Je hebt nu dus twee passen, de oude is en blijft geldig, en daarom kan je nu als Postbankklant, twee keer per dag bij een andere bank pinnen, ipv een keer. Ik heb dus tegenwoordig twee pasjes bij me als ik biljetten ga halen bij de Rabobank of ABN
Ik vind het idee om zijn pinpass te kunnen verpersoonlijken is erg leuk !
Maar, ik kan wedden dat het wel binnen een tiental jaren in Frankrijk verkrijgbaar wordt...
Fransen hebben een andere relatie met geld als Nederlanders... Geld is iets "heel" serieus ; zodus, een foto op een pinpas zou niet genoeg "serieus" zijn.
Phaseolus wrote:Ik vind het idee om zijn pinpass te kunnen verpersoonlijken is erg leuk !
Maar, ik kan wedden dat het wel binnen een tiental jaren in Frankrijk verkrijgbaar wordt...
Fransen hebben een andere relatie met geld als Nederlanders... Geld is iets "heel" serieus ; zodus, een foto op een pinpas zou niet genoeg "serieus" zijn.
laten we het vooral niet hebben over dat rare chequesysteem dat de franse banken nog hebben
als rechtgeaard EBT-er heb ik mijn boekje nog geheel vol!!
the taxman n.l.i wrote:
laten we het vooral niet hebben over dat rare chequesysteem dat de franse banken nog hebben
als rechtgeaard EBT-er heb ik mijn boekje nog geheel vol!!
dennis
Het chequesyteem in Frankrijk was inderdaad een verrassing voor mij toen ik naar Frankrijk verhuisde : ik wist helemaal niet hoe ik een cheque moest invullen (dat heb ik van mijn vrouw geleerd )...
Ik schrijf maar zelden cheques... (alléén om fakturen te betalen)
Phaseolus wrote:Het chequesyteem in Frankrijk was inderdaad een verrassing voor mij toen ik naar Frankrijk verhuisde : ik wist helemaal niet hoe ik een cheque moest invullen (dat heb ik van mijn vrouw geleerd )...
Ik schrijf maar zelden cheques... (alléén om fakturen te betalen)
precies de reden waarom ik er nog nooit een heb uitgeschreven
ik kan niet geloven dt een handtekening voldoende is