseolus
- Forum Moderator
Ik was voor één week op vakantie op Texel en ik probeerde om
uit de verschillende ATM's.
In Frankrijk kan je nooit
uit een ATM halen. Daarom heb ik verschillende ATM's geprobeerd in Den Burg : bij ING, de RABOBANK, de Post, en nog een andere ATM.
Met mijn VISA-kaart en die van mijn vrouw...
Nooit heb ik de keuze gekregen om één bepaalde soort biljetten te krijgen. Ik heb ook geen
gehad uit een ATM.
Mijn vraag is : als jullie zeggen dat jullie kunnen kiezen om
uit de ATM te halen, is dat beperkt voor Nederlandse bankkaarten.
Ik hab alléén Franse bankkaarten en ik was nogal ontgoocheld... (ten minste op dit punt... De rest van de akantie was heerlijk lekker !)

In Frankrijk kan je nooit

Met mijn VISA-kaart en die van mijn vrouw...
Nooit heb ik de keuze gekregen om één bepaalde soort biljetten te krijgen. Ik heb ook geen

Mijn vraag is : als jullie zeggen dat jullie kunnen kiezen om

Ik hab alléén Franse bankkaarten en ik was nogal ontgoocheld... (ten minste op dit punt... De rest van de akantie was heerlijk lekker !)

- Rubbie_nl
- Euro-Regular
Ik weet niet of het beperkt is tot de nederlandse bankpassen. Ik pin namelijk nooit met een buitenlandse pas. Het is wel mogelijk om met een pas van een andere bank bij de Rabobank (daar hebben ze vaak
) te pinnen. Wel is het dan beperkt tot maximaal 8 biljetten en dat dan 1 maal per dag. Als Rabobank klant kun je per keer maximaal 40 biljetten pinnen en dat tot maximaal € 1250 per week.

Rubbie_nl wrote:... een pas van een andere bank bij de Rabobank (daar hebben ze vaak) te pinnen. Wel is het dan beperkt tot maximaal 8 biljetten en dat dan 1 maal per dag ...
Kleine toevoeging: het is maximaal 8 biljetten per waarde, het is niet zo dat je er maar 8 biljetten uit kan halen, waarschijnlijk bedoelde je het wel goed maar het kwam anders over

- de*lerger
- Euro-Master
Met mijn giropas kan ik bij andere banken (o.a. RABO, ABN-AMRO) gebruik maken van biljetkeuze (indien aanwezig). Met mijn VISA-card echter niet. Die wordt waarschijnlijk ook als buitenlandse kaart gezien (ik moet tenminste eerst de taal kiezen).
My map